Itthon gyakorlatilag SEMMI sincs (alkatrész) hozzájuk, ahogyan közössége sincs. (leszámítva azt a pár sznob majmot, akiknek csak a max. pár éves 1,8-as, karácsonyfának átalakított giccs számít GW-nek)
"pedig ezt anno szarba se vette senki,"
Az megvan, hogy már 95-ben nekem a kiváló állapotú, szpojlerezett, fehér-neonzöld csíkos, ET250-es UTÁN lett a 350-es csepptankos Jawa, amin a nem eredeti króm lámpaburkolatot vissza alakítottam gyárira? (és használtam sok évig a később vett, négyütemű, kéthengeres, önindítós, elől-hátul tárcsafékes Yamaha XS250 mellett)
Lehet hogy ez azért volt, mert már akkor is JOBBAN TETSZETT, mint a modernebb és minden tekintetben jobb teljesítményű ETZ?
Hozzáteszem: mindezek ELŐTT volt már a sokkal modernebb 350-es, már a kockaforma 634-es Jáwám is és ezek UTÁN lett a csepptankos.
Szóval biztosan én keverem a nosztalgiát a szépséggel.
Nem hordom szervizbe magam csinálom. A fogyasztás nem elsődleges szempont az csak következmény azért csinálom mert érdekel és szeretem csinálni. A CO beállítás meg többet számít mint gondolnád.
Csövi, Te egyébként mi a faszt akarsz elérni a azzal, hogy a motorodat hordod szervizről szervizre? Van egy tök jó állapotú és üzembiztos géped. Mit szeretnél kihozni belőle? Tényleg úgy gondolod, hogy számít a CO méregetés egy ilyen idős gépnél? Vagy az 1-2 deci esetleges fogyasztáscsökkentés számít? Állíts a keverékcsavaron, hogy ne "hányja" tele a hengert benyával, csinálj egy szinkront és minden rendben lesz. Szerintem ez a legtöbb és legjobb amit tehetsz egy közel 30 éves motorral. Ha meg az elmélet érdekel, annyi fősulis jegyzetet tudok adni, hogy sosem jutsz a végére.
De pedig ez így van. MINDEN szép ami rendezett, hibátlan külalakú, jó állapotú, tiszta, fényes, csillog villog stb.
És nem is azt írtam, hogy szép motor.
Definíció. Lehet szép állapot, szép példány, de nem szép motor. Ilyen elvi síkon MINDEN szép lenne, ami jó állapotú, hibátlan külalakú - pedig ez nem így van.
Azt inkább elfogadom, hogy van, akinek ez szép - ő tudja, miért de ízlésről ugye nem lehet vitatkozni.
Szerintem meg te kevered a dolgokat nem érted a lényeget. Ez azért szép mert csili vili megvigyázott (szép) darab aminek látszik hogy van és volt gazdája. Az hogy ez a forma kinek tetszik kinek nem az ízlés dolga. Láttam már én is szebb motort nem is ez a stílus tetszik ha annyira tetszene akkor ilyenem lenne de a maga nemében ebben az állapotban ez egy szép motor. Kapító?
Összekeveritek a nosztalgiát a szépséggel
Én, hála hajlott koromnak, ezeket a motorokat a saját idejükben láttam (80-as évek eleje, amikor még ti a homokozóban nyomtátok az műanyag formákat ) Sokat élőben a Balcsinál, de a legtöbbet az újságokban (net még nem volt bekötve )
Hát ez a gódving akkor se volt szép, nekem nem jött be az otromba usák ízlésű hótolólap idomja, a hájas seggekre méretezett bőrfotelje, és egy kortárs haverra sem emléxem, akinek ilyen lett volna a szobája falán...
Inkább ezek, amiket betettem. Akkoriban az MZ-Jawa motorokhoz szokott szemnek ezek igazi műalkotások voltak!
Ma meg, hála a megszépítő messzeségnek, ilyen gömbölyű 250-es Jawára is felizgultok, pedig ezt anno szarba se vette senki, mint ahogy a T5 Pannóniát se. Azok csak munkagépek voltak, annak se túl jók, de akkoriban csak ez volt.
Tasi bácsi kapott egy új műszert ez már interneten kalibrálja magát a helyi település légnyomásához képest. Nem tudom a szinkronhoz ez miért szükséges...
Majd elmegyek versenycicához átbeszéltük a dolgokat csak legyen kész a motorom. Ma rendeltem alkatrészt nem tudom mikor érkezik. https://www.facebook.com/29970...
Az megvan, hogy már 95-ben nekem a kiváló állapotú, szpojlerezett, fehér-neonzöld csíkos, ET250-es UTÁN lett a 350-es csepptankos Jawa, amin a nem eredeti króm lámpaburkolatot vissza alakítottam gyárira? (és használtam sok évig a később vett, négyütemű, kéthengeres, önindítós, elől-hátul tárcsafékes Yamaha XS250 mellett)
Lehet hogy ez azért volt, mert már akkor is JOBBAN TETSZETT, mint a modernebb és minden tekintetben jobb teljesítményű ETZ?
Hozzáteszem: mindezek ELŐTT volt már a sokkal modernebb 350-es, már a kockaforma 634-es Jáwám is és ezek UTÁN lett a csepptankos.
Szóval biztosan én keverem a nosztalgiát a szépséggel.
És nem is azt írtam, hogy szép motor.
Azt inkább elfogadom, hogy van, akinek ez szép - ő tudja, miért de ízlésről ugye nem lehet vitatkozni.
Én, hála hajlott koromnak, ezeket a motorokat a saját idejükben láttam (80-as évek eleje, amikor még ti a homokozóban nyomtátok az műanyag formákat ) Sokat élőben a Balcsinál, de a legtöbbet az újságokban (net még nem volt bekötve )
Hát ez a gódving akkor se volt szép, nekem nem jött be az otromba usák ízlésű hótolólap idomja, a hájas seggekre méretezett bőrfotelje, és egy kortárs haverra sem emléxem, akinek ilyen lett volna a szobája falán...
Inkább ezek, amiket betettem. Akkoriban az MZ-Jawa motorokhoz szokott szemnek ezek igazi műalkotások voltak!
Ma meg, hála a megszépítő messzeségnek, ilyen gömbölyű 250-es Jawára is felizgultok, pedig ezt anno szarba se vette senki, mint ahogy a T5 Pannóniát se. Azok csak munkagépek voltak, annak se túl jók, de akkoriban csak ez volt.
Majd elmegyek versenycicához átbeszéltük a dolgokat csak legyen kész a motorom. Ma rendeltem alkatrészt nem tudom mikor érkezik.
https://www.facebook.com/29970...
https://www.sportmotor.hu/foru...
Hollandiából lehet szépeket venni, nem is drágán.