Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Protekciós kesztyű volt rajta.

http://www.blikk.hu/aktualis/b...
Senki nem állítja, hogy nem tudják mit tegyenek. Hibrid járművek pedig nem 2011 óta rójják a magyar utakat, de amennyiben rendesen összetörnek - amit láthatólag még most sem tudsz elfogadni - nem kis feladat áramtalanítani, mert akkor pont a gyártó által bemutatott ponton fekszik a kocsi, vagy ráhajlott a karosszéria, mert az élet meg ilyen. A BM OKF alá tartozó tűzoltóságokon kívül vannak önkoris tűzoltóságok, egyesületek, csak hogy árnyaljam számodra azt az egyszerű tényt, hogy egy újságcikk, meg a való élet nem mindig ugyanaz. A cikk arról szól, hogy a forgalmazók megismertették az áramtalanítási pontokkal a műszaki mentés irányítóit, a többit meg hidd el az élet hozza.
Egy 3-400 voltos aaksi pakknál mi van ha nem férsz hozzá? GOND
A magyar tűzoltók tudják, mit kell tenni

Az eset kapcsán annak idején megkerestük a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot, hogy kiderítsük, vajon a magyar tűzoltók egy hasonló helyzetben rögtön tudnák-e a szükséges lépéseket és utánajártunk annak is, hogy egy átlagember mit tehet, ha kigyullad egy elektromos autó.

A válaszokból kiderült, hogy

A katasztrófavédelem már évek óta kiemelten kezeli a félhibrid, hibrid és elektromos járművek megjelenését a hazai közlekedésben. Éppen ezért az elektromos járművekkel kapcsolatos balesetek részét képezik a tűzoltás taktikai lépéseit leíró szabályzataiknak, képzéseinknek.

Az elektromos járművekkel kapcsolatos szakszerű és biztonságos tűzoltói beavatkozások érdekében először 2011 áprilisában tartott a katasztrófavédelem továbbképzést minden olyan tűzoltónak, aki a tűzoltásoknál, vagy a műszaki mentéseknél parancsnoki feladatokat lát el. Azóta az ilyen járművekkel kapcsolatos speciális szakmai ismeretek beépültek a tűzoltók napi képzési rendszerébe, így minden tűzoltó a beosztásának megfelelő mértékben sajátítja el, hogy ezeknél a járműveknél hogyan kell beavatkozni, hol lehet azokat áramtalanítani, hol helyezkednek el az akkumulátorok, és melyek a vágási pontok.

De nem csak elmélet, hanem gyakorlati oktatások is tartanak arról, hogy az elektromos járművek baleseteinél hogyan kell szakszerűen beavatkozni. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a PSA Peugeot Citroën, a Porsche Hungaria Kft., a Toyota Motor Hungary Kft., az Opel Southeast Europe Kft., a Renault Trucks Hungária Kft. és a Volvo Hungária Kft. szakemberei ugyanis több alkalommal tartottak a tűzoltók részére az egyes gépjárműtípusokra jellemző, mentéshez szükséges gyakorlati képzést, ahol speciálisan az adott típusra jellemző szerkezeti elemeket vették végig.

2015-ben pedig megszületett egy együttműködési megállapodás a Bosch-sal, amelynek eredményeként, egy "autódiagnosztizáló" szoftver segíti a tűzoltók munkáját hamarosan, amely tartalmazza az utakon futó személy- és tehergépjármű típusok több mint kilencvenöt százalékának pontos műszaki információit. Ennek alkalmazásával pedig azonnal pontos tájékoztatást tudnak adni, adott esetben egy sérült elektromos járműnél dolgozóknak, a műveletirányítási központból.

A villanyautókban rekedt utasok kimentésére is fel vannak készülve a hazai tűzoltók, készenléti járműveiken Holmatro típusú hidraulikus feszítő-vágó eszközök vannak málházva, de előfordulnak Lukas és Weber típusú feszítő-vágók is, amelyek jelentősen meggyorsítják a munkájukat. A tűzoltójárműveken ezeken felül szigetelt nyelű kézi erővágók is rendelkezésre állnak, amelyek segítségével a szükséges pontokat átvághatják, az elektromos járművet áramtalaníthatják.

Mindez pedig azt jeleneti, hogy a gyakorlatban nagyjából azonos idő alatt tudnak a tűzoltók eloltani egy elektromos- és egy belsőégésű motorral szerelt járművet.

Mit tehet az átlagember, ha kigyullad egy elektromos autó?

A legfontosabb, hogy amennyiben ez lehetséges, haladéktalanul hagyják el az utasok az autójukat. Oltásra pedig kimondottan olyan tűzoltó készüléket - ABC, BC vagy C típusú - használjanak, amely alkalmas elektromos tűz eloltására. A járművekhez adott kezelési útmutató egyébként részletes leírást tartalmaz arra vonatkozóan, hogy baleset során hogyan kell eljárnia az utasoknak, illetve a jármű töltése során azok hogyan előzhetőek meg.
Egyrészt egy 12 voltos rendszerrel is fejreállhat a kocsi, szikrázhatnak a vezetékek és ömölhet a benzin, pont ugyanígy. Oszt ha nem férsz az akksihoz, mi van? (sok autóban nem is ott va naz akku ahol keresnéd...)
Az aksi pakkon egy áramtalanító van, ha összetört a hátulja és a tetején áll ömlik az üza..nem férsz sem az áramtalanítóhoz, sem a motortérben a biztikhez.. ugye lexusról beszélünk, konkrétan 600h Elméletben mindig minden jól mutat, az élet meg átírja, szóval nem gyerekjáték áramtalanítani mert a tantermi pédákban a kocsik a kerekeiken állnak. A való életben meg sokszor nem. A cikk nem nyitható meg nálam.
Hamis. A gyártók mint mondtam (anno érintett voltam én is, szal biztire tudom) mindent megtesznek, hogy a tűzoltók tudják mit és hogyan kell csinálni, ha valamelyik nem tudja, az személyes vagy szervezeti linkség. Itt a második felében maguk is nyilatkoznak és elég jól le van írva, mi a helyzet. Minden ezzel kapcsolatos félelem irracionális és a tudatlanságból ered.
https://www.portfolio.hu/valla...
Gondolom teljesen ok addig a helyzet, amíg nem roncsolódik a gép, akkor viszont már nem lehet egyszerű megtalálni az áramtalanítót. A lexusok akksi pakkján szerintem egy áramtalanító van.
A fotó lemaradt.
Szia.
Eladtam, 200e ft-ba.
Most tavaszig gondolkozom, hogy mit kellene vennem.
Még utoljára csináltam róla egy fotót.
Ez azért furcsa és béna, !ért a gyártók itthon is külön figyelnek arra, hogy tudják a tűzoltók, mihez kell nyúlni, de ha utánaolvasunk mi is. Arról nem beszélve, hogy bolond biztos jelölések vannak, hogy hol van delej és alapban hol szakítható még több helyen is általában
https://www.google.hu/url?sa=t...
Biztos a miénket láttad? Csak mert kívülről elég szakadt,a hőszigetelés még vissza van. Akkor lesz majd igazán szép.
Szia!

Miért nem jöttetek be?
Sanya, jó lett a ház, elsétáltunk előtte
Egy sima hibrid lexussal is 3 órát szoptak a tűzoltók mikor dobott egy hátast az m7-en. Bármit vágtak, még mindig volt szufla valahonnan
amcsi tűzoltó mesélte, tesla balesetezett összetört. Nem tudják áramtalanítani a kocsit mint a hagyományost aminek elvágják az aksi kábelét és kész. Szal balesetes tesla bevitték a rendőrségi telephelyre és 4 nap múlva magától kigyulladt mert sérült az aksi cella tömb, és kémiai reakcióba léptek egymással az anyagok és a melegedés miatt lángra kapott. Mondták is hogy időzített bombák a balesetes elektromos kocsik.
Ú bazz nem semmi ilyen egy akksi? Így kell ezt csinálni rövid gatyóban papucsban
Jó kis amerika. Fegyver van mindenkinél de poroltó az sehol.
Ez egy több miliárdos gyár robotokkal és egy promo videó.

"Egy volt munkás elmesélte, hogy bizonyos elemeket nekik kell "bekalapálniuk" a helyére."
http://www.origo.hu/gazdasag/2...
Hát az aksija elég meleg pite, a vizet sem szereti ha oltják.
http://youtu.be/AoYml7AjyOI
A gyártási körülmények azért szigorúbbak, de én sem gondoltam, hogy a 30 millás kocsik szervize így néz ki, és egy gyerek programozza fel a kocsit az új aksihoz ami 5 milla cserével. Vagány, de tulajként jobban örülnék ha egy profi szaki matatna azért vele, mert a gond nem ott kezdődik, ha 1 számot át kell írni, hanem ott ha beüt a gebasz, és több tudásra van szükség..
Nézd meg ezt, valahogy így kéne kinézni a javító műhelynek is... http://youtu.be/5z2Y2vawxlw
Remek járművek ezek a teslák de elég egy pillanat..alatt http://youtu.be/CdaFk3w6rUY
Hát jobb mint egy csili vili szervíz ahol a szerelők csak néznek mint hal a szatyorban.