Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok.

Olyan kérdésem lenne, hogy tavaly vettem a motort. Fz6-s fazer, 2006.
Elvittem egy szakihoz, egy átnézésre, lecseréltetem a fékolajat, hűtőfolyadékot, folyik kicsit az olaj az első telónál, a szimeringet kicseréli, szelepnyitási szinkront, szóval mindent átnéz, erre amit írtam azt mondta h kb. 45 körül van az anyag plusz ugyanennyi munkadíj. Mivel még nincs viszonyítási alapom ezért nem tudom mi a reális. Csak kiváncsi vok a tapasztalataitokra, véleményetekre. Köszi.
Ne figyelj ra, semmi rosszindulat nem volt bennem, amikor ezt irtam neked.
Azért mindent nem nyaltam be, nem vagyok teljesen technikai analfabéta, tény ha abból kéne megélnem hamar felkopna az állam. De jó olvasni, hogy csak benyaltam a sok szart
2006-os mint ahogy látszik is...soha semmi baja nem volt és nyugodt szívvel ki is jelenthetem,hogy nem is várható. Volt már pár motorom..sztem tudom miről beszélek.
Úgy hogy ez a sok hülyeség amit közbe olvas az ember. Kap egy kereket is (módjával,hisz egy ezres motor),utazó 180-200.
SOHA ROSSZABB MOTOROM NE LEGYEN!!
Szegény gyereket, csak azért mert nem a gépipariba végzett beoltottátok úgy , hogy még a szr is meghűlt benne! Csak azt nem tudom honnan tudtátok összeszedni azt a sok marhaságot!!?
A törékeny kapaszkodóra például úgy tudsz ügyelni, hogy hidegben tartod a motorod. Yamaha spórolásképp az utóbbi pár évben már csokiból öntötte ki, ami ugye olvad.
Na, ez a mondat summázta, hogy eddig csak vicceltem veled. Ne haragudj érte! A dolog kicsit eleszkalálódott, nem akartam szívni a véred ilyen sokáig. A váztörés főképp 2006-osokra volt jellemző, talán a 2007-es modellek elejét is érintette, de ebben nem vagyok biztos. A térképet kijavították, így 2007-től a lomhább gázreakció sem probléma. Ami a későbbiekben fennállt, de szerintem teljesen véletlenszerű, az a szelepek kopása (csak akkor ellenőrizhető, ha szétszeded) és bizonyos gond aegy leszakadó mágnessel valahol a kuplung környékén. Anno angolul olvastam erről, de már az angol nevére sem emlékszek. Ezek teljesen spontán történnek, szerintem nem kivédhetőek. Ha valakinek a motorja hajlamos erre, egyszer csak megtörténik velük, nem lehet kikerülni, de ismétlen, nagyon ritkák! 2009-es modell elvileg minden jellentős hibától mentes, szóval sok km-en át fogod hajtani gond nélkül.
De ne adj isten ilyen problémám lenne mint amiket írtál, gondolok itt a kuplung csapágy, szelep elégés... mik a tünetek? Hogy veszem észre ha közeleg a gebasz?
Amugy ne aggodj semmi miatt. Valoszinuleg a Fazer tulajdonosok 96%-ahoz tartozol, akiknek csak eveleji kotelezo szervizre es benzinre kell koltsenek az evek alatt.
Azért nem találod, mert 3 felé van osztva a tömege. Egyébként a nagy futókerék körül helyezkednek el, amit 150 hörcsög hajt.
Amúgy ez a hármas tömegű kuplung csapágy mi az isten f*sza? Beírtam a google-be, kerestem az oem-partson, de nem találtam semmi hasonlót sem. Nem mondom, hogy amit mondasz nem létezik, de ahol szerintem lennie kéne OEM-PRATS-on ott nincs. Csatoltam a képet. . Amúgy nem csak magam nyugtatására, minden hiba forrása nagy százalékban a felhasználótól ered. Nem mondom, hogy nem vagyok az a típus aki egyszer-egyszer nem húzza el a bajszát a gépnek, de nem viszem pályára, nem üveghangon küsztetem a motort és emellett meg kap minden gondoskodást. De azért most belém raktad a görcsöt köszi
Az FZ1 (naked) változaton kapaszkodó sincs, nem értem mi tudna akkor letörni. ABS nálam nincs, és ez a hármas tömegű kuplungcsapágy elkezd kopni, hát istenem... minden kopik ami használva van. Amúgy 2006 óta gyártják az FZ1 modellt... voltak gyerekbetegségei, majd eltelt 3 év és 2009 re eljutottak addig, hogy ezeket az általad említett hibákat generálják vagy meg se szüntessék?- nem látok benne rációt. Mindenesetre 2011.07. üzembe helyezéssel 18.300 km-el vettem meg a gépet, teljesen egészséges hangja, ereje van. Májusban megy szervizbe, ahol minden egyes csavarig át lesz vizsgálva a motorja, hogy ne érjen meglepetés. Amúgy melyik az a hasonló kategória aminek nincs típus hibája?
A 2009-esek a legveszélyeztetettebbek. FZ1N-eken gyakran letörik az utaskapaszkodó, a hármastömegű kuplungcsapágy is elkezd kopni, 400e az új párja. Az EXUP néha visszavezeti a kartergázt a motorba és képesek elégni a szelepek. Az ABS vezeték nélküli szinkronja néha megszakad és a féket be lehet húzni koppig anélkül, hogy történne valami. Sorolhatnám...
Én mondjuk nem is tudtam, hogy van olyan széria ami "váztörő" és szelepkopó volt... Mikor én vásároltam a motort nagyon sok tesztet, hozzászólást, végig olvastam, informálódtam, de eddig senki nem említett ilyen problémákat. 2009 gyártási éve van az én gépemnek, remélem addigra minden gyerekbetegséget kiűztek ebből a modellből .
Köszönöm! Majd fejbe tartom!! De szerintem még 2évet adok minimum az fzs-nek mert jó állapotban van és nagyon jó motor!
Nem neked írtam. Fz6-osokkal nincs gond. FZ1-re írtam.
Vagy a rossz szériára célozrál?
Nagyon nem értek hozzá, de meglehet különböztetni évjárat szerint. Ami nekem van azt, ha jól tudom, 2004-2006 ig (2007) gyártották, RJ07 típus, 2007-től van az S2 széria.
Ha tévedek és valaki jobban tudja, nyugodtan kijavíthat, én csupán a neten szereztem ezeket az infókat.
Krisztianfz6
Nekem írtad a váztörő, szelepkopó szériát?
Honnan tudhatom, hogy hamis az olaj? A neten akarok rendelni egy olajokat, szűrőket forgalmazó cégtől. Tőlük nem kell tartani, vagy igen?
2005, 36000 km, Gyuláról hoztuk. A télen lett behozva, lepapírozva, szinte én lettem az első magyar használója.
Én gyakorlatilag újkorától Castrol Power 1 racinget.
Csak előtte nézz utána, nehogy a váztörő vagy a szelepkopó szériát vedd meg. Egyébként van ezeknek a szériáknak váz vagy motorszám, hogy mettől meddig? Vagy honnan lehet őket felismerni?
Már csak a felnicsík hiányzik : )
Hamisították.
Nem rég bukott le egy hatalmas olaj hamisító banda. Nagy márkák flakonjaiba öntöttek silány minőségű kenőanyagokat. Aztán úgy értékesítették őket. Nem egy pincébe képzeljétek el. Ipari méretű hamisítás, gyártásra gondoljatok profiszinten.
Daniel.
Gratula az új géphez! Én az FZ6 ba Motul 5100 (Zöld címkés) olajat használtam, minden rendben volt vele. Tükröket szerintem cseréld le amint tudod, valahogy nem illek bele a képbe . Évjárat? Km? Honnan szerezted be?