Sajnos én már megtapasztaltam ezt, amikor 2 éve szemből befordultak elém Simontornyán. Nem lett baja senkinek és semminek, de az ijedség nagy volt. Hát, az FJ-n nem kell félni attól hogy "kimegy az eleje" az biztos. Pedig a gumi is nagyon kopott volt már...
OK,semmi gond,megértem!
Megpróbálok valami házi kivitelt összehozni,aztán ha felsülök vele - és még aktuális - lehet hogy élek az ajánlatoddal!
Nemrég vettem egy AWI gépet,igazából csak a hajlítás problémás,de majd valami hulladék anyaggal kísérletezek,aztán meglátom mi sül ki belőle.
Én még nem voltam annyira bátor,hogy az első kereket a csúszáshatáron túlra fékezzem,igaz az FJ elég orrnehéz,van tapadás rendesen,még az amúgy gagyinak tartott gumival is.
A hátsó kerék más,azért is teszteltem a rendszert,mert állóra lehet fékezni,de teszt módban műkőképes volt,ezek szerint nem maradt levegős,és az ABS blokk sincs berohadva,az elektromos motorja is működik...elfogadtam,hogy "ez ilyen".
Gondolom,közrejátszhat benne,hogy ezen e téren még kevés tapasztalat volt,mikor az FJ-t ellátták ilyennel,a modern rendszerek sokkal gyorsabban reagálnak,és sokkal több paramétert vesznek figyelembe.
Erről nem tudok igazán semmit sem mondani,még nem kerültem olyan helyzetbe,hogy kellett volna a beavatkozása.
Van egy teszt módja,úgy érezhetően pumpálja a pedált -kart,de mondjuk a hátsó gumival simán tudok csíkot huzni a garázsban....igaz,ott csak max.20-30 a tempó,és a felület is csúszós.
Megnyugtat,hogy van,de semmi extra.
Igen, a tieden máshová kerül az idomon a tükör.
Megtaláltam az ajánlatod, köszönöm, de nem akarom kevesebbért eladni mint amennyibe került. Újonnan negyven felett kapható egyébként.
Igen,láttam,tettem is rá egy bátortalan ajánlatot... :-)
A tükör a gyárihoz képest most pont annyival szélesebb,hogy éppen magam mögé látok,nekem jó.
Ahol vettem,ott van ilyen hosszabb szárú változatban is,de azt nem akartam,hogy a kormány végénél szélesebb legyen.
Ugye,az én fejidomomon már máshol van a tükör felfogatása,lehet hogy ezért is van ebben különbség.
Innen származik:
motorosoknak.hu
Ez a normál verzió,van hosszabb szárral is,de az már túl széles volna szerintem.
9000 Ft volt a pár,postával,ennyit megért.
Én átfaragtam kicsit,az eredeti tükör tartójával tettem fel,mert a tükör szár gumija viszonylag rövid,még így sem passzol tökéletesen az idomhoz,ha a saját tartójának a lyuktávolságán módosítok,akkor még ennyire sem simul rá a fejidomra.
Most elöl passzol,hátul viszont ilyen:
Végre elkészült a hasidom és vettem kipufogódobokat. Ebayről, Marving márkájú replika csövek. Érdekes hogy a cserét követően, a motor érezhetően könnyebben jár. Gyorsabban felpörög, az alapjárat egyenletesebb és némileg erősebbnek is érzem a motort. A Sito dobok tehát egy kissé folytották a gépet.
Az olajcsöveid milyenek?Tulajdonképpen a komplett hátulja is mehetne a tiedbe de lehet azt javítani is.Meg kell nézni alaposabban.Az elejével hogy állsz? Megcsinálták?Van ott meló bőven ahogy emlékszem.Matekolni kellene,hogy melyik éri meg jobban neked.Valahol indulj el a javításokkal és ahol tartasz majd nézzük hogy mi van itt hozzá.Csak szólj időben.
Még egy újításom van amit ajánlok nektek 1200-asra. Végre találtam olyan tükröt amiben látok mindent magam mögött anélkül, hogy be kéne húznom a vállam. Elsőre fura volt, de nekem tetszik is. Persze elfogadom ha valaki bénának látja, ízlés dolga :). Honda CBR250-re (2011-2012) vagy CB1300S-re (2003-2012) való utángyártott tükröket tettem fel. A lyuktávolság persze nem stimmelt, de egy kis reszelgetéssel hozzá lehet illeszteni a Yamahához. Aztán már csak feketére kellett újra fújni és nagyon gyári lett. Egyébként nagyon jól beállítható, ha valaki túl szélesnek érezné.
Szia! Én FZ8 féknyergeket és MT09 fékmunkahengert tettem fel. A fékcső már korábban is fémborítású volt és a féktárcsáimat kb. két éve cseréltem újakra. Az adagolhatóságban érzek komoly változást. Valahogy finomabban működik az egész, de nekem a fő szempont inkább az volt, hogy ne 27 éves fékek legyenek rajta ('89-es a motor) és ezért az újaknál az volt a lényeg, hogy két-három évesnél ne legyenek régebbiek.
Szerintem az FJ-kre nem a könnyen felágaskodás a jellemző. Én kimondottan szeretem ha van utasom mert sokkal stabilabb kanyarokban. Emlékszem amikor egy komoly túra elején mennyire meglepett ahogy megemelte az elejét gyorsításkor, mert abszolút szokatlan érzés volt, csak iszonyúan megpakoltam a hátulját :).
Valakit érdekel 1100-as első vagy hátsó futómű?Kerekek,telók,fékek satöbbi.Kellene a pénz a projekt folytatásához.Az elejében két éve olaj és szimmering csere volt.A hátulját rendberaktam,nem kotyog mint a sokatt futott társai.Kerekekkel,fékekkel kompletten lenne a legjobb eladni.Kár szétbontani.Így egyben csak be kell rakni és mehet.Avon gumikkal amiket azért már a koruk miatt cserélni kellene.A profilmélység még jó.Hengersor is van dugókkal.Olajhűtő,csövek,bovdenek,kormánycsutkák,kuplung alsó munkahenger,olajszűrő fedél.Külön vannak felnik is fekete és uv narancs színben.Féktárcsák is vannak de még nem rendszereztem,hogy melyik milyen álapotú valamint két 1200-es farokidom lámpaval vagy anélkül.Köszi a figyelmet.
Szia, köszi, te milyen fékeket tettél fel? Kiváncsi vagyok és mit érzel a fék hatás változott, mi a külömbség a régihez képest? Én R1 fékeket tudtam szerezni bár nem ez volt az álmom, mivel az első villa nem gyári FZR 1000-é annak a gyári 6 dugattyús féknyergét szerettem volna de baromi nehéz megszerezni. Tényleg valaki tett már fel FJ-re fodított első telót? Nektek nem túl könnyű az eleje a motornak???
Sziasztok! Vettem egy blokkvédőt (bukócsövet) az FJ-re, de nem lett jó. Nem tudtam, hogy a '90 utáninak eltér a váza és ezért máshol van rajta a felfogatás. Tehát ez a '91-től gyártott FJ-kre passzol és átalakíttatni nem akarom, inkább keresek majd rá valót. Ha valakit érdekel írjon vagy hívjon nyugodtan. Annyiért adom tovább amennyiért Angliából megvettem (21.000Ft). Sérülés nincs rajta, csak új felületkezelést igényel.
30/242-0045
Megpróbálok valami házi kivitelt összehozni,aztán ha felsülök vele - és még aktuális - lehet hogy élek az ajánlatoddal!
Nemrég vettem egy AWI gépet,igazából csak a hajlítás problémás,de majd valami hulladék anyaggal kísérletezek,aztán meglátom mi sül ki belőle.
A hátsó kerék más,azért is teszteltem a rendszert,mert állóra lehet fékezni,de teszt módban műkőképes volt,ezek szerint nem maradt levegős,és az ABS blokk sincs berohadva,az elektromos motorja is működik...elfogadtam,hogy "ez ilyen".
Gondolom,közrejátszhat benne,hogy ezen e téren még kevés tapasztalat volt,mikor az FJ-t ellátták ilyennel,a modern rendszerek sokkal gyorsabban reagálnak,és sokkal több paramétert vesznek figyelembe.
Van egy teszt módja,úgy érezhetően pumpálja a pedált -kart,de mondjuk a hátsó gumival simán tudok csíkot huzni a garázsban....igaz,ott csak max.20-30 a tempó,és a felület is csúszós.
Megnyugtat,hogy van,de semmi extra.
Megtaláltam az ajánlatod, köszönöm, de nem akarom kevesebbért eladni mint amennyibe került. Újonnan negyven felett kapható egyébként.
A tükör a gyárihoz képest most pont annyival szélesebb,hogy éppen magam mögé látok,nekem jó.
Ahol vettem,ott van ilyen hosszabb szárú változatban is,de azt nem akartam,hogy a kormány végénél szélesebb legyen.
Ugye,az én fejidomomon már máshol van a tükör felfogatása,lehet hogy ezért is van ebben különbség.
motorosoknak.hu
Ez a normál verzió,van hosszabb szárral is,de az már túl széles volna szerintem.
9000 Ft volt a pár,postával,ennyit megért.
Én átfaragtam kicsit,az eredeti tükör tartójával tettem fel,mert a tükör szár gumija viszonylag rövid,még így sem passzol tökéletesen az idomhoz,ha a saját tartójának a lyuktávolságán módosítok,akkor még ennyire sem simul rá a fejidomra.
Most elöl passzol,hátul viszont ilyen:
Nekem ebből semmi nem kell ?
( A tömítések lassan megérkeznek... )
:)
Szerintem az FJ-kre nem a könnyen felágaskodás a jellemző. Én kimondottan szeretem ha van utasom mert sokkal stabilabb kanyarokban. Emlékszem amikor egy komoly túra elején mennyire meglepett ahogy megemelte az elejét gyorsításkor, mert abszolút szokatlan érzés volt, csak iszonyúan megpakoltam a hátulját :).
30/242-0045