Ebay-en majdnem minden van hozzá,bár én csak a legfrissebb változathoz valókat nézegettem,hátha - ne adj isten - egyszer kellene.
Én épp tegnap cseréltem kupplungtárcsákat,most kipróbálom a 7 vastag+egy vékony tárcsa összeállítást,ezt ajánlják az FJ-s oldalak,és én általában teljes terheléssel használom,nem árt,ha kicsit nagyobb a súrlódó felület.
Lapkáztam is,4-et kellett cserélni,de ezek is csak 2-3 századdal voltak a tűrésen kívül.
Látom,nem aprózod el. :-D
Szerintem nem sok lehet,15-20 darabra tippelnék.
Szóval,10 % a te kezedben van. ;-)
Aztán,lehet,hogy hatalmasat tévedek,de jártamban-keltemben nem nagyon találkoztam FJ-vel idehaza.Igaz,külföldön sem nagyon.
Nem baj ez,hogy nincs sztárolva a típus,így 450-ből vettem magamnak egy ABS-es,kényelmes túramotort,névre írva,mindennel együtt.
Mivel én kizárólag két személlyel,feldobozolva használom,kisebb nem nagyon jöhetett szóba,XJ 900 volt a másik jelölt(nem a Diversion)de az ABS döntött,és nem bántam meg egy percig sem.
Viszont,én még gondolkodom egy ülés átalakításon is,ha sikerülne úgy átszabatnom,hogy kicsit lejjebb kerüljön az ülésmagasság,akkor a plexi tökéletes volna,csak akkor meg a lábamnak lehet kényelmetlen a túl behajlított helyzet....
Összességében a szélvédelmével én elégedett vagyok,két ünnep között még motoroztunk,sem a kezem,sem másom nem fagyott le,pedig nem vittem túlzásba a beöltözést.
nekem ez a gyári - ami a képen látható - jobban bejött,mint az előző változat.
Én 182 cm magas vagyok,van ugye 2cm emelés a kormányon is,de igazából,ez sem tereli el a bukósisakomról a szelet,akkor van csend,ha előre hajtom a fejem.
Ha a kettő közül kell választani,akkor ez,de csodát nem szabad várni tőle,én a kiképzése miatt azt vártam,hogy jobban eltereli a sisakomról a szelet,de nem történt radikális változás a csere után.
Én tettem a kormány alá egy 2 cm vastag közbetétet,az RPM kínálatából,de nagy változást nem okozott,bár hazudnék,ha azt állítanám,hogy nem érzékelhető.
A madzagok módosítása nélkül ez a max.amit emelni lehet a gyári kormánycsutkákon.
Ha igazi,túrás érzést szeretnél,akkor a kormánykiemelő,és a cső kormány kombinációt válaszd,de ott már a kábeleket is cserélni kell.
Nemrég hirdetett itt valaki,azt hiszem,22.000-t kért érte,de hamar elkelt.
Igen szerintem azokon már kissé rugalmasabb és talán időtállóbb anyagot használtak.
Sajna ahogy választottam el egymástól az alkatrészeket, úgy töredeztek szét. A farokidom balos csavarfüle leesett, a tankot az idommal összekötő burkolat pedig 3 darabba tört. Az a rész ahol a szívatókar van. Aztán a hasidom balos tartófüle is le van törve, de az már régóta...
Érdekes,hogy az enyémen a műanyagok mennyire normális állapotban vannak.
Lehet,a későbbi évjáratok már más alapanyagú idomokkal készültek.
Igaz,az enyém még csak 24 éves. :-)
Én elkezdtem szétszedni az FJ-met a fényezésre készülve. Katasztrófális állapotban vannak a műanyag alkatrészek azt mondhatom. Még nem tudom mi legyen velük de jó néhányat nem érdemes javítani sem mert annyira szétrepedeztek. Hiába, 30 év az 30 év...
Szóval,a kép itt: http://motodiapason.fr/yamaha-...
Az enyém most így fest,annyi különbséggel,hogy az alsó idom kék,mivel meg volt repedve,és heggesztés után az egészet kékre fényeztettem,valamint fel van szerelve egy Krauser dobozszettel.
nekem is ilyen tipus van,csak 1991-es kiadás,és 90.000 km-el.
Én most ilyet tettem bele: http://www.olajsziget.hu/motor...
Teleszkóp olajból a 10w szerintem jó bele,de ezen felül a jelzett,régi fajta motorolaj is használható volt,csak olyat már nem gyártanak,úgy tudom....aztán majd valaki kijavít,ha rosszul tudom. :-)
Plexit én az ebay-ről vettem,gyárit - amilyen a képen látható -
majdnem tökéletes állapotban,de a használtakon azért néhány hajszálrepedés már található,még azon is,amelyik teljesen épnek tűnik.
Új túra plexi van például itt is: www.nagyvas.hu
A plexit gyárilag műanyag csavarok fogják,hogy egy esetleges esésnél az nyíródjon el,ne a nyakadat vágja le a plexi,azt meg innen szereztem hozzá: http://www.essentracomponents....
sikerült szert tennem egy gyári állapotú 1995-ös FJ 1200 ABS-re , segítséget szeretnék kérni hogy milyen motorolajat tegyek bele 10W-40 , 20W-50? (futott km: 60.000)
megnéztem a manual 10W-30-at ír de ilyet nem találtam
teleszkópolajat is kétfélét ír 10W és 10W-30 motor oil?
(eddigi mocijaimba mindig 10W-s villaolajat tettem)
sajnos a gyári trúraplexi (ERMAX?) meg van repedve hol lehet esetleg másféle túraplexit beszerezni (lehet új vagy használt csak hibátlan legyen)
Megnézem hogy mit tudok pótolni.
Én ajánlom neked ezt az oldalt. Itt találsz hozzá idomokat, újjakat elérhető áron.
Én épp tegnap cseréltem kupplungtárcsákat,most kipróbálom a 7 vastag+egy vékony tárcsa összeállítást,ezt ajánlják az FJ-s oldalak,és én általában teljes terheléssel használom,nem árt,ha kicsit nagyobb a súrlódó felület.
Lapkáztam is,4-et kellett cserélni,de ezek is csak 2-3 századdal voltak a tűrésen kívül.
Jövő héten folytatom a szétszedését aztán megy a fényezőhöz. Közben próbálok keresni idomokat amikkel esetleg tudnám pótolni a menthetetlen darabokat.
Néhány extra lelakott példányon kívül ezek a motorok elég szépen öregednek meg....
azért itt is van egy
papírozása folyamatban van
remélem nem okoz csalódást
Szerintem nem sok lehet,15-20 darabra tippelnék.
Szóval,10 % a te kezedben van. ;-)
Aztán,lehet,hogy hatalmasat tévedek,de jártamban-keltemben nem nagyon találkoztam FJ-vel idehaza.Igaz,külföldön sem nagyon.
Nem baj ez,hogy nincs sztárolva a típus,így 450-ből vettem magamnak egy ABS-es,kényelmes túramotort,névre írva,mindennel együtt.
Mivel én kizárólag két személlyel,feldobozolva használom,kisebb nem nagyon jöhetett szóba,XJ 900 volt a másik jelölt(nem a Diversion)de az ABS döntött,és nem bántam meg egy percig sem.
Összességében a szélvédelmével én elégedett vagyok,két ünnep között még motoroztunk,sem a kezem,sem másom nem fagyott le,pedig nem vittem túlzásba a beöltözést.
nekem ez a gyári - ami a képen látható - jobban bejött,mint az előző változat.
Én 182 cm magas vagyok,van ugye 2cm emelés a kormányon is,de igazából,ez sem tereli el a bukósisakomról a szelet,akkor van csend,ha előre hajtom a fejem.
Ha a kettő közül kell választani,akkor ez,de csodát nem szabad várni tőle,én a kiképzése miatt azt vártam,hogy jobban eltereli a sisakomról a szelet,de nem történt radikális változás a csere után.
Melyik szélterelőt ajánlod ?
A madzagok módosítása nélkül ez a max.amit emelni lehet a gyári kormánycsutkákon.
Ha igazi,túrás érzést szeretnél,akkor a kormánykiemelő,és a cső kormány kombinációt válaszd,de ott már a kábeleket is cserélni kell.
Nemrég hirdetett itt valaki,azt hiszem,22.000-t kért érte,de hamar elkelt.
Mert a mostani kényelmetlen egy nagy túrán
Ha valaki tud át alakítót szóljon!
06202137824
Sajna ahogy választottam el egymástól az alkatrészeket, úgy töredeztek szét. A farokidom balos csavarfüle leesett, a tankot az idommal összekötő burkolat pedig 3 darabba tört. Az a rész ahol a szívatókar van. Aztán a hasidom balos tartófüle is le van törve, de az már régóta...
Lehet,a későbbi évjáratok már más alapanyagú idomokkal készültek.
Igaz,az enyém még csak 24 éves. :-)
http://motodiapason.fr/yamaha-...
Az enyém most így fest,annyi különbséggel,hogy az alsó idom kék,mivel meg volt repedve,és heggesztés után az egészet kékre fényeztettem,valamint fel van szerelve egy Krauser dobozszettel.
nekem is ilyen tipus van,csak 1991-es kiadás,és 90.000 km-el.
Én most ilyet tettem bele:
http://www.olajsziget.hu/motor...
Teleszkóp olajból a 10w szerintem jó bele,de ezen felül a jelzett,régi fajta motorolaj is használható volt,csak olyat már nem gyártanak,úgy tudom....aztán majd valaki kijavít,ha rosszul tudom. :-)
Plexit én az ebay-ről vettem,gyárit - amilyen a képen látható -
majdnem tökéletes állapotban,de a használtakon azért néhány hajszálrepedés már található,még azon is,amelyik teljesen épnek tűnik.
Új túra plexi van például itt is:
www.nagyvas.hu
A plexit gyárilag műanyag csavarok fogják,hogy egy esetleges esésnél az nyíródjon el,ne a nyakadat vágja le a plexi,azt meg innen szereztem hozzá:
http://www.essentracomponents....
sikerült szert tennem egy gyári állapotú 1995-ös FJ 1200 ABS-re , segítséget szeretnék kérni hogy milyen motorolajat tegyek bele 10W-40 , 20W-50? (futott km: 60.000)
megnéztem a manual 10W-30-at ír de ilyet nem találtam
teleszkópolajat is kétfélét ír 10W és 10W-30 motor oil?
(eddigi mocijaimba mindig 10W-s villaolajat tettem)
sajnos a gyári trúraplexi (ERMAX?) meg van repedve hol lehet esetleg másféle túraplexit beszerezni (lehet új vagy használt csak hibátlan legyen)
előre is köszönöm a segítségetek
Viktor