rossi11
[7939] április 7. 18:38
Üdv mindenkinek! Kedves márkatársak , mivel nem találtam róla magyarúl semmi érdemlegeset,tőletek szeretném kérdezni , ismeri valaki a Yamaha fs1-et ? Ez egy a 70-es években gyártott 50-es, 4 sebességes kismotor, létezik ilyen kis hazánkban? Köszi előre is!
TALÁLTAM RÓLA 1KÉPET DE TÖBBET ÉN SE TUDOK RÓLA!
TUAREG te most azzal akarsz engem -büntetni-,hogy lepontoztad a képeimet azért mert elmondtam rólad a véleményem! Most ettöl kemény vagy?! NEVETSÉGES! Éas a véleményem még mindig fent áll....!
Ehhez még annyit, hogy a Tuaregbe meg osztrák Rotax blokk van, a gyújtás svéd, + van benne néhány spanyol elektromos cucc is. Úgyhogy lehet szidni az olasz elektronikát, meg az olasz motorokat. Amúgy meg a japán blokknak nincsen párja!
Persze,hogy hülyeség ez a csapágy dolog,nem akartam írni,mert csak jól megkapom én is..
Az én dt-m 1998as volt és csontra ugyanolyan blokkja van mint az összes r-es dt-nek,2000-től talán annyit változtattak a blokkon,hogy más formályú lett a különolajzás fedele,és letakarták egy műanyag idommal a karbit.De atól még az összes minarelli gyártmányú,sajna,bár be kell ismerni,hogy tartós.Mindez azért,mert gyárilag nincsenek brutál teljesítményre beállítva és ezt én nem hátránynak tekintem,nekem inkább legyen megbízható,tartós mocim 10 lóerő minusszal,de ne kellejen állandóan a csavarhúzót fognom.
Ne keverjük a dolgokat, az az olajpumpa dolga...
A váltóba motorolaj való 10W40, lehetőleg direkt motorkerékpárba való, mert abban külön kupplungtárcsa védő adalék is van. Ha szintetikus az abszolút nem baj, sőt.
Az olajtartályba 2T keverékolaj való, és ide szinte kötelező a jó minőségű szintetikus keverékolaj, elsősorban a powerszelep miatt, a szar olaj égéstermékei ugyanis azt vágják inkább tönkre nem a henger/dugót.
és tuareg.... te biztos jobban értessz a motorokhoz meg minden csak az idegesít hogy nem tudod elismerni hogy az aprillia sokkal szervízigényesebb mint egy DT mer fater apja még kijött kocsival haverral vezetgetni és miis mentünk motorozni és kérdezte az apja hogy melyik a jobb a 80as DT vagy a 70-es RX és mondta is a srác hogy az RX erősebb de szervízigényesebb
Ha széthúzás után összerakom a blokkot,én sem szoktam rögtön mindent felpakolni rá,csak beteszem a helyére és teszek rá egy karbit meg egy kipuffot,ja meg bekötöm a gyújtást.
Én anno,mikor széthúztam a husqvarna blokkját,negyedik rúgásra beindult.Amúgy nekem sem mindig sikerül elsőre beröffenteni.Bár azt nem tudom,hogy indulna több nap után,mert olyan még nem volt..
Hosszabb állás után az enyémet is sokat kell kínozni, mire elindul. 8-10 rugásra elindul pár másodpercre, aztán leáll. 4-5ször eljátszom ezt vele, után eléri a 2000-3000-es fordulatot, fél perc, és már indulok is. Én akksira gyanakszom, de egyébként fogalmam sincs, h miért csinálja. Minden nap be kell indítani, és nem lesz ilyen bajod többet.
Az újabb DT-kben van minarelli blokk. Talán 2000-től, bár ebben nem vagyok biztos. Az enyémben (1994 125R) bontatlan blokk volt, és az összes csapágy Koyo volt benne. Szóval tuti nem olasz.
Ha ezt meg kell kérdezned,akkor inkább ne nyúlj hozzá.
Egyébként a hidegen szivató nélküli indulás azt jelzi hogy túl sokat kap, vagy a levegő kevés, szóval biztos nem ártana ha valaki aki ért hozzá beállítaná.
Ez a rész szólt az észnek, de ha bátrabb vagy mint okos, akkor nagyjából ezt kell csinálnod:
Szétszeded, fúvókákat levegővel(pumpával)kifújod.Fúvókák szerelésénél a megfelelő méretű szerszám ajánlott, a réz alkatrészeket könnyű szétbarmolni, az esetleges ki fémforgácsok később további problémákat okozhatnak. Subernél az alulról a második rovátka általában jó érték. Úszora és a tartójára különösen figyelni, könnyű elhajlítani, és ezzel a benzin szint is változik,(ha már ugyis szét van szedve nem árt azt sem ellenőrizni). Összerakás után beállítani, már persze ha beindul...
Meleg járó motornál :
A keverék állíto csavar a teljesen zárttól kifele 2 fordulat.
Alapjárat kb 1000/perc (a normálisnál kissé magasabb).
A keverék állító csavar állítgatásával megkeresed a legmagasabb fordulatot.
Alapjárati csavarral lejjeb veszed, de csak annyira hogy még egyenletesen járjon.
A gázt hirtelen ráhuzogatva figyeled hogy azonnal felveszi-e a fordulatot, ha nem akkor a keverékállítón még állítani kell, de csak kicsiket,finoman, amig jól veszi a gázt.
Ha rendben akkor esetleg még utánállítani az alapjáratnak és kész.
Szivesen linkelnék be képet, de az én öreg vasamon nem olyan karbi van mint az újakon. Asszem még a gyártója is más.
az 50esben biztos azt én is hallottam, bár nemtom, akkor minek irják rá h made in japan? majd ha látom szétszedve okosabb leszek, de most nem fogom az tuti
[7939] április 7. 18:38
Üdv mindenkinek! Kedves márkatársak , mivel nem találtam róla magyarúl semmi érdemlegeset,tőletek szeretném kérdezni , ismeri valaki a Yamaha fs1-et ? Ez egy a 70-es években gyártott 50-es, 4 sebességes kismotor, létezik ilyen kis hazánkban? Köszi előre is!
TALÁLTAM RÓLA 1KÉPET DE TÖBBET ÉN SE TUDOK RÓLA!
Az én dt-m 1998as volt és csontra ugyanolyan blokkja van mint az összes r-es dt-nek,2000-től talán annyit változtattak a blokkon,hogy más formályú lett a különolajzás fedele,és letakarták egy műanyag idommal a karbit.De atól még az összes minarelli gyártmányú,sajna,bár be kell ismerni,hogy tartós.Mindez azért,mert gyárilag nincsenek brutál teljesítményre beállítva és ezt én nem hátránynak tekintem,nekem inkább legyen megbízható,tartós mocim 10 lóerő minusszal,de ne kellejen állandóan a csavarhúzót fognom.
A váltóba motorolaj való 10W40, lehetőleg direkt motorkerékpárba való, mert abban külön kupplungtárcsa védő adalék is van. Ha szintetikus az abszolút nem baj, sőt.
Az olajtartályba 2T keverékolaj való, és ide szinte kötelező a jó minőségű szintetikus keverékolaj, elsősorban a powerszelep miatt, a szar olaj égéstermékei ugyanis azt vágják inkább tönkre nem a henger/dugót.
mi is szetünk szét SR-t bontatlan blokk volt és NTN japán csapágyak voltak benne
pilot screw=keverékállító
throttle stop screw=alapjárat állító
jet needle=suber tű
Az újabb DT-kben van minarelli blokk. Talán 2000-től, bár ebben nem vagyok biztos. Az enyémben (1994 125R) bontatlan blokk volt, és az összes csapágy Koyo volt benne. Szóval tuti nem olasz.
Egyébként a hidegen szivató nélküli indulás azt jelzi hogy túl sokat kap, vagy a levegő kevés, szóval biztos nem ártana ha valaki aki ért hozzá beállítaná.
Ez a rész szólt az észnek, de ha bátrabb vagy mint okos, akkor nagyjából ezt kell csinálnod:
Szétszeded, fúvókákat levegővel(pumpával)kifújod.Fúvókák szerelésénél a megfelelő méretű szerszám ajánlott, a réz alkatrészeket könnyű szétbarmolni, az esetleges ki fémforgácsok később további problémákat okozhatnak. Subernél az alulról a második rovátka általában jó érték. Úszora és a tartójára különösen figyelni, könnyű elhajlítani, és ezzel a benzin szint is változik,(ha már ugyis szét van szedve nem árt azt sem ellenőrizni). Összerakás után beállítani, már persze ha beindul...
Meleg járó motornál :
A keverék állíto csavar a teljesen zárttól kifele 2 fordulat.
Alapjárat kb 1000/perc (a normálisnál kissé magasabb).
A keverék állító csavar állítgatásával megkeresed a legmagasabb fordulatot.
Alapjárati csavarral lejjeb veszed, de csak annyira hogy még egyenletesen járjon.
A gázt hirtelen ráhuzogatva figyeled hogy azonnal felveszi-e a fordulatot, ha nem akkor a keverékállítón még állítani kell, de csak kicsiket,finoman, amig jól veszi a gázt.
Ha rendben akkor esetleg még utánállítani az alapjáratnak és kész.
Szivesen linkelnék be képet, de az én öreg vasamon nem olyan karbi van mint az újakon. Asszem még a gyártója is más.