Én mindkét trafót az oldalidom alá rejtettem el. Jó tanács: ha valamihez oda kötegeled egy rossz gumibelsőt rakj alá nehogy felszedje a festéket pl. a vázról
Szép napot.
Az igaz amit mondasz de ha véletlenül ráérsz és két sör mellet szereled a motort és a gyújtást rajta hagyod, majd pöcc-röff. Hát a bemelegedett xenon nem tolerálja akármilyen a trafó.
Ez maximum kávédarálókra igaz szerintem. A késleltetéssel csak a xenon kb. 4A-es felvételét küszöbölöd ki indítás közben. De 600 cm3 és fölötte nincs sok jelentősége mivel az akku van akkora, hogy kibírja és a generátor elég nagy ahhoz, hogy gyorsan visszatöltse.
De ártani nem árt az biztos.
Minőségi motyót kell bele venni. Nekem egy éve megy és jó. Sokat számít az is, hogy milyen trafód van. Tekercses vagy inverteres. Csak az inverterest ajánlom. Örök élet és sokkal kisebb is.
nem is az a gond hogy nehezen indul, hanem az hogy ha nem kap stabil áramot a trafó / égő, (márpedig indításkor nem kap) gyorsabban tönkre megy.
épp ezért kell a késleltető, hogy beindulás után, ha "fölállt" minden, akkor induljon a világítás is
Hali!
Minek a késleltetés? Nekem benne van 1 éve a cucc és semmi gond vele késleltetés nélkül. Tökéletesen működik. Nem indult soha nehezen és nem is merült le még soha az aksi. Téli alvás előtt csepptöltővel fullra töltöm és gata.
Jó reggelt.
Sok kérdést olvasok a xenonról és a többség arra panaszkodik hogy a gyújtás ráadásától bekapcsolódik a világítás. Az alap problémát senki nem feszegeti minthogy a világítás csak akkor működjön ha a motor beindul és stabil az alapjárat. Régebbi típusoknál nincs gond ott van kapcsoló és te vezérled. Egyszerű módon meg lehet oldani. esetleg vélemény?
Nem kell külön kábelezni. Tegyél elé valami késleltető, vagy időrelét ami eltolja a bekapcsolást 5-10 másodperccel. Így a motor beindítása után kapcsolna csak fel az izzód.
de trafóm van !
Én az index alá tettem. Az alá az óriási idom alá.
Nem kis meló volt beszopni alá!
Kábelkötegelő segít a rögzítésben,általában az oldal idom fölé,a felső burkolat alá szokták tenni.
Az igaz amit mondasz de ha véletlenül ráérsz és két sör mellet szereled a motort és a gyújtást rajta hagyod, majd pöcc-röff. Hát a bemelegedett xenon nem tolerálja akármilyen a trafó.
De ártani nem árt az biztos.
nem is az a gond hogy nehezen indul, hanem az hogy ha nem kap stabil áramot a trafó / égő, (márpedig indításkor nem kap) gyorsabban tönkre megy.
épp ezért kell a késleltető, hogy beindulás után, ha "fölállt" minden, akkor induljon a világítás is
Minek a késleltetés? Nekem benne van 1 éve a cucc és semmi gond vele késleltetés nélkül. Tökéletesen működik. Nem indult soha nehezen és nem is merült le még soha az aksi. Téli alvás előtt csepptöltővel fullra töltöm és gata.
Sok kérdést olvasok a xenonról és a többség arra panaszkodik hogy a gyújtás ráadásától bekapcsolódik a világítás. Az alap problémát senki nem feszegeti minthogy a világítás csak akkor működjön ha a motor beindul és stabil az alapjárat. Régebbi típusoknál nincs gond ott van kapcsoló és te vezérled. Egyszerű módon meg lehet oldani. esetleg vélemény?
http://www.autohm.hu/sajatterm...