természetesen ívkisüléses xenon izzóról beszélek, nem ilyen kamuxeongázzaltöltött izzóról. (nem vagyok hülye )
nekem sima izzók éveket elmentek, ez meg kicsit több mint 1 év....
bár biztos nem jó neki az hogy indítózásnál elalszik, majd újragyújt, de nem akarok külön kábelezni, meg kapcsolót hogy ha jár a motor akkor kapcsoljam fel a lámpát, mert tuti elfelejteném már annyira hozzászoktam hogy nem kell.
viszont nem vennék 6ért izzót amikor 10ért szett van, mert amilyen peches vagyok, rá 2 hónapra meg tönkremenne a trafóm....
Gixergabi ! Milyen izzóról van szó? Van a kék színű búrával magasabb hőfokon izzó "izzólámpa" , belül izzószállal. És van a xenon ÉGŐ ami külön dolog. ebben az égőben ívkisülés xenongázban adja a fényt !Neked melyik volt a motorban ?
Autóban többet kibír ( 1-2 év ) a 4ezer körüli árhoz képest szerintem nem túlzás a dolog ennyiért.
Meg amúgy is mindegy, mostanában inkább kifelé szerelgetik a xenonokat mintsem be
hali.
kinek meddig bírta a xenon izzó?
nekem kicsit több mint egy évet bírt (persze csak 6 hónap garit vállalnak rá )
ha a következő is csak eddig bírja akkor nem veszek....
Köszi, egyik nap nézegettem is már, de elsőre nem eset le, hogy mit kell nézni a zizin, hogy hol van rajta az a lámpa ,d emár látom. Előszöridomot keresek, ha nem találok lámpával (gyárival) akkor kereslek
Tegyél rá egy 60/60 W izzót, és meg fogod látni mennyi energiád van.A xenon érzékeny a feszültség ingadozásra. A tompitottat az izzón bekötöd és látod mennyi van.
Nem kötözködni akarok, de indulási áram... A motor indulásához is nagy áram kell és a gyári 3Ah akksi simán bírja még ha sokat tekertetem is. Egy 6Ah akksi pár másodpercre lazán lead 15ampert is... És ha jól tudom a xenon (nem a Bixenon szett) csak indulásnál kér nagy áramot, menet közben már nem. Ne értsd félre, nem vitázni szeretnék, csak ez a véleményem és biztosra akarom menni.
Hali! Nem xenon, de hátha van valakinek egy jó ötlete. Pályaidomba kellene valami lámpa amivel azért látni is lehet valamit, projektoros, vagy hasonlóra gondoltam...
Nem fog a generátor elég energiát fejleszteni. A xenonnak kell legalább 4,5 Amper !Tehát legalább 14 amperórás akkut kellene beletenni.
Ha nem rendszámos, 45-el mehet max. Ahhoz nem kell xenon.
Sziasztok.
Van egy 2005-ös Yamaha TZR50 Rossi Replikám. Sajnos a gyári első lámpa éjszaka használhatatlan. Szeretnék bele egy xenon szettet. Ezt néztem ki, ami megfizethető árú számomra: http://www.xenon.hu/shop/index...
Gondolom a gyári akksi helyett kell bele egy 5-6 Ah kapacitású majd. Szerintetek egyéb plusz költség nélkül beépíthető a motorba, úgy hogy rendesen is működjön?
értem, de egyáltalán nem lepne meg ha pl. álló motornál akksi körön lenne a világítás, és amikor beindult onnantól már egy másik körről működne, ami váltóáramú. érdekes dolgokat csinalnak ezek a japi dologk néha.
értem csak azért kérdeztem me van olyan moci amin csak az egyik világít egyszerre és akkor úgy már jó lehetett volna vagy kapcsolót teszel be vagy egy "időrelét" ami késletet mást nemtok
ja és még egy. gondolom a xenont az eredeti izzó foglalatába kötötted be. ha igen, akkor érdemes járó motornál megmérni ,hogy váltó vagy egyen feszültség van-e ott. mert ez meg tud könnyen téfálni, és a xenon csak egyenfeszültséggel működik. /többek közt az én paripámba ezért nem sikerült belefaragni a xenont, bár erősen más kategória.../
remélem segítettem ,Sok sikert!
nekem sima izzók éveket elmentek, ez meg kicsit több mint 1 év....
bár biztos nem jó neki az hogy indítózásnál elalszik, majd újragyújt, de nem akarok külön kábelezni, meg kapcsolót hogy ha jár a motor akkor kapcsoljam fel a lámpát, mert tuti elfelejteném már annyira hozzászoktam hogy nem kell.
viszont nem vennék 6ért izzót amikor 10ért szett van, mert amilyen peches vagyok, rá 2 hónapra meg tönkremenne a trafóm....
de most mi van azzal hogy büntetnek xenonért?