a lassításkor már fékeznie kellett volna a bringásnak, csak ugye szart rá és észre sem vette hogy lassít a mami
persze mint írtam nem is kellene neki észrevenni legalábbis jogilag
egész biztos sokat segítene nagylátószögű kamera az autó hátulján ami ellát derékszögben mind a két irányban. Nem jellemző, hogy gyártói részről így adnának ki a furgonokat én simán kötelezővé tenném mint a biztonsági övet vagy az abs-t. Egyenlőre az van, hogy megveszel egy ilyen dobozost zéró hátralátási lehetőséggel mindössze két visszapillantó tükörrel(kezeit széttáró) minden kanyarodó tolatásnál a jóisten kezében vagy és bízol benne, hogy az útról érkező aki elé vakon vagy kénytelen kitolatni nem sms-t irkál a párjának(kezeit széttáró)
Lelassított, mami azt mondta, indexelt, de a srác nem látta ezt, ez már nem fog kiderülni - de mind1 is, az indexeléstől nem lesz elsőbbsége 😄 Mikor elé fordult, olyan közel volt már, hogy a fékre nyúlni sem volt ideje...
Szerintem a nyugger reflexek, nyugger szem plusz A oszlop takarása az okok együtt. A mami már azt nézte csak, hova kell a bejáróra befordulnia.
tipikusan az a hiba ami a motorosokkal is történik
bár a kocsi vezető volt a hibás de ha ésszel motorozik/biciklizik tengeteg ilyen elkerülhető
persze ha a mami a forgalom tempójával nyomta a balos kanyart index nélkül akkor nem sok esély van a hárításra
persze most lehet azt mondani hogy mindenre is nem lehet odafigyelni meg annyira előrelátóan és/vagy óvatosabban közlekedni, de mivel a bringásnak-motorosnak fáj az ilyen akció így csak megérné
itt ha csak 3-4 borda eltörik a lányod nem lett volna dugva legalább egy hónapig 😆
Áááá, viszakozom, mert egy másik pontban ott a kivétel (erre nem emlékeztem, hogy le van írva)
„Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.”
Bőbeszédű barátom, ez megvan?
„33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza.”
...és te dumálsz KRESZ oktatásról... 🤣 hoztad a pipi formát megint 😂
Szerintem az műszakilag leküzdhető akadály. Kamerákkal, pl. a mostani Yaris Cross-okban 360 fokban "látó" kamerarendszer van. Nyilván ez nem helyettesíti a dobozos/kamionos vezetői rutint és a közlekedés többi résztvevőjének az együttműködési hajlandóságát, de necesebb szituációkban nem lenne haszontalan.
Mindig elég széles a sáv a kikerüléshez... igaz, a múltkor egy kanári nagyon rázta az öklét, mikor elmentem mellette 110-el, pedig volt vagy 30 centi köztünk... 😄
Egyébként vejkó jelöltemet épp pénteken gombázta el egy öreg nő. Srác a kocsi motorházán feküdt, az mami fél percig ki se szállt.. aztán kijött a férje a házból, és együtt elkezdték szidni... jött a rendőr, elküldte őket a faxba, hogy ne magyarázzanak, ő látja, ki a hibás.
Mama jött haza, be akart balra fordulni a bejárójába, azt, hogy jött szembe egy biciklis, sztem nem is látta... Gyereknek szerencsére semmi baja, két nagyobb zúzódás, de súlyosabb is lehetett volna.
csak tudod ezt 10-ből 9 ember nem tudja, hogy mit lát egy kamionos. Azt sem tudják, hogy én a konzervdobozból mit látok(kezeit széttáró)
Egyébként én a kamionnál kötelezően bevezetném a szélvédő holttér tükröt. amelyiken van az a söfőr kiválóan látja mi történik a kamion elején(kezeit széttáró) hetente én is belefutok egy-egy hülyébe általába nő az illető. Pl. zsákutcából ahol nem tudok megfordulni és tolatok a főút felé vagy egyáltalán bármilyen tolatásnál ahol kanyarodnom kell az útra csak egy parkolóból kitolatáskor semmiféle információm nincs a forgalomról hiszen nincsenek oldalsó ablakaim hátul(kezeit széttáró) Jobb híján a furgon söfőr úgy oldja meg, hogy elkezd vakon lépésben tolatni kirakott irányjelzővel. Aztán amikor már annyira kiért az útra, hogy a szembejövő forgalom miatt a saját sávjában haladó nem tud elkerülni kényszeredetten megáll és megvár amíg kitolom a seggét. Nagy többségben előzékenyek az emberek türelmesen végigvárják a műveletsort. Aztán amikor már egyenesen van az autó segge akkor látom meg a tükörből, hogy várt e rám valaki. Ha igen vészvillogóval megköszönöm és mindenki megy a saját dolgára(kezeit széttáró) Van 1-2 idióta nő aki nem ért a forgalmi helyzetet, hogy miért tolatok én ki elé amikor jön a védett úton(fejét fogó) Ezek általában cefetül nyomják a dudát aztán mellémérve integetnek. Én is integetek(kezeit széttáró) A kresznek van egy két nagy bűne szerintem. Az egyik az, hogy kresz alapismeretből mindenkinek kellene vizsgázni aki a forgalomban részt vesz. Nem csak biciklisnek de bizony a gyalogosnak is(meghajlós) Hiszen az is a forgalom részese mihelyt leteszi a lábát az úttestre átkeléskor. Aztán a valóság az, hogy se gyalogos se biciklis nincs tisztában mit szabad mint nem esetleg a gyerek amit az anyjától hallott.(kezeit széttáró) Általános iskolában oktatni kellene a közlekedést akár a hittan rovására is. 😅 Hozzáteszem nálunk 40 évvel ezelőtt amikor én jártam általános suliban volt ilyen jellegű oktatás+vizsga. Kerékpár közlekedésből kellett levizsgázni amiről kaptunk is az iskola által lebélyegzett hitelesített ÚN. "kerékpár vezetői engedélyt" Nos akinek nem volt ilyen nem jöhetett bringával a suliba(kezeit széttáró) A kapus egyszerűen nem engedte be(kezeit széttáró) Most ilyen nincs de van hittan meg szociológia ami szintén nagyon fontos(fejét fogó)
a másik nagy bűne a kresznek szerintem az, hogy nincs oktatva milyen járműnek milyen holterei vannak. Valaki levizsgázik b kategóriából és szentül meg van győződve, hogy ugyanazt látja egy kamionba ülő is vagy aki éppen dobozos zsukkot vezet(kezeit széttáró)
Ezért nem is alakult ki egyfajta tolerancia azokkal a járművekkel szemben akiknek korlátozott kilátása van hátrafelé menetben(kezeit széttáró) Ha ez kötelező tananyag lenne a kreszben az a hülye nő is értené, hogy miért tolatok ki elé(kezeit széttáró) Aztán ezt úgy oldották, meg, hogy minden felelősséget ráhárítanak arra az autósra aki a korlátozott látás miatt qvázi ilyen kockázatos manőverekre kényszerül. Ha az idióta nyomkodja a főúton a telefonját én meg vakon elé tolatok és összeütközünk akkor viszem a balhét(kezeit széttáró) Arra nem hivatkozhatok, hogy az autó sajátosságai miatt ennél a forgalmi manővernél korlátozott a rálátásom a forgalomra. Akkor a bíróság meg azt mondja ha nem látom a forgalmi helyzetet vagy ne tolassak vagy alkalmazzak tolatósegédet 😂 Azért megnézném, hogy minden furgonba menne 2 ember egyik csak azért kapná a fizetést, hogy tolatáskor irányítson (fetrengős) ez nem a tűzoltóság(gondolkodós)
haver vagy 10 éve elcsapott egy részeg kivilágítatlan biciklist az országúton külterületen dögre is esett. A biciklis ott tántorgott az út közepén satu részegen. Havernak semmi baja nem lett az ügyből az autó mondjuk eléggé összetört(kezeit széttáró)
akkor meg kirakta a gyerek a kodzsek villogót. Aztán némelyik ilyen szakma gyöngye a saját autójára bevásárol ilyen stroboszkópos villogós bisz baszokból és azért mert a szakmája rendőr rögtön azt hiszi, hogy az autója is. Nálunk is volt egy két ilyen szakma szerelmese 😅
Hozzáteszem én is vettem ilyet a motorra aztán arra kellett, hogy amikor pendítettem neki bekapcsoltam a stroboszkópot, hogy a vak marhája észrevegyen azt lehúzódjon 😅
Na de... elindulásra váró autó ELŐTT átmenni, pláne, hogy tudjuk, a kamionos nem nagyon lát közvetlenül maga elé?
Ha nagyon öreg volt a mama, akkor bocsánatos bűn, de hát mégsem.
meg hülye biciklisekre
egyik ismerős anyósát kamion taposta szét, de úgy hogy valami ipartelepről jött ki a főútra, megállt a főút előtt, a szerelvény a bicikli úton, jött a hülye nő látta hogy előtta van egy kamion, leszállt és áttolta a biciklit a kamion előtt az út szélén
az meg nem vette észre és eltaposta a gecibe
ilyen idióták is élnek/élek köztünk
"10 km/h a maximum sebesség határ a “járdán” és „Gyalogos övezetben (zónában) miközben a gyalogosokat nem veszélyeztetjük.
20 km/h a maximum sebesség határ a „Gyalogos és kerékpáros övezetben (zónában)”, de ez a sebességhatár ezen belül a kerékpáros útra vonatkozik, melyet út burkolati jellel vagy eltérő színű burkolattal különítenek el. Lakó-pihenő övezetben is maximum 20 km/h a megengedett.
30 km/h a maximum sebességhatár a kerékpárúton.
40 km/h a maximum sebességhatár lakott területen kívül az úttesten (ennél a sebességhatárnál még nem kötelező a fejvédő sisak) és lakott területen belül az úttesten.
50 km/h a maximum sebességhatár lakott területen kívül az úttesten de csak abban az esetben, ha a kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast vagy gyereket nem szállít. Vagyis most már mindenképp érdemes beszerezned egy bukósisakot, ha száguldozni szeretnél"
amúgy érdekességképp
após öccse elgázolt egy olyan részeg biciklist akit azt sem tudtak elképzelni egyáltalán hogy maradt rajta a bringán, sajnos meghalt mert állítólag nem sok mindent lehetett vele kezdeni annyi szesz volt a vérében( ez olyan 40+ éve volt)
após öccse ivott pár sört délben egy munkavégzős ebéden(akkoriban szerintem alig volt teljesen józan ember a közlekedők között) aztán este történt a balaest igazándiból szinte semmi szesz nem volt a vérében mégis lecsukták, pedig a balfasz biciklis jött ki elé
szóval a biciklis volt a balfasz és a legfőbb hiba okozó, após öcsében pár ezrelék volt a hiba volt csak, aztán mégis ment állampusztára kőműves segédnek pár évig
lehet ha egy órával később megy már semmit se mutatott volna a szonda
ha egy bringás nem veszi észre azt hogy egy autó forma valami van előtte akkor meg is érdemli hogy letapossák, hiszen közlekedni sem lenne szabad érdemes neki
inkább ki kellene tünetni azt a villanyos kocsist mert a biciklisek éberségét tesztelte, ami remek dolog 😁
Akkor összefoglalom. Köcsög bringást nem ütheti el a köcsög villanyautós, a köcsög bringaúton, amit úgy sem használnak a bringások a köcsög autósok miatt 😆
persze mint írtam nem is kellene neki észrevenni legalábbis jogilag