mondjuk a chevy blokk 35 évesen ha már lerohadt róla a csipfúz kasznija is,akkor még egy tanyán vígan hajt egy vízszivattyút további évtizedekig...a mostaniak meg...
Szerintem csak a "szokás" dolgok ezek. Egy olyan érték mint a teljesítmény, soha nem értettem, miért emlegetik szinte mindig önálló számként, mikor tartozik hozzá ezeknél az erőforrásoknál, egy fordulatszám is. Ugyan így vagyunk a nyomatékkal is. Pedig mindegyik egy szép kordináta rendszerben van, és az érdekes mindig a függvény alatti terület.
Gondolom az 5 literes V8-as blokk pont az ellenkezője a mai törekvéseknek. Nincs nagy fordulatszám tartomány. Talán 3-4 ezer körül nagyjából "leforogja magát" a motor, nincs túl magas kompresszióviszony, és túl sok szelep sem. Ìgy ugyan szép nagy nyomaték van, de az már alacsony fordulaton szépen viszi a autót, és 5 körül már beleforog a pirosba. A mai erőforrások, meg kis térfogat, kis tehetetlenség, nagy fordulaton kis nyomaték, de a szorzatuk nagy teljesítményt eredményez. Magas kompresszió viszony, sok szelep, hogy jó legyen a töltéscsere, még magas fordulaton is amikor rövid az idő...
Azért a pontiac, meg a bmw erőforrása között szerintem minimum 20 technológia év van. Annyi idő alatt és talán akkor fejlődött a legnagyobbat a belsőégésű motorok technikája-technológiája, anyagtudomány, kenéstechnológia, számítástechnika a méretezésekhez analízisekhez.
Jogos, közben kicsit utánaolvasgattam, és ez a blokk tényleg nagyon tartós konstrukció hírében áll.
De egyébként pl. jó pár 80-as évekbeli BMW is vidáman fut még 300.000 km felett, és ha megnézel egy 525i-t, ott pl. feleannyi köbcentiből és 6 hengerből csak sikerült kihozni 170-190 LE-t. Biztos lehetne még példákat sorolni, most konkrétan ezt az egyet néztem meg... Na mindegy, azért vicces, mennyire más fogalmaink vannak egy autó méretéről, teljesítményéről a nagy víz két oldalán. :)
Ezt a Chevy blokkot többféle teljesítménnyel gyártották, 150-170 LE között, attól függően hogy melyik piacra készült. És az 5.0 V8 volt a Chevroletnél a small-block engine (kis blokkos motor) :) Nem volt nagyon kihegyezve, cserébe a 200000 mérföld fölötti futásteljesítmény normális volt ezeknél a motoroknál. Majd kíváncsi leszek hogy a mostani 140 lovas 1.4 TSI motorok hogy fognak kinézni 300000 km után...
Mondjuk részemről óriási tisztelet, nem semmi egy ilyen projektet egyedül végigvinni, szinte mindent kézzel legyártani... A régi Pontiac ilyen szintű talpra állítása meg önmagában is dícsérendő.
Ami viszont tényleg vicc kategória: ezekben a '84-es Pontiac Firebird-ökben tényleg 5 literes V8-as motor van, ami 150 LE-s? Hogy a bánatba lehet egy akkora nagy motorból ilyen kicsi teljesítményt kihozni? Tiszta Amerika.
Szerintem Te mégis inkább egy mutáns lehetsz, valami alakváltó... Legalábbis emlékszem, hogy a kenguru előtt voltál mosómedve meg sivatagi róka is. De hogy valami állat vagy, az biztos. (Kivéve amikor egy fehértankos motor voltál).
Amúgy ha a profilkép a mérvadó, akkor én meg a Lufifejű Fehérszellem vagyok, ahogy nézem...
Ha lehetne hsz.-t linkelni úgy, mint régen, belinkelném, amikor ugyanezen a fórumon valaki azt válaszolta egy kérdésre, hogy "Passz...", és erre jelentkezett egy "Passz" nevű felhasználó... Na ez olyan volt.
Gondolom az 5 literes V8-as blokk pont az ellenkezője a mai törekvéseknek. Nincs nagy fordulatszám tartomány. Talán 3-4 ezer körül nagyjából "leforogja magát" a motor, nincs túl magas kompresszióviszony, és túl sok szelep sem. Ìgy ugyan szép nagy nyomaték van, de az már alacsony fordulaton szépen viszi a autót, és 5 körül már beleforog a pirosba. A mai erőforrások, meg kis térfogat, kis tehetetlenség, nagy fordulaton kis nyomaték, de a szorzatuk nagy teljesítményt eredményez. Magas kompresszió viszony, sok szelep, hogy jó legyen a töltéscsere, még magas fordulaton is amikor rövid az idő...
Azért a pontiac, meg a bmw erőforrása között szerintem minimum 20 technológia év van. Annyi idő alatt és talán akkor fejlődött a legnagyobbat a belsőégésű motorok technikája-technológiája, anyagtudomány, kenéstechnológia, számítástechnika a méretezésekhez analízisekhez.
De egyébként pl. jó pár 80-as évekbeli BMW is vidáman fut még 300.000 km felett, és ha megnézel egy 525i-t, ott pl. feleannyi köbcentiből és 6 hengerből csak sikerült kihozni 170-190 LE-t. Biztos lehetne még példákat sorolni, most konkrétan ezt az egyet néztem meg... Na mindegy, azért vicces, mennyire más fogalmaink vannak egy autó méretéről, teljesítményéről a nagy víz két oldalán. :)
Ami viszont tényleg vicc kategória: ezekben a '84-es Pontiac Firebird-ökben tényleg 5 literes V8-as motor van, ami 150 LE-s? Hogy a bánatba lehet egy akkora nagy motorból ilyen kicsi teljesítményt kihozni? Tiszta Amerika.
Simán lejáccotta a többi színészt a filmről.
http://youtu.be/DQJVgzk6LNw
Amúgy ha a profilkép a mérvadó, akkor én meg a Lufifejű Fehérszellem vagyok, ahogy nézem...
Csak ugrálgatok,jobbra-balra.
Ez a példány az aktívabb alfajba tartozik.
Ha lehetne hsz.-t linkelni úgy, mint régen, belinkelném, amikor ugyanezen a fórumon valaki azt válaszolta egy kérdésre, hogy "Passz...", és erre jelentkezett egy "Passz" nevű felhasználó... Na ez olyan volt.