Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Valamikor mostanában téma volt itt a fű-műfű, de az gagyi okosok szerint na itt a külömbség az idei nyár után, 1 év az eltérés a képek között.
Tehát simán rá lehet bízni a kocsikra a vasuti ellátást is.
Most arról megy?
Jármű akkukról?
Ja nem értek hozzá és szerinted is minden autó a nap 24 órájában közlekedik...örülök, hogy segítségre van szükséged, hogy ennyire buta legyél...
Nagyon nem. Egy átlag autóakku a nap 23 órájában nem mozog.
Na megjött az elszámoló számla a ZÉMÁSZtól.....hát ezek csak ki akarják fizetni aprópénzzel ugy tűnik a termelt többletet.
Adnak 30rugót aztán fizethetek visza majd vagy egy százast...
Nem ért hozzá.......csak a lózungot tolja a szokásos hozzáértéssel. Jelen pillanatban azt kell mondjam ehhez még Te is jobban értesz :)
Mondom,lölö épít hegyeket. 😂
Vannak hátrányai, de hosszútávon előnyei is vannak, gyorsan vissza lehet táplálni ha a szükség úgy hozza - ráadásul a napelemes rendszerekkel azért elég jól együtt tud működni és a relativ ingyen termelt energia javit a hatásfokon. A gázturbinás gyorsindításu erőművek se a jó hatásfokukról és olcsóságukról hiresek.
Mert az akku mozog,nem lóg a hálózaton,ergo olyan mint a szél meg a nap,vagy van vagy nincs.
Te alapozol a mozdonyodnál arra hogy csak akkor megy a vonat ha hans és marejke úgy dönt otthon marad?
Az áramról beszéltünk. Az Olasz áram nem lett drágább, mint ahogy a német is csak azért mert megadóztatták...cserébe meg olcsó a pályahasználat (ingyenes) vagy az élelmiszerek, stb....Minden ország maga dönti el, hogy mire vet ki alacsonyabb vagy magasabb adót...
Ha minden autóhoz tartozni fog egy akku, akkor abba miért ne lehetne áramot tárolni?!
Nem fog hiányozni sehonnan, mert a nagy energiakonszernek már most más irányokba nyújtózkodnak. Soha nem lesz az emberiség energiaigénye kisebb, csak nagyobb. Az nem mindegy hogy az energia honnan jön és hogyan, de ezt mind tudják a nagy energiaipari szereplők. Egyre nagyobb energiaéhséget, egyre nagyobb kínálattal fogják ellétni és szarrá keresik magukat, mint eddig...
Nem a faszt,drága ott minden,csak sok a szép hegység arra,és jó a pizza.
Németország csak egy ország a sok közül. mások csinálhatják máshogy. pl Olaszország is kilépett az atomból, mégsem lettek nagyon koszosak, vagy drágák.
Az ingyen áramot elraktározni bármilyen hatásfokon jobb, mint veszni hagyni.
Amúgy meg egy modern pumpás tároló elméleti hatásfoka 75-85%
https://www.verivox.de/strom/t...
https://www.energie-lexikon.in...
A gyakorlati meg 70%
Mar a jarmuipar lofingnyi 10% os termelesere sincs akkugyar kapacitas,de azert taroljuk akkuban az ipari mennyisegu aramot.
Technikailag neg most is szar energiasuruseg mellett.
Persze. 😆
Nem, te számolsz rosszul. Ha holnaptól valaki az eddigi ötödét fizeti valamiért, akkor onnantól valaki az ötödét fogja csak keresni... nem kell ezt túlgondolni.
Jelenleg kb. 5x annyiba kerül benzinessel autózni. Ha varázsütésre holnaptól mindenki átáll villanyra, ez a profit valahonnét hiányozni fog. Sokan vannak, akik ezt nem fogják hagyni 🙁
Egyébként meg igen, eddig ingyen adták az áramot, évekig... az utcai gyorstöltők csak nemrég óta fizetősek.
Viszont körben-körben meg vannak hegyek..az áramot meg könnyű elvezetni...
Nem is azt kritizalom hogy ez az irany.
Hanem az eroltetett sietos mivoltat,es a tulzottan egy-egy elemre koncentralast.
Nomeg hogy a toketlenkedest a neppel fizettetik meg.
Ez az egyik módszer, de a másik, hogy eltárolod az autók akkujaiba, vagy kémiailag kötöd meg, vagy mechanikus szerkezeteket alkalmazol, hidrogént gyártasz belőle, stb...
Miért nem úgy van? Folyamatosan adnak el egyre több villanyautót, majd folyamatosan fognak kikopni a belsőégésűek. Még 2050-re sem lesz a legoptimistább szenárió szerint sem 100% a villanyautók aránya...
Majd lölö arrebb viszi a mátrát. 😆
Na meg ennek az egész tározós rendszernek az össz-hatásfoka nem haladja meg a 30%-ot sem... Ja, és nagyon nem olcsó megépíteni sem.
Igen, már írtam erre hasonlatot. ülsz a tengerparton, várod a napfelkeltét, majd amikor megjelennek az elsö sugarak, akkor elkezdesz keseregni rajt, hogy te mennyire utálod a sötétséget és az éjszakát...Igen, a az Energiewende kifejezésből a wende a változást jelenti. Azt éljük meg és ámulunk, hogy mennyit lehet haladni évről évre...Az atomerőműveket gyors bezárni hiba volt. Annak van ára, de amúgy az irány nagyon jó...
Ezt ismerem, tanultunk is róla vagy 35 éve a suliban, csak a balatonos elméletet nem hallottam. Ott ahol magasabb hegyi tározók vannak ezeket használják is, de magyarországon erre nincs sok lehetőség, eleve hegyi tározónk sincs.