Mai technika a nagy mennyiségű áram tárolására.
Van egy bazinagy tavad,azt amikor van fölös áram megújulóból kurvanagy szivattyúkal felpumpálnak egy magasabb helyre,jobbára hegytetőre,amikor meg kell az áram kiengedik generátorok meghajtására a lenti tározóba.
Igazából érteem hogy sürgős az átállás de szerintem kevesebb szívással járna ha apránként ahogy a rendszerek kikopnak az amúgyis szükséges felújítások és karbantartás-korszerűsítés alkalmával kellene csinálni,mind az autózásnál mind az erőműiparnál mind a hálózatoknál.Fokozatosan.
És tudom előbb kellett volna kezdeni.
Dehát akkor még nem született meg GRÉTA. 😂
Ez egy jó cikk, ebben a szaklapban többször taglalták már ezt a problémát. Ráadásul erős összefüggés van a nyári déleurópai rendszer összeomlással kapcsolatban is.
Én simán megoldanám, amikor többlet termelésüket pumpálják az uniós kooperációs hálózatba, ahol szintén nincs ekkora mennyiségre szükség, egyszerűen lekapcsolnám a német rendszert a kooperációról aztán csináljanak a villanyukkal amit akarnak ha ilyen balfaszok.
Ja,mert amkior süt a nap és fúj a szél valahova tenni kell,ha meg nem be kéne hozni.
És ez nem esik egybe a fogyasztással.
Érdemes elolvasni mielőtt mennybe magasztalnád az energiawende-t.
A német villamos energiaár drágasága ettől összetettebb. De nagy hatással van rá a nem megfelelő időben keletkező zöldenergia, a franciáktól szükségszerűen vásárolt energia ára, a szenes erőművek üzemeltetése, stb.... a telepítési költség elhanyagolható.....
Bizony. A villany autó drága, ami jó, mert kevesebbet engedhetik meg maguknak, így kevesebb autó, kevesebb energiát fog elhasználni. Csupa pozitív faktor.
Németország sokkal több áramot ad el, mint amit vesz, de ezek már megint a makacs tények. tudom, hogy nem renget meg...
Igen, ez ezt jelenti...sajnálom hogy azon az egyetlen nyelven sem tudsz ami az anyanyelved...remélem azért levegöt nem felejtesz el venni, ennyire kevés ésszel...
De,az vagy,többet fizetnek mert megújulóra térnek át?
Igen.
A többi csak púder.
Az áram ára komplett kell fedezze telepítés,üzemeltetés stb árát.
Pont mint a vellanyautónál.
Baszhatom ha olcsó az üzemelése ha maga a kocsi duplaannyiba kerül.
Inkább középtávon a kisfogyasztású könnyű kisautókat kéne dotálni nem a 2 tonnás villanytankokat.
Esetleg a meglévő infrasruktúra kihasználásával LPG-CNG hajtás,bioüzemanyagok,amiket a hulladék biomassza előállításával nyernek ki és nem szénerőművek bekapcsolásával kell kiegyenlíteni a csúcsokat.
Nomeg a szélturbina lapátok sem tünnek el egycsapásra.
A németek is csak azért tudták ideiglenesen csökkenteni a CO kibocsájtást mert mád országtól vették a vellanyt és még sorolhatnám a jóemberkedő erőltetett villanyosítás negatív hatásait.
Miért, eddig lemondtak? Eddig ingyen adták az áramot, profit nélkül? most, hogy esetleg több áram fog fogyni, kevesebbet fognak keresni, nem többet? Érdekes logika...
Bizony nagyon sokan vannak tévhitben, mert funkcionálisan analfabéták, a többiek meg utána olvasnak a tényeknek. Pl a sokat emlegetett Németországban így alakulnak a költségek.: https://www.tech-for-future.de...
De ez is csak egy átlag, egész pontosan utána nézve, az új, modern megújuló energiaforrásokra alapuló termelök nagyon olcsón termelnek áramot...
Igen, mert nem vagyok funkcionálisan analfabéta.:
"Ez a magas adóknak, pótlékoknak is köszönhető, ami már több, mint 50%-át teszi ki a villanyszámlának."
maga az áram nem drágább, na meg nem is a Németország az az ország, ahol magas a megújulók aránya Európában...
Van egy bazinagy tavad,azt amikor van fölös áram megújulóból kurvanagy szivattyúkal felpumpálnak egy magasabb helyre,jobbára hegytetőre,amikor meg kell az áram kiengedik generátorok meghajtására a lenti tározóba.