Nekem az első nyugati kocsim volt az öreg Honda - 15 éves volt, mikor vettük, és vagy 4 évig gyepáltuk (aztán egy 8 éves Clio-ba számíttattuk be).
Előtte 2 db 601-es Trabim, és 2 db 120-as Skodám volt.
Látod? A fenének vettél ilyen jó autót, ami szar benzinnel is gazdaságos
120-as Skoda az rohadtul érzékeny volt. Annyival kevesebbet fogyasztott a 98-as benzinből, hogy simán érdemes volt azt tankolni a magasabb ár ellenére.
Az öreg bájerbe 2x tankoltam e10est minden indításnál rohadt büsös szaga volt de nem benzinre hasonlított. Mióta omv maxxmósün 95 ami szintén e10, tankolok azóta megszűnt a büdös szag. White gülübe is ilyet tankolok eddig szeresse a drágám.
első kocsim ilyen volt '78-as. 10évig hajtottam 24-éves korában még eladtam műszakival.
Anno volt egy 1984-es évjáratú, karbis Honda Civicem, az tényleg SOKKAL jobban ment a magas oktánszámú benyával (akkor még ólmozott 98-as). A kis 125-ös csopperem is szerette a 100-as benyát. Az összes többi autóm-motorom nem tudja hasznosítani, felesleges mindegyikbe. (Na jó, a GS500-at télire azzal szoktam lerakni, de csak hogy ne rohadjon bele 2 hónap állás alatt).
Amúgy a büdös, román 95-össel tényleg jobban ment a Yaris meg a Ceed is: hegyvidéken kevesebbet kajáltak belőle (fél literrel!), mint itthon az OMV 95-ösből a nagy sík Alföldön. Az okát nem tudom.
Én is csak "jót akartam tenni", az új kocsival - van benne kopogásérzékelő, tehát elvileg tudná hasznosítani a magasabb oktánszámot. Viszont a tapasztalataim teljesen negatívak vele... ...semmi változás, csak sokkal drágább.
Új kocsi bírja a alkoholos benzint
Mondjuk a régi is de néha van hiba
Ki akarok pár tankot járni a “jobb” benzinnel mert sokak szerint egész jó tisztító hatása van
Na de ez pont olyan amit te írtál hogy milyen fasza. CO2, izzadságszag, UV fény, és nagyfesz, meg ventillátor is van benne, szóval mindent bevetettek a csalogatásra.
A sima rovarcsapdára értelem szerűen kevésbé mennek a szúnyogok, de ha jól meg van csinálva azért az sem rossz.
Benzinkutak bejáratánál vannak ezek az UV csövesek, az jó, de nekünk is volt amibe csak egy kék izzó volt, az tényleg nem ért semmit.
Na a láncfűrészt újra be kellett állítani a 100-as benzinhez. Az E10-eshez állított karbival túl dús volt a keverék, visszább kellett venni az alapjárati és a terhelés beállítását is.
OMW 100-asban az 5% nem etanol, hanem valami más bio összetevő, ami elvileg nem korrozív.
Én most ezt használom a régi vasakhoz. Eddig nincs gond vele.
A Shell cuccait nem ismerem (nem ott tankolok), de pl. az OMV-nél csak a 100-as az E5-ös.
A Clio-ba tök felesleges az is: se jobban nem megy tőle, se kevesebbet nem fogyaszt belőle, viszont jóval drágább - ha kifogy, vissza állok a legolcsóbb 95-ösre.
A fűnyíróhoz a keveréket egy műanyag kannába öntöttem és remekül elkülönült egymástól a benzin, és az a valami ami alul helyezkedett el, . Már csak arra leszek kíváncsi a benzintankok mi módon fognak széjjelrozsdálni.
Előtte 2 db 601-es Trabim, és 2 db 120-as Skodám volt.