Biztosan szép az osztrák svájci stb számomra kimondhatatlan nevű hegyeik, de a románoknál sokfelé még olyan a táj mint 50 éve
Bár egyre több helyen pusztul a régies életvitel, de még akkor sem olyan steril mint a nyugati rész
Van aki ezt értékeli van aki azt..
Pl 10 éve még egy csomó olyan hely volt Erdélyben amiket a 70es évekbeli bajor filmekben lehetett látni
Arad elkerülőn több km hosszan kell előzni a kamionok között...
Van ám úgy hogy 5-10 centi van a kamionok és a motor kormány között
De ha nem törtetsz előre akkor állhatsz sorban jó sok 10percet
Persze,simán be tudod magad nyomakodni két átlag kövtávos közé.
Motorral nem okoz gondot.Olyan keskeny vagy hogy még ha jönnek szembe akkor is elférsz köztük.
Egyesével-kettesével le kell őket küzdeni. Na, én meg motorral félek az ilyen 10-20-30 autóból összeállt konvojt egy menetben megelőzni, mert a vége felé már végsebességgel kell menjek, és mi van, ha valamelyik világtalan vakegérnek ekkor jut eszébe mégis elkezdeni az előzést (persze tükörbe nézés nélkül)? A GS-en csak jelképes a fék, futómű meg semmi...
Egy sosem okoz.Ez olyan mint a zombihorda.De sosincsenek egyedül.
KB úgy áll össze a dolog hogy van egy aki nem siet andalog 70-el.Pillanatok alatt kap egy mazsolát maga mögé aki nem mer előzni,az utánajövő sem,a 4. merne de 3-at nem tud és pikpakk lesz egy csinos 20-30 autós konvojunk amit esélytelen megelőzni bármilyen 400 lovas csodával vagy akár swift sportal.Ilyenkor jön jól a motor.
Feltételezem, hogy egy 70-nel (na jó, valójában inkább 80-85-tel) a főútvonalon haladó kamiont ha utolérsz, előbb-utóbb megelőzöd, ahogy a forgalmi helyzet engedi. Pedig az széles, semennyire nem átlátszó, ráadásul 18 méter hosszú. Ezek után miért okoz napokig tartó lelki válságot egy ugyanennyivel haladó régi Swiftet vezető vaksi tata, akinek 3,8 méter hosszú, keskeny és hátulról jól átlátható a járgánya?
Tesztelgettem már a Thalia-t, tele tanktól tele tankig, ha folyton nappal vezettem, sok-sok 75-85 közötti szüttyögéssel, kevés előzéssel, akkor 6,5-7-et evett átlagban. Ha viszont szinte mindig éjszaka mentem és kb. 110-zel, akkor 5,5-5,8 között.
Amúgy három típust figyeltem meg:
1. bamba képpel vezet, fogalma nincs melyik rendezvényen van, ezért inkább lassan megy.
2. 50-60-as korosztály, már nincs kedve sietni, kellemesen szól a Dankó Rádió és amíg vezet, nem kell az asszonyt látnia otthon, szóval mindenkit leszar és ezért lassan megy, így tudja legjobban feltartani a kocsisort maga mögött, hisz az mindenkinek hasznos, ha ő nem siet, mindenki ott rohadjon meg mögötte.
3. turbó-óvatos anyu-apu a volánnál, hátul a gyerekek, ezért pont annyira kell lassan mennie, hogy előzni megfelelően nehéz legyen (értsd. 90 helyett 80-nal), mert ugye a család akkor van biztonságban, ha percenként előzgetik őket, hiszen az nem balesetveszélyes.
Amikor Győrbe mentünk ilyen 80 As átlag volt mert egy ideig előzgettük a kamionokat de amikor 6-8 is ment egymás seggébe feladtuk
Akkor fogyasztott a legkevesebbet az Astra
Mindenki idő és pénz milliomos, többet eszik a jármű 65-nél, mint 100-nál és ugye mindenkinek van minden nap fölös 30-60 perce, amit önzetlenül kidob az ablakon, minek is normálisan haladni, hiszen túl sok ideje van, nem tudja mire pazarolni.
Valaki írta itt az oldalon egyszer, hogy az 1-es úton járt be Budapestre dolgozni egy 10 évet minden nap és a fővárostól távolabb eső szakaszokon is mindenki szigorúan tartja a 65-70-et, előzni kb. lehetetlen és azért váltott munkahelyet, mert kiszámolta, mennyi idejét baszta már el ez a sok barom, aki azt hiszi, hogy attól mert sokan vagyunk az úton, egyből lassabban is kell menni.
Nem bírta tovább idegekkel, hogy sík, egyenes, száraz úton 70-nel járjon haza, minden nap elbaszva 2 x 30-40 percet feleslegesen, mármint a normális közlekedési tempóhoz viszonyítva pluszban ennyit.
Ami éjszaka 1 óra 45 perc alatt megvan, 90%-ban országúton, ugyan ez az útvonal és táv nappal 2:30. Éjszaka beállok a 105-110-re és fogyasztásban, időben, nyugalomban, mindenben jobb, mint nappal szenvedni a tömegben gyorsítgatva, fékezgetve.
Hidd el Pest megye ugyanilyen,halál felesleges előzni mert mindig van aki előtted megy.
Baromira ruhellek Pesten motorral menni (mondjuk mindegy a város) de mégis megteszem mert halál amennyi autó motor mostanában az utakon,annyira elszegényedett a magyar hogy képes az élete jelentős részét dugóban nyomorog a tölteni.
Asszem itt látszik hogy nagyon vidéki vagy.
Máig emlékszem hogy alattuk a vacin a ferrarit, a bal sávban ő ment a dugóban 3km/H mi a gastraval 5km/H és mire elértük a csanorisz hidat 2 óra alatt raverunk 600 métert.
Csakis rákészüléssel: picit lemarad, nyélgázzal gyorsít (na nem ötödikben.... ), nyélgázzal el, majd egy szép nagy fékkel beállsz a következő mögé. A talpad alól a tojást kiveszed persze... Csoffadt, 68 LE-s Yariskával is csak így lehetett haladósan közlekedni, sajnos annak (a lelkes, de harmatgyenge motoron kívül) a futóműve és a fékjei is a lepkefing kategóriába tartoztak, ez sokkal zavaróbb volt, mint a gyenge motorja. A Swift Sporton (meg az összes kategóriatársán) viszont van rendes futómű és fék is.
Na persze nem "ötegésznyóc' " lesz az átlagfogyi, hanem 9-10 liter, lehetőleg 100-as benyából….
Igen, ez így elméletben működik, ahogy te kitaláltad, csak ahogy ini is írja, mindig van egyéb forgalmi tényező. Az előzéshez minden autóval hely kell, nyilván az erősebbel picivel kevesebb, de nem annyival, hogy onnantól ne tartson fel az össze 70-nel gondolkozó.
Bár egyre több helyen pusztul a régies életvitel, de még akkor sem olyan steril mint a nyugati rész
Van aki ezt értékeli van aki azt..
Pl 10 éve még egy csomó olyan hely volt Erdélyben amiket a 70es évekbeli bajor filmekben lehetett látni