Tenyleg nagyon szep, amerikai valtozat. Majd vigyazz az E betukre a lampanal, meg ilyenek, remelhetoleg nem lesz gond a vizsgaval. A 29e km annyit jelent, hogy be van jaratva! :) 820e ft korul all meg, az egesz jo. Kell a motornak egy szerviz, az meg huszonparezer ha cserelned kell legszurot is, mert az nagyon draga sajnos. Nekem a gyari 12e ft volt, sportlegszurok 16e-tol, de en nem akarom 3-4e-kent olajozgatni a gyarival elmegy legalabb 20e-t. Amit mindenkeppen javaslok, hogy 5e-ert dobasd ra a legutolso injektor terkepet. Apam, azota gazra kerozik a gepem 1-esben, nagyon jo lett, valamint a teljesitmenylukaka 3800 es 7000 korul teljesen kivasalodnak! Alkudj meg a gepre, lesz egy orok darab csodajarganyod!
Koszonmo az infokat, grandemoton van egy kek peldany mint a tied, az ara is jo telies. Meg ugy nez ki a Kawa-mat becserelik ra. Igaz meg vegeleg nem egyeztunk meg. A vegleges teljesitmenyre ugysincs szuksegem, kihasznalhatatlan. Eleg volt a 130 lo is, csak a suly volt a gondom a Kawawal
Nekem egeszen pontosan CBR600FSport volt, ami ugye a lepcsossegu verzio, nem az egybeuleses, valamint van par dolog ami sportosabbra lett csinalva, mint titan szeleprugok, jobb hatso gatlo, erosebb kuplunk, etc... Szoval az FS ulese kenyelmetlenebb volt, az F-ese valamivel jobb, a 955i Daytonae is vallalhato. Megmondom oszinten nem sokat mentem a Daytonaval; csupan 3200km-t, es hosszu turan se voltam vele. A csutkaja picit alacsonyabban van, mint az Hondae, de nem szignifikans a kulonbseg. Nekem magas embernek (193cm) jo meretu a motor, alacsony embereknek gondot okozhat. Mivel keves a kilometer bennem a megbizhatosagrol nem tudok nyilatkozni, de az tuti, hogy hosszueletu a blokk, ugyani en mar lattam sajat szemmel 260e km-t futott hasonlo evjaratu Speed Triplet, ami ugye ugyanaz a blokk csak nem 149, hanem 120LE. Van egy nagyon jo Triumph forum az Indexen is ( http://forum.index.hu/Article/... ), meglehetosen oda vagyunk koncentralodva, bar 2002-2003-as Daytona 955i-s csak en vagyok, ha jol tudom. Van a piacon egy sarga elado 1 milla felett, nalam is eselyes volt az, csak eppen akkor meg nem ez volt az ara, valamint a tulaja se.... Lattam a gepet, szep jargany, de annyiert odaadom az enyemet is, aminek tuti tudom az eloeletet.
A motorral egyebkent nagyon meg vagyok elegedve, egy igazi kuriozum. Jo erzes egy nem tomegmotorral jarkalni. Van benne valami massag, volt elotte jopar japanom, de ezt nem akarom meg eladni. Nagyon jo a teljesitmeny leadasa, nem megy ugy mint egy mai 1000-es, de leszarom, mert kozeptartomanyban, hangban olyat nyujt, mit egy visito sor4 nem tud - egyebkent imadom a sor4-et, V2-t is, de ez... ez egy SPORTKOCSI hangu veszedelem! Matraban karcoltam vele jo gumival es nagyon megbizhatoan ment az iveken, jol allithato a futomu es a fekek is ott vannak a szeren! Nekem tetszik, de en termeszetesen elfogult vagyok, mert az enyem!
Ja, es a CBR600F egy kurva jo motor, irtam en ezt elotte is. Nagyon jo, de steril. Ez mas, ez angolosan temperamentumos!
Ha barmi kerdesed van, szolj, szivesen valaszolok.
Köszi, de már megoldódott, mert nekem hid xenon van beépítve és annak nagyon jó fényereje és vetítési képe van. Kapható amúgy egy un. twinlight driver a Tigerhez, ami lényegében egy átkötő kábel. Akik bekötötték azt mondják, hogy jobb a helyzet, de meg sem közelíti a jó minőségű xenon teljesítményét.
Most, hogy ilyenem van, már bánom, hogy nem minden motoromba ilyet rakattam.
Szia, most ugrott be valami, írtad/írták, hogy a gyári lámpa gyenge, és most látom a képeken, hogy itt is úgy van megoldva, hogy egyik lámpa világít ha tompított és a másik ha refi. Na az én motoromon is így volt, de a jobbos farokidom, alatt..(le kell hozzá venni) van egy aljzat, 4db reléaljzatta, abból gyárilag kettőben van relé, de a másik kettő üres, na ha oda bedogbsz két két relét, már nem emlékszem hány lábú és milyen relé volt, akkor világítani fog mind a két lámpa. Nekem mindig is világított, mert az előző tulaj szépen áthidalta a két lámpát, emiatt egyszer ki is vágta a biztosítékot, mert a lámpakapcsolóban két cín összeért és így már mind a két lámpában világított a refi és a tompított is:D na akkor volt fényerőség csak kivágta a biztosítékot, aztán megtaláltam, hogy mi a baja, a kapcsolót emgcsináltam, és beraktam két relét, az áthidalást természetesen kikötöttem. sztem ezt próbáld meg.
Igen, elég furcsa, pláne annak fényében, hogy ugyanebben a számban a szintén 17 -es első kerékkel, semmivel nem nagyobb rugóúttal rendelkező új Multistrada meg abszolút terepképesnek van beállítva. Ráadásul az MS pár kilóval nehezebb a Tigernél.
Szerintem el kellene felejteni ezt az "enduro" témát ezeknél a 200 kg fölötti vasaknál. Szerinem aki egy 4-5 milliós GS-t vagy az új Yamahát, (ami szintén horribilisen túlárazott) terepre viszi, azzal valami baj van. A súlya miatt erre totál alkalmatlan. Ha eldől egy laza talajon, megnézném egyedül hogyan állítja valaki fel a 270-kgs motorját....
Ezek a motorok nem a Dakarra lettek kitalálva. A magasabb építés és a hosszabb rugóút miatt alkalmasak arra, hogy rossz úton is közlekedhessen velük az ember biztonságosan. A Tiger erre alkalmas, igazi terepre nem. Oda amúgy is 21 -es kerék kell, nem pedig 19.
Szia, látom írtál a Motor Revübe véleményt a tigerről...azért a cikkben leírták többször is, hogy a terepet el lehet felejteni, amikor meg összehasonlító teszt volt a túraendurok között akkor meg meglepően csak a ktm tudta lenyomni terepen is...azért elolvashatnák mit írtak előtte a motorrról...
Naaa, bementem az első munkavédelmi boltba, vettem egyet. Eléggé puha szivacsos, harang alakú, elvileg ez jobb. Nem egyszer használatos. Vettem egy simát és egyet madzaggal . Eddig kb. 80km mentem vele, nem rossz, nem nyom, hangokat azért hallom amit kell, de sokkal jobb. Amikor ásítok vagy nyelek akkor kicsit fura..de meg kell majd szokni. Majdnem nem hozott szerencsét mert Eger után kanyarogva átszaladt előttem egy közepes méretű őz... egyenesbe hoztam a gépet, jó erősen kitámasztottam a kormányt. Felkészültem az ütközésre de valahogy gyorsabb volt az őzike...Pedig már láttam magamat ahogy újra sárvédőt kell csináltatnom,lámpát kell venni, fejidomot hegeszteni és ismét elmegyek a festőhöz...azért örülök. Ha 5-tel gyorsabban megyek tuti elkapom a seggét..bár esés nem lett volna, de nem az lenne a legnagyobb bajom, hogy gumikat kell cseréltetnem a motoromon.
Sikerült ma beledobni a 63.000. km
Ilyenem nekem is van. Noise killerként árulták. Nem rossz, de a füldugót nem váltja ki.
Biztos, hogy jól teszed be füldugaszt és megfelelő a méret?
Számtalan füldugót kipróbáltam és nekem is volt sok olyan, amitől megfájdult a fülem. Általában a mérete a gond, meg a keménysége. A gumiból készült, "fenyő alakú", mint pl a lent is emlegetett 8000 ft-os dugó nekem semmit nem ért. A puhák között is vannak különbségek. Nekem éppen ezért pl a 3M nem jött be. Elvileg puha dugó, de ennél lényegesen puhábbak is vannak.
Próbáld ki az airsoft-ot, vagy a Howard Leight gyártmányúakat. Ezek tutira nem lesznek kényelmetlenek, mert olyan, mint a pillecukor. Éppen ezért ezek valóban egyszer használatosak, mert ha egyszer kiveszed, már nem fogod tudni visszagyömöszölni.
Próbáltam én mindent: Schuberth S1, noise killer, többféle plexi, stb. Semmi nem közelíti meg egy jó füldugó hatását.
Igen, ez egy orok gond, de en egy masik vonalrol kozelitem meg ezt a dolgot, mert szamomra a fuldugo nagyon kenyelmetlen. Lehet meg nem hasznaltam jo minosegut, de a nemet datacenterunkbol is martam el par nagyon jo minosegut, de meg az is nagyon zavar, valamint nem erzem eleg hatekonynak.
Szoval az en megoldasom egy bizonyos nyakorv. Tudom, hulyen hangzik, de a legtobb zajt a siskak es a vallad kozotti turbulencia gerjeszti. Technikailag orveny kepzodik, amit egy eleg szeles "nyakorvvel" ki tudsz kuszobolni. Nekem ez nagyon bevallt, foleg a Nolan N92-es sisakomnal hasznaltam, mert az iszonyat hangos volt. Ugy kepzeljetek el, hogy korbeeri egy kb 4-5cm szeles 8cm magas szivacs bevonva puha szovettel, tepozarral a vegen.
Most Shoei XR1000-em van, de ahhoz is vettem kulon egy sisakra szereleheto nyakorv szettet, de ez jelentosen szofisztikaltabb, mint a szivacs nyakorv. Ellenben hatekony, de nem annyira mint az atom nagy "nyakorv".
Nem akarlak megijeszteni, de sajnos saját káromon tapasztaltam, hogy még relatíve visszafogott motorozással is ki lehet ütni bizonyos frekvenciákat a hallástartományban. Azért alattomos a zajártalom, mert egy jó ideig nem érzékeli az ember, hogy nem hall tökéletesen. Olyan az, mint ha a zongorának pár billentyűjét kivennék: a zenát valószínűleg felismernéd, de nem hallasz minden hangot.
Ha meg akarod nyugtatni magad, keress rá a home audiometer nevű progira, amivel le tudod háziolag tesztelni magad.
Ja, megnéztem a reklámozott füldugót. Nem akarom rontani az üzletüket, de nekem ez a konstrukció soha nem jött be. Túl merev, pláne sisak alatt és szerintem nem véd olyan jól, mint egy eldobható, amit olyan 30 HUf körül vesztegetnek. 8000 ft-ért nagyon drága. Persze lehet, hogy jó.
Értem, köszi a felvilágosítást. Tényleg érdemes használni, szerdán ha megyek haza ki is próbálom. Engem az lepett meg... lehet kcisit rosszul emlékszem...hogy a leghalkabb sisak is 100km/h-nál 86 dB. Ami azért ha belegondolunk nem kevés, főleg azért mert nekem marhára de nem a leghalkabb sisakom van, és általában 120-140 körül járok az ismert szakaszokon. Eddig is zavart a nagy zaj de amióta ezt a cikket elolvastam mégjobban zavar...
Én eldobható füldugót használok, főleg Airsoft vagy Howard Leight márkájút. Minden munkavédelmi boltban kapható és lényegesen olcsóbb, mint a gyógyszertárban. A legtöbb helyen 3M-et árulnak, de az szerintem kemény és az én fülemnek vastag is. Minél nagyobb az SNR érték, annál jobb. Így is lehet hallani, amit kell. Nagyon fontos, hogy hogyan teszi be az ember, mert ami nem illeszkedik rendesen, az kényelmetlen és nem is véd rendesen. Tanulni kell, mert a hallójárat mindenkinek más szögben áll és a két fül között is lehet komoly eltérés.
A halláskárosodás nem játék, én még városban is hordom a dugókat. Arról nem is beszélve, hogy lényegesen stresszmentesebb így a motorozás, sokkal kevésbé fáradok el. A zaj ugyanis a stressz-szintet is növeli.
Nekem egeszen pontosan CBR600FSport volt, ami ugye a lepcsossegu verzio, nem az egybeuleses, valamint van par dolog ami sportosabbra lett csinalva, mint titan szeleprugok, jobb hatso gatlo, erosebb kuplunk, etc... Szoval az FS ulese kenyelmetlenebb volt, az F-ese valamivel jobb, a 955i Daytonae is vallalhato. Megmondom oszinten nem sokat mentem a Daytonaval; csupan 3200km-t, es hosszu turan se voltam vele. A csutkaja picit alacsonyabban van, mint az Hondae, de nem szignifikans a kulonbseg. Nekem magas embernek (193cm) jo meretu a motor, alacsony embereknek gondot okozhat. Mivel keves a kilometer bennem a megbizhatosagrol nem tudok nyilatkozni, de az tuti, hogy hosszueletu a blokk, ugyani en mar lattam sajat szemmel 260e km-t futott hasonlo evjaratu Speed Triplet, ami ugye ugyanaz a blokk csak nem 149, hanem 120LE. Van egy nagyon jo Triumph forum az Indexen is ( http://forum.index.hu/Article/... ), meglehetosen oda vagyunk koncentralodva, bar 2002-2003-as Daytona 955i-s csak en vagyok, ha jol tudom. Van a piacon egy sarga elado 1 milla felett, nalam is eselyes volt az, csak eppen akkor meg nem ez volt az ara, valamint a tulaja se.... Lattam a gepet, szep jargany, de annyiert odaadom az enyemet is, aminek tuti tudom az eloeletet.
A motorral egyebkent nagyon meg vagyok elegedve, egy igazi kuriozum. Jo erzes egy nem tomegmotorral jarkalni. Van benne valami massag, volt elotte jopar japanom, de ezt nem akarom meg eladni. Nagyon jo a teljesitmeny leadasa, nem megy ugy mint egy mai 1000-es, de leszarom, mert kozeptartomanyban, hangban olyat nyujt, mit egy visito sor4 nem tud - egyebkent imadom a sor4-et, V2-t is, de ez... ez egy SPORTKOCSI hangu veszedelem! Matraban karcoltam vele jo gumival es nagyon megbizhatoan ment az iveken, jol allithato a futomu es a fekek is ott vannak a szeren! Nekem tetszik, de en termeszetesen elfogult vagyok, mert az enyem!
Ja, es a CBR600F egy kurva jo motor, irtam en ezt elotte is. Nagyon jo, de steril. Ez mas, ez angolosan temperamentumos!
Ha barmi kerdesed van, szolj, szivesen valaszolok.
Udv,
Ratesz
Ilyen gepen torom a fejem, mint ami neked van.
A CBR 600F-hez, ami volt neked, a komfortja milyen szerinted?
megbizhatosag?
Koszi
Janav
Most, hogy ilyenem van, már bánom, hogy nem minden motoromba ilyet rakattam.
Szerintem el kellene felejteni ezt az "enduro" témát ezeknél a 200 kg fölötti vasaknál. Szerinem aki egy 4-5 milliós GS-t vagy az új Yamahát, (ami szintén horribilisen túlárazott) terepre viszi, azzal valami baj van. A súlya miatt erre totál alkalmatlan. Ha eldől egy laza talajon, megnézném egyedül hogyan állítja valaki fel a 270-kgs motorját....
Ezek a motorok nem a Dakarra lettek kitalálva. A magasabb építés és a hosszabb rugóút miatt alkalmasak arra, hogy rossz úton is közlekedhessen velük az ember biztonságosan. A Tiger erre alkalmas, igazi terepre nem. Oda amúgy is 21 -es kerék kell, nem pedig 19.
Az a harang-alakú nekem nem tetszett. Próbálj ki egy eldobhatót. Nagyságrendekkel jobb!
Sikerült ma beledobni a 63.000. km
Igazabol azt sem szeretem a fuldugoba, hogy eltompit minden zajt korulottem, de lehet ez csak megszokas kerdese.
http://www.lumaxpro.hu/a77451/...
vagy itt:
http://www.sperianprotection.h...
vagy itt
http://www.safety.hu/safetydb/...
Ilyenem nekem is van. Noise killerként árulták. Nem rossz, de a füldugót nem váltja ki.
Biztos, hogy jól teszed be füldugaszt és megfelelő a méret?
Számtalan füldugót kipróbáltam és nekem is volt sok olyan, amitől megfájdult a fülem. Általában a mérete a gond, meg a keménysége. A gumiból készült, "fenyő alakú", mint pl a lent is emlegetett 8000 ft-os dugó nekem semmit nem ért. A puhák között is vannak különbségek. Nekem éppen ezért pl a 3M nem jött be. Elvileg puha dugó, de ennél lényegesen puhábbak is vannak.
Próbáld ki az airsoft-ot, vagy a Howard Leight gyártmányúakat. Ezek tutira nem lesznek kényelmetlenek, mert olyan, mint a pillecukor. Éppen ezért ezek valóban egyszer használatosak, mert ha egyszer kiveszed, már nem fogod tudni visszagyömöszölni.
Próbáltam én mindent: Schuberth S1, noise killer, többféle plexi, stb. Semmi nem közelíti meg egy jó füldugó hatását.
Igen, ez egy orok gond, de en egy masik vonalrol kozelitem meg ezt a dolgot, mert szamomra a fuldugo nagyon kenyelmetlen. Lehet meg nem hasznaltam jo minosegut, de a nemet datacenterunkbol is martam el par nagyon jo minosegut, de meg az is nagyon zavar, valamint nem erzem eleg hatekonynak.
Szoval az en megoldasom egy bizonyos nyakorv. Tudom, hulyen hangzik, de a legtobb zajt a siskak es a vallad kozotti turbulencia gerjeszti. Technikailag orveny kepzodik, amit egy eleg szeles "nyakorvvel" ki tudsz kuszobolni. Nekem ez nagyon bevallt, foleg a Nolan N92-es sisakomnal hasznaltam, mert az iszonyat hangos volt. Ugy kepzeljetek el, hogy korbeeri egy kb 4-5cm szeles 8cm magas szivacs bevonva puha szovettel, tepozarral a vegen.
Most Shoei XR1000-em van, de ahhoz is vettem kulon egy sisakra szereleheto nyakorv szettet, de ez jelentosen szofisztikaltabb, mint a szivacs nyakorv. Ellenben hatekony, de nem annyira mint az atom nagy "nyakorv".
Nem akarlak megijeszteni, de sajnos saját káromon tapasztaltam, hogy még relatíve visszafogott motorozással is ki lehet ütni bizonyos frekvenciákat a hallástartományban. Azért alattomos a zajártalom, mert egy jó ideig nem érzékeli az ember, hogy nem hall tökéletesen. Olyan az, mint ha a zongorának pár billentyűjét kivennék: a zenát valószínűleg felismernéd, de nem hallasz minden hangot.
Ha meg akarod nyugtatni magad, keress rá a home audiometer nevű progira, amivel le tudod háziolag tesztelni magad.
Ja, megnéztem a reklámozott füldugót. Nem akarom rontani az üzletüket, de nekem ez a konstrukció soha nem jött be. Túl merev, pláne sisak alatt és szerintem nem véd olyan jól, mint egy eldobható, amit olyan 30 HUf körül vesztegetnek. 8000 ft-ért nagyon drága. Persze lehet, hogy jó.
A halláskárosodás nem játék, én még városban is hordom a dugókat. Arról nem is beszélve, hogy lényegesen stresszmentesebb így a motorozás, sokkal kevésbé fáradok el. A zaj ugyanis a stressz-szintet is növeli.