Nem valami szr alu-tekercselést raktak bele?? Nemrég volt dolgom egy ilyen 2KW-os agregátorral, leégett szr tekerccsel és aluminium huzallal volt tekercselve.
Szia! Búék neked is.
A motorral kapcsolatban. Egy kollégámnak volt néhány éve ilyen motorja, és nagyon szerette. Csak most ahogy olvaslak, eszembe jutott, hogy azt mondta kár volt eladni. Jelenleg teljesen más típus van neki. Az nagyon fontos lehet, hogy milyen állapotban van a motor! A legjobb márkákkal vagy típusokkal, is be lehet harapni, ha tönkre van bszva.
Sziasztok! Először is B.U.É.K. mindenkinek!
Kategóriát váltanék......az új szerzemény egy Kawasaki VN 750 Vulcan lenne. Az előző egy ZZR 400 volt Köszönettel vennék minden hasznos infót,jótanácsot és egyebeket a chopperes világról
Üdvözlettel :Papp Sándor Békéscsaba
Sziasztok, remélem ebbe a témába vág - folytattam egy rövid (na jó nem is olyan rövid) oknyomozást Suzuki GN 125 fojtás ügyében. - Az volt a szitu, hogy az én motorom kb 7500 - as fordulat felett kihagyott minden 2. szikrát így 80 - nál nem ment gyorsabban - Mivel elég sok Németországból hozott motor fojtott, illetve ez a blokk több típust is hajt (GN, TU 125, DR 125, Van,van stb) talán segítség lehet másoknak is az általam kiderített info - meg hát 8 helyett 11 LE nem egy nagy áttörés, de néha jól jöhet :) A fojtás kb 1996 ig egy szűkítést jelentett a szívótorokban és a kipufogóban - később a szűkítés maradt, de kb 97 után jött hozzá egy elektronikus leszabályozás is. Ha a gépónk 97 utáni, a karbi oldalán van egy fojtószelep állását érzékelő izé, a CDI re 6 vezeték megy és a fentebb leírtakat tapasztaljuk, akkor elektronikusan fojtott géppel lehet dolgunk. Az Elektronikus fojtás úgy működik, hogy a CDI a különböző fokozatokban eltérő ellenállásokon keresztül kap testet, 1. 2.- ben 820 ohm (max ford 9900) 4. 5. fokozatban nincs test - max 7500 ford/ perc) - A Sebességszenzornak csak a neve ijesztő - egy sima mechanikus kapcsoló a váltókarnál a lánkerékdekli alatt. - elvileg ezt kéne kicserélni - csak nem nagyon lehet kapni a gyárit - Én azt csináltam, hogy, vettem egy 820 ohm ellenállású, 1 W teljesítményű ellenállást (Conrad, Ret v valami hasonló webáruház 45 Ft/db), kértem egy zsugorcsövet egy ismerősömtől.Majd levettem a tankot, és megkerestem a Szenzor és a CDI közötti kábelt ( Az én motoromon két eres kábel fehér csatival, ha van fokozatkijelződ, akkor 6 eres, 6 sebességes váltó esetén 7 eres). - A CDI re a zöld v a lila kábel ment már nem emlékszem pontosan, de jobb kimérni multiméterrel) - A CDI re tartó kábelt egy laza mozdulattal elvágtam, majd egy darab drótot (kábelt), egy forrasztópákát, egy hőlégfúvót ,a zsugorcsövet és egy szemes sarut hatékonyan felhasználva az ellenállást a CDI és a jármű fém része (test) közé beépítettem,majd a szabadon maradt kábelvéget derék módon leszigeteltem. - Így most tudom használni a teljes ford szám tartományt és elértem a 102 km/h - t - ami ugye tök jó, - Persze ez a gép nem erre való de azért emelkedőn hasznos, a többletteljesítmény, pláne testesebb motorosoknak....( az ötletet egy német DR 125 ös fórumon találtam - és hát nálam működik). - Amúgy a GN tök szerethető kis jószág - 70 80-as utazót tartósan bírja. kb 60 ig egész tűrhetően gyorsul, 80 felett minden rezeg, a fogyasztás testtömegfüggő nekem kb 3- 3,2 liter, de egy 50 kg - s srác valamelyik fórumon említett már 2,5 literes értéket is, Plusz nekem tetszik ez a dizájn - úgy értem küllős kerék, csepp szerű tank,- de kedvenc részletem a tölcsér alakú kipufogó ami a menő 70 es évek végi japán 4 hengereseket idézi.........A 90-es években a posta is ilyet használt - így kis hazánkban még története is van -Szóval tök jó gép, vegyen ilyet mindenki akinek tetszik :)
Sziasztok!
Suzuki Intruder 1500 VL,2007 évi."boldog"
Tulajdonosa vagyok immáron 3 éve..sajnos már 3 hosszabb túrám,korai befejeztével traileren kellett hazahozni a vasat,mivel zárlat keletkezett a generátortekercsnél melynek hatására elégette a vezetékeket,fesszabályozót,tekercset.
2 alkalommal még az akkumulátort is kinyírta.
Valakinek esetleg ötlete,hogy tudnám kivédeni ezt a nem költségkímélő folyamatot?!
Tavaly olaszba történt meg,akkor megcsinálták kint,lengőbiztivel levédték az akksit,most az megmaradt.
De a tekercsaismét elégett.
Alul van méretűvé a tekercseklés?!
Mivel mind 2 alkalommal gyári lett vele rakva,lehet tekercseket nem kellene privátban nagyobb értéküt?!
Köszönöm az esetleges segítő hozzászólásokat.
Üdv!
Lali papi.
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy nekem van csak ilyen pechem,vagy más is járt már így.
Egy Suzuki BL 1500"boldog" tulajdonosa vagyok.
2 év alatt, háromszor cseréltem gerlyesztőtekercset,fesszabályzót és akkumulátort a motoron van.
Tegnap ismét traileren kellett hazahozni a Bükkből.
Már nem merek vele elindúlni sehova,mert nem tudom hogy érkezem haza.
Tavaly Firenzében hagyott cserben,ugyan ezzel a problémának.
Elégett a generátor tekercs,Mályi tönkretette a fesszabályozót és az akkumulátort.
Csekély 800 euróért megjavították,azt mondtàk az olaszok,többet nem lesz vele baj,lebiztosítékozták a generátort,a fesszabit és az akksit is.
Most ismét cserben hagyott,még nem néztem most épp mi ment tönkre.
Az akksit feltöltöttem,kimértük terhelés villával,elvileg indító áramot produkál.
Tovább még nem jutottam.
Kérdésem az lenne,járt már valaki így,vagy csak én vagyok így szerencsés!
Köszi az érdemleges válaszokat!
Üdv!
Lali papi.
Akkor valami minarelli blokkos motort vegyél
Szinte simson árban vannak és minden részük jobb tőle
És ami a lényeg tartósabb nem kell attól tartani hogy elmegy a szomszéd faluba aztán futón jön vissza
Igen, kb. ezért vagyok döntésképtelen évek óta.
Mindig van kifogás a jelölt ellen: kicsi két embernek, gyenge vagy éppenséggel sokat eszik.
Így belegondolva lassan 30 év alatt amilyen motorjaim voltak... talán még a (ritkabordás) GSX 750 volt az egyetlen, amire pozitívan emlékszem, de lehet, hogy azt is csak az évek szépítik meg.
Kényelmes volt, erős, takarékos, megbízható és motornak is nézett ki. Kár, hogy már 40 éves lenne...
Szerintem el fogunk menni valami kereskedésbe és ráülünk. Ha a CB500-tól kényelmesebb, akkor érdemes adni neki egy esélyt. Vagy a nagy tesónak - csak abból kevesebb van.
A kis Fazer is szimpatikus lenne, de azt mondják, ott még magasabban van az utas lábtartója. Még nem vezettem. (a nagyot igen, az nem tetszett)
kb. 160 centi és nincs 50kg...
De nem neki, nekem lesz magas
btw.
Én meg az 1000F-et szeretném lecserélni (már évek óta, de nem tudom elszánni magam).
Olyan motor kellene, ami
- kisebb, nincs FJR feelingje, de elférek rajta utassal
- ha már kisebb, hát legalább egy icipicit legyen takarékosabb is
- nem emeletesló, az sem baj, ha inkább hasaló
- tipikusan városban és országúton 90-es konstans tempóval fogom használni
(na jó, azért egy Stelvio befigyelhet néha )
Ránézésre a CBF600N nagyon tetszene, de kissé túlárazottnak érzem. Vagy megéri?
Fazer vs. Hornet?
FZS 400 vs. 600?
CB / CBF karbis, vagy befecsis? Az újabbaknak rövidebb a primer áttétele, az nem annyira tetszik nekem - bár hátul tudok bőven ellenpontozni.
Az tény hogy a senda nem kicsi
Én vagyok 190 magas és 140 kiló meg sincs olyan érzésem hogy egy pöcsköszörűn ülök
Mondjuk szerintem egy kicsit gyenge jószág kívánná a 70 és hengert ha én használnám de a rokon gyereknek így is jó
Sm kerékkel már nem lehet olyan magas.
Köszi, valami ilyesmi lesz a vége.
Szerencsére endúró van azért 1-1 és még nagyobb szerencsére - velem ellentétben - a gyereknek szimpatikus.
(bár én is vennék, de csak ha meg tudnám úgy ültetni, hogy ne szédüljek rajta és kinézetre is motor lenne belőle)
A motorral kapcsolatban. Egy kollégámnak volt néhány éve ilyen motorja, és nagyon szerette. Csak most ahogy olvaslak, eszembe jutott, hogy azt mondta kár volt eladni. Jelenleg teljesen más típus van neki. Az nagyon fontos lehet, hogy milyen állapotban van a motor! A legjobb márkákkal vagy típusokkal, is be lehet harapni, ha tönkre van bszva.
Kategóriát váltanék......az új szerzemény egy Kawasaki VN 750 Vulcan lenne. Az előző egy ZZR 400 volt Köszönettel vennék minden hasznos infót,jótanácsot és egyebeket a chopperes világról
Üdvözlettel :Papp Sándor Békéscsaba
Suzuki Intruder 1500 VL,2007 évi."boldog"
Tulajdonosa vagyok immáron 3 éve..sajnos már 3 hosszabb túrám,korai befejeztével traileren kellett hazahozni a vasat,mivel zárlat keletkezett a generátortekercsnél melynek hatására elégette a vezetékeket,fesszabályozót,tekercset.
2 alkalommal még az akkumulátort is kinyírta.
Valakinek esetleg ötlete,hogy tudnám kivédeni ezt a nem költségkímélő folyamatot?!
Tavaly olaszba történt meg,akkor megcsinálták kint,lengőbiztivel levédték az akksit,most az megmaradt.
De a tekercsaismét elégett.
Alul van méretűvé a tekercseklés?!
Mivel mind 2 alkalommal gyári lett vele rakva,lehet tekercseket nem kellene privátban nagyobb értéküt?!
Köszönöm az esetleges segítő hozzászólásokat.
Üdv!
Lali papi.
Érdeklődnék hogy nekem van csak ilyen pechem,vagy más is járt már így.
Egy Suzuki BL 1500"boldog" tulajdonosa vagyok.
2 év alatt, háromszor cseréltem gerlyesztőtekercset,fesszabályzót és akkumulátort a motoron van.
Tegnap ismét traileren kellett hazahozni a Bükkből.
Már nem merek vele elindúlni sehova,mert nem tudom hogy érkezem haza.
Tavaly Firenzében hagyott cserben,ugyan ezzel a problémának.
Elégett a generátor tekercs,Mályi tönkretette a fesszabályozót és az akkumulátort.
Csekély 800 euróért megjavították,azt mondtàk az olaszok,többet nem lesz vele baj,lebiztosítékozták a generátort,a fesszabit és az akksit is.
Most ismét cserben hagyott,még nem néztem most épp mi ment tönkre.
Az akksit feltöltöttem,kimértük terhelés villával,elvileg indító áramot produkál.
Tovább még nem jutottam.
Kérdésem az lenne,járt már valaki így,vagy csak én vagyok így szerencsés!
Köszi az érdemleges válaszokat!
Üdv!
Lali papi.
Szinte simson árban vannak és minden részük jobb tőle
És ami a lényeg tartósabb nem kell attól tartani hogy elmegy a szomszéd faluba aztán futón jön vissza
Mindig van kifogás a jelölt ellen: kicsi két embernek, gyenge vagy éppenséggel sokat eszik.
Így belegondolva lassan 30 év alatt amilyen motorjaim voltak... talán még a (ritkabordás) GSX 750 volt az egyetlen, amire pozitívan emlékszem, de lehet, hogy azt is csak az évek szépítik meg.
Kényelmes volt, erős, takarékos, megbízható és motornak is nézett ki. Kár, hogy már 40 éves lenne...
Szerintem el fogunk menni valami kereskedésbe és ráülünk. Ha a CB500-tól kényelmesebb, akkor érdemes adni neki egy esélyt. Vagy a nagy tesónak - csak abból kevesebb van.
A kis Fazer is szimpatikus lenne, de azt mondják, ott még magasabban van az utas lábtartója. Még nem vezettem. (a nagyot igen, az nem tetszett)
Máshogy mondva legalább megtanul szerelni
Meg másik verzió utána legalább értékelni tudja a jót
De nem neki, nekem lesz magas
btw.
Én meg az 1000F-et szeretném lecserélni (már évek óta, de nem tudom elszánni magam).
Olyan motor kellene, ami
- kisebb, nincs FJR feelingje, de elférek rajta utassal
- ha már kisebb, hát legalább egy icipicit legyen takarékosabb is
- nem emeletesló, az sem baj, ha inkább hasaló
- tipikusan városban és országúton 90-es konstans tempóval fogom használni
(na jó, azért egy Stelvio befigyelhet néha )
Ránézésre a CBF600N nagyon tetszene, de kissé túlárazottnak érzem. Vagy megéri?
Fazer vs. Hornet?
FZS 400 vs. 600?
CB / CBF karbis, vagy befecsis? Az újabbaknak rövidebb a primer áttétele, az nem annyira tetszik nekem - bár hátul tudok bőven ellenpontozni.
Én vagyok 190 magas és 140 kiló meg sincs olyan érzésem hogy egy pöcsköszörűn ülök
Mondjuk szerintem egy kicsit gyenge jószág kívánná a 70 és hengert ha én használnám de a rokon gyereknek így is jó
Sm kerékkel már nem lehet olyan magas.
Szerencsére endúró van azért 1-1 és még nagyobb szerencsére - velem ellentétben - a gyereknek szimpatikus.
(bár én is vennék, de csak ha meg tudnám úgy ültetni, hogy ne szédüljek rajta és kinézetre is motor lenne belőle)
Triumph speed triple 955i vásárlását tervezem.
Mennyire megbízható? Vannak tipushibak amire érdemes figyelni?
Tehát ezek szerint a Jawa felejtős?
Meglátom még mit kapok. Nem adtam fel, hátha kifogok egy olcsó, de jó nyugatit.