Ebben a helyzetben az a szép, hogy a bácsi, aki csinálta, pont a MAMI-nál oktat, és pont a versenymotorok tuningolását, van lehetősége hozzáférni az ott levő áramlásmérő műszerhez is, mégis ezt a felületkezelést látja jobbnak. Ettől függetlenül nem kételkedek sem a könyv által leírtakban, sem az általad elmondottakban, biztos így van. De nekem így is megfelel. . . Elolvastad a másik fórumon a kis pengeváltásunkat?
Na gyorsan előszedtem a tankönyvemet. .Motorkerékpárok szerkezettana és tuningolása 1.rész.Ebben a következő van leirva:
Ha a felületet tükrösítjük,polírozzuk akkor a gázrészecskék olyan közel kerülhetnek a falat alkotó atomokhoz,h már érvényesülni tud közöttük a molekuláris vonzóerő és így a fal magához vonzza a gázrészecskéket,örvénylésre késztetve azokat. ,ezért érdes a cápák bőre,ezért vonják be a repülők szárnyait érdes fóliával.És ezért hepehupás a golflabda is. .Összefoglalva:kisebb áramlási ellenállást és a henger jobb hatásfokú töltéscseréjét eredményezi,ha a csatornákat nem polirozzuk,hanem finomcsiszolás után homokfújással,gyöngyözéssel érdesítjük.
Az más kérdés a repcsi szárnya,de az örvénylés egy polírozott felületű csőben létrejön ez bizonyított tény.a legjobb áramlás egy nagyon finomra csiszolt felületen érhető el.És ezt nem én találtam ki,csak tanultam.
Szép munka ,de én úgy tanultam,h áramlástani szempontból nem előnyös a csatornák polírozása,mert a tükörsima felületen a örvények keletkeznek és ezek csökkentik a keresztmetszetet .
Az az apró barazdák létrehoznak egy vékony turbulens réteget, és ezzel csökken a surlódási ellenállást.