Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van benne igazság, ha jobban végig gondolom...
Az az apró barazdák létrehoznak egy vékony turbulens réteget, és ezzel csökken a surlódási ellenállást.
Jó reggelt.
Morgen!
Olvasom ,ha a Mami-nál oktat akkor lehet,h engem is oktatott ,de én is a Mami-s könyvből idéztem .
AZ IGAZSÁG ODAÁT VAN .
Ebben a helyzetben az a szép, hogy a bácsi, aki csinálta, pont a MAMI-nál oktat, és pont a versenymotorok tuningolását, van lehetősége hozzáférni az ott levő áramlásmérő műszerhez is, mégis ezt a felületkezelést látja jobbnak. Ettől függetlenül nem kételkedek sem a könyv által leírtakban, sem az általad elmondottakban, biztos így van. De nekem így is megfelel. . . Elolvastad a másik fórumon a kis pengeváltásunkat?
Na gyorsan előszedtem a tankönyvemet. .Motorkerékpárok szerkezettana és tuningolása 1.rész.Ebben a következő van leirva:
Ha a felületet tükrösítjük,polírozzuk akkor a gázrészecskék olyan közel kerülhetnek a falat alkotó atomokhoz,h már érvényesülni tud közöttük a molekuláris vonzóerő és így a fal magához vonzza a gázrészecskéket,örvénylésre késztetve azokat. ,ezért érdes a cápák bőre,ezért vonják be a repülők szárnyait érdes fóliával.És ezért hepehupás a golflabda is. .Összefoglalva:kisebb áramlási ellenállást és a henger jobb hatásfokú töltéscseréjét eredményezi,ha a csatornákat nem polirozzuk,hanem finomcsiszolás után homokfújással,gyöngyözéssel érdesítjük.
Sóder = sok kavics
Az más kérdés a repcsi szárnya,de az örvénylés egy polírozott felületű csőben létrejön ez bizonyított tény.a legjobb áramlás egy nagyon finomra csiszolt felületen érhető el.És ezt nem én találtam ki,csak tanultam.
A gsxrfans.hu-n írtam egy monológot, ide már nincs kedvem megint leírni.
Sóder? Mi az? ez nagon mellé... Nem kőműves vagyok baze...
A sima felületen keletkeznek örvények?
Akkor a repülők szárnyát miért csinálják simára?
Ha nem kell bele sóder akkor már nem is érdekel mi
Istenem...mikkel foglalkoztok ti bazeg,,,,
Szép munka ,de én úgy tanultam,h áramlástani szempontból nem előnyös a csatornák polírozása,mert a tükörsima felületen a örvények keletkeznek és ezek csökkentik a keresztmetszetet .
40-50 mikro grammal
Naná!
A polírozott felületen csökkennek a felületi feszültségek, így jobban terhelhető az alkatrész.
Nagyon király Alex ott döglik a föoldalon
Szép csilivili De a hajtókart minek így kivixolni
Cépp!
Csöle!
Te meg hüle vagy!
Hát persze!
Ha valaki kíváncsi rá, hogy milyen lehet a motorom hengerfeje, a mester, aki alkotta pár jelenlegi munkáját feltöltötte IDE. Tessenek ámuldozni!