tépi: mikor a gumi szélei (illetve ne mindig csak a közvetlen szélei)kirojtosidnak
nem tépi: amikor a gomi teljes felületén szép egyenletesen kopik (a felülete szép sima)
az tuti hogy a H-ringen nincs iső ilyenre, mert ha kifizeted azt kis időt, akkor inkább motorozással töltöd... E-ring vagy Kakucs egész nap lehet menni ott van idő ilyesmire
Nekem is vannak még problémáim a futóművel, mondjuk nelkem a hátsó gumiképem negyon jó, az első gumit viszont tépi de valszeg azért mert túl kemény az első rugóm (a leírásból ez derült ki)...
Ez döntött Csak tudod, tanulni szeretnék a nagyoktól, mert nem akarok fejtetőre állni a kísérletezgetésekklel, no meg másoknak se akarok egetverő hülyeségeket mondani, hiszen azt nem tudnám kiheverni, hogy más miattam bukott... És most speciel nem a futómű-dologra gondoltam, hanem úgy általánosságban mindenre. Tanulok, amíg lehet
Ami nekem van azon a durva beállítást lehet megcsinálni a nyomó és húzó állásokat is három szakaszra osztja , kitekert-közép-betekert. Ezek alapján már igaz nehezen , de el lehet dönteni hogy milyen irányban kell állítani az alap beállításhoz képest . Nekem az alap volt , hogy a gyári beállításaimat leírtam , ha netán valami nem jól sül el vissza tudjam állítani.
mondok jobbat.:nyiltnapon megkeresed az Öhlinset kisbuszt.benne ül Béla.odatolod a motort ránéz a fejedre és belövi a futóműved ugy hogy utána max csak finomítgatni kell.mivel kell finomítani ezért Béla sem dolgozik még a Rossi team-ben...
mondom sajna ez nem így működik..nincs idő pályán erre hogy összevissza tapasztalgasd.. egyszerűbb elvinni egy specialistához...
az én futóművesem pl nem is a tekergetéssel kezdte, elővette a colostokot és összevissza méricskélt mindent, kifaggatott mindenről, csak utána kezdett el állítgatni. És még így se volt tökéletes, mivel tépi a hátsót nagyon, idén újra állíttatunk mindent..
Nem vagyok egy gyors emberke, de kerek 6 másodpercet hozott a srác beállítása a futóművön. Ennyit számít ha hozzáértő kezek lövik be egyénre szabva. És persze ez is scak olyan általánosabb beállítás volt..
olvasd el egy párszor , azután gondold át nyomtasd ki (én lelamináltam hogy ne koszolódjon ) vidd ki a pályára és a leírás alapján csináld meg (FONTOS hogy mindent írj le amit érzel! )
a futómű állítgatás nem egy egynapos történet...sulyra egyénre szabott,hőmérsékletfüggő gumitípus és keverék függő és nagyban függ a motorozási szokásoktól
Nem rossz a leírás csak normális halanndó nem tudja beállítani a futóművet ez alapján. Igaz hogy le van írva benne mit és hogyan állíts, de szabad fordításban ez van benne:
tekerj ki mindent. Kezd az elejével. tekerj egyet rajta. menj ki a pályára pár körre, aztán nézd meg mit érzel. ha nem jó tekerj még 1-et rajta. menj ki újra a pályára pár körre. ha jó ne tekerj tovább, mehetsz a hátuljára.
Szóval kell hozzá 1 napi türelem és 1 napi versenypályahasználat amíg talán eltalálod a beállítást...
Aztán ugye tegyük fel hogy nem is értesz a beállításhoz és úgy eltekergeted a futóművet hogy csak nézheted..
Te jó Isten, én csak lesek... Ezt látnom kéne gyakorlatban, mert itt francot se értek Na majd kinézek párszor pályanapra, és meglesem, hogy csinájják a nagyok
nem tépi: amikor a gomi teljes felületén szép egyenletesen kopik (a felülete szép sima)