Én saját kezűleg KB 15-20 perc alatt csinálok az enyémből 24e helyett 14e-ret.
Ezért is írtam.Ne foglalkozzon a Km-el.
És valójában az eladó ha bevállalja hogy pályamotor lenne és ezek meg ezek lettek serélve ilyen és ilyen akkor nem lenne gond.
de ugye hungarisztánban élünk ahol minde gsxr túrázásra használt mondatokkal van hirdetve meg 7e km-el 4 évesen.
A kereslet szabja meg a kínálatot.
Ezt keresik hát megkapják.
Nem mert nem is lehet. Azt látni kell. Azért írtam, hogy rendes szervizelés mellett. Ha most valaki szétrúgja 2 hét alatt a váltót vagy leégeti az 1000km-es kuplungot (Fazeres ismerősöm) azzal mit tudsz kezdeni? Ez olyan mint autópályán a szembejövő autós. Ha nem látod nem hiszed el. DE! és most nem akarom rambot megbántani arra mit lehet mondani aki egy 5 éves motorban 10 000km alattit keres? Azt hiszem a naiv a legenyhébb kifejezés rá.
Nagymotornál 6000km/év futással kell számolni. Ha találsz K6 600-at 8000km-el akkor 10-ből 9 vissza van pörgetve. 18-25 000km már hihető és egyáltalán nem sok. Miller 04'-es R1-e most volt Agónál. 70 000km van benne és 3Le volt gyengébb mint újkorában. Ami mérési hibahatáron belül van. Ezeknek a motoroknak rendes karbantartás mellett utcán 80-100e km el kell menniük különösebb meghibásodás/blokkbontás nélkül. 40e km környékén vezérműlánc csere, szelephézagok állítása (bár még nem találkoztam motorral amin valóban állítani kellett volna) ilyesmi. De ne várd, hogy majd 50e km-nél főtengelyt kell benne cserélni. Bírnia kell ha megkapja ami jár neki.
Nem vettem támadásnak csak volt egy fogadásom, hogy vajon megállod-e szó nélkül vagy egyből írsz valami "Na látod már megint"-félét. Hát írtál.
Ferivel egymás mellett parkoltunk a boxban. Fellökött a boxutcában az időmérő alatt. (Biztos ezt is olvastad mint ahogy azt is ahogy elkeni a dolgot némi füllentéssel). Az esetet ott kint megbeszéltük egyáltalán nem így viselkedett mint itt. Azért nem írtam neki semmit mert hát fasz voltam mit ugráljak? De azt hozzátenném, hogy a Feri már jó néhányszor abbahagyta a pályázást. Valszeg 2X régebben pályázik mint én szóval nem hiszem, hogy én ébreszteném rá arra, hogy a versenyzés veszélyes.
A féktávokról megy annyit, hogy a motor 3X volt alattam pályán és a más geometria miatt sokkal rövidebb féktávot tudtam vele venni mint a másikkal. De hogy milyen féktávot vettem arra itt van a race chrono. A kék az előző 2:01.4-es köröm, a piros a baleset. Ha még van 5m-em akkor ez nem történik meg. Nem 150-el szálltam bele egy álló motorba.
(Olyan apróságokat éppen csak megemlítek miszerint a Feri nem a baleset miatt nem vett részt a második rajton hanem mert már a baleset előtt sem ment a motorja rendesen. Elektromos gondjai voltak. Nem feszegetem, hogy ez mennyiben befolyásolta az eseményeket).
Egyébként az egyik jó haveromnak aláfordultak a 3-as kanyarban úgy ahogy te próbáltál nekem. 1:57-es az ürge, aki meg előzni próbálta 2:06. (Rajt utáni kavarodás). Haverom a kavicságyban ébredt bordarepedéssel stb. A motor majdhogynem kuka. Nemtom ki volt a hibás.
Na mindegy.
Minden motornál eleve úgy kell nekiindulni hogy a fejétől a farkáig át kell nézni és úgy venni.
Ehhez képest én vettem egy törött motort külösebb átnézés nélkül.
nem lehet tudni egyik oldalról se ezt mondom, de ép ezért az előítéles faszság hogy utcai motor vagy pályamotor, át kell nézni, leinformálni és kész. Ha majd 1x eljutok a motocseréhez én tuti valami idomsérültet fogok venni. Nem kell újra csilli-villi motor.
3 nap 1300 Km ebből aszongya hogy:550 full szerpentin négykerekű járművek nélkül.
Imátkoztam hogy jöjjön egy már mert nem járja hogy egyet sem látok mutatóba sem.
A többi 750 sajna autópálya de a csúnarossz kisesvé azt is birta.
Ami bajt okozhat az a perec, én ennek a jegyeit keresném. Ha találsz árulkodó jelet, kérdezz rá. Ha terel, akkor fordulj sarkon. Soha ne úgy menj oda hogy megveszed a motort ha tetszik. Nézd át alaposan, próbáld a mozgó, kopó dolgokból kideríteni kb mennyit is ment, szinkronban van-e a km órával..Sok mindent kell megnézni egy motoron, akár utcai akár pályamotor, szerintem az állapot döntsön. Próbáld utána leinformálni a motort, a fiatalabb motorokat általában szervízbe hordják sokan, érdemes utána érdeklődni. A net is egy nagyon jópofa dolog, ma már szinte mindenki felteszi a motorját különféle helyekre, lehet tudni sok motorról ki a gazdája és milyen ember..Utcai motoraal is járnak pl gyorsulási versenyekre, és ályamotorokkal is csak hobbiként motoroznak pályán, nagy szórás van mindkét táborban, az alapos átnézés és informálódás szerintem a mérvadó..
A karbantartás egy dolog de a gombócba gyűrt pályamotor amit kipolírozott/carbon vázvédővel eltüntetett sóderágy nyomokkal meg bontott dolgokkal összeraktak majd a padlásból előrángatott tökéletesen ép kasznival meghirdetett túramotornak kikiáltottat nem is láttál még.
Mondtam hogy félni nem kell csak gyanakodni.Ennyi.
Alap egy kompressziómérés.
Nameg visszakérdezek.Honnan a fészkes fenéből gondolod hogy a túramotoros elmegy tadzsikisztánba és nem tartja karban a gépét túlmegy a olajcsereperióduson és lerohassza az egészet hogy spóroljon?Meg lámpától-lámpáig gyorsul?
Nem semmi.
Ez már valami.