Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

No az meglepne mert én sem tudtam a nevét. Asszem most már XX-et hajt. De ha tényleg tudod ki az akkor mink ismerjük egymást.
Szia kedves Dottore!

Először is fogadd őszinte sajnálatomat a Téged ért káreset miatt, de én sem tudok mást mondani, mint minden józan gondolkodású ember, hogy qvára nem számít a moci baja, azt "könnyen" lehet orvosolni, a lényeg, hogy Te egyben vagy.

De: amit Zoli írt, a tapasztaltabbak okíthatnának minket, kevésbé rutinosokat, magam is nagyon-nagyon támogatom.
Jómagam elig egy hete kerültem a motorosok táborába, vettünk egy 2002-es, hatszázas gépet, a szívlámpásat.

Hétvégén volt szerencsém egy jótékonysági motoros túrán részt venni. Elmentünk Vadnára, az összegyűjtött adományokat, pénzt levittük.
Odafale igen kényelmetlen volt az út, végig 60-80-100 tempó, rendőri felvezetés, igazi seggzsibbasztás, párommal a hátam mögött.

Viszont visszafelé...
Egertől ráragadtunk az "öregekre", próbáltam tartani a tempót.
Háááááááááááááát :)
Igazolódott minden, amit mondtak a gépről előzetesen: többet tud, mint a gazdi
A kanyarsebesség körülbelül a kétszerese volt végig a 3-as úton, mint amit egyedül mertem volna menni. De így, hogy mentek előttünk hasonló gépekkel (gsxr, cbr. 600-1000), olyan lelki nyugalommal döntöttem a gépet, hogy azt én sem akartam elhinni.

A lényeg, az élménybeszámolón kívül, hogy örömmel venném, ha egyszer csapódhatnék ezen fórum tapasztaltabb brigádja mögé, hagy tanuljam a "csapatást"!
És ahogy elolvasgatom itt a hozzászólásokat, lehet, nem egyedül lennék a hátsó traktusban

Hátha többet tanulnánk egy-egy ilyen túrán, mint bármennyi órás fórumos okfejtésen

Ui.: valószínűleg azért is tudtam tartani a tempót, mert csak négyen jöttünk ilyen iramban, tehát többé-kevésbé szemmel tudtam tartani mind a három motorost, tehát nem a szokásos konvoly volt, hogy kilóméterekre széthúzódtunk.
tudom ki voot az a Banditos emberke........
Van egy olyan fura tulajdonságom, hogy hírtelen fel tudják baszni az agyam és akkor el is döntöm, hogy na ehez én többet hozzá sem szólok, de ez egy kis idő után el is múlik....
Ez most igaz rád is, mert már nem vagyok ideges és már nem is haragszom annak ellenére, hogy álltalában kekeckedsz velem....
Holnap csak nézőtök leszek sajnos a ringen, pedig szerettem volna menni végre...
2-3 éve a Mátrában ötlött a fejembe az az aranyszabály ami biza sokak életét megmentheti.(Jaj de szerény vagyok ). Persze lehet másnak is az eszébe jutott, megint más embereknek meg ez evidens de ha ez alapján motorozol ilyen baj nem érhet. A lényeg tehát:
Mindig 2X akkora döntésre készülj mint amennyit elsőnek elégnek gondolsz. Vagy másik verzióban mindig kétszer olyan éles kanyarra készülj mint amilyennek elsőnek látod.
Én már közúton is mindig kiülök még közepesen erős kanyarokban is mert visszaemelni sokkal könnyebb a motort ha túl nagyot döntenék mint a beparázva még nagyobbat dönteni. Balkanyarban többet szoktam a szembe sávba áthúzódni mint a padka felé sodródni. De egyébként a lényeg:" Nem fékezni kell hanem dönteni!" Amíg nem ér le a lábtartód nem vagy határon. De ezt könnyebb mondani mint megtenni. Ezért kell pályára járni. Elhiszed, hogy a gumid tapad és ott egy ilyen eset mint a Doctoré valszeg egyszerűen az aszfaltozott bukótérben való kigurulással végződött volna. El kell hinni, hogy a motor elfordul és a gumik tapadnak.
A legjobb módszer amúgy ha mész másik ember mögött és azt csinálod amit ő. Persze ennek is meg van a veszélye mert a fanson régebben 2 ember is elesett azért mert követni tudta ugyan a többieket de amikor egy előzés után lemaradt elvesztette a fonalat és ugyan így elesett. Szóval evvel is vigyázni kell.
Vagy a másik példa a gixxerrel mentem egy baszott rutinos csapattal és volt egy Banditos emberke aki kente vágta a témát. Persze akkor még bennem volt az a kihaénnem hozzáállás és úgy döntöttem, hogy amit ő megcsinál azt nekem is tudnom kell. Ott mentem végig 10-15m mögötte a Mátrában. Aztán jött egy derékszögű kanyar és nem viccelek csukott szemmel fordultam el benne annyira féltem. 2X is mozdult a kezem, hogy fékezek és kimegyek egyenesen. Aztán a kanyarnak vége lett és nekem is elfogyott az idegrendszerem szóval kénytelen voltam lassítani. Így hirtelen ennyi jutott az eszembe.
ha kell valami akkor szólj hátha tudok segíteni
Minden igényt kielégítő válasz volt. Külön öröm, hogy most nem kaptál dührohamot. Így holnap majd nem kell állandóan a hátam mögé nézegetni a ringen.
Természetesen tudok rá válaszolni és nem sértődöm meg a kérdéseden, mivel többen említették ezt nekem, hogy ha meglessz a ruhám, akkor szerintük majd bátrabb leszek.
Közlöm ezek egyik sem motoros eberkék, akik ezeket mondták...

Nekem erről az a véleményem, hogy ez nem a ruhától függ, hanem attól, hogy az embernek mennyi ESZE van a motorozáshoz.
Ha valki agyatlan, akkor annak mindegy, hogy mibe van....
Én azon motorosok közé sorolom magam, akik fel tudják mérni azt, hogy mi az ami necces és mi az ami belefér...

Próbáltam eddig is úgy közlekedni és úgy hajtani, hogy minél kevesebb legyen a rizikó...ha nagy forgalomban mentem haza vidékre, akkor vissza tudtam venni a tempóból, mert a sok előzést és csapatást forgalomban előbb-utóbb el lehet kottázni...

Mái napig felelőtlenségnek érzem a dobogókős és lepencézős csapatásokat a többiekkel, mivel ott tényleg az életünkkel játszottunk, de van az emberben néha ilyen, hogy nem gondolkozik el rajta, mert úgy van vele, hogy áhhhh biztos nem velem fog baj történni!

Joe-Z Gépész jól mondta tegnap....akár 10 hawerod is fejreállhat, akkor sem fogod addig tudni egy esésnek a súlyát, amég te el nem dobod a VAS-ad és saját bőrödön nem tapasztalod...
ÉS EZ IGAZ! Én még közúton nem estem egyszer sem, viszont most elgondolkoztam az élet fontosságáról!

Kérdésedre a válaszom NEM! Nem a ruhám megléte miatt vállaltam túl önmagam...farmerban is mentem 260-al és felmentem a srácokkal lepencézni is....
Amióta megvan a ruha azóta csak nem parázok azon, hogy mi van ha elesek....ezt értem arra, hogy rajtam kívülálló okok miatt...
Tehát nem úgy mentem, hogy fúúú ruhában vagyok nem lesz baj, és akkor túlvállalok dolgokat...
Úgy vettem meg a ruhát, hogy soha nem akarom igazi hasznát venni, csak mindíg csilli-villin hordani, de ha mégis baj van, akkor megvéd.

Ezt a kanyart simán csak benéztem., azt hittem, hogy egy sima ívű kanyar és simán beveszem még az előzés után.... NEM ÍGY LETT!
De nem amiatt vállaltam be, mert ott volt a ruha...hisz nem is vagyok egy gazdag ember, nekem ez a kár most a padlót jelenti és úgy imádom a gépem, hogy soha nem akartam volna így látni!

Ezt meg, hogy 2 héttel ruhavásár után eldobtam a VAS-at nem tudom hová írni, de az orvos azt mondta szombaton, hogy magára biztosan valmiért nagy szükségünk van itt a földön!

Remélem sikerült jól megválaszolni a kérdést!
Igazából annak látnám értelmét hogy valami eldugott kanyargós részen a tapasztaltabb haverok kis tapasztalatcserét megejthetnétek a kevesebb tudásúaknak.
Főként a kanyarsebesség és a döntés témakörében.
Ez hatásosabb lenne mint bármilyen ruha.
És most nem kötözködni akarok ne vegye senki rossz néven.
Fogták a kis kezeit odafentről!
Ja amúgy ha tudnék segíteni segítenék. De már mindenre kaptál felajánlást. Ha érdekelnek a szakembereim akkor.
Ilyen volt-ilyen lett képek:
Én csak a ruhás részre referáltam. 1 hónapja is az volt a véleményem, hogy egy TÜV-ös (vagy mi) ruha legyen az 60 vagy 150e Ft-os hasonló védelmet nyújt. Most is az. De egyébként szarjál rám nyugodtan.
Hirtelen az eszembe ötlött valami. Ha nem akarsz vagy nem tudsz válaszolni nem baj. De azért ne sértődj meg. (Ennél is jobban). Szerinted van köze a ruhának az esésedhez? Csak mert többször is írtad itt, hogy azért nem mész keményebben a többiekkel mert nincs rucid. Kísérteties, hogy megvetted a ruhát és rá egy hétre el is dobtad a vasat. Lehet, hogy a ruha miatt most többet vállaltál?
Csak mert magamról tudom, hogy ha farmernadrágban vagyok sokkal óvatosabban megyek mint motorosruhában. Nos?
Nem! Csak a Zolival kimondottan ruha témáról beszéltünk...te meg itt elkezded az okoskodós dumát, hogy áááhh nem kell itt túlzásokba esni, hisz felfogott a bozót meg nem látszik semmi a ruhán....bla...bla...bla....Ruha már le volt takarítva a fotón...

És álltalában mindig ki szoktad forgatni a mondandóimat amiket írok, mert te mindíg mindent jobban tudsz...
És ez kurva idegesítő egy ilyen helyzetben, hogy most is ezt csinálod, hogy okoskodsz....ahelyett, hogy mondanád azt inkább, hogy van egy letört fékkargömböd és nem-e kell-e nekem......
Még ez is jobb lenne...
Az esést sajnálom, de itt f.szverős motogp kengurubőr ruhában is ugyanennyi sérülést szenvedtél volna.
Felesleges a drága bőrruhára fogni, inkább a szerencsés esésre fogd, hogy nem sérültél meg jobban.
Én arra írtam, hogy vajh a 60 000-es ruha megvédett-e volna ebben az esetben. Igen meg. Nem az esés mértékében kételkedtem. Látom, hogy nagy volt. Azt nem igazán értem viszont, hogy amikor a Zoli32 írja le ugyan ezt neki miért nem kezdesz el nagybetűvel írni? Meg faszoskodást emlegetni? Gondolod rám nagyobb hatással van?
Én is pattogtam meg csúsztam már betonon hasonló tempóban....és ki a tököm mondta, hogy akkora ütést kaptam, mint a fútómű? Már megint miről beszélsz? Nem arra értettem a futóműs célzásomat, hogy én is olyanokat kaptam, hanem azt hogy elég nagy volt a tempóm! ...ÉRTELMEZNI KELLENE A SZÖVEGET ÉS NEM CSAK AZ OKOSKODÓS DOLGOKAT ÍRKÁLNI...! ELHISZEM, HOGY TUDSZ MINDENT!

Kurva ágak mentettek meg mi? Főleg ha az egyik kiálló szar pont beszáll a sisak elején az arcomba, vagy pont a nyakammal érek rá mikoözben pörgök.....tényleg milyen jó is lett volna...
Azt meg nem is vitattam, hogy a föld az nem puhább, mint a beton....

Na hagyjuk is a dolgot, mert leszarom...
Szia. Tel. számod megadnád.
Ha te azt az ütést kaptad volna amit a motor eleje már nem lennél itt Berik csodaruha ide vagy oda. Vagy úgy gondolod, hogy a 1,5cm bőr többet bír mint az acél féktárcsa meg a felnid együttvéve? Pattogtam én is 120-al a földön, meg estem az aszfaltra is és elhiheted, hogy ég és föld a különbség. Az aszfaltot nem szeressem mert nagyon kemény. Hidd el téged azok a kurva ágak mentettek meg a nagyobb sérüléstől. Ekkora becsapódásnál az puha takarónak minősül az aszfalthoz vagy egy betoncsőhöz képest.
Igen az lehet amit irsz, köszi.
"Erre a nem kell túlzásokba esnire" most inkább nem reagálok.....OTT VOLTÁL BAZDMEG...? Mégis csak én éreztem azt ember hogy milyeneket baszódtam a földnek és a kurva ágaknak, meg minden geci törmeléknek ami ott volt...
Faszom tele van mostmár a folytonos okoskodó hozzászólásaidból...szerinted viccből néz ki így a gépem eleje, vagy esetleg azt is én vertem össze?
Nem kell túlzásokba esni. A képeket nézve arról van szó, hogy a bozótba estél. Ezzel óriási mázlid volt. A ruhád szinte meg sem karcolódott. A moci eleje viszont durván néz ki.
Előrefele nézz baze.Én már 50-nél is hátrafordulok me lófaszt se látok azokban a csigacsápokban.Rezonál alapjáraton is.Meg mikó röfögve megindul.
AZ a baj, hogy ezeknél nehéz a tükörfej az index miatt is, és elég erős a rezonancia.
Egyszerűen meg kell szokni, hogy foltszerűen látsz a tükörben mindent.
Nincs folt mehetsz, van folt figyelsz... Vagy a fasz tudja de az biztos!
Az igaz hogy 200 felett nem igen kell a tükörbe pislogni, de alatta is remeg. A haveromnak K9 van és annak más a tükör alakja és van a tetején két fügöleges vezérsik!
Többet nem írok árokkotró motorosokról, mert csak tippet adok neked.....remélem beszámlázol keményen a Fóti útkarbantartó KHT -nek az elvégzett árokkarbantartási munkáért , !