Üdv Egynégyesek!
Mit össze tudtok rágódni ezen a 180-as vagy 190-es témán. Ráadásul nem is a jó végén fogjátok meg a dolgot!
Az hogy kanyarban mennyire dönthető a motor az nem annyira a szélességétől függ hanem attól hogy mennyire hegyes a profilja! Egy túraguminak nagyon lapos a profilja és nehezen dönthető, minél inkább sportos egy gumi annál inkább hegyesedik a profilja! Aki nem hiszi tegyen fel pl. egy 195-ös vágott slick-et és garantáltan sokkal jobban fog vele kanyarodni mint a 180-as túra, vagy sport-túra gumival!
Na ez a lényeg, ugyanazt a kanyart nagyobb sebességgel. Meg könnyebben fordulok vele kisebb íven.
A választás pedig még a te tavalyi egyik ajánlásod alapján lett, amit belinkeltél valahová. 44e vot párja,
2006 második felében gyártott , még nem használt gumik. Úgy gondoltam, ezzel még nem lesz semmi gond. Az élettartama foglalkoztat még, kb egy tizest saccolok neki, és akkor már teljesen rendben vagyok vele
Ugyanabban a kanyarban ugyanolyan sebességnél a 180-assal nem kell annyira mélyre bedönteni, mint a 190-essel.
Tehát, ha csak annyira döntenél a 180-assal, minta 190-essel, akkor kisebb ívű kanyarokat is bevehetnél ugyanazzal a sebességgel, vagy ugyanazokat a kanyarokat nagyobb sebességgel.
Remélem érthető voltam.
...így szokott ez lenni általában, hogy a "kockára kopott" lefutott, a végén már csúszkáló guminál minden új gumi jó választásnak tűnik. de ha belenyúlsz akkor még lefutottnál is tudsz szarabbat venni.
Mi pénzet kőtötté rája? Akciós volt? frissen nyomott gumik, vagy még az elmúlt szezonokból maradt vissza?
Én nem nem mondanék le a 190-es image-ről, meg szerintem egy jó választású gumi , pont addig borítható amig én merem...
Na mi az, mindenki motorozik, vagy csak az én gépem nem kapott vírust?
Elfogytak a gyári papucsok, lecsréltem D207 sportmaxra. Hihetetlen jó lett! Könnyebben fordul, meg hasonlók! Na ?
Középen alig állt meg, bármely oldalra beesett.
Mikor szitált? Bármikor, teljesen véletlenszerűen. Akár üresben,vagy motorfékkel gurulva 30-40-nél. Teljesen rapszodikus volt, mert ugyanolyan feltételeknél (út, sebesség) egyszer szitált, máskor nem.
Valahogyan az első fékkel is összefüggött a dolog, mert ha szitált, és hirtelen fékeztem egyet az elsővel, akkor utána jobb lett (lehet, hogy a nyakcsapágy igazodott)
Hát tod ! Lemértem, és nulla erővel beesett az egyik oldalra! Göröngyös volt Acsa és Lovasberény között, de máskor simábban futott itt (tavaly)... Vagy lehet hogy most ettől a Power C-től annyira erős lett és kikönnyül még jobban , én meg nem vagyok egy levélnehezék, hogy lenyomjam, nehogy felkapja a szél!
Okés, de mi az, hogy túl könnyen?
És mikor szitált?
Mert ha göröngyösebb aszfalton odavágod a gázt és elkönnyül az eleje, akkor nyilván csapkod még a jól beállított nyakcsapággyal is...
Nekem beesett egyik oldalra, de nem kottyant. Csak pár fokot fordítottam az anyán, ez pár tized lehet.Jobb lett ,de szeritem én vagy elhagytam az elsőkerékről a kiegyensúlyozást, vagy nem is volt rajta, mert vasárnap is úgy beszitált már 200 alatt is hogy alig fogtam meg. Lehet hogy görög elött erre még rá kell nézetnem, vagy felpattan a következő gumi...
Üdv
Neki álltam volna húzni a nyakcsapágyon, de előtte megnéztem mégegyszer,mit ír az álmoskönyv. Ami azt írta, akkor húzzunk rajta, ha kottyan valamennyit, mikor középállványon mozgatjuk a levegőben levő előre-hátra. Mielőtt nekiestem volna, kipróbáltam. Egy hajszálnyi játéka sincs. Ha a levegőben van az első kerék és beállítom a kormányt középre, nem esik be egyik oldalra sem. Egyelőre hagytam, nem húztam rajta. Nektek volt játéka a nyakcsapágynak?
Igen, egyelőre marad is. Amilyen irányba én mennék- (magasabb, szélesebb) ahhoz fékcsőcsere kéne. Majd ha goodridgesítek, akkor visszatérek a "problémára"
Még nem vettem meg, csak tesztelem. A kormánysúlyt könnyen megoldottam, rátettem a GSX-ét. Vágtam gumigyűrűket kb 3-as gumilapból (d=6; D=14) oldalanként 6 db-ot. Hosszabb M6-os csavar, alátét, anya, oszt' jónapot.
Rásóztad a kormányod?
Látom neki nem okozott a súlyos kérdést a kormánysúly!
A múltkor a GSX-ét akartuk felrakni a banditra, de nem jó rá. (meg kell fúrni máshol)
Neked még az eredeti van mindig?
Mit össze tudtok rágódni ezen a 180-as vagy 190-es témán. Ráadásul nem is a jó végén fogjátok meg a dolgot!
Az hogy kanyarban mennyire dönthető a motor az nem annyira a szélességétől függ hanem attól hogy mennyire hegyes a profilja! Egy túraguminak nagyon lapos a profilja és nehezen dönthető, minél inkább sportos egy gumi annál inkább hegyesedik a profilja! Aki nem hiszi tegyen fel pl. egy 195-ös vágott slick-et és garantáltan sokkal jobban fog vele kanyarodni mint a 180-as túra, vagy sport-túra gumival!