Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sZASZtok,írásbeli kipipálva ,holnap szóbeli.
attól jobban tartok.
sima liba volt az írásbeli.
Jó napot ,jó motorozást all!
tarka egy egész sportmotor szorít érted!egy dömper szart!
Amúgy mizu?
Gino!
Miért kellett volna felvennem polót fürdés elött?te zokniban szoktál lábatmosni?
Egy hölgy kérte a képet innen,de nem regisztrált csak lementett!
Én is Syrus6!
Mi van Veled?
Syrus6!

Megidézlek! Merre vagyol mostanság?

Szerintem meg esdekel
Gyerünk Tarka!Mutasd meg!Vedd elő a puskákat!
Szasz Mr. !

Szerintem még nyúzzák!
Tarka!
Hogy ment?
Kukk!
Sopron-Fertő tó Klán Túra 2007. március 31.

Találkozás: 8:00 órakor Budaörsi AGIP kútnál (M1-M7 kivezető)
Útvonal:
7-es út, Martonvásár, Agárd, Székesfehérvár (M7 elkerülő), 8-as út, Csór, Várpalota, Veszprém (pihenő) 30 perc, Érkezés 9 óra 53 perckor
Táv: 115 km Menetidő: 1 óra 53 perc
Veszprém, 8-as út, Márkó, Herend, Városlőd, Devecser, Somlóvásárhely, Tüskevár, Karakó, Jánosháza, 84-es út, Káld, Gérce, Hegyközség, Sárvár (pihenő) 30 perc, Érkezés 11 óra 48 perckor
Táv: 86 km Menetidő: 1 óra 25 perc
Sárvár, 84-es út, Rábapaty, Zsédeny, Tompaládony, Simaság, Újkér, Lövő, Sopronkövesd, Nagycenk, Kópháza, Sopron (pihenő, ebéd) Érkezés kb. 13 óra 18 perckor, ebédidő 90 perc
Táv: 58 km Menetidő: 1 óra
Sopron, Sopronkőhida, Fertőrákos, Fertő tó kikötő, Balf, Fertőboz, Hidegség, Fertőhomok, Hegykő, Fertőszéplak, 85-ös út, Fertőszentmiklós, Kapuvár (pihenő) 30 perc, Érkezés 16 óra 01 perckor
Táv: 57 km Menetidő: 1 óra 13 perc
Kapuvár, 85-ös út, Csorna, Enese, Győr, 1-es út, Gönyü, Komárom, Tata (pihenő) 30 perc, Érkezés 18 óra 29 perc
Táv: 111 km Menetidő: 1 óra 58 perc
Tata, Tatabánya, Bicske, Budapest, Érkezés 20 óra 19 perckor.
Táv: 119 km Menetidő: 1 óra 20 perc

Összesen megtett km: 546
Tiszta menetidő: 8 óra 49 perc
Félreértések elkerülése végett!

Túra szabályok.

Szerepek és felelősség

A motoros csoportban a következő szerepek fordulnak elő:
-Túravezető
A túravezető rendelkezik minden olyan információval, ami ahhoz kell, hogy a csoport célba érjen, legyen az szállással, evéssel, tankolással kapcsolatos. És neki kell gondoskodni arról, hogy ezt a csoporttagok tudják is. Legyen az írásos tájékoztató, eligazítás, vagy csak egy telefonszám, de a csoporttagoknak biztosaknak kell lenni abban, hogy valaki van, aki gondoskodik róluk és felkészült a kérdéseik megválaszolására. A túravezetőtől a többiek azt várják, hogy elképzeléseihez megszerzi a többiek támogatását.
-Vezető motoros
Amíg a túravezető jó tervező, addig a vezető motoros jó kivitelező kell, hogy legyen. A vezető motor megy elől és elől menni mindig többletfelelősség. Aki vezet annak navigálni kell, figyelni a csoport együtt tartására, az útviszonyokra és a sebességre. A vezető motorosnak gyorsan kell hoznia helyes döntéseket arról, hogy a csoport mikor milyen gyorsan menjen, mikor és hol álljon meg (esőre öltözéshez, tankoláshoz, stb.). A vezető motorosnak ügyelnie kell, hogy követik-e. Legalább azt a néhány motort, ami a háta mögött látszik együtt kell tudni tartania. Reagálnia kell arra is, amit mások közölni akarnak menet közben. Általában a legtapasztaltabb, vagy az adott útszakaszt jól ismerő motoros kapja ezt a szerepet, akiről feltételezhető, hogy helyesen navigál.
-Csoporttag
A csoporttagoknak legfontosabb felelőssége, hogy vigyázzanak az előttük haladóra és ne veszítsék el a mögöttük haladót. Ez különösen az autópálya kijáratoknál, útkereszteződéseknél, lámpáknál fontos. Ha valaki lemaradt, azt be kell várni ilyen helyeken, különben szétszakadás, keresgélés lesz az eredmény.
-Záró motoros
A záró motoros megy leghátul. Az ő felelőssége, hogy az esetleg valamilyen okból lemaradókat segítse. Meg kell oldani, hogy előre tudjon szólni az élen haladóknak és adott esetben visszafordítsa a csoportot. Ez általában mobiltelefonnal biztosítható. Tudnia kell az utat, hogy adott esetben vezethesse a lemaradókat. A záró motor feladatának az egyik nehézsége, hogy ő marad le mindig a legjobban, ezért sokszor nagyobb sebességre kényszerül, mint a többiek.
-Biztosító motoros
A biztosítók a túravezető mögött haladnak és ha a csoport útkereszteződésen, lámpán hajt át, akkor megállnak, hogy a keresztbe jövő forgalmat feltartsák, amíg az egész csoport elhalad. Miután ez megtörtént, a biztosítók felzárkóznak a túravezető mögé.
Elindulás előtt

A csoportdinamika alapelvei itt is éppúgy érvényesülnek, mint más - munkahelyi, vagy családi környezetben. Egy szervezett csoportban az egymásnak és önmagunknak szerzett élmény lényegesen több lehet és elkerülhetjük a frusztrációt. A szakemberek szerint a csoportba keveredett ember bizonytalansága a helyét és szerepét illetően akkor oldható fel, ha választ kap a következő néhány alapkérdésre:
-Miért vagyunk itt, vagyis mit akarunk elérni így közösen?
(felállítani a legjobb időmet 200 km-en, lenyomni ezerötöt egy seggel, hátradőlni és szabadnak érezni magam miközben ezt a Messerschmitt hangot hallgatom, megnézni minden látnivalót arra, amerre járunk, letenni a lábtartót minden kanyarban, stb.)
-Ki kicsoda és milyen szerepet játszik a csoportban?
Mint minden csoportban a hirtelen szerveződött motoros társaságban is kiosztásra kerülnek a szerepek, amiket feljebb megbeszéltünk. Ezekre szükség van, ha nincs megszervezve a dolog és formálisan kiosztva a szerepek, akkor informálisan fog megtörténni. Valakinek fel kell vállalni a felelősséget, különben a csoport hatékonysága csökken.
-Mit fogunk tenni?
Mindenki legyen tisztában azzal, hogy mi fog történni. Ezeket a találkozó helyszínén egy eligazítás során érdemes tisztázni.

-Mi az úti cél, ahová mentek? Hasznos, ha van cím, telefonszám, esetleg térképvázlat papíron mindenkinél.

-Merre mentek? Autópályán, vagy mellékutakon?

-Hol kanyarodtok el mi felé? Legyen egy térképvázlatod, vagy az útiterved a túráról.
-Hogyan fogjuk megtenni?
Vagyis mik a szabályok, amiket mindannyian betartunk?

-Milyen sebességet tartunk? A maximális tempót érdemes egyeztetni, ezzel elkerülhetők meglepetések. Fontos, hogy a megbeszélt tempót mindenki magabiztosan tudja tartani. Ezt a leggyengébb motorhoz érdemes szabni.

-Milyen sorrendben megyünk? A kezdőket, vagy bármilyen okból várhatóan lassabban haladókat, pld. túramotorok között a choppereket célszerű rögtön az élen haladó túravezető után besorolni. Így könnyebb együtt tartani a csoportot.

-Hol állunk meg legközelebb? Érdemes tisztázni kinek kell először tankolni és mikor. A kis tank kapacitású motorokra jobban oda kell figyelni.

-Hogyan kommunikálunk? Ez főleg akkor fontos, ha valaki elveszett. A legelterjedtebb megoldás ma a kézi rádió adó-vevő (PMR), ami az utassal való beszélgetést és a motorok közötti beszélgetést is támogatja. Hasznos lehet mobiltelefonszámot cserélni. Ha van túravezető, akkor érdemes neki megadni mindenkinek a számát. Milyen kézjeleket használunk?
-Vajon egyetértünk?
A fentiek tisztázása azonban még csak a kezdet. Ellenőrizni kell, hogy a csoporttagok egyetértenek-e a fenti kérdésekben legalább egy elfogadható szinten. (Kérdés, észrevétel, más javaslat?) És csak ezután lehet ellőni a startpisztolyt.

Menet közben
Tisztáztuk mit akarunk, ki kicsoda, mit csinálunk, hogyan és volt rá pacsi is. Mehetünk végre. Itt van néhány szabály, amely segíthet abban, hogy biztonságosan haladjatok és mindenki jól érezze magát.
-Ne előzz, illetve csak akkor, ha ez feltétlenül szükséges - pld. ha biztosító vagy és fel kell zárkóznod, vagy ha át akarod venni a vezetést.
-Ha megelőzöd a vezető motorost, akkor vedd át a vezető szerepét is. Ha átveszed a vezetést, akkor a tájékoztasd a vezetőt arról, hogy miért teszel így. Használd a kézjeleket. Ilyen előfordulhat, ha meg akarsz állni a következő parkolónál, benzinkútnál, vagy jobban ismered az utat, stb. Ha szerpentinen akarsz döntögetni és gyorsabb vagy, mint az első motor, akkor inkább előzd meg, minthogy állandóan a nyakára fuss, vagy maradj le és hátul éld ki magad.
-A motorok közötti követési távolságot tartsd be, ez legalább kétmotornyi legyen.
-Jó, ha a motorok a sávon belül zippzár alakzatban követik egymást. Erősebb fékezésnél így az előtted haladó mellé futsz be. Amerikai autópályákon gyakran előfordul, hogy egy sávban két motor folyamatosan egymás mellett halad. Ez Európában tiltott dolog, szűkebbek a kanyarok és sokkal gyorsabb a közlekedés.
-Ha meg kell állnod, jelezd a mögötted haladónak, hogy kérsz e segítséget vagy nem. Ha nem, jelezd a többieknek, hogy menjenek tovább.
-Figyeld a mögötted jövőt, te vagy felelős azért, hogy ne vesszen el. Ha lemaradt volna, akkor várd be az útkereszteződésekben, vagy a lehajtóknál.
-A saját tempódban motorozz, ne tedd ki magad veszélynek, ha úgy gondolod a csoport túl gyorsan halad. Előbb-utóbb megvárnak. Különösen veszélyes, ha a kanyarokat lassabban veszed és az egyeneseken akarod behozni a lemaradásodat. Ha ezt csinálod, előbb-utóbb nagy valószínűséggel kiegyenesítesz egy kanyart.

Tankolásnál, megállásnál
-Mindig tankold fel a motort teljesen, hogy ne miattad kelljen megállni legközelebb.
-Igyekezz, hogy ne rád kelljen várni a többieknek.
-Ha megálltok igyekezz úgy elhelyezni a motorodat a többihez képest, hogy ha véletlenül valamiért eldől, akkor ne döntse el a többiekét, mint a dominó.
-Megállásnál beszéljétek meg, minden rendben van-e, meddig álltok, merre mentek tovább, hol lesz a következő megálló.

Forrás: www.motorozz.hu
Szia Kedves Hidi !
Látom vérlázítóan komoly dolog történt, hogy ismét felbukkantál!
Pedig e nélkül is írogathatnál...
Szevasz Thebear!
A 31.-ei túra a Pestieknek, kb. 550-600 km lesz.
Szerintem addigra már rég meglesz az 1000-es szervized!
Jó láncspray= CASTROL
Jóóóóó reggelt motorosok!

Még sohasem evett, azért tud írni - egyátalán...
még nem evett a főztödből azért ír ilyeneket
szia
? !

Egyébként meg üdvözlet mindenkinek!
ja, a puhányok
abolcskei, jól néznek ki azok a Finsterek.
Mi van, mindenki alszik, ilyen korán?,
Puhányok.
Bye!
Aha...de más helyeken is főzök...sokmindenhol!
Na cevva Gino!Gyó pihit!Hónap egyte!
A piroskában készítitek el a cuccot és onnnan viszitek ki e hejszínre?

Ügyesek legyetek holnap!
Hajrá!
Jó pihit..megyek én is...
oksa,lépek én is!
ok quadfan!
akkor reggel!
mindenkinek jó éjt!