Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja.............én is úgy gondoltam hogy előbb kiveszem azt az egy csavart.

Nem nekem kell hanem a GPS-nek.
Nem teletanknál kell csinálni. Neked mindig tele a tankod?
A zsanért lekötve több helyed van baszkurálni a benyacsatit.

Motorozás közben dohányozni?
Nem is szivarozol.....
Ezen szerencsére megoldották, hogy fel lehet hajtani a tankot.....ami ez elött volt motorom, azon ugy kezdődött, hogy tank le....
Nah azt nem volt egyszerű szerelgetni....
Te egyensúlyoztál már 17 lityó benyával az egyik kezedben azon a picsányi helyen lévő benyacsatit baszkurálva?
Brrrrrrrr.
Bár most megin az jön.
Be kell vezetékeznem a szivargyujtót.
Vedd le a tankot, ha már felnyitod akkor még egy elektromos csatlakozó és egy gyorscsatlakozós benzincső.
Nekem a tank egész eccerűen nem nyílik fel annyira hogy nősténygyógyász kezek nélkül rendesen odaférjek.
Hát amit láttam azt már előttem elintézték.
Ha ésszel nyúlsz hozzá és nem barmolod szét, akkor semmi probléma nincs velük.
Óvatosan elfordítod egy negyedet, kiugrik a teteje és ki lehet húzni.
Hát a gsr-nél azok a műanyag patentszerűek egy igen szar dolgok.Azokkal nem szívesen baszakodnék havonta.
Amik a tankon lévő műanyag mittoménmit tartják.
2 példát írnék egyéb helyeken közölt posztokból:

"A saját esetemet tudnám elmondani. Jelen adatok nem biztos, hogy másra is alkalmazhatóak:
BMC Racing levegőszűrő kb 3000 kilométerenként tisztítva, a motorban kb 20.000 kilométer után olajfogyasztás 0,4-0,5 liter/1000 km. Szétszedés, ellenőrzés: dugattyúgyűrűk határérték alatt (igaz a dugattyún nem nagyon volt látható, hogy áteresztettek volna a gyűrűk. Az egyik henger éppen kopáshatáron (0,02 mm). Mellékesen ki kellett cserélni a szelepszár szimmeringeket is. Ezután összerakták a blokkot a kopott hengerrel, új gyűrükkel. Olajfogyasztás 4500-5000 kilométerig semmi, utána 1000 kilométer alatt 5-6 deciliter. Azt mondták, hogy ez már normális mérték, meghát hajtva is vagyon a kicsike. Egyik olvtárstól sikerült beszerezni egy 22.000 kilométert futott blokkot reklámáron, ebben szétszedés után teljesen kopásmentes volt. 0 kopás- soha nem volt benne sportszűrő a tulaj elmondása szerint. Hát ennyi a történet"


"Légszűrővel kapcsolatos legújabb élmény(nem az enyém, azt már untig ismételgettem): Barátom K8-as Busájában(amiben valami olyasmi blokk leledzik, mint a B-Kingben, úgy tudom...) 5500 kilométer megtétele után széthúzták szezon előtt a blokkot(szokott néha dragozni is, de csak amatőr szinten) és csodák csodája a hengerekben a keményített réteg meg volt kopva. Persze egyből szaladás a szervízbe, ahol első körben elutasították az igényét. Itt tart jelenleg az ügy. Csak egy újabb adalék a fóbiámhoz, hogy a sportszűrő kinyírja a blokkot. Ja és a motoron összesen egy rendszer, Power Commander meg a légszűrő volt, semmi extra kütyü."


Akinek erősebb motor kell, az vegyen erősebbet gyári kivitelben.
Hosszú távon nem kifizetődő egy gyengébbet fúrni-faragni erősebbre.
"Ha a legnagyobb fojtása a kipufogónak van, akkor hiába teszünk sportszűrőt, sajnos szinte semmit nem érünk el, kipufogócsere is szükséges, de akkor meg lehet, hogy a szívószelep mérete vagy vezérlési ideje lesz a szűk keresztmetszet."
Még mindig nem érted.....
Autóba nem is egyet szereltem be, előző melóhelyemen....
Nem csak betétet, de direkt szűrőt is.....
10ezer km-enként jöttek tisztításra és nem volt koszosabb a szűrő mint egy hagyományos.....
Persze nem árt sűrűbben, de nem is azt mondtam, hogy egy nyarat akarok vele végig motorozni tisztítás nélkül......
"További hátránya az utca emberének, hogy karbantartása piszkos, munkás és gyakran is kell. Mosás, szárítás és szűrőolajjal kenés az egyik legmocskosabb meló a krosszpálya mellett, de ott amúgy is van baj és kosz elég. Utcán nem javasolt az ilyen szűrő, nem is igazán szokás ezt utcai motorba tenni. A szűrő anyaga a már említett gyapotszálak fonata, vagy a terepmotorokon egyszerű, viszonylag kisméretű lyukakkal rendelkező, habosított szivacs."
Igen, nyitni kell.

Az elektronika utánhangolása nem minden esetben szükséges.
A mai befecskendező rendszerek "igazodnak" a körülményekhez, ha az megváltozik a gyáritól, akkor is. Persze mindig lehet még finomítani.
Már az első sorodból látszik, hogy nem vágod.
Vágom a működési elvét, de egy hagyományos szűrő is kb annyi idő alatt koszolódik el, és azt se cseréled sokkal sűrűbben......
Annyi, hogy ez több levegőt enged át, ezáltal a kisebb por is könnyebben jut el a motorba....de ettől még nem lesz egyenesen arányos azzal, hogy tönkre vágja a mocit.....
5ezrenként tisztítás, nem pedig kb 10ezer... de ennyi belefér...szerintem....
Ha a szűrőt "nyitja", akkor a végdobot is kell, nem ? Meg akkor már power commander, vagy csak simán átállíttatni az elektronikát a proptech-nél.. de én nem értek hozzá, csak így gondolom
Egy kis olvasnivaló ebből megtudhatsz mindent és valóban a tutit írja le a cikk.
Ha nemakarsz 8,5-es kompressziót hamarosan olyan 3-4e-enként pucoválod.
Nem véletlen vettem inkább gyári papírszűrőt.
Amit vagy ebay-en vagy az egyetlen magyar kereskedésben lehet beszerezni.
Nem!
Úgy látom, nem érted a két szűrő "működési elvét" azért írsz ilyet.
De ez egy hagyományos szűrőre is igaz.....
Aztán ha egyszer mégis csökken a szűrőképessége, akkor rohamosan kopásnak indul a motor.
Amit majd lehet egy következő gyanútlan tulaj fog megszívni....
De amit én írtam az 10w50
Nem kell azt olyan sűrűn tisztítani...... 1 szezont ki kell futnia, max. közben egyszer tisztítás.... km-től függően.