Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem tudom nekem szólt-e, de Én nem vagyok szakértő. Bár Közlekedés Gépészetit végeztem, de mind1. Olvastam már NTSZ-es olajminőségi-analizálási rendszerekről, és a spektografikus analízisről ami ezt magába foglalja. A viszkozitásnak ehhez szerintem nem sok köze van, hisz a viszkozitás a folyadékokban a belső folyadékrétegek egymáshoz képest való elcsúsztatásánál fellépő, súrlódás jellegű, mozgást gátló ellenállás. A felhasználás szempontjából a kenőolaj nagyon fontos (talán legfontosabb) jellemzője. Newton törvénye szerint a “folyadékrétegek” elcsúszása során fellépő erő egyenesen arányos a súrlódó felületek nagyságával, egymáshoz viszonyított sebességével és fordítottan arányos a rétegek távolságával. Az arányossági tényező (együttható) a viszkozitás. A légszűrőnek ehhez semmi köze! Csak baráti tanácsnak szántam, nem akartam okoskodni, de azt a 2500Ft-ot megéri, és szerintem ez nem az, amin sprolni kellene. De mindenkinek szíve joga, hogy mivel keni a légszűrőt.
Csak ha nem lenne meg...

Ja, a motor oil azt jelenti, hogy motrolaj-a gyengébbek kedvéért-
Óóóóó, egy szakértő
Kár hogy fingod nincs az olajokról...
Bár gondolom te is eltöltöttél egy fél nyarat főiskolai gyakorlaton vagy tízféle olaj vizkozitási jellemzőit és termikus stabilitását meg egy rakás paraméterét vizsgálgatva.

Mellesleg nézz bele egy DR-Z manuálba hogy mit ír. De csak ha lesz rá egy kis időd.
Van egy eladó gépezet eggyik haveromnak elcserélné vagy eladná!
99 es suzuki dr 650 nagyon jó állapotba van!
azért adja el mert 2T-t akar venni!
itt van róla egy kép
Ez igy van!
Ha valaki egy normális l.olajra nem képes kiadni ennyi pénzt, az ne motorozon. Ezért is nem lehet a mai világban rendesen karbantartott motort szerezni, mert sokan még a ezekre is sajnálják a pénz.
Szerintem nem éri meg a légszűrő olajon spórolni, 2500Ft/liter, nekem az majdnem egy idényre elég. A motor olaj más tulajdonságoknak felel meg, elég, ha csak a kezedre raksz egy kicsit, azonnal szembetűnő a különbség, teljesen más az állaga.
Nem mondom, hogy baja lesz tőle a motornak, de 2500ft miatt nem fogok idegeskedni.
A mosószerrel és a melegvízzel (túl meleg) vigyázni kell, mert nekem volt hogy feloldotta a ragasztást.
Na ezt még senki nem irta!
Én évente veszek új szüröt!
És féktisztitó spray-val ki sprickolom a ganét belöle kinyomkodom szárítom majd Ipon olaj spray vel olajozom!
Igy nem lesz semmim koszos olajos!
Én simán utrás vagy mosóporos vízben kimosom jó alaposan, kiöblítem szemcsementesre, megszárítom.
Utána egy nylon zsakuba vagy fél deci motorolajat beöntök, bele a szivacsot és addig nyomkodom amíg át nem nedvesedik az egész egyenletesen.

Szerintem ez a legegyszerűbb és legolcsóbb módszer és semmivel sem rosszabb mint bármilyen légszűrőtisztító/olajozó folyadék ezresekért

Ja, 2000-es a gép, 40eKm-er, és semmi baja, bedig vagy százszor már volt tisztítva(persze ez már a harmadik szűrő)
sztem nem lehet rossz így sem
Engem a konkrét folyamat érdekelt volna...

Na akkor elmondom, hogy én hogy csinálom / nekem mit ajánlottak.
Brigéciollal bespriccelem (ablaktisztító spriccelő-fejjel) a légtisztítót. Jól megnyomkom, hogy az egészre kerüljön, felhabozzon. Utána melegvízzel kimosás, majd szárítás.
Amikor megszáradt az olajat ecsettel hordom fel a külső felületére, majd kifordítva szintén összenyomkodom, hogy egyenletes legyen az olaj.
EZ ÍGY JÓ LEHET? Azt nem tudom, hogy mennyi olajnak kellene rá kerülni.
Nekem ez az olajba mártás fura. (nem vesz fel túl sok olajat? Tud tőle levegőt kapni a gép?)
(olajnak a MOTUL légszűrő olajat használom)
bendzin már csak azért sem olyan jó,mert drágább.
már ha úgy számoljuk,h én a sparcos tixtítót 1000körül vettem,és simán elég 10 alkalomra
Én simán több réteg benzinben kimosom,majd öntök rá légszűrőolajat és addig nyomkodom míg egy homogén kékséget ad.Modták hogy nem az igazi a benzin,én még nem tapasztaltam semmi rosszat.Szomszédom a berg-ét petró,majd ultrás víz,sima víz,szárítás,olaj.
Egyébként az a deklivédő nem hülyeség!Az enyém már beszakadt. Közel 30e a bal,hegeszteni qrva szarul lehet,inkább nem is. Spec állóhelyben(ahogy nekem)nem csukódik be a váltókar vége.
http://www.universalmotor.hu/s...

http://pinkmotors.hu/
p
inkmotors le is írja a twin air-nél a témát
az is lényeges,hogy belülről kifelé mosd!
Lehet kapni kitteket nem olcsóért,de lehet megéri.Nekem pl.most sparco légszűrőmosó spray van meg olajspré.Végül is a tisztítószer detergens,de nem ajánlom azért a háztartási mosogatószert.olaj meg megintcsak nemjó akármilyen,mert ott kell maradjon a szivacsban,mert a kosz úgyis beleragd ugye,de ha a motor beszívja,mert túl híg pl. akkor megette a fene az olajozást.
de a szivacsra jó az olyan,amibe belemártod és utána kicsavarod a felesleget.
Ha k&n légszűrőd van,mint nekem akkor kell az olajspréj.
remélem nem tűntem túl okoskodónak
van tisztitó spary hozzá én szerelötől lestem el ,hogy azzal takarítja.. a benzines verzió is jó egy ideig ....egy ideig csak aztán szétcseszi...
olajat meg mindenhova rakjál rendesen az a lelke az egésznek.
Sziasztok!

Érdekelne, hogy Ti hogy szoktátok tisztítani a légszűrőtöket és hogy olajozzátok be?

köszi előre is.
Szia Szaraz!
Valóban szoktam kijárni Kistarcsára Nagytarcsára, pillanatnyilag enduro gumi van fent és nem tudom mekkora lehet kint a sár, de ez annyira nem is lehet gond. Van 1 haverom aki szintén szokott velem jönni, beszélek vele is hátha ő is jönne. Milyen motorod van? Nekem e havernak s. Nem tudod
, hogy a krossz pálya magán kézben van e? Mert hallottam ezt is azt is.
http://www.youtube.com/watch?v...
Nézd meg a videónkat ez ott készült. Jégen csúszkálni nem szeretek, úgyhogy legalább addig várjunk míg a hó elólvad a fák között.
légy jó üdv Örni
Bocsi, az ár téves volt a dekliket illetően.
10e/db és ez már a kevlárral erősített példány!
Kösz FOXY 6 a véleményt!Megnézem 10 50-nel.
Minden jót!
Hogy mindenki tiszába legyen azzal a serpenyővel és fedővel:
a "bütykös" a generátor oldali deklire kerülő védő,
a "sima" pedig a kuplung oldali deklivédő carbonból, lakkozva.
Arra csináltuk, hogy ha bekövetkezik az esés, a fékkar vagy váltókar az adott oldalon ne tudja beütni a deklit és ne folyjon ki onnan az olaj.
Ez akár betonon, akár köves terepen simán megsehet, nem 1 és nem 2 ilyen esetet hallottam, illetve láttam.
12e ft darabja. Haspáncél carbonból ugyanazt a célt szolgálja, mint az aluminium megfelelője, ami gyárilag fent van az összes drz-n, de ez sokkal könnyebb, szebb és és a vékony, 6 rétegű darab kb olyan erős mint a gyári, az akár versenyzésre is javasolt 10 rétegű meg sokkal erősebb az alunál, de még mindig könnyebb nála. Ha szükséges, kevlár réteget is teszünk ezekbe a védőkbe, az meg (lásd golyóálló mellény) átszakíthatatlan.
Ezek a haspáncélok 20e iletve 25e ft-ba kerülnek nálunk.
Javaslom megnézni a www.spare.suzuki.hu oldalon a drz carbon dolgait... Ott a "gyári" carbon haspáncél pl 39e-be kerül.
Ja, végezetül pedig megemlítem, hogy drz-ből minden idomot tudunk reprodukálni carbonból, kevlárból, üvegszálból, ha kell lakkozva, ha kell fényezve.

Üdv.
Sza Orni747!
Kerepesről írok, olvastam, hogy jársz a környékre motorozni. Esetleg egy közös csapatás valamikor?
Egyébként a környék még tényleg nem veszélyes annyira.
rajta van. közútra alkalmas vagyok ha meg terepen nem akarom,hogy fényképezzék akkor lekapom vagy max besarazom gyorsan .
rendszám van a gépeden?
az a jó :)))))))))))))))) max ha megunjuk akkor ott az aszfalt haggy kopjanak a szegény bütykök.
felénk még mindig van itt-ott hó...
ami azt jelenti, hogy elég rendes dagonya is van még...