Talán nem is meglepő, hogy nem sokkal az Ilmor bejelentése előtt egy másik kis fejlesztő cég, az EcoMotors is bemutatott egy új koncepciót, az OPOC-motort (Opposed-Piston Opposed-Cylinder). Ez egy kétütemű turbódízelmotor, az elfeledett ellendugattyús forgattyús mechanizmussal.
A VW motorfejlesztésének egykori vezetője, Peter Hofbauer professzor által irányított EcoMotors szerint ezzel a technikával feleslegessé válik a szelepvezérlési mechanizmus, az alkatrészek száma a felére csökken. A bokszer-jellegű (valójában 180 fokos V-) elrendezés a helyigényt csökkenti, ugyanakkor egy kéthengeres modul kiegyensúlyozottsága egy négyhengeresével egyenértékű. A motor minden egyes kilogrammjából 2,2 lóerőnyi teljesítmény ígérnek. Az első kísérleti példány 325 lóerős és 860 Nm-t a nyomatéka, sajnos, a lökettérfogatot nem árulták el. http://totalcar.hu/magazin/hir...
A versenymotorokra specializálódott angol Ilmor cég egy új belsőégésű motorkonstrukcióval lép elő a soron következő szakvásáron, a stuttgarti Engine Expo-n. Az ötütemű koncepció egy dízel-szerű expanziót biztosít szikragyújtás mellett, ezzel a hatásfok javulását és az üzemanyag fogyasztás csökkenését érték el. A három hengeres, 700 köbcis motor 226 g/kWh-ás fajlagos fogyasztási minimummal dicsekedhet, a tartomány 30 százalékában 240 g/kWh alatti kádgörbe érték mellett. Teljesítményéről annyit tudni, hogy egy 1,8 literes motorral veszi fel a versenyt.
A szabadalmazott eljárás öt ütemét az alábbiak teszik ki:
- Szívás a kis térfogatú hengerbe
- Sűrítés
- Égés és expanzió
- Kipufogás a nagynyomású hengerből, egyidejűleg átáramlás valamint expanzió a nagyobb térfogatú és alacsony nyomású hengerbe
- Kipufogás az alacsony nyomású hengerből
ContourHD (http://www.vholdr.com) a kamera. Ebay-en vettem egy holland cégtől újonnan, 290 euro volt. Itthon jóval drágább. Azóta kértem árajánlatot az európai forgalmazótól is, ahol a kiegészítők még olcsóbbak, mint a holland cégnél. Ha kell vkinek az eu-s forgalmazó válaszlevele, akkor privátba elküldöm szívesen.
na de majd közös összefogással
Talán nem is meglepő, hogy nem sokkal az Ilmor bejelentése előtt egy másik kis fejlesztő cég, az EcoMotors is bemutatott egy új koncepciót, az OPOC-motort (Opposed-Piston Opposed-Cylinder). Ez egy kétütemű turbódízelmotor, az elfeledett ellendugattyús forgattyús mechanizmussal.
A VW motorfejlesztésének egykori vezetője, Peter Hofbauer professzor által irányított EcoMotors szerint ezzel a technikával feleslegessé válik a szelepvezérlési mechanizmus, az alkatrészek száma a felére csökken. A bokszer-jellegű (valójában 180 fokos V-) elrendezés a helyigényt csökkenti, ugyanakkor egy kéthengeres modul kiegyensúlyozottsága egy négyhengeresével egyenértékű. A motor minden egyes kilogrammjából 2,2 lóerőnyi teljesítmény ígérnek. Az első kísérleti példány 325 lóerős és 860 Nm-t a nyomatéka, sajnos, a lökettérfogatot nem árulták el.
http://totalcar.hu/magazin/hir...
Amúgy jónak tűnk
A versenymotorokra specializálódott angol Ilmor cég egy új belsőégésű motorkonstrukcióval lép elő a soron következő szakvásáron, a stuttgarti Engine Expo-n. Az ötütemű koncepció egy dízel-szerű expanziót biztosít szikragyújtás mellett, ezzel a hatásfok javulását és az üzemanyag fogyasztás csökkenését érték el. A három hengeres, 700 köbcis motor 226 g/kWh-ás fajlagos fogyasztási minimummal dicsekedhet, a tartomány 30 százalékában 240 g/kWh alatti kádgörbe érték mellett. Teljesítményéről annyit tudni, hogy egy 1,8 literes motorral veszi fel a versenyt.
A szabadalmazott eljárás öt ütemét az alábbiak teszik ki:
- Szívás a kis térfogatú hengerbe
- Sűrítés
- Égés és expanzió
- Kipufogás a nagynyomású hengerből, egyidejűleg átáramlás valamint expanzió a nagyobb térfogatú és alacsony nyomású hengerbe
- Kipufogás az alacsony nyomású hengerből
este 10ig meló volt
Szerinted mekkorát tegyek bele hogy ne durrogjon az
új kipufogóm ?
Kössz !
Mekkora fuvóka van az S-es tipusba gyárilag ?
Kössz !