Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hm.... bazzzz... de azért régen amikor kezdőként csináltam akkor simán kocsibavaló olajat tettem bele azaz 15w40-est meg 20/40-est ami volt itthon. és azt meglepően jól fogott tőle a kuplung. De akkor a erő kicsivel gyengébb lesz. e tartósabb. DE ha magasabb viszkozítású (hígabb)akkor meg jobb lesz a erője e akkor persze kopik jobban meg csúszosabb... akkor ebben az esetben a kuplungot marhára meg kell erősíteni..... azaz erősebb rúgók....
Szerintem egy magas fordulatú kétütemű üzemi hőmérséklete nagyobb mint 120C fok.
Na most jutottam oda hogy Motort szeretnék venni Van valakinek jó állapotú Puchja aránylag olcsón eladó?:)
Jaja Váltóolajnak énis ilyet rakok mindiig :)
Jahogy a váltóba valót.
Az más.
Ezek 20 W 50 esek
A Cobrába tegyél Repsol 2T olajat az a legjobb.
simsonmagyar nyelvű használati utasításában is iylen szörnyű vastag olajat írnak, oszt csk a baj van vele.
Hidegen nem emel ki a kuplung,melegn meg csúszik.

Oszt megvilágosodtam, amikor szeretem egy gyári német eredeti reparaturanleitungot.

A németek nem voltak hülyék, nem iylen 90-w gépzsírt írtak elő, hanem 60as motorolajat...
Az meg ugye PICIT vékoynab mint a 80w90- es:) csak ugye a 70es években a kiváló áfor nem forgalmazott iylesmit, hát gondolták jó lesz a parasztnak a "szimszonba" a trabantolaj.

Hát nem jó.

Mielőtt még a tuti infóhoz hozzájutottam, magam kísérleteztem ki, hogy a 20w50es olaj télen nyáron tök jó bele problémamentes, oszt kiderült, hogy majdnem ezt ajánlotta a gyár is.

szóval a 90es vastagocska, meg kellene nézni mit ajánl a gyár, de ha 90-est is, akkor se a Hykomol borzadályt tegyétek bele, hanem vlami normálisabbat, pl challois 80w90 az már sokkal jobb és nem is oylan rohadt büdös mint a hycomol
100 fokos blokk kézmelegre lehül 15 perc alatt.
Addig ki lehet készíteni a következő lépés(puklung gyula sb) szerzsámait alaktrészeit
Akkor le lehet hűteni.
Csak tudod, ha képes lennél várni fél órát, megspórolnál több tízezret az új tulajoknak!
amúgy ezt használtam és egész jó... http://auto-motor.vatera.hu/al...
óóó basszus elírtam nem 10-est akartam hanem 75/90-est nna
mert nem volt mivel melegíteni akkor anno. és most már fogom. :) és másik hogy utálok sokáig várni mire lehűl....
Ha tudod, miért nem alkalmazod?
várj majd este rakok képet a váltóról.....
a újkocsidnak azért nincs baja mert még nem nyúltál bele. tudom nem kell magyarázni a melegítésről .
én nem találkoztam még 10w90es olajjal, kétlem, hogy váltoolajban iylen létezne

HA van is az full szint, kurva drága és tök felesleges.

Ahogy azt is kétlem, hogy egy iylen kis motorba ennyire vastag oalj kellene mint a 90es.
A csapágyillesztés túlfedése rendszerint mindössze pár század.
Kétszer kiszeded hdegen, és kampó az illesztésnek, mert részint levési másrészt lesimitja a csapágy az alut és melegen megforog a csapágy, és kuka a motorház.
(prsze, tudom, "te már sokat csináltál így és semmi baja" én meg sorozatban dobálom ki a hidegen szétszedett motorházakat.)
Nem 1000°C-ra kell melegíteni, csak éppen annyira, hogy belecuppanjon!
Olvasd el emzoli hozzászólását!

És igen, inkább most veszek halom romhalmazt, még reális áron, mint 5 év múlva nyugati árakon vegyem ugyan azt a romhalmazt!
Az új kocsimnak meg egy fikarcnyi baja sincs, úgyhogy ezzel mellé lőttél, hogy minden újnak baja van.
tudok róla. DE a anyagát is kell figyelembe venni! mert akkor deformáció is történik. másik hogy hiába veszel másik motort így is ugyis mindig vannak bajai.... és ezért jobban jársz ha megcsinálod magadnak nem?
és így csak gyűjtesz halom üzemképtelen motort vagy hibásakat... így nem oké.... hidd el nagyon sokan nem melegítik. hanem behúzatják vgy helyre kopácsolnak. és te megveszed. és te nem is tudsz róla ez van... ebben a esetben 50 %- az esély hogy hosszú távon problémamentes legyen.... másik hogy ki szereti hát bütykölni?
Illetve méretváltozást...
Mert ahelyett, hogy életre keltenék valamit, másikat veszek. Ez nem tűnt fel?

Műszerészien kezelni? A csapágynak és a blokknak is megvan az a tulajdonsága, hogy bizonyos hő hatására alakváltozást szenved. Ha megmelegíted a blokkot egy picit, a csapágy érintkezés nélkül belecuppan a számára kialakított helyre! És ez nem a véletlen műve!
te... tudod hogy kell használni a kalapácsot? ne hogy azt hidd hogy brutálisan belekalapácsolom? ne értsd félre! finom műszerészien kezelni kell.
különben is eddig láttál hogy hány motorblokkot raktam már össze? és mindegyik működik rendesen is. és másik hogy ha te csinálod és akkor miért nem látom hogy valamelyik is legalább életre kelteted? csak mondom nekem 13 éves korom óta szerelek blokkokat. és persze voltak ami elbasztam meg tanulságot is levontam. és most már tudom hogy kell kezelni. van csapágy húzó is azzal is csinálom.
kimondottan váltóolaj. van ilyen is 10/90w-es asszem meg 15/90- is
olyan mint a trabantba való is jó:)
elmész a autósboltban ott megmondják és megis mutatják.