Szevasztok! Tudna valaki segíteni? FZ6S 2006-os motorom van, kipufogó vezérléshez kellene 7000 es fordulatnál egy elektromos jel.
Sajna én nemtudom honnan lehet levenni!
Holnap egy olyan motor jön - BMW -, ami a csinálás közben annyira nem tetszett, hoyg mondtam neki inkább ne is fizessen, de ez kurvára nem jó! Persze kiderült, hoyg egy más típusú motor elektronikáját hekkelték rá és hát olyan is volt.
Nem is csináltam végig, mert felesleges lett volna, nem fizetett, pedig dolgoztam azért vele, de nem a pénzen múlik sok dolog.
Megcsinálták, majd holnap kiderül...
Sokszor állítás közben látok valamit, de nehéz eldönteni a dolgot és csak a végén, a teljesítmény mérés után derül ki, hoyg tényleg nem oké.
A tegnapi motornál is ez volt. Tudok pár 5letet adni, hoyg mi lehet a baj (injektor koszolódás, benzinpumpa nyomás, nyomásszabályzó szelep, stb..) aztán meg kell nézni mind.
A tegnapi motornál az volt, hogy a tulajdonos rendesen, tisztességesen rendbe rakatta a motorját, nem kokányoltatta és hát tegyük hozzá, meg is lett rögtön az eredménye!
Amúgy van itt valaki más is, aki hétfőn volt nálam, 5 órát csináltuk a motorját, minden érdekes dolgot kipróbáltunk/csináltunk/állítottunk rajta, hajnal 2-kor lett vége és nem kértünk érte egy árva forintot sem.
Szóval lehet nekünk beszólni, hogy értelmetlen sok dolog és csak arra jó, hogy 100%-osan a mi zsebünket tömödjön... jaaah...
Mivel nekünk semmi közünk ahhoz, hogy a motorja valakinek olyan, amilyen... Mi elvégeztünk tisztességesen a dolgunkat.
Ettől függetlenül - bár hozzáteszem, hogy nekünk semmi közünk a dologhoz -, a második beállítást egy igen kedvező feltételekkel csináltuk meg és amit kért még termékeket, kedvezménnyel adtuk.
Úgy gondolom - bár lehet rosszul -, hogy mi megtettünk mindent azért, hogy elégedett legyen....
Amúgy itt van, figyeli a dolgokat, úgyhogy kérdezz tőle...
Mi mindig megmondjuk az ügyfélnek, hogy amint ment a motorral, hívjon fel minket, mondja el milyen, hoyg tetszik, stb... Előfordulhat gond, behall a mérőszondánk, a PAIR nem zár a motoron rendesen, stb... Ilyenkor jöjjön vissza, átnézzük újra, stb.. természetesen ingyen. nem szeretnék, ha nem lenne megfelelő amit csinálunk. PONT.
Visszatérve a kérdésedre.
Nem szeretnék senkit se minősíteni és inkább csak beszélgessünk "a felvetésedről".
A Power Commander az ECU injektor kimenete és az injektor elé sorba van bekötve. Az ECU kiküldi az injektor fel a vezérlő jelet, ami belemegy a PC-be és az ott beállított térkép alapján nyitja az injektor vagy hosszabb vagy rövidebb ideig.
Ennyi röviden!
1. azt irtad: "kawa kompjutere olyan hogy nem szereti ha becsapják semmilyen szoftveres trükköt nem szeret" Az ECU semilyen trükköt nem kap, főleg nem szoftveres-t
2. Ha az ECU kimenetén gondot érezne, akkor FI hibát dobna
3. Az ECU honnan a fenéből tudná, hogy az injektor több vagy kevesebb üzemanyagot fecskendez be?! Be van építve a hengerekbe egy kamera és nézi?!
4. Elméletileg a lambda szonda tudhatná, de ezt megfelelően ki kell iktatni
5. ha nincs is kiiktatva, akkor is a lambdaszonda nem működik a tartomány 80%-ban
6. ha a lambdaszonda jól is működne, akkor hogyan kezeli le a PAIR rendszer plussz levegőjét
És még feltehetnék jó pár kérdést az ilyen szakembereknek, de erre lehet neked mondanának valami kamut ismét, határozottan, hogy benyaljad.
Az meg hogy kábítanak téged a versenyelektonikával, ami az új ZX-10-hez már van... nevetséges.... a 2004-es motorhoz is volt már, nekem is volt a 2006-on.. dolgoztunk is jó párral és a 2008-ban már kipörgésgátló is volt benne meg rajtelektronika a gyári kawasaki versenyelektronikában...
Szóval ismét mondtak neked egy nagyot...
A Dynojet (Power Commander) a világ legnagyobb cége ebben a témában. Amerikában csak a ZX14R-re többszörösét adják el, mint egész Európában. Ha gond lenne vele, akkor ott kivernék úgy a balhét, hogy csak na. Szerintem elég sok motort reszelnek meg kint, és ha az amit írtál, igaz lenne, akkor lehetetlen lenne megcsinálni.
Eltudnám mesélni, hogy miért rángathat 4-5 között kis gázon, de nem szeretném. Itt sok mindenki ért a dolgokhoz, sok mindenki profin tud PC-t állítani. Nem szeretnék nekik segíteni.
Én azt szoktam mondani az ügyfeleknek, hogyha szereti a motorját, hosszú távban gondolkodik és a pénzt nem a kaja elöl kell elvenni, akkor csináltassa meg.
Mi sosem mondunk előre lóerőt, mert:
1. nem lehet
2. nem hazudunk
3. nem ismerjük a motorodat, hogy milyen most
(pl múlt 7-en volt nálunk egy motor, amit a megcsinálás közben nekem nem tetszett. A végeredmény 109LE keréken. Elmondtam a véleményemet, ember megértette, elfogadta. Elvitte megcsináltatni - mielőtt félre értené itt megint valaki, nem mi csináltuk meg, nehogy az legyen, hoyg leakartuk húzni az ügyfelet)
Szóval megcsináltatta, tegnap visszahozta és láss csodát, 109LE helyett 124LE lett keréken! Megtehettem volna azt is, hoyg beállítottuk, ennyi, fizess aztán menjél.
Nincs is azzal nagy gond, ha olyan szól bele, aki....
A Power Commander elsődlegesen nem arra szolgál, hogy a motor teljesítményét növelje, hanem arra való, hogy a motor optimálisan működjön.
Persze visszakérdezhet most pár dolgot, de csak kötözködésednek tűnne.
Mert ugye mi van akkor, ha a motorod 300LE-s, de közép tartományban rángat és nehezen gyorsul át bizonyos rpm tartományokat?! Az jó motor?!
Valamelyik SuperBike magazinban megtalálsz egy tesztet, ahol egy motoron beállítás után csak 1LE lóerő növekedés lett, viszont a padon 4.000-ról a leszabályzásig 1.8 másodperccel hamarabb szabályzott le. Ez azt jelenti, hoyg a gyorsulási képessége nőtt meg, illetve ha azt nézed, hogy az 5. másodpercben kb 20% több LE/Nm állt a rendelkezésedre.
ZX10R kicsit sportos lenne, bár ez se egy túramotor......
ZZR1400-az nézegettem de kellene még egy kis lóvé,
bár mire elkölteném egy újabb motorra a pénzt addigra elmotorozom.
Ezek a "szuper" ötletek, hogy rálocsolok egy kis manit a Z-re,
télen pattannak ki a fejemből.... bár lehet, hogy igazad van és ésszerűbb ha fognám és egyszerűen lecserélném,
még is ez egy 10 éves motor. (Bár nincs semmi baja ettől független)
hát jellemző ez a dolog bár nem tudom elképzelni milyen fakezű zéró agyú csinálhat ilyet..
nekem az volt a gond hogy 4-5 kitartott fordulaton rántott egyet-kettőt és felette nagyon gyenge lett(kb 100 le) alatta kisebbet gyengült. kiszedtük és utána is hasonló gondokkal küzdött a motor
mentünk vele pár száz km-t és egyre jobban helyreállt, mondjuk azt 1000 km után alig volt érezhető a rántás(csak aki figyelt rá az vette észre)és az erő is megvolt benne.
hangsúlyozom ez velem történt nem más mesélte vagy mondta
kawasaki istene azt mondta erre a zx14 , illetve a kawa kompjutere olyan hogy nem szereti ha becsapják semmilyen szoftveres trükköt nem szeret, de ha kiszedjük magától helyreáll csak menni kell vele...
és ha hiszed ha nem így lett
számomra ez scifi, de én nem értek ehhez gondolom van ésszerű magyarázat
ez az egyik ok amiért vacilálok a zx14-el szemben..
azt is mondta az újhoz és az új zx10-hez már van gyári versenyelektronika ami 3-400 e ft...
Nehogy már egy szar ZX-10R-t vegyen 180-200LE-vel a Z1000 helyett.
Inkább egy Boss Hoss-t, de minimum egy bigbore kit-es turbós nitros kombós ZX-14R, esetleg Hayabusa
Utoljára, ha jól emlékszem egy kék ZX14R-be raktuk bele. Azóta 2-3* beszéltem a tulajjal, de nem említett ilyen gondot.
3 féle módon lehet PC-t belerakni ebbe - meg még pár hasonló "gonddal" rendelkező motorba.
Mi elszoktuk mondani mindnek az előnyét, hátrányát.
Sajnos a jó megoldáshoz +40KHUF-ért meg kell venni még pár dolgot, de ezt nem annyira szeretik/szeretnék az emberek. Ettől függetlenül meglehet csinálni, hogy ne rángasson.
A más által csinált beállítások rángatásáról nem tudok mit mondani. Meg kellene nézni, hogy mi a baja, több minden lehet. Tudni kéne pontosan mi a helyzet.
Általánosságban azt gondolom, hogy meglehet jól csinálni. A termék szerintem nagyon jó, a gyártó (Dynojet) odafigyel a visszajelzésekre, a belső forumunkkon ha valakinekvan valami nyűgje baja, segítenek, ha más importőr más találkozott hasonló dologgal és megoldotta, akkor jelzi, stb... Ha a termék szar lenne, akkor vagy visszahívnák, vagy nem adnák a motorhoz, stb... Elég sok belső információt, doksit, leírást kapunk.
Annyit tudok még tenni az ügy érdekében, hogy most megyek Dynojet tanfolyamra és ott megkérdezem ezzel kapcsolatban a fejlesztő mérnököt meg a többi importőr is ott lesz amikor a kérdesek/válaszok/gondok/fejlesztési javaslatok rész lesz.
Azt, hogy mit mondanak a szervízekben, arra nem nyilatkoznék. Annyi faxságot hallottam már, hogy elképzelésed sincs.
Nem rég volt nálam egy motor - a típus nem érdekes és az sem melyik jó nevű szervizből jött -, szóval felraktak rá egy kipufogó rendszert és mivel a rendszer amerikai volt, nem volt helye a lambda szondának. Gondolom elsőre széthuzták a csatit, de akkor hibakódot adott. De megoldották: Vissza dugták a szondát a csatiba, a szondát meg betették az ülés alá. Gondolták az úgy azért nem lesz jó, szóval betekerték szigetelő szalaggal, hogy ne friss levegőt mérjen! A szonda fűtött volt, faszán ráégett a szondára a szigetelő szalag. Persze levegőt is is mérte, aminek az eredménye, hogy faszán elállította a motor és egy csomó baj keletkezett.
Annyira sem vették a fáradtságot, hogy a neten rákeressenek és egy 5KHUF-os alkatrész beletegyenek a 270KHUF-os kipufogó mellé.
Fenem a fogam egy zx14 re..de az enyemmel is es a napokban beszeltem szinte minden tulajjal es amikor bekerult a pcv a vasba 1-2 e kmen belul mindegyik elkezdett rangatni vagy szarakodni..
Kihangsulyozom nem te raktad be ezeket (1kivetellel )
Szakvelemenyed van-e a temaban. ..
Utana elmondom mit mondott a kawasaki ivanics japanban tovabbkepzesre jaro szerelo mestere
Sajna én nemtudom honnan lehet levenni!