Én nem rég vettem használtan az egy éves kis gépet, ránézésre jó állapotban (persze bele nem látok) Minden gyári rajta még, megvétel után egyszerre cseréltem benne olajat és gyertyát meg hátsó fékbetétet mert az elég kopott volt. Átnéztem az egész gépet, nem lazák a csavarok olajat nem engedi sehol. Kompresszió van benne ez jól érződik berugáskor. Én mentem vele eddig kb. 5 órát a fiam meg legalább ennyit de lehet, hogy többet is.
Nagyon élvezetes kis jószágok ezek a fiammal néha már meg kell küzdenem a vasért mert neki is annyira bejön és igazából neki vettem. De most már azon agyalok, hogy magamnak is kéne venni egy újat és akkor "apa-fia" örömmotorozásra is ellehetne menni többször. Úgy is az volt a vágyam, hogy a fiammal együtt motorozhassam. Csak még azt nem döntöttem el, hogy pitet vegyek vagy egy régebbi 400-as endurót. Egyre jobban tetszik a terepmotorozás, még ezzel a kis géppel is
Örömfaktor-ár arányban nagyon jó választásnak tűnik egy új pit is!
Motul 5100-at raktam bele, mikor hazahoztam, lecseréltem, és már akkor hallottam hogy fém darabkák potyognak ki az olajleeresztő kannába.
A levegőszűrőt minden motorozás után takarítottam, fújtam Motul levegőszűrő spray-vel.
A levegőszűrőre húztam plusz zsákot, mert nem zárt dobozban van, hanem nyíltan kint a levegőbe.
Hangja zörej mentes volt.
A csavarok tényleg gagyik, mikor elhatároztam hogy túladok rajta, akkor még 2 barátom kipróbálta és 300 méter motorozás után észre vettük hogy a karbiból folyik a benzin.
4 csavarból 3 elmaradt és már csak 1db tartotta.
Lánckerék szintén fellazult !
Nagyon oda kell figyelni az ilyenre, ráadásul fele időt barátnőm töltött rajta!
Legtöbbjüket a hosszan tartó magas fordulat öli meg. Mivel teljesen nyitott a légszűrő azt érdemes minél gyakrabban, motorozásonként vagy ha nagyon homokos a pálya nyáron akár motorozás közben is cserélni mosni. Mivel a blokk alapja a Honda monkey, cub (~1960) és társaira alapul így a konstrukció baromi strapabíró és igénytelen. Egyik TV műsorban pl Honda Cub volt a legstrapabírobb motor a világon . Illetve mivel a legtöbbjükben nincs kifejezett olajszűrő,csak centrifuga így a sűrű olajcserét is meghálálja, inkább sűrű olajcsere mint kevésbé sűrű de jobb olaj. Sima 10W40 fél szintetikus olaj tökéletes.
Teljesen osztom Apraszaki véleményét. Nekem kettő is van (BSE), a fiammal járunk motorozni velük, de csak és kizárólag mostoha körülményk között. Sár, hó, rettenetes földutak, haralmas dzsindzsa, stb. Aszfalton csak ami keresztezi a földutakat. Apró olajszivárgásokon kívül semmi, pedig lassan három éve nyüstöljük őket. DE! Alapvető gondosságot igényelnek. Pl. lánspray nemcsak a láncra, hanem minden surlódó felületre, szinte minden nagyobb mosás után. Csavarok utánhúzása, de csak a futóművek területén. A gyári fékek lehetnének jobbak is, de alapvetően nincs baj velük. A motornak évente egyszer olajcsere kell, de nem tescós! Szóval jó kis gépek ezek, semmi baj velük, DE! Ezekre is ugyanaz érvényes, mint általában a finom mechanikai szerkezetekre. Ha egyszer belenyúlsz, sosem lesz jó. Ez általában minden japán motorra is érvényes. Újkorában kell megbecsülni, és akkor évekig nem lesz baj. Nekem az egyik , három év után kezdett el gyengélkedni. Indul, megy rendesen, de berugásnál érzem, hogy a kompresszió nem a régi. De ennek tudom az okát is. A nyáron nagyon melegem volt beöltözve védőruhába, és mikor kiértünk a Körös-part homokos fövenyére, én bizony belerongyoltam a vízbe úgy, hogy szegény le is fulladt tőle. Kirugdostam belőle a vizet, a gyertyát , ttafót kifújkáltam, utána ugyanúgy ment, mint előtte. Bár valószínűleg a szűrőből bemosott egykis sarat is, és ettől lett gyengébb kompresszió. Úgyhogy vízibicikliként nem javaslom használatát, de ettől függetlenül igazi kis tökös gép!
mikor elszállt a kuplung, akkor 1km toltam földúton haza, és mondtam ha rendbe szedem, akkor elmegy a háztól
ha nem lettek volna vele ilyen gondok, akkor szerintem még most is kint csapatnám vele a havat!
küldök egy videót nézd meg http://youtu.be/dLxvfqEoywA
Lehet én meg kihasználtam a benne lévő összes erőt
Én motoroztam vele 3 órát:
-elfosta magát a lánckerék tengelyén lévő szimering
-elment a szikra, mert a lendkeréken a mágnesek össze ugrottak (előtte is ez volt a gond, de akkor kuka lett a lendkerék,és kapott újat, de az se bírta)
-a kuplung több darabra tört, így kompletten cserélni kellett
Sajnáltam, mert bitang hangja volt, és mikor ment, jót lehetett rajta szórakozni, de én inkább eladtam, mert mérgemben meggyújtottam volna
Remélem sikerrel jársz, és ha megfogadsz egy tanácsot, akkor újat vegyél!
Na csávókáim. Az én pit-történetem: 2009 őszén vettem újonnan egy 140 ccm-es Rockstar Sport fantázianévvel ellátott YX blokkal szerelt pitet. Az eltelt évek során kapott hideget-meleget a kis kávédaráló. Kurvasokat enduróztam vele (2 személlyel is!) itt a Zemplénben, jártam vele jópárszor a Debreceni homokos talajú egykori Harckocsi-gyakorlópályán, mentem vele versenykörülmények között Máriapócson a Rabócsi ringen, a kecskeméti gokartpályán, Ostffiaszzonyfán a Pannónia-ring aszfaltján, stunt-gyakoroltam vele Kunmadaras és Mezőkövesd repterének forró betonján, jártam vele dolgozni, stb-stb. Mindezidő alatt a kis blokknak SEMMIféle szerkezeti hibája nem volt, pedig gondolhatjátok, hogy a gokartpályán fel kell tekerni még a karburátort is a kormányra hogy ne maradj le a többiektől, a blokkon sistergett a köpés, és a kuplungot is jópárszor simogattam egykerekezés céljából negyedik fokozatban például.
Cseréltem jópárszor kerékcsapágyat, szimeringet a váltókar tengelyénél, két gyújtótekercset is megsütött, néhány gyertyát, valamint volt karburálási problémám. Kétszer állítottam szelephézagot. Valamint sor került egy raklap átalakításra amik mind leginkább az én igényeimnek felelnek meg: erősebb 2dugós elsőfék, magasított vastagkormány, kormányra felvezetett hátsófék, kipufogódob a sárvédő alá került középre, kapott két supermoto-karikát, stbstb. Mivel újként került hozzám, maximálisan odafigyeltem a bejáratós időszakra, friss olajat kapott minden 500-1000 km után de legalább 3 havonta, mindig mosom-olajozom a légszűrőszivacsot, és nem úgy használom mint egy kétütemű motort, tehát elváltok időben amíg van nyomaték és nem akar szétrepülni a kis erőgép. Na ezek után lehet lekínaizni. Én nagyon szeretem, mert hatalmas mókafaktora van: 1-2-3-4-ben bárakárhol egykerekezni, ott gurulni első keréken ahol nem akarsz, rotyogni akár 100-al egy 70 kilós kis gépen, de kényelmesen utazni akár 70-el(max 15-20 km-t, mert a seggedet lezsibbasztja a rezgés! ), mindezt kb 2,5 literes fogyasztással. Sajnos nem számoltam sem üzemórát, sem km-t, de nagyjából úgy 5-8 ezret mehettem vele.
Na. Ezt jól leírtam. Ha eszembe jut még valami hiba, majd leírom. De inkább nem, mert nem volt más.
az a gond,mind kínai, pedig nagyon kis mókás játékszerek lennének!
silány az anyagminőség! arra számol az ember hogy egy x üzemóra után cserél ezt azt, de nem, hanem ment közben is elő jönnek gondok sajnos!
Hali! Van egy Bse 150 lite pro-m, vettem hozzá sm szettet (14-12 Heidenau gumik) az érdekelne, hogy mért nem tudom rászerelni a motoromra? a fék ragad, nem forog el az egész... elméletileg csak távtartók kellenek, de hogyan lehetne megcsinálni? Ötletek,tapasztalatok,plz segitsetek! a tengely is jó,minden
Nagyon élvezetes kis jószágok ezek a fiammal néha már meg kell küzdenem a vasért mert neki is annyira bejön és igazából neki vettem. De most már azon agyalok, hogy magamnak is kéne venni egy újat és akkor "apa-fia" örömmotorozásra is ellehetne menni többször. Úgy is az volt a vágyam, hogy a fiammal együtt motorozhassam. Csak még azt nem döntöttem el, hogy pitet vegyek vagy egy régebbi 400-as endurót. Egyre jobban tetszik a terepmotorozás, még ezzel a kis géppel is
Örömfaktor-ár arányban nagyon jó választásnak tűnik egy új pit is!
A levegőszűrőt minden motorozás után takarítottam, fújtam Motul levegőszűrő spray-vel.
A levegőszűrőre húztam plusz zsákot, mert nem zárt dobozban van, hanem nyíltan kint a levegőbe.
Hangja zörej mentes volt.
A csavarok tényleg gagyik, mikor elhatároztam hogy túladok rajta, akkor még 2 barátom kipróbálta és 300 méter motorozás után észre vettük hogy a karbiból folyik a benzin.
4 csavarból 3 elmaradt és már csak 1db tartotta.
Lánckerék szintén fellazult !
Nagyon oda kell figyelni az ilyenre, ráadásul fele időt barátnőm töltött rajta!
ha nem lettek volna vele ilyen gondok, akkor szerintem még most is kint csapatnám vele a havat!
küldök egy videót nézd meg
http://youtu.be/dLxvfqEoywA
Én motoroztam vele 3 órát:
-elfosta magát a lánckerék tengelyén lévő szimering
-elment a szikra, mert a lendkeréken a mágnesek össze ugrottak (előtte is ez volt a gond, de akkor kuka lett a lendkerék,és kapott újat, de az se bírta)
-a kuplung több darabra tört, így kompletten cserélni kellett
Sajnáltam, mert bitang hangja volt, és mikor ment, jót lehetett rajta szórakozni, de én inkább eladtam, mert mérgemben meggyújtottam volna
Remélem sikerrel jársz, és ha megfogadsz egy tanácsot, akkor újat vegyél!
Cseréltem jópárszor kerékcsapágyat, szimeringet a váltókar tengelyénél, két gyújtótekercset is megsütött, néhány gyertyát, valamint volt karburálási problémám. Kétszer állítottam szelephézagot. Valamint sor került egy raklap átalakításra amik mind leginkább az én igényeimnek felelnek meg: erősebb 2dugós elsőfék, magasított vastagkormány, kormányra felvezetett hátsófék, kipufogódob a sárvédő alá került középre, kapott két supermoto-karikát, stbstb. Mivel újként került hozzám, maximálisan odafigyeltem a bejáratós időszakra, friss olajat kapott minden 500-1000 km után de legalább 3 havonta, mindig mosom-olajozom a légszűrőszivacsot, és nem úgy használom mint egy kétütemű motort, tehát elváltok időben amíg van nyomaték és nem akar szétrepülni a kis erőgép. Na ezek után lehet lekínaizni. Én nagyon szeretem, mert hatalmas mókafaktora van: 1-2-3-4-ben bárakárhol egykerekezni, ott gurulni első keréken ahol nem akarsz, rotyogni akár 100-al egy 70 kilós kis gépen, de kényelmesen utazni akár 70-el(max 15-20 km-t, mert a seggedet lezsibbasztja a rezgés! ), mindezt kb 2,5 literes fogyasztással. Sajnos nem számoltam sem üzemórát, sem km-t, de nagyjából úgy 5-8 ezret mehettem vele.
Na. Ezt jól leírtam. Ha eszembe jut még valami hiba, majd leírom. De inkább nem, mert nem volt más.
Ha a japának gyártanának Pitbike-ot és elfogadható árban lenne, biztos vásárolnék egyet!
silány az anyagminőség! arra számol az ember hogy egy x üzemóra után cserél ezt azt, de nem, hanem ment közben is elő jönnek gondok sajnos!