Szerintem a sok motorozás hozza meg a tapasztalatot! Sok sok motorozás! De hát ki bírja manapság idővel meg pénzel? Én sajnos nem bírok annyit keresni amennyit el bírnék költeni motorra meg motorozásra!
Hát sajnos a beállításokkal én sem sokat szoktam foglalkozni! Nem merek hozzá nyúlni, max levegő, meg néha gyertyanézegetés! Guminyomás na az igen azzal szoktam játszani! Volna egy két apróság amit meg kéne csinálnom nekem is (lengővilla perselyezés, kormánycsapágy, egy rendes villa merevítő) de lusta is vagyok meg időm se + hozzáértésem se nincs hozzá, pedig tudom, hogy sokat hozna!
Járd a vadászösvényt szerényen,
Fegyvered s farkad használd serényen!
Puskádat tedd sok nemes vadra,
S még vagy 50 évig ne kelljen Viagra!
Boldog Új Esztendőt!
A sok edzésről jut eszembe, hogy pl. szerdánként járunk (Januártól) robogóval, simsonnal, pitbike-al (ami van) edzeni a mogyoródi gokart (fedett) pályára. Hasznos dolog!
A dugóról még annyit, hogy én is csináltattam az utcai motoromba egyedit a Bertánál és az tökéletesen működik. Az is tény, hogy nehezebb mint pl. lengyel, vagy kínai (mittuomén), de nem nehezebb mint a gyári német. Ez a lényeg.
Asszem nem jó hsz-re válaszoltam, volt egy olyan, hogy a 2 ünnep között talán változnak a szabályok. Ezért érdeklődtem :P. De ha nem változik, az sem baj, majd alkalmazkodok hozzá. Tuning motornak ott a Simson, ill. BRC-nél akad pár komolyabb gép is, amivel mehetek pályázni/versenyezni, ha lesz rá keret (még nem mostanában, de talán elkezdtem haladni a megfelelő úton ).
Semmi gond, köszi a választ.
Azért a henger/dugó témát feszegettem, mert ez a rész igen szigorúan van szabályozva, és csak akkor derül ki bármi is, ha szét van szedve a motor (nem úgy, mint pl. egy rövidített első becsúszószár esetén). Tehát, ha nem kérdezem meg, akkor esetleg később valaki "poénból" megóv, és igaza lesz, mert picit korrigálva van a henger.
Mondjuk, mivel tudásom és felszerelésem megvan hozzá, jobban örülnék, ha ilyen minimális dolgokat ki lehetne igazítani, és nem hengereket keresgélni haveroknál/neten/börzéken/stb. De nem lehet az ember telhetetlen :), ill. a szabály az szabály, így már teljesen egyértelmű is, hogy válaszoltál.
Bertával annyi tapasztalatom van, hogy, mint említettem kb. 50g-al nehezebb a lengyel gyártmányúnál (70,5-ös mindkettő, amiket mértem), ill. haverom motorjában egyértelműen anyaghiba miatt letört egy darab a tetejéből, a gyűrűhoronyból kiindulva. Persze ez lehet csak egyedi eset volt. A kopással kapcsolatban tény, hogy nincs saját tapasztalatom Bertával, csak egy haveromé, akiben megbízok ilyen téren (lehet nem kéne? ). Ami tapasztalatom még van, az annyi, hogy Bertáéknál a Simsonomba csináltak egyedi dugattyút, végülis nem lett rossz, de nem pont azt csinálták, amit kértem. Pl. 1mm-es téglalap, vagy 1,2-es Keystone gyűrű helyett sikerült ráfaragniuk egy 1,5mm-es téglalapot, ami ráadásul baromi rideg anyagból van (20m/s-ot közelítő dugattyúsebességhez - 12-13000-es fordulat - ez nem éppen szerencsés választás). Azóta van kapcsolatom minőségibb egyedi gyártóhoz, bár még nem használtam ki. De akkor MZ-nél nem is fogom
A sok kicsi sokra megy dolgot elég jól ismerem, pl., mert sokat vagyok BRC Lacinál , de más területekről is. Ebben a szellemben sajna igen sok munka lesz majd az MZ-men, ha rendesen össze akarom rakni . Bár, mivel úgyis nekem is fejlődni kell sokat, így szép lassan is megoldható a dolog.
Igen erről beszélnek a tapasztaltak.Minden a gyakorlásaon múlik
(persze tehetség is kell!), ami hozza a tapasztalatot a vezetéshez,
no meg a motorbeállításokhoz........................
Igyeksz
Szerencsével jártunk Luki
Apa vett egy csizmát meg egy sisakot,én meg kaptam egy gerincprotektort plusz én is egy bukót
Majd ha erre jársz ugorj be meglesni őket
Jó vázat szerintem még boltban is lehet kapni. Én legalábbis ott vettem az enyémet, kemény 17000.-ért, asszem. Persze a Bambi segített, de új volt. Amúgy mentem olyan görbe vázzal is, hogy rossz volt látni. Csak meg kell szokni.
Edzeni kell sokat. Jó gátlók kellenek, jól beállítva! Ez a kulcs. Ha gyors vagy kanyarban, gyors vagy az egyenesben is. EZT NEM ÉRTIK MEG SOKAN! Tisztelet a kivételnek. Fiatalabb koromban ha valaki kikerült én is azt hittem gyorsabb a motorja. Aztán mikor begyorsultam, kiderült hogy nem így van. Sokat kell edzeni!
Ja és jó, új gumi kell! Megfelelő guminyomással.
Nem mindig motorerőben kell keresni a megoldást. Sokan itt véreznek el.
Ez a futóműállítgatás, mit hova mijen olaj mijen körülmények között ez ami sokat jelenthet szerintem legalábbis + egy jó állapotú vázat találni ami nincs szétrohadva belülről ez ami nem egyszerű no meg ezekről a kis apróságokról írtam én lentebb is de azzal is tisztában vagyok hogya jó alkatrészeket be kell szerezni ami idő és pénz kérdése mert az igazán jóból kevés van sajna.
Szerintem elképzelni se tudod, milyen jó, hogy írtál ide a srácokhoz! Én tudom, mit össze melózol a gépen, Bambi mesélte eleget, de más az, ha a saját szavaiddal mondod el !
Elméletileg a hengerhez egyáltalán nem lehet hozzányúlni, még simítani sem! Tudom most fog nekem mindenki beszólni, de nem érdekel. 3szor szedtem szét egymás után a motoromat 2007-ben, úgyhogy aki ott volt látta, aki nem az .....
Szóval én is kukáztam ám mire egy JÓ széria hengert szereztem, mert igenis a gyáriak között igen sok különbség van.
Dugattyú: Én Bertával megyek. 3 szezon van abba motorba amivel megyek és az utcaiba is ezt tettem.
Nem értem mi a baj vele.
0,02 mm-t kopott 3 versenysezon alatt 3 gyűrűvel, ami bilivasból készült .
Amit sokan elhanyagolnak az a motor beállítása. Nem csak a blokkra gondolok. Kerekek, gátlók, guminyomás, kezelhetőség, stb.
Amit senki nem lát, tán csak Bambi és Levi, hogy igen sokat dolgozom a motorommal egy-egy verseny előtt, vagy télen amíg felkészítem.
Nem csak a hengertől lesz gyors a motor, hanem pl. attól, hogy nem üt a szerencsétle főtengely, forog a csapágy,stb.
Ahogy Bambi szokta mondani: Sok kicsi, sokra megy!
Járd a vadászösvényt szerényen,
Fegyvered s farkad használd serényen!
Puskádat tedd sok nemes vadra,
S még vagy 50 évig ne kelljen Viagra!
Boldog Új Esztendőt!
A dugóról még annyit, hogy én is csináltattam az utcai motoromba egyedit a Bertánál és az tökéletesen működik. Az is tény, hogy nehezebb mint pl. lengyel, vagy kínai (mittuomén), de nem nehezebb mint a gyári német. Ez a lényeg.
Azért a henger/dugó témát feszegettem, mert ez a rész igen szigorúan van szabályozva, és csak akkor derül ki bármi is, ha szét van szedve a motor (nem úgy, mint pl. egy rövidített első becsúszószár esetén). Tehát, ha nem kérdezem meg, akkor esetleg később valaki "poénból" megóv, és igaza lesz, mert picit korrigálva van a henger.
Mondjuk, mivel tudásom és felszerelésem megvan hozzá, jobban örülnék, ha ilyen minimális dolgokat ki lehetne igazítani, és nem hengereket keresgélni haveroknál/neten/börzéken/stb. De nem lehet az ember telhetetlen :), ill. a szabály az szabály, így már teljesen egyértelmű is, hogy válaszoltál.
Bertával annyi tapasztalatom van, hogy, mint említettem kb. 50g-al nehezebb a lengyel gyártmányúnál (70,5-ös mindkettő, amiket mértem), ill. haverom motorjában egyértelműen anyaghiba miatt letört egy darab a tetejéből, a gyűrűhoronyból kiindulva. Persze ez lehet csak egyedi eset volt. A kopással kapcsolatban tény, hogy nincs saját tapasztalatom Bertával, csak egy haveromé, akiben megbízok ilyen téren (lehet nem kéne? ). Ami tapasztalatom még van, az annyi, hogy Bertáéknál a Simsonomba csináltak egyedi dugattyút, végülis nem lett rossz, de nem pont azt csinálták, amit kértem. Pl. 1mm-es téglalap, vagy 1,2-es Keystone gyűrű helyett sikerült ráfaragniuk egy 1,5mm-es téglalapot, ami ráadásul baromi rideg anyagból van (20m/s-ot közelítő dugattyúsebességhez - 12-13000-es fordulat - ez nem éppen szerencsés választás). Azóta van kapcsolatom minőségibb egyedi gyártóhoz, bár még nem használtam ki. De akkor MZ-nél nem is fogom
A sok kicsi sokra megy dolgot elég jól ismerem, pl., mert sokat vagyok BRC Lacinál , de más területekről is. Ebben a szellemben sajna igen sok munka lesz majd az MZ-men, ha rendesen össze akarom rakni . Bár, mivel úgyis nekem is fejlődni kell sokat, így szép lassan is megoldható a dolog.
Mé nem küldte el végig ez a szar
Igen erről beszélnek a tapasztaltak.Minden a gyakorlásaon múlik
(persze tehetség is kell!), ami hozza a tapasztalatot a vezetéshez,
no meg a motorbeállításokhoz........................
Igyeksz
Apa vett egy csizmát meg egy sisakot,én meg kaptam egy gerincprotektort plusz én is egy bukót
Majd ha erre jársz ugorj be meglesni őket
Edzeni kell sokat. Jó gátlók kellenek, jól beállítva! Ez a kulcs. Ha gyors vagy kanyarban, gyors vagy az egyenesben is. EZT NEM ÉRTIK MEG SOKAN! Tisztelet a kivételnek. Fiatalabb koromban ha valaki kikerült én is azt hittem gyorsabb a motorja. Aztán mikor begyorsultam, kiderült hogy nem így van. Sokat kell edzeni!
Ja és jó, új gumi kell! Megfelelő guminyomással.
Nem mindig motorerőben kell keresni a megoldást. Sokan itt véreznek el.
Monynuk, azt nemtom, értékelésen kívül elenged e Bambi...
Elméletileg a hengerhez egyáltalán nem lehet hozzányúlni, még simítani sem! Tudom most fog nekem mindenki beszólni, de nem érdekel. 3szor szedtem szét egymás után a motoromat 2007-ben, úgyhogy aki ott volt látta, aki nem az .....
Szóval én is kukáztam ám mire egy JÓ széria hengert szereztem, mert igenis a gyáriak között igen sok különbség van.
Dugattyú: Én Bertával megyek. 3 szezon van abba motorba amivel megyek és az utcaiba is ezt tettem.
Nem értem mi a baj vele.
0,02 mm-t kopott 3 versenysezon alatt 3 gyűrűvel, ami bilivasból készült .
Amit sokan elhanyagolnak az a motor beállítása. Nem csak a blokkra gondolok. Kerekek, gátlók, guminyomás, kezelhetőség, stb.
Amit senki nem lát, tán csak Bambi és Levi, hogy igen sokat dolgozom a motorommal egy-egy verseny előtt, vagy télen amíg felkészítem.
Nem csak a hengertől lesz gyors a motor, hanem pl. attól, hogy nem üt a szerencsétle főtengely, forog a csapágy,stb.
Ahogy Bambi szokta mondani: Sok kicsi, sokra megy!