Ez megint egy hülyeség!
Az ETZ váza jóval merevebb mint a TS-é, csak vigyázni kell rá.
Ha balesetből vagy esésből származóan megroppan, akkor szoktak problémák lenni vele, egyébként nem kell aggódni.
Igen igen, olvastam, hogy a felömlőket is módosították stb. Igazából nekem a púpos tankja tetszik nagyon. Mondták már, hogy az ETZ váza nem valami jó (jobb a TS-é), mivel kifordul vagy mi, mármint kanyarban. Hm?
Nálam az elsődleges szempont az állapot. Szeretnék egy szép, gyári állapotút, ami 100-as utazót tud és nem eszik többet 4-5 liternél. A jelenlegi motorom is egy tuti gép, viszont mostmár vágyok egy "vérbeli nagymotorra", amivel 2 személlyel bátran neki vághatok egy túrának. Jah, és az alkatrészek, na meg a gumi elég jó árban van hozzá, nem 11 ezer forint mint a 80-as aprilia-ámhoz. Többen mondták, hogy hülye vagyok, hogy sportmotorról erre váltok, de nem érdekel. Az én vágyaimnak tökéletesen eleget tesz az MZ. És még pénzem is lenne hozzá. Ennyi.
Hú kérdésem akad egy pár, de mostmár mennem kell tanulni, de a mai nap még írok. Te vagy az én emberem.
A 251-es blokkja szinte teljesen megegyezik a 250-essel.
A változás a 251-esen csak annyi, hogy a henger kipufogó kiömlő nyílását jobban megdöntötték, hogy a kipufogó könyök közelebb kerüljön a blokkhoz, hogy ne érjen bele az első kerékbe/sárvédőbe és talán még a henger vezérlésén (felömlők, szívó, kipufogó nyílás) változtattak, de ez utóbbiban nem vagyok biztos.
Én épp a hétvégén vettem egy 250-es ETZ-t némi keresgélés után, a tapasztalatok a következők:
Véleményem szerint a keresést olyan 80 ezer kemény magyar forinttól kell kezdeni, alatta csak túlságosan lepusztult gépekkel találkoztam amikre már túl sokat kellet költeni. Ahogy láttam 100 és 170 között vannak a jól használható, kevésbe lepusztult, jól karbantartott gépek.
Én eleve 250-est akartam a személyes emlékek miatt (ilyenen tanultam meg motorozni ) bár próbáltam 251-est is de abból kevés jót és megfizethetőt találtam.
Tapasztalataim:
A 251-es agilisabb és jobban fordul mint a 250-es (16-os hátsó kerék, rövidebb váz stb.)
Viszont mivel más a blokk, kevesebb hozzá az alkatrész, nehezebb beszerezni.
Sosem láttam belőle fúrtat, felújítottat sem, amik vannak úgy vannak hirdetve hogy „gyáriak” szóval szerintem ezekre lehet megint költeni…ráadásul kevesebb van belőlük ami meg tényleg jó sokkal drágább mint szerintem megérné..200+
A 250-esből sokkal több van, ki lehet fogni elég szép és karbantartott példányokat felújítás, fúrás után, Sok túlárazott van ezért a jók inkább vidéken keresendők, nekem sikerült éppen 100 alatt egy szépet és jót kifogni. Az etz 250 egyébéként 87-től lett tirisztoros gyújtású jól tudom? Nekem ez nem volt amúgy szempont, inkább az hogy az általános állapota jó legyen és látszódjon hogy törődtek vele..
Nem szabad sajnálni tőlük a törődést és akkor megbízhatóak lesznek..én pesttől majd 200 kilométerre vettem a gépet és egy megállással stabil 100-as tempóval felhozott, 5 literes fogyival..nekem pont ilyen moci kellet!
Volna néhány kérdésem a számotokra, hiszen jövőre MZ motoros akarok lenni, miután leteszem az A korlátlant (tudom, hogy elég egy A korl. is). Mindenféle képpen egy 250 ccm-es MZ-t akarot, méghozzá a már 4 felömlős, tirisztoros ETZ-ben gondolkodom, abból is a 251-esre pályáznék. Kinek mi a véleménye az ETZ 250, 50 DE LUXE, 251-ről? Még valamit: Ha mondjuk 300-asra akarnám csinálni az MZ-t, javallott az erősített főtengely, vagy a gyári is elég erős, vagy éppen felejtsem el?
Köszönöm barátaim, remélem hamarosan (jövőre) hozzátok fogok tartozni, mint új MZ-s.
Sziasztok! A hétvégén végre szert tettem egy nagyon pöpec 250-es ETZ-re! A kérdésem az hogy Ti milyen gyertyát ajánlanátok bele? Mi vált be a legjobban? Most Isolator van benne de gondolom annál létezik jobb is...
régről maradt pár feleslegessé vált alkatrészem, 125/250etz hez és ts mz hez is.
gyári, eredeti UJ alkatrészek:
-középsztender ütköző gumi
-1soros kuplung lánc
-gumimarkolat
-első lámpáb égő tartó
- tompitott/távolsági kapcsoló
-4db zégergyűrű
-hátsó telóba felül rugotámasztó
-gyújtáskapcsoló
-szivatóhoz műanyag ház
-kormány anyára kupak
- váltókar visszahúzó rugo,
-megszakitó
-kuplung állító csavar
-szénkefék és tartó
-főtengely szimeringek
-gázbowden
eredeti de használt:
-2db gyujtáskapcsolo tsmzhez
- fekébetétek tárcsához
-hátsó keréktengelyhez köz darab, ( ide jön az oldaltámasz)
-gáz markolat(fém) meg hozzá gumimarkolat
nem eredeti:
-1db duplaajkú teloszimering
-csomagtartó
-kuplung és fék kar
-tűgörgő és karburátor alkatrészek és matrica elsőtelóra(ezt250)
-első sárfogógumi
húú talán ennyi, ha valamit nem a szak nevén neveztem bocsi,,,
és ezeket mind egyben szeretném eladni 8ezer magyar ft ért!
Az ETZ váza jóval merevebb mint a TS-é, csak vigyázni kell rá.
Ha balesetből vagy esésből származóan megroppan, akkor szoktak problémák lenni vele, egyébként nem kell aggódni.