Még 1 lényeges dolog, meg egy kevésbé:
- a H5-ben a Sony SuperCCD-t tett, ami elvileg egy továbbfejlesztett kütyű (boccs, nem emléxek a javított dolgokon, a CCD nekem nem tetszett soha)*
- van szűrőhöz rogzítőgyűrű rajta: nyáron ez sokat tud segíteni, hogy ne égjenek be a képek.
*- a nov. 18-i képeket megnézve láthatod, hogy még Szabi gépe is kissé túlszaturált, túlszinezett "optimista" turista képeket csinált, az enyém meg hozta a kissé borus realista képeket (persze én is nyomhattam volna rá esős WB-t, húzhattam volna a szaturációt, de minek: nem azt láttam a szemmel se...).
Az ISO sztoryhoz: félig meddig tényleg átverés. Pl. az enyém is tud 1600-at papíron, de mint tudjuk a Canon ISO100-a kb. ISO130-nak felel meg, ergo a papíron ISO800, amivel még használható képeket lehet csinálni az is kb 900-asnak felel meg.
Ettől sokkal fontosabb, hogy jó objektív legyen a gépen, viszonlag nagy rekeszértékkel, ez sokkal többet segít. (Pl. filmes gépen max ISO400-as képet használtak átlagfényképészek is): a több fény sokkal megoldás.
Nem szeretnék kiábrándítani senkit, de ha ténylegesen technikailag igényes képek készítése volna a cél, akkor mindenki legalább egy EOS30D-vel járkálna, 2-3 db ~150-300e Ft értékű obival.
Szerencsére a szemet nem lehet megvenni, ergo egy piszlicsáré 2Mpixes géppel és gyakorlattal lehet "jobb képet" csinálni mint egy EOS-1D Mk II-vel...
Még egy tanács. Ha Sony-t veszel van egy kis trükkös szerkezet: memorystick-pendrive kombináció.
Használható pendrive-ként, illetve nem kell a gép USB kábelét magaddal vinni, a szoftvert installálni a számítógépre.
Na bocsi a szentbeszédért, nem is tudok fényképezni...
Ez csak jó, hiszen hány kép készült az idén amin csak a fél
motorod látszódik mert lemaradtunk rólad
Egyre profibbak leszünk és lehet, hogy már te is rajta leszel a képen.
Publikus: egy ismerős De sajnos az olcsóságnak is megvan az "ára":
rákérdezetem és csak januárban lesz legközelebb!
(én is másfél hónapot vártam rá, de így egy ~huszassal olcsóbb vóót )
én is belövöm ISO50-re aztán csókolom:) és egy tök mezei Dimage Z1-el fotózok meg van h néha kerül hozzám valami más. egyébként Szenetendrén lesz
fotózok mindenfélét ami jön:) KLIKK :)
Összetettebb az optikája: több lencsetag van benne (mivel mindkét optikát Zeiss lencsékből csinálja ugyanaz a cég az egyéb paramétereket vehetjük azonosnak), ergo jobb képet eredményez.
ok, a felső kategória. meg jó fényviszonyok között. én nem szeretek jó fényviszonyok között nagy érzékenységet használni. nem tesz jót a színeknek és a részleteknek. jó, nem is slr-em van..
a sonyknál nincs kioldó csatlakozásra lehetőség, ha jól tudom, de az edigitalon van az összehasonlításnál ilyen rovat, nézd meg. nekem sincs távkioldóm (bár az enyémhez a sztenderd mechanikusat leht csatlakoztatni), ilyen esetben a beremegés elkerülésére állvány+időzítő. praktikus olyan gépet választani, ahol választhatsz 10 és 2 sec között, különben megőszülsz. persze a kioldó a legjobb megoldás, meg persze csillió ft-os állvány..
Még egy "laikus2 kérdés:
Problémát jelent számomra, hogy lassú zárseebességnél (sötétben) állványon, vagy fix helyen "kézzel2 kell az exponáló gombot lenyomni, lenyomva tartani, ami elmozdulást okozhat.
ezt jelenleg időzítővel oldom meg, de ez kissé macerás.
Régen a fényképész bácsinál láttam, hogy egy kis vezetéken keresztül exponált, a géphez nem nyúlt.
Ma ezeka gépek, hogyan oldják meg ezt a problémát?
Többet nem zargatlak benneteket ezzel az off-topic témával (bár nem tudom, hogy itt van-e egyáltalán ilyen?).
- a H5-ben a Sony SuperCCD-t tett, ami elvileg egy továbbfejlesztett kütyű (boccs, nem emléxek a javított dolgokon, a CCD nekem nem tetszett soha)*
- van szűrőhöz rogzítőgyűrű rajta: nyáron ez sokat tud segíteni, hogy ne égjenek be a képek.
*- a nov. 18-i képeket megnézve láthatod, hogy még Szabi gépe is kissé túlszaturált, túlszinezett "optimista" turista képeket csinált, az enyém meg hozta a kissé borus realista képeket (persze én is nyomhattam volna rá esős WB-t, húzhattam volna a szaturációt, de minek: nem azt láttam a szemmel se...).
Az ISO sztoryhoz: félig meddig tényleg átverés. Pl. az enyém is tud 1600-at papíron, de mint tudjuk a Canon ISO100-a kb. ISO130-nak felel meg, ergo a papíron ISO800, amivel még használható képeket lehet csinálni az is kb 900-asnak felel meg.
Ettől sokkal fontosabb, hogy jó objektív legyen a gépen, viszonlag nagy rekeszértékkel, ez sokkal többet segít. (Pl. filmes gépen max ISO400-as képet használtak átlagfényképészek is): a több fény sokkal megoldás.
Nem szeretnék kiábrándítani senkit, de ha ténylegesen technikailag igényes képek készítése volna a cél, akkor mindenki legalább egy EOS30D-vel járkálna, 2-3 db ~150-300e Ft értékű obival.
Szerencsére a szemet nem lehet megvenni, ergo egy piszlicsáré 2Mpixes géppel és gyakorlattal lehet "jobb képet" csinálni mint egy EOS-1D Mk II-vel...
Még egy tanács. Ha Sony-t veszel van egy kis trükkös szerkezet: memorystick-pendrive kombináció.
Használható pendrive-ként, illetve nem kell a gép USB kábelét magaddal vinni, a szoftvert installálni a számítógépre.
Na bocsi a szentbeszédért, nem is tudok fényképezni...
Asszem rámozdulok inkább a Lum által javasolt konstrukcióra.
azért látszodik a fél motorom, mert olyan gyors vagyok
motorod látszódik mert lemaradtunk rólad
Egyre profibbak leszünk és lehet, hogy már te is rajta leszel a képen.
rákérdezetem és csak januárban lesz legközelebb!
(én is másfél hónapot vártam rá, de így egy ~huszassal olcsóbb vóót )
itt is érdemes szem elött tartani, hogy mire használja az ember legtöbbett. az S5500-ös a negyedét használom Kb.
a motoromat is ezért nem alakitgatom
fotózok mindenfélét ami jön:) KLIKK :)
hol nyílik és miket fotózol? és milyen a gép?
janurában nyílik egy galériában fotókiállításom
a sonyknál nincs kioldó csatlakozásra lehetőség, ha jól tudom, de az edigitalon van az összehasonlításnál ilyen rovat, nézd meg. nekem sincs távkioldóm (bár az enyémhez a sztenderd mechanikusat leht csatlakoztatni), ilyen esetben a beremegés elkerülésére állvány+időzítő. praktikus olyan gépet választani, ahol választhatsz 10 és 2 sec között, különben megőszülsz. persze a kioldó a legjobb megoldás, meg persze csillió ft-os állvány..
Még egy "laikus2 kérdés:
Problémát jelent számomra, hogy lassú zárseebességnél (sötétben) állványon, vagy fix helyen "kézzel2 kell az exponáló gombot lenyomni, lenyomva tartani, ami elmozdulást okozhat.
ezt jelenleg időzítővel oldom meg, de ez kissé macerás.
Régen a fényképész bácsinál láttam, hogy egy kis vezetéken keresztül exponált, a géphez nem nyúlt.
Ma ezeka gépek, hogyan oldják meg ezt a problémát?
Többet nem zargatlak benneteket ezzel az off-topic témával (bár nem tudom, hogy itt van-e egyáltalán ilyen?).