Jaja. Mondjuk egy szupersport motoron (kis keresztmetszet) pályán 18 L-t elfüstölve még lehet értelme, de a miénken nem.
Utcai motoron a legjobb kipuff megoldása szerintem az ER6-nak van.
Ez már meghaladja a képességeimet, de attól tartok, hogy kisebb a jelentősége a pseudo-vákuum csökkentésében mint gondoltam, de ez már tényleg feltételezés.
Majors! Már ilyenkor felkelsz? Te aztán igazán sajnálhatod a "motorosidő" végét, mert ha jól tudom motor nélkül "kicsit" meghosszabodik így a munkábajárási időd.
Számítás: A dolog onnan indult, hogy tegnap a YW-be Kozmax-al és TeeJay-vel az ülés alatt elhelyezett kipufogó hátrányait (magasabb sulypont) és előnyeit elemeztük, és az utóbbinál felvetettem, hogy az elhelyezésnek az az előnye, hogy a kiáramló kipufogó gázok kitöltik a motor-motoros által keltett vákuumot, ergo: csökkenti a légellenállást. Kozmax szerint a kiáramló mennyiség kevés ehhez.
Ezek után először ott próbáltam kiszámolni, , de a inkább otthonra hagytam, elfelejtettem, mjd TJ a vacsorám feltételévé tette.
-Erről jut eszembe: este hiányoztál a „húsevők-növényevők” vitájánál.-
komolyra fordítva: a számítások komolyak, de igen sok egyszerűsítést tartalmaznak.
Átlag összetételű benzinnel számoltam, állandónak vettem a benzin-levegő arányt, a kiáramló gázokat „ideális állapotúnak” vettem, 6 l / 100 km-es fogyasztást számoltam, 300 fokos kiáramló hőmérsékletet állapítottunk meg (még bent a YW-ben), folyamatos konstans működést feltételezve.
Tehát elég sok a „megállapított” érték, ezzel együtt véleményem szerint a nagyságrend amit számoltam helyénvaló.
Karmi, akkor már csak azt kell kiszámolni, hogy feltételezve egy 130-150-as utazósebességet (a 6L-es fogyasztás okán), mekkora légellenállásba ütközünk átlagos Fazer+motoros homlokfelülettel számolva illetve ez a cca 1.5 L/m gáz mennyit javít a motor mögött keletkező pseudo-vákum csökkentésével.
Szerény számításaim szerint 1 gramm átlagos összetételű ( C: 5-12) benzin esetében 27-33 köbdeciméter -triviálisan: liter- füstgáz távozik a kipufogón normál üzemi körülmények közt.
Ez 1 mililiterre vetítve (0,74 g/ccm-vel számolva): 20-25 litert jelent.
6 literes átlagfogyasztást számolva ez azt jelenti, hogy 1 m megtétele alatt mintegy 1-1.5 L füstgáz hagyja el a kipufogót.
A pacal az tényleg hülyeség, a körömpörkölt szaftja viszont nagyon jóó. A füstölt csülök viszont bár disznóból van, de yum-yum.
A tengeri herkentyűket azért jobban szeretem...
Utcai motoron a legjobb kipuff megoldása szerintem az ER6-nak van.