Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jaja. Mondjuk egy szupersport motoron (kis keresztmetszet) pályán 18 L-t elfüstölve még lehet értelme, de a miénken nem.
Utcai motoron a legjobb kipuff megoldása szerintem az ER6-nak van.
Sajnos ilyenkor kelek
És most otthonról "köszöntem" be.
Hali!

Míg írtam te is megjelentél

Ez már meghaladja a képességeimet, de attól tartok, hogy kisebb a jelentősége a pseudo-vákuum csökkentésében mint gondoltam, de ez már tényleg feltételezés.
Jó reggelt!

Majors! Már ilyenkor felkelsz? Te aztán igazán sajnálhatod a "motorosidő" végét, mert ha jól tudom motor nélkül "kicsit" meghosszabodik így a munkábajárási időd.

Számítás: A dolog onnan indult, hogy tegnap a YW-be Kozmax-al és TeeJay-vel az ülés alatt elhelyezett kipufogó hátrányait (magasabb sulypont) és előnyeit elemeztük, és az utóbbinál felvetettem, hogy az elhelyezésnek az az előnye, hogy a kiáramló kipufogó gázok kitöltik a motor-motoros által keltett vákuumot, ergo: csökkenti a légellenállást. Kozmax szerint a kiáramló mennyiség kevés ehhez.
Ezek után először ott próbáltam kiszámolni, , de a inkább otthonra hagytam, elfelejtettem, mjd TJ a vacsorám feltételévé tette.
-Erről jut eszembe: este hiányoztál a „húsevők-növényevők” vitájánál.-

komolyra fordítva: a számítások komolyak, de igen sok egyszerűsítést tartalmaznak.
Átlag összetételű benzinnel számoltam, állandónak vettem a benzin-levegő arányt, a kiáramló gázokat „ideális állapotúnak” vettem, 6 l / 100 km-es fogyasztást számoltam, 300 fokos kiáramló hőmérsékletet állapítottunk meg (még bent a YW-ben), folyamatos konstans működést feltételezve.
Tehát elég sok a „megállapított” érték, ezzel együtt véleményem szerint a nagyságrend amit számoltam helyénvaló.

Óh, de hosszú voltam, bocs!
Jó reggelt!

Karmi, akkor már csak azt kell kiszámolni, hogy feltételezve egy 130-150-as utazósebességet (a 6L-es fogyasztás okán), mekkora légellenállásba ütközünk átlagos Fazer+motoros homlokfelülettel számolva illetve ez a cca 1.5 L/m gáz mennyit javít a motor mögött keletkező pseudo-vákum csökkentésével.
Hajnalt!
Karmi: Ez tényleg komoly , vagy csak "rögtönöztél"
Jó éjt!
Köszi Kozmax!!

Jóccccakát!!!
joccakát!!!!!!!!!!
Én is erre gondoltam, de nem mertem leírni

Szerintem még így is kapunk a fejünkre

De rossz, ki rosszra gondol

Megyek vacsizni
Csak a csont nélkülit szereti......

Amúgy végre itthon vagyok
Hé!
Meg sem várjátok a végeredményt?

Éhgyomorra nekiülök számolni, és eltünnek

Na mindegy, íme az eredmény:

Szerény számításaim szerint 1 gramm átlagos összetételű ( C: 5-12) benzin esetében 27-33 köbdeciméter -triviálisan: liter- füstgáz távozik a kipufogón normál üzemi körülmények közt.
Ez 1 mililiterre vetítve (0,74 g/ccm-vel számolva): 20-25 litert jelent.
6 literes átlagfogyasztást számolva ez azt jelenti, hogy 1 m megtétele alatt mintegy 1-1.5 L füstgáz hagyja el a kipufogót.
Én is léptem.

Vettem ma ~1800 oldalnyi betűt, neki kell kezdeni, mer" soha nem érek a végére.
Hehehe

Na, léptem "művelődni"... kisrutin meg nagyrutin...aztán alszok én is
Jó éjszakát
Gonosz vagy.

Eltüntem számolni
Addig nem ehetsz, amíg meg nem mondod, hogy 1gramm 95-ös benzinből mennyi gáz lesz ideális motorblokkban történő elégetés után...
Még szerencse, hogy nem értettél félre
Félve jegyzem meg, hogy a tengeri kajákban sok a protein...
Dehogy Csak amiket felsoroltam
Minden húst útálsz?
Azért közel egy hónapja Balatonfüreden a grillezett csülök nem volt piskóta

Mindenki elpusztította.

Brrrrr, de éhes vagyok
Utálom őket....
Inkább vegetáriánus leszek,minthogy ezeket megegyem
A pacal az tényleg hülyeség, a körömpörkölt szaftja viszont nagyon jóó. A füstölt csülök viszont bár disznóból van, de yum-yum.
A tengeri herkentyűket azért jobban szeretem...
A vegetáriánus régi indián név. Jelentése: "Béna vadász"
Ma ezzel nyitottam a viccek közt:

"Nem azért küzdöttem fel magam a tápláléklánc csúcsára, hogy vegetáriánus legyek. "