Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Arról már nem is beszélve, hogy egy naked bringa sokkal praktikusabb ccmtől függetlenül.
Nem, hanem azt a k%*&@ 1-1 centi a hátsó gumimon. Az elsőről már ne is beszéljünk. Mondjuk pályán még nem jártam.
Azt azért úgy csendesen megkérdezném, hogy attól függetlenül, hogy valakinek a sportmotor a mindene/álma-vágya, miért ne lehetne egy naked-del kezdeni, amíg megtanul motorozni? És itt nem csak a motorkezelésre, hanem a közlekedésre is gondolok. Azért, akárhogy nézzük, az emberek jó része 90%-ban nem zárt pályán motorozik, és a húzós közlekedési szituk nem versenypályán jönnek össze...
Naked (vagy netán burkolt túra) kezdőmotor meg azért akad pár darab, pl. Honda CB(F)250, ZZR250, amivel azért bőven el lehet karistolni, rutint szerezni pár évig... utána meg jöhet a nagy bővérű.
Erről még lehetne beszélnem, de sajna lépnem kell.
Mindenkinek további kellemes napot!
A kereskedők felelőssége mellett keresd inkább mondjuk az S betűvel kezdődő (és uperbike-ra végződő) újság közrehatását. Fürdőgatyában egykerekezés bármivel, idióta szöveg, csakagixxxeramotoratöbbiegykalapszar, közúton 300 km/h videón népszerűsítve (persze agyig leáttételezve) -hát ez az, amitől bevérzik a szeme az IQ bajnokoknak és max. egy Parabellummal tudnád eltántorítani a 180 lóerő megvásárlásától. Az meg még büntetendő (sajnos)...
Ha abszolút kezdő valaki, akkor nyugodtan vegyen egy 125-ös "sportmotort". Pl: a Honda paletta egy tagja
Vagy ha nem a sportmotor a mindene, akkor bármit, ami 125-250 körüli.
Utánna pedig szépen apránként előre.

Azt felejtik el sokan, hogy egy motort kimotorozni nem azt jelenti, hogy egy hosszú egyenesben ki merik forgatni és bizonyos fokozatban még teli gázt is mernek húzni!!!!!!!!!!
Nem csak a kereskedők szerintem... az is a baj, hogy sokan, mikor odacsapódik hozzájuk egy kezdő motoros, elfeledkeznek róla, hogy anno ők pont beleestek ebbe a bizonyos Simson-MZ-Jawa korszakba, és utána ültek rá az első "nyugati" sportmotorjukra (ami, a 90-es évek elején, innen-onnan levetett GSXR750/1100, CBR1000, VFR750, és hasonló, mai szemmel nézve nem olyan rettenet teljesítményű szerkezet volt). Utána szélesedtek ki a lehetőségek, és lett FZR1000, SRAD750, ZXR/ZX, gixxerezer, stb. Magyarul, kénytelen-kelletlen, mindenki bejárt valamilyen szinten egy szamárlétrát, egyszerűen azért, mert nem lehetett máshogy. És szerintem, aki mondjuk egy lég-olajos GSXR750-es után évek óta ezreseket hajt, simán elfelejtette már, milyen volt neki a 350-es Jaffa után a 4-szer olyan erős 750-es, az meg nyilvánvaló, hogy "gyengébbnek" érez egy 600-ast, mint a saját vadállatát. Innentől kezdve, különösebb gondolkodás nélkül nyugodtan rádumálja a kezdő sportmotoros havert a 600-ra (jó az, legalább nem növöd ki 2 szezon alatt, kezelhető, nem túl erős...), csak éppen 0 gyakorlattal a Simson is okoz meglepetéseket, hát még egy 50-szer erősebb 600-as sport...
Vagy új cbr250 és 400as gépeket kellene gyártaniuk...
Tök jó lenne, nem egy 16 éves gép zörögne a fenekem alatt...
Talán télleg kéne a japánoknak ide is gyártani pár kisebb gépet. Biztos jó üzlet lenne, lásd pl. a 400-as Bandit sikerét, vagy a Honda VFR400-at, Honda Spada-t, XJ400-at...
És ez is igaz!!!!A reklámok, és tesztek,amiben a HondaCBR1000RR-re azt írják, hogy ááá ez inkább olyan utcára való túrázgatós motor kényelmes üléspozícióval, és viszonylag lomha, meg inkább nyomatékos, mint erős.....Na ettől teljesen kivoltam!!!!!!
Ok, ezt is megértem. Sajnos nem élhetek burokban...
Tény, hogy a kereskedő célja eladni, elmondja, amit tud, és ha nem akar éhenhalni, akkor eladja a nem megfelelőt is. Én vszínű ezért kereskedek rosszul. Látszik is, h nincs sok lóvém....
Az is igaz, h észt nem adhatsz a motor mellé, sőt, ha valaki nagyon akar, akkor egy 125-ös ETZvel is be lehet csúszni szemből a kamion alá....
De azért én már hallottam olyan kereskedőről(nem tudom, h igaz-e!!!), aki nem volt hajlandó eladni olyannak, akivel elbeszélgetett, és nem tartotta alkalmasnak rá. Persze, h ezt megtehesd jól kell, h menjen a bolt.
Azért vmi kampányféle nem ártana, amivel kicsit mérsékelni lehet ezt.
Hja, és igaz, nem csak a kereskedők hibája, mert a Motorkatalógust megvásárolva már nem nagyon találni benne kezdőmotort.....
Az, de nem nagyon tudsz új (lásd Dóri apujának hozzáállását) 250/400-as sportmotort venni.
Ha ne adj isten szerzel valami jappo belpiacos csodát, arra is rámegy a gatyád.

Persze más kérdés, hogy nem vennék telivér sportmotort bármekkora köbcentivel, hiába tecc az R1 meg az 1000es Gixi, de ez csak az én véleményem - mindenesetre tény, hogy anyagilag elég nagyot lehet bukni.
Persze lehet hibáztatni az eladót (nem mondom, hogy nem jogosan), de ettől azért bonyolultabb ez a kérdes.
Hidd el a kereskedőnek a halott vevő nem vevő!
Jobb nekünk is ha lépcsőzetesen halad az egyre nagyobb motorok felé az ember és nem hal meg egy héten belül az első motorjával.
szerintem nem annyira a kereskedéseknek.
Sokkal inkább az újságoknak és a reklámoknak.
Elhitetik, hogy egy 180 lóerős motor is nagyon kezes!!!
Ez igaz a régebbi 160-170 lóerős modellekhez képest.
De van aki erre azt hiszi, hogy akkor már ideális kezdőmotor

Meg a tesztekben is csak az jó, amivel 200-nál még lehet egykerekezni
Mélységesen egyetértek... Főleg, ha belegondolok, hogy egy új 600-as sportmotor röhögve lead olyan 120Le-t, a nyomatékgörbéje meg olyan, amilyen, de hogy nem egyenletesen jön ki belőle az a 120, az is biztos... Pl. a hátamon felállt a szőr, mikor hallottam, hogy egy cimbora új R6-ost ajánlgatott második (első komoly) motornak egy barátomnak...
Roy!
A kereskedő felelősségének kérdésében vitatkoznék veled: nem az a célunk, hogy a halálozási statisztikát javítsuk, sőt, a magunk módján óvatosan utalni is szoktunk a fokozatosság fontosságára, de egy agyhalott nerobolpromóval nem sokat tudsz kezdeni. És hát álszentség lenne eltitkolni, hogy mi a vevőkből élünk, ergo ha azt a keveset is lebeszélem, akkor pont éhen halok. És hát ha már elviszi, akkor vagy megtanulja, vagy visszahozza törötten javításra. Ez nem a Máltai Szeretetszolgálat.
Csak a tényszerűség kedvéért mondom.
A Piatnik csak kártyát ad-észt nem...
háát, talán a kereskedőknek van némi szerepe ebben.....
Nem jó, hogy az terjedt el, hogy a sportmotoroknál az ezres a gyilkológép, a 600 pedig a kezdőmotor.
EEEEEEEEEEEEEEEZZ hülyeség!
Így van!!!Szívemből szóltál kedves Bq!!!
Anno ETZ 125-öm teljes felújítása (kosárban adtam oda a mesternek) 23000 Ft volt, amiben benne volt az új akksi, a műszaki vizsga, és a festés is!!! És a végén eladásnál még kerestem is rajta kb. 10 ezer Ft-ot (mondjuk ajándékba meg adtam egy sisakot hozzá...). De akkor is az életben nem lesz mégegy olyan "allrounder". Én direkt azt kerestem első motornak.
A lényeg:
Egy lány, pláne első motornak NE akarjon egy 600 köbcentis motort!
(ha fel tudja áéllítani, ha nem )
Tipikus....pasik...
Persze nem önmagán!
Igen, láttam, hogy lány
Pont ezért, neki könnyebb felállítani
Najó, de Csilla egyedül mit állít fel?
A hátán a szőrt max...
Nnna, ezért nem szívesen adok tanácsot én se kezdő motor vásárláshoz, mert én már egy ráncosodó vínembör vagyok , akinek anno még a 125-ös meg 251-es ETZ volt az álommotor (használtam is mindkettőt)... És nem igazán tudom megérteni azt, amikor valaki, első motorját keresve azzal passzolja le az MZ-ket, hogy ócska ezeréves kétütemű, "ciki" ráülni (uppsz, bocs, trendiül ezt már úgy mondják, hogy "gáz"...), aztán ugyanaz a valaki megvesz egy sz@rráhajtott 125 2T sportmotort, amivel egy kisebb padló is nagyobb anyagi ráfordítással jár, mint egy TZ komplett felújítása/felújíttatása...
A másik kedvenc, amikor azért nem kell MZ, mert azt sokat kell szerelni... bár szerintem semmivel se kevésbé megbízhatóbb, mint a fentebb emlegetett sz@rráhajtott... kategóriájú gépmadár... csak épp, ha gubanc van vele, minden sarkon van egy öreg "szaki", aki ért hozzá, és a powerszelep+elektronika árából komplett gyári főtengelyt vesz bele az ember...