Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Bécs fele kérték a barátom hogy túráztassa meg a gépét, ő ezt akkor jófejségnek vette a határöröktől, de utána rájött hogy mire ment ki...
Párkánynál nézegették a másik barátom első gumilyát és tettek rá megjegyzést , hogy az bizony az már a végét járja. Ő meg mondta , hogy a szezon is! Én azt vallom, ha rendben mindem ,akkor nagy baj nem lehet. Valaki ezt kötekedésnek veszi, szerintem meg miattunk van az egész, és persze azok miatt akik nem nagyon csípik a versenypályára való kipufogó zajszinteket, főleg a városban a főtéren...
hol néznek ilyet? eddig max a rendszámra néztek rá... ahol mi járunk szlovákia...
Hello!

Ezer éve volt 1 mm az alsó határ a profilmélységnek. Már évek óta 1.6mm elől és 2mm hátúl. Ezt a karbantartási utasitása is tartalamazza motoroknak. De a motoros társadalom csak tájékoztató értékeknek veszi, így nem hiszem hogy érdemes róla vitatkozni... mIndenki kerékagyig lemotorozza róla a futófelületet.
Bár aki pályagumival rohangál az utakon , annak szerintem ezek az adatok nem mondanak semmit, nem oszt nem szoroz...
Utobbi időben azárt aki határt lép már nézegetik a paramétereket, zajszint, profilmélység, stb...
Üdv.
István
igazad volt. én tudtam rosszul:

6/1990 köhém (IV.12) 36§ (4) Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.
Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.
szia Leslie Bácsi.

nem nyomulok, másfelé sodort az élet.. .:o) de visszatérek :o))

igaz ebben az évben egyszer sem állítottak meg, így nem tudom, de tavaly, amikor megállítottak, párszor, sokszor csak a jogsit kérték el...

szita oka ismert, ha megszokod, akkor bátor vagy. én is küzdöttem ilyennel, tanunságos 2 kilóval kígyózó motorral kanyarodni... pályán is előfordul az ilyen, tehát, jü ha tudod, mikor mi történik :o)
Köszi! vagyok olyan nyápic hogy esőben el se indulok. Persze más ha mégis rámszakad az ég.
Na most megzavartál a profilmélységgel
Szevasz túró!
De rég...! :)

Cimborámékat nem egyszer piszkálták, igaz inkább a felhajtott rendszámért elsősorban, de a slicket is szóvá tették mindegyik alkalommal. Mondjuk azóta is (1-2év) vágotton jár, tehát nagy probléma nem lehet belőle. (Én vágatlannal mennék, mert az első és utolsó vágott slickkel szitált a motor, az utána vett mintás pályagumitól meg nem; ha meg esik, akkor cumi, ill. 50-90)
én 1 mm-ről tudok, tehát az 1,6-ért semmit. az más kérdés, hogy amotorvezetés, nem túl nyerő olyannal esőben. ma próbáltam :o))

slick. ha baszakodni akar, akkor beleköt, mert az oldalán ott van a guminak, hogy not use highway.... tehát ennyit a mintáról. megjegyzem, ezért én még senkit nem hallottam, hogy baszogattak volna.
Én is bocsi, meg majd folyt. köv. privátban.
Akkor hogy ne legyen off Kopott gumiért 1,6mm profilmélység alatt mi jár a delikvensnek
Vágott slicknél, megfelelő profilmélységnél belekötnek
Bocsi az OFF-ért mindenkitől.
kb. 30.000 Ft-al, de minden a szabálysértési előadótól függ, valamint attól voltál e már feljelentve.
De pontosítsd le a történetet, mert így erre nehéz válaszolni. Az meg, hogy a hatóság (okmányiroda ) 15 elteltével kivonja a forgalomból az elég vicces, mert vettem én már mocit úgy hogy a srác akkor íratta át 2 év csúszással, mert csak úgy tudtam megvenni. Persze dupla átírási költséggel, dehát kivonva akkor sem volt....
"Pohi, nem kötözködésképp, hanem tényleg érdekelne a válasz erre:
Mi van, ha teszem azt Maugli (vagy Bendegúz) "előjön" a vadonból (no személyi), vesz egy motort és nem íratja át (15 nap elteltével elvileg ugye kivonja a hatóság a forgalomból az eladó adatszolgáltatása nyomán). Int neki a közeg, megáll, kéri az iratokat, teszemazt van nála valami fényképes dolog a nevével ami nem okirat, van igazolás a tulajdonjogról... Mit tud vele a hatóság kezdeni, főleg, ha az ügyben nincs sem veszélyeztetett, sem pedig károsult/sértett fél? Vagy inkább egy jogászt fárasszak ezzel?"

Elég zavaros történet . .
Szűkítsük a kört, legyen nála egy bkv bérlet, egy adás-vételi. Ez így kevés. Elméletileg bediktálja az adatait és az alapján leelenőrzöm a személyazonosságát, valamint azt, van e vezetői engedélye. Ha ez stimmel, utána a motor adatait is lekérem. Ha nincs biztosítás akkor feljelentés + személyazonosság igazolsa végett is + ha régi az adásvételi akkor azért is + ha bibi van a személyazonossággal akkor előállítás vagy a vezetői engedéllyel, akkor azért is feljelentés, motor lezár elhelyezem valami biztonságos helyen, kulcs elvesz és majd át lehet venni az Rk.-n nevezttlenünknek + egy olyan embernek aki rendelkezik megfelelő vezetői engedéllyel vagy trélere van.
Hello!

Metzeler M3-ról esett szó? Milyen méret, amit még 40-ért fel is raknak? És merre található ez a hely? Ez magyar viszonylatban igen barátinak hangzik , mert csak innen ( http://www.mynetmoto.com/motor... )tudnék jobb áron...
Szóval ha nem titiok, és nem egyszeri alkalomról van szó oszd meg az információt kérlek.
Köszi előre is.
Üdv.
István
Illegális bevándorló beviszik valami menekülttáborba ,amig nem tisztázodik a kiléte, kap menekültstatuszt, papirokat,vagy kiutasitják. Erre gondoltam hogy így nagyon bonyolult a motorosigazoltatás.
Nem-nem! :)
Épp ez a lényeg: nincs nyilvántartásban, de kötelező helyett van mondjuk egy komoly összegű letét. Ráutaló magatartást pedig nem hajlandó tenni ilyen fogalmakkal kapcsolatban mint: állampolgár, járművezető, stb. (magyarán ragaszkodik a szabad névviseléshez).
A bonyolultság a kérdés lényege: hiszen mikor átadod a vezetői engedélyed, ott van rajta az aláírásod, a személyin úgyszintén,... De a képzeletbeli esetben nincs hatósági irat amit ellenjegyzett az illető. Ekkor mi van?
Pontositsuk: van személyije, jogsija, adásvételije, kötelező biztit már kötött (az adásvételi alapján)- mert ha ezek nincsenek az nagyon bonyolitaná a kérdésedet.
Pohi, nem kötözködésképp, hanem tényleg érdekelne a válasz erre:
Mi van, ha teszem azt Maugli (vagy Bendegúz) "előjön" a vadonból (no személyi), vesz egy motort és nem íratja át (15 nap elteltével elvileg ugye kivonja a hatóság a forgalomból az eladó adatszolgáltatása nyomán). Int neki a közeg, megáll, kéri az iratokat, teszemazt van nála valami fényképes dolog a nevével ami nem okirat, van igazolás a tulajdonjogról... Mit tud vele a hatóság kezdeni, főleg, ha az ügyben nincs sem veszélyeztetett, sem pedig károsult/sértett fél? Vagy inkább egy jogászt fárasszak ezzel?
Az drága dolog? Mivel jár?
Nincs mit, sok sikert hozzá, azt mondják jó gumi.
Forgalomból ki van vonva ideiglenesen......=.......szabálysértési feljelentés természetesen, ha forgalomban közlekedsz vele
Köszi Pohi!
Időközben találtam M 3-at, azt hiszem ez lesz a befutó, 40k-ért fel is teszik az újat. Egyébként köszi az infót.
ahogy érzed
Vagy jól nem veszem észre öket