khm..árba tud nekem vki segíteni..mennyit érhet egy használt, 17000km es Michelin Macadam 120/70 gumi? kb nagyságrendbe..nincs leharcolva...15.000. még van benne kb...
Sziasztok!
ETZ-re kéne nekem előre (18" és kb. 80 vagy 90 széles) vmi jobbfajta(tapadósabb) gumi. Használtra gondolok, ezért fordulok hozzátok! Olyan kéne, ami már ledobott(nem baj ha már nincs benn minta...), tapadós fajta(stoppinál ne csússzon el) és persze nagyon olcsó!
Ha esetleg van valakinek otthon elfekvőben és nincs már rá szüksége, az lécci írjon!
Előre is kösz!
OFF:
Szia!
Vasárnap biztosan nem, mert kivételesen túrázni megyünk baráti társaságilag Szlovákiába.
(egyébként meg mennék; bár a fékem kicsit halványodik a körök számával arányban, és erre lassan megoldást kéne találni.. remélem nem a munkahenger cseréje lesz az)
Nem is bosszantottál: a lényeg, hogy mindig fenntartásokkal kezeld a saját tapasztalattal nem igazolt állításokat + olvass/járj utána több független forrásból és sokkal jobban jársz, mintha hiszékenyen benyelsz mindent. Egy kis utánajárás mindig szélesebbé teszi az ember látókörét, mintha az első reálisnak tűnő állítást tényként elfogadva (ám cseppet sem okosabban, mintha nem is hallott volna semmit) hozza meg döntését.
Amúgy saját gumin az a tanulság, hogy a hibát leginkább a motoros követheti el, csak aztán hibás a gumi vagy a futómű (esetleg motorkarakterisztika). Ez ellen pedig egy jobb gumi nem véd, sőt, mivel többet enged, ezért a hiba még nagyobb tempónál fog megesni=még kevesebb idő alatt történik. (sírtam anno itt, hogy hirtelen csúszott a Sportec M-1-em.. később rájöttem, segített neki benne a túl előre helyezett súlyelosztás (olvasás futómű témájában - angolul akad a neten bőven), még később (olvasás vezetéstechnikáról - szintén angolul), hogy a csúszást egy hibás reflex /tehát nem tudatos/ tette kritikussá és, hogy ez az igazi probléma, amit meg kell tanulnom leküzdeni, mert a világon legjobb futómű+legjobb gumi se segíthet rajta, sőt..)
szia!
nem nem a csopperra kéne az a guma, alatta van egy kép egy szép nagy kék vasról, na arra kéne!
Különbem felírtam at el. számod, a hét elején hívnálak, ha addig utána tudsz nézni!
köszi
nsr150rr: Köszi a Michelin P.P. gumikat! Igazán nem akarom elkiabálni, de már most sokkal jobban tapad és már sokkal irányíthatóbb a gép annak ellenére hogy még meg se szoktam őket!
Már ne is haragudj, de a saját érdekedben szólva nem kéne olyan hülyeségeket (el)hinned, hogy "nagyobb sebességnél már kezdik elveszteni a tapadásukat". Ebben az esetben mondjuk az érthetetlen, hogy a gyártó -"aki" hozzáértőbbnek mondható mint akitől a fent idézettet hallottad- reklámszövegét meg miért nem hiszed? Érzed az ellentmondást?
No, de nem a ledöngölésed a célom, hanem támpont adása: bármely gumigyártó vagy nagyobb gumikereskedő honlapján megtalálod a gumik oldalán található kódok, jelek "szótárát". Abból kiderül, hogy az általad kinézett gumi sebességindexe lehetővé teszi azt a sebességet amit a motoroddal max. el tudsz/fogsz érni. Az index jelzi azt a tempót amire a gumit méretezték/tervezték. Ennek jelentős túllépése hosszú távon /300-1000 km/ a futófelület leválásához vezethet (normál esetben ez elő se fordulhat, mert emlékeim szerint T-s -ez 180km/h(?) jelölés alatt nincs nagymotor gumi, az efeletti tempó meg nemigen enged 300 km-t egyhuzamban).
Fontos, hogy olvass inkább, mintsem haveroknak -fenntartás nélkül- elhiggy mindent. A gumiválasztás szintén rajtad múlik, te tudod mire akarod használni (szupersport vagy túra)
ETZ-re kéne nekem előre (18" és kb. 80 vagy 90 széles) vmi jobbfajta(tapadósabb) gumi. Használtra gondolok, ezért fordulok hozzátok! Olyan kéne, ami már ledobott(nem baj ha már nincs benn minta...), tapadós fajta(stoppinál ne csússzon el) és persze nagyon olcsó!
Ha esetleg van valakinek otthon elfekvőben és nincs már rá szüksége, az lécci írjon!
Előre is kösz!
Szia!
Vasárnap biztosan nem, mert kivételesen túrázni megyünk baráti társaságilag Szlovákiába.
(egyébként meg mennék; bár a fékem kicsit halványodik a körök számával arányban, és erre lassan megoldást kéne találni.. remélem nem a munkahenger cseréje lesz az)
Amúgy saját gumin az a tanulság, hogy a hibát leginkább a motoros követheti el, csak aztán hibás a gumi vagy a futómű (esetleg motorkarakterisztika). Ez ellen pedig egy jobb gumi nem véd, sőt, mivel többet enged, ezért a hiba még nagyobb tempónál fog megesni=még kevesebb idő alatt történik. (sírtam anno itt, hogy hirtelen csúszott a Sportec M-1-em.. később rájöttem, segített neki benne a túl előre helyezett súlyelosztás (olvasás futómű témájában - angolul akad a neten bőven), még később (olvasás vezetéstechnikáról - szintén angolul), hogy a csúszást egy hibás reflex /tehát nem tudatos/ tette kritikussá és, hogy ez az igazi probléma, amit meg kell tanulnom leküzdeni, mert a világon legjobb futómű+legjobb gumi se segíthet rajta, sőt..)
Jössz most vasárnap az esti motorozásra?
Nem bosszantani akartam bárkit is
Köszi a segítséget és az infókat is, sokat segítettél!
nem nem a csopperra kéne az a guma, alatta van egy kép egy szép nagy kék vasról, na arra kéne!
Különbem felírtam at el. számod, a hét elején hívnálak, ha addig utána tudsz nézni!
köszi
CoR
Hívj, 06-20-9-321-320
CoR
Már ne is haragudj, de a saját érdekedben szólva nem kéne olyan hülyeségeket (el)hinned, hogy "nagyobb sebességnél már kezdik elveszteni a tapadásukat". Ebben az esetben mondjuk az érthetetlen, hogy a gyártó -"aki" hozzáértőbbnek mondható mint akitől a fent idézettet hallottad- reklámszövegét meg miért nem hiszed? Érzed az ellentmondást?
No, de nem a ledöngölésed a célom, hanem támpont adása: bármely gumigyártó vagy nagyobb gumikereskedő honlapján megtalálod a gumik oldalán található kódok, jelek "szótárát". Abból kiderül, hogy az általad kinézett gumi sebességindexe lehetővé teszi azt a sebességet amit a motoroddal max. el tudsz/fogsz érni. Az index jelzi azt a tempót amire a gumit méretezték/tervezték. Ennek jelentős túllépése hosszú távon /300-1000 km/ a futófelület leválásához vezethet (normál esetben ez elő se fordulhat, mert emlékeim szerint T-s -ez 180km/h(?) jelölés alatt nincs nagymotor gumi, az efeletti tempó meg nemigen enged 300 km-t egyhuzamban).
Fontos, hogy olvass inkább, mintsem haveroknak -fenntartás nélkül- elhiggy mindent. A gumiválasztás szintén rajtad múlik, te tudod mire akarod használni (szupersport vagy túra)
Minden méretben? 170/60 R 17-re mit lépsz?