Sziasztok!
Egy olyan gondolat született meg a fejembe amiröl szeretném kikérni a véleményetek, hogy hozzá sikerült jutnom egy cagiva planet 125-ös motorhoz!
Nah most mondanom sem kell hogy rendszám az nincs!
nyárra mindenféle képpen le szeretném papirozni ehhez szükséges dokumentáciok megvannak!
Nah most jön amit én kitaláltam, hogy ez a motor 2008 ba lett behozva austriából és én arra gondoltam hogy mi lenne ha vissza vinném a motort és ott helyezném forgalomba és a ha lenne valaki aki ebben esetleg tudnak nekem némi felvilágositást adni, hogy ez egyáltalán életképes ötlet e? mert igy megsporolnék magamnak 95 ezer regadót.....
végülis hogy ezt ki lehet e vitelezni meg stb.....
Olvass vissza picit...kb 200x le van írva, hogy percre pontosan hogyan megy a forgalomba helyezés itthon.
Mindenképpen ki kell vonni olaszban, és egy adásvételi (lehetőleg kétnyelvű, hogy ne kellejen lefordíttatnod itthon) plusz olasz forgalmi és, jó ha nálad van a kivonási papír ( ACI vagy PRA, ki hogy nevezi). Okmányiroda válogatja, hogy elkéri vagy nem.
Olaszországból szeretnék behozni egy vasat. Ahoz hogy itthon forgalomba helyezzem, elötte ki kell vonni ott a forgalomból, vagy csak ahogy van rendszámmal együtt hozhatom haza?Magánszemélytől venném.
Hello!
Január 10én megyek ki olaszba mociért. Ha érdekelne valakit, 1-et még el tudnék hozni, itthon vámolást, stb., névreírást elintézem.
Attila 30-6966169
Hello
Először is, mint az előbb mondtam a svájci motorok forgalomba helyezését nem tudom biztosan, hogy meg lehet- e csinálni, mert tudomásom szerint csak EU-országból származó motort tudsz Mo-on forgalomba helyezni. A papírokat már leírtam, hogy mik kellenek, de akkor leírom még egyszer részletesen:
(Hangsúlyozom, a motor forgalomba helyezéséhez több más papír is kell - pl: regadó befizetéséről szóló papír - de az alap okmányok amikkel a motornak rendelkeznie kell, hogy biztosan le tudd rendszámoztatni az alábbiak:
- a motor külföldi forgalmija (eredeti és ennek a hitelesített fordítása is kell, ha az nem a Közlekedés Felügyelet által megadott nyelven íródott pl:angol)
- vámpapír, vagy a külföldön történt forgalomból kivonást igazoló okmány, ki hogy nevezi (természetesen ebből is eredeti, illetve fordítás, mint a forgalminál)
- adásvételi szerződés (fordítás itt is szükséges, mint az előző két papírnál, de célszerűbb kétnyelvűt írni. Fontos, hogy ha magyar kereskedőtől vetted, aki előtte külföldön vásárolta, akkor 2 adásvételi kell: a külföldi-kereskedő példánya, illetve egy kereskedő és te közötted írt példány. Ha az előzővel nem rendelkezel, mert ezt általában nem őrzik meg, vagy nem adják oda, azt is meg tudod oldani, de nem akarok tippeket adni, mert még elvisz az NBH )
Ezek az okmányok azok, amelyeknek meg kell lennie. Ezek után a forgalomba helyezés menete is fontos, de az egy másik történet, ha már ott tartasz abban is tudok segíteni.
Remélem használható információkkal tudtam szolgálni.
Azt szeretném megkérdezni hogy egy külföldről behozott motornak milyen papírokkal kell rendelkeznie ahhoz hogy magyarországon üzembe lehessen helyezni?Eredeti kell legyen az adásvételi?Az eredeti forgalmi kell?stb
itt egy 125 ös motorkerékpárról van szó...
Svájcból való
Azt szeretném megkérdezni hogy egy külföldről behozott motornak milyen papírokkal kell rendelkeznie ahhoz hogy magyarországon üzembe lehessen helyezni?Eredeti kell legyen az adásvételi?Az eredeti forgalmi kell?stb
itt egy 125 ös motorkerékpárról van szó...
Svájcból való
Heló
Nekem is van egy ismerősömnek svájci 125-ös gépe és ő sem tudta lerendszámozni, most 50-esnek használja. Egyébként szerintem lehetséges, ha egy olyan okmányirodába mész, ahol van ismerősöd, mert ugye azzal sok minden lehetséges. Az én motorom olaszból van és ezek a papírok kellettek a forgalomba helyezéshez:
- olasz forgalmi + magyar fordítása (hitelesített)
- vámpapír, ami igazolja, hogy külföldön kivonták a forgalomból
- adásvételi (ha mo.-on vetted akkor a kereskedő külföldi adásvételije is - lehetőleg kétnelvű, vagy hiteles fordítás erről is)
Azt hiszem ennyi. Ha van még kérdésed nyugodtan vegyél föl msn-re vagy írj e-mailt segítek, amiben tudok.
Üdv
Prolémákba ütköztünk bizonyos bürokráciai kérdésekben.
A következő a tényállás:
2 éve vettünk egy Aprilia RS 125 2000-es kiadású motort
magánszemélytől aki svájcból hozta be. Írtunk adásvételit és adta a forgalmit. Mára jutottunk el oda, hogy le kellene rendszámozni, ezért felhívtam a régi tulajt, hogy adja ide a svájci-magyar adásvételit, hogy tudjuk rendszámoztatni. Erre ő azt mondta, hogy 2008 óta nem lehet forgalomba helyezni svájcból behozott motort.
A kérdésem a következő:
- A vámot ha kifizette, arról nekem mint magánszemélytől vásárolt személy nem kell, hogy rendelkezzek okiratról (magyarul nem kell nekem lennie erről papírnak)?
- A fentebb felsorolt papírokon kívül kell nekem más papír?
- Egyáltaán lehetséges a forgalomba helyezés?
No arra jutottam, hogy a következő tulaj v én amikor eladom akkor csináltatnom kell egy eredetiségvizsgát. Az előző motoromnál véletlenül kaptam rendes törzskönyvet. Ennyi az egész.
Egy olyan gondolat született meg a fejembe amiröl szeretném kikérni a véleményetek, hogy hozzá sikerült jutnom egy cagiva planet 125-ös motorhoz!
Nah most mondanom sem kell hogy rendszám az nincs!
nyárra mindenféle képpen le szeretném papirozni ehhez szükséges dokumentáciok megvannak!
Nah most jön amit én kitaláltam, hogy ez a motor 2008 ba lett behozva austriából és én arra gondoltam hogy mi lenne ha vissza vinném a motort és ott helyezném forgalomba és a ha lenne valaki aki ebben esetleg tudnak nekem némi felvilágositást adni, hogy ez egyáltalán életképes ötlet e? mert igy megsporolnék magamnak 95 ezer regadót.....
végülis hogy ezt ki lehet e vitelezni meg stb.....
Keresek 600-750-es GSX-R vagy hasonló kinézetű Suzuki papírokat, akár külföldi akár magyar.
Japánból(!) milyen árban lehet 50-est behozatni?
Miláno, onnan kb 400km-re van lejjebb ancona
Te hívtál reggel? Amúgy ki kell vonni forgalomból. Én is saját részre hozom be a motort...
Mindenképpen ki kell vonni olaszban, és egy adásvételi (lehetőleg kétnyelvű, hogy ne kellejen lefordíttatnod itthon) plusz olasz forgalmi és, jó ha nálad van a kivonási papír ( ACI vagy PRA, ki hogy nevezi). Okmányiroda válogatja, hogy elkéri vagy nem.
Január 10én megyek ki olaszba mociért. Ha érdekelne valakit, 1-et még el tudnék hozni, itthon vámolást, stb., névreírást elintézem.
Attila 30-6966169
Köszönöm a választ,pontosabban még az okmányiroda sem adhatott volna.Köszönöm a segítséget.Az avh nem visz el.........
Buék
Először is, mint az előbb mondtam a svájci motorok forgalomba helyezését nem tudom biztosan, hogy meg lehet- e csinálni, mert tudomásom szerint csak EU-országból származó motort tudsz Mo-on forgalomba helyezni. A papírokat már leírtam, hogy mik kellenek, de akkor leírom még egyszer részletesen:
(Hangsúlyozom, a motor forgalomba helyezéséhez több más papír is kell - pl: regadó befizetéséről szóló papír - de az alap okmányok amikkel a motornak rendelkeznie kell, hogy biztosan le tudd rendszámoztatni az alábbiak:
- a motor külföldi forgalmija (eredeti és ennek a hitelesített fordítása is kell, ha az nem a Közlekedés Felügyelet által megadott nyelven íródott pl:angol)
- vámpapír, vagy a külföldön történt forgalomból kivonást igazoló okmány, ki hogy nevezi (természetesen ebből is eredeti, illetve fordítás, mint a forgalminál)
- adásvételi szerződés (fordítás itt is szükséges, mint az előző két papírnál, de célszerűbb kétnyelvűt írni. Fontos, hogy ha magyar kereskedőtől vetted, aki előtte külföldön vásárolta, akkor 2 adásvételi kell: a külföldi-kereskedő példánya, illetve egy kereskedő és te közötted írt példány. Ha az előzővel nem rendelkezel, mert ezt általában nem őrzik meg, vagy nem adják oda, azt is meg tudod oldani, de nem akarok tippeket adni, mert még elvisz az NBH )
Ezek az okmányok azok, amelyeknek meg kell lennie. Ezek után a forgalomba helyezés menete is fontos, de az egy másik történet, ha már ott tartasz abban is tudok segíteni.
Remélem használható információkkal tudtam szolgálni.
Üdv.
itt egy 125 ös motorkerékpárról van szó...
Svájcból való
Fontos
Előre is hálásan köszönöm........
Azt szeretném megkérdezni hogy egy külföldről behozott motornak milyen papírokkal kell rendelkeznie ahhoz hogy magyarországon üzembe lehessen helyezni?Eredeti kell legyen az adásvételi?Az eredeti forgalmi kell?stb
itt egy 125 ös motorkerékpárról van szó...
Svájcból való
Fontos
Előre is hálásan köszönöm........
Nekem is van egy ismerősömnek svájci 125-ös gépe és ő sem tudta lerendszámozni, most 50-esnek használja. Egyébként szerintem lehetséges, ha egy olyan okmányirodába mész, ahol van ismerősöd, mert ugye azzal sok minden lehetséges. Az én motorom olaszból van és ezek a papírok kellettek a forgalomba helyezéshez:
- olasz forgalmi + magyar fordítása (hitelesített)
- vámpapír, ami igazolja, hogy külföldön kivonták a forgalomból
- adásvételi (ha mo.-on vetted akkor a kereskedő külföldi adásvételije is - lehetőleg kétnelvű, vagy hiteles fordítás erről is)
Azt hiszem ennyi. Ha van még kérdésed nyugodtan vegyél föl msn-re vagy írj e-mailt segítek, amiben tudok.
Üdv
Prolémákba ütköztünk bizonyos bürokráciai kérdésekben.
A következő a tényállás:
2 éve vettünk egy Aprilia RS 125 2000-es kiadású motort
magánszemélytől aki svájcból hozta be. Írtunk adásvételit és adta a forgalmit. Mára jutottunk el oda, hogy le kellene rendszámozni, ezért felhívtam a régi tulajt, hogy adja ide a svájci-magyar adásvételit, hogy tudjuk rendszámoztatni. Erre ő azt mondta, hogy 2008 óta nem lehet forgalomba helyezni svájcból behozott motort.
A kérdésem a következő:
- A vámot ha kifizette, arról nekem mint magánszemélytől vásárolt személy nem kell, hogy rendelkezzek okiratról (magyarul nem kell nekem lennie erről papírnak)?
- A fentebb felsorolt papírokon kívül kell nekem más papír?
- Egyáltaán lehetséges a forgalomba helyezés?
Üdv.: Bala
Regadón kívül 34e Ft a műszaki vizsga Közlekedési hatóságnál, 18e ft az okmányirodában. Meg a biztosítás.
üdv