Néztem egy mocit egy olyan cégtől,amielyik külföldi motorok behozatalával foglalkozik!Egy pl:van egy moci,ami 650ezerbe kerül és 50 a regadója,utánna még pénzben mennyi kell rászámolni,hogy mindene rendben legyen és motorozni lehessen vele?kb egy 100 ast rászámolok,annyiból kijön?
Üdv. Atailor.
Sikerült e kiderítened,hogy miért írták rá a paírodra az eredetiség hiányát? Én a tavasszal szeretném forg.ba helyezni az Olaszból behozott motoromat. ezért is érdekelne.
Esetleg nem tudsz valamit arról, hogy 2010ben a kpm díjjak (34000)változnak e vagy a reg.adó díjja. Az okmányiroda emelte a rendszámozás árát, 4500ról 5500ra. Egyenlőre ennyit hallottam csak.
Kell az eredeti forgalmi, amibe ott beleírják, hogy kivonják a forgalomból (ezt az eladó megcsinálja elvileg), és az adásvételi kell, két nyelven lehetőleg. Más nem kell! Hajrá!
Szeretnek egy motort behozni Nemetorszagbol, es csak annyi lenne a kerdesem, hogy milyen papirokat kell, hogy kapjak az eladotol, hogy itthon menjen a forgalomba helyezes?
Le van ez irva valahol pontrol pontra? Marmint a behozatal menete, jo lenne, de en nem talaltam ilyesmit. Mit kell tennem miutan megvettem a motort? Bocs a sok kerdesert. Ha mar le van irva valahol, legyszives mondjatok meg, hol talalom, nagy segitseg lenne. Köszi!
Üdv,
Gabor
Röviden: nem. Hosszabban: csak új vázat szabad beépíteni egy járműbe. A megoldás venned kell egy papíros vázat, és ha a te motorodat kivonatod a forgalomból véglegesen, akkor a blokkját beépítheted ebbe. csak regadót (meg vám+áfát, ha az USA-ból jött) fizetned kell. Az egyszerűbb megoldás veszel a forgalmazónál egy új vázat (ez ált szám nélküli) és hivatalos helyen beütik neked az eredeti számot (a forgalmazó)
Helló
Lenne egy kérdésem hogy ha veszek egy vázat pl egy suzuki gsrx-ét a ebayrol rendelek egyet az usábol azt tudom e használni magyarországon vagy mit kell tennem hogy ha bele akarom rakni a blokomat és használni akarom rendesen forgalmival? mik lennének a lépések?
Az a fránya vámpapír tényleg kell a motorhoz is. De ha jól tudom regadót motorcserénél csak akkor kell ha nagyobb a ccm, akkor is a regadó különbözetet kell kifizetni, meg a szokásos díjak, átizsgálás közlekedésfelügyelet...stb nem éri meg.
De látom lett megoldás, magyar blokk és váz szuper, csak legyen valakinek.
Akkor most már akinek van esetleg magyar rendszámos váza és blokkfele aprilia af1 125 sport prohoz az írjon. És köszönöm a hozzászólásokat az előzőekhez.
De én úgy venném hogy magyar papíros váz meg motor tehát akkor abba csak a mostani motoromnak a belsejét raknám át meg a kerekek meg stb. és akkor szerintem nem kell ilyet csinálni hogy bejelentem hogy motorcserés volt csak elmegyek és átíratom a nevemre a motort és kész szerintem.
Nos ez megtehető, de a váz mait szereznek az már egy magyar forgalomban lévő motorkerékpáré. Elméletileg csak a váz azaz alkatrész ami nem cserélhető, a motor és atöbbi az cserélhető, természetesen olyan alkatrészekre ami gyári. Ha van adás-vételid a kinti motorról, akkor használhatod az alkatrészeit is. Tehát, hogy ne fecsegjek itrt össze vissza, kell egy váz átraksz mindent, és bejelented, hogy motorcserés volt (mert miért ne cserélhetnél blokkot) és akkor za eredetiség vizsgán ez bejegyzik és kész. Csak ehhez kell egy szerelő, v ügyes haver stb...és idő...
És azt hallottam hogy olyat is szoktak csinálni hogy vesznek egy olyan vázat meg blokkfelet és átépítik és úgy már hsználható 125 ként. És hogy ez az eredetiség vizsgán kiderűl nem hogy átépített vagy ezzel nem foglalkoznak.
Vámpapír kell ez tény. enélkül nem fog menni. Nem biztos, hogy megéri foglalkozni ezzel a motorral. Ha jó állapotú akkor én inkább elbontanám, simán visszajön az ára
ÉS ha a vámpapírok azok nincsenek meg akkor nem lehet forgalomba hozni mert akitől vettem az csak a svájci forgalmit adta nekem semmi mást. MEg ez hogy kilett vonva a forgalomból ez nem nehezíti meg a forgalombahozást?
Igazad van, nem vettem figyelembe hogy svájci, de környezetvédelmi korlát tudomásom szerint nincs motorra Eu-n kivülről. Amúgy meg mehet a magyar adásvételivel is amit Te kötöttél már ithhon, csak az eredeti adásvételi is legyen meg a svájci és a magyar ember között aki behozta. Az, hogy x éve van az országban az kutyát nem érdekli, habár áfa téren lehet valamit be kell fizetni. DE igen elképzelhető, hogy nem éri meg, ezt neked kell kiszámolnod
Azt nem kell elfelejteni, hogy mivel Svájc nem úniós ország, ezért vám-és áfa fizetési kötelezettség is keletkezik, nem beszélve arról, hogy milyen alapont tartózkodik az országban x éve, erre is lehet, hogy rá fog kérdezni a vámhatóság. én megmondom őszintén hanyagolnám a dolgot, sőt még az sem biztos, hogy egyáltalán forgalomba engedik helyezni azt a motort, mivel az eu-n kívülről csak min. EU2-es motort lehet bepapírozni tudomásom szerint. Ezenkívül nem kéne még súlyosbítani a helyzetet egy okirat hamisítással.
Néztem egy mocit egy olyan cégtől,amielyik külföldi motorok behozatalával foglalkozik!Egy pl:van egy moci,ami 650ezerbe kerül és 50 a regadója,utánna még pénzben mennyi kell rászámolni,hogy mindene rendben legyen és motorozni lehessen vele?kb egy 100 ast rászámolok,annyiból kijön?