Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hmm:
Egy ajánlat

Szvsz nem hagyja ott a Yamahát, mert megint kezd beérni a gyümölcs, és kár lenne nem learatni a termést.
Valami nagyon nem kerek ezzel az Apriliával.
Talma 9. helyről indul
nem túl jó
A világbajnoki címvédő délelőtt megnyerte az első szabadedzést, a péntek délutáni időmérőn azonban nem sikerült megismételnie teljesítményét. Talmácsi legjobb ideje 1:48.904 lett, ami ezúttal a nyolcadik helyre volt jó.

Az időmérőt a francia Di Meglio nyerte, aki közel egy másodpercet vert Talmácsi Gáborra.

Portugál Nagydíj, első időmérő:

1. Di Meglio Derbi 1:47.990
2. Terol Aprilia 1:48.357
3. Ranseder Aprilia 1:48.369
4. Corsi Aprilia 1:48.407
5. Koyama KTM 1:48.781
6. Cortese Aprilia 1:48.795
7. Gadea Aprilia 1:48.866
8. Talmácsi Gábor Aprilia 1:48.904
Rossi nagyságát én sem vitattam, nem lehet "csak" jó motorral ennyi VB-t nyerni. De mivel ez technikai sport is, így a jó motor elengedhetetlen. De még ha jó is, van még 1-2 hasonló képességű versenyző akivel meccselni kell.
Ami meg a videót illeti, nézzétek meg alaposan, Rossi úgy, hogy lekoccolt Gibével, úgy is teljesen kisodródott, nem értem, hogy tudta volna bevenni azt a kanyart, ha nincs a kocc. Akkor ő is úgy elszállt volna, mint a győzelmi zászló.
Ami a hozzáértést illeti, tény, hogy én nem vagyok motorversenyző, de az apósom nagyon komolyan nyomta, és ha nem egy levetett, összetákolt géppel kellett volna versenyeznie, akkor sokkal komolyabb eredményei is lehettek volna... De mint mondtam, ez egy technikai sport...
Esélye sem lett volna alonsonak,a motoron tuti összeszarta volna magát.
Mellesleg vicces volt,mikor azt fejtegette milyen könnyű egy GP motort levezetni,bezzeg a F1 autót(és akkoriban tele volt mindenféls kütyükkel az F1,a GP motorokon pedig nuku TC...)
Na ja, talán adott volna 2-3 mp-t a legjobb körével Rossinak F1-el, de a másik két géppel akkora zakót vitt volna haza, hogy most is azon röhögne a komplett motorsport. Összesítésben meg persze ugyanígy simán kikapott volna.
Rossz nyelvek szerint szoltak Alfonznak az okosabbak (csapatvezetok, baratok), hogy kapjon eszhez.
A Loeb verő Shumi királyt volt szerencsém látni. Emlékszel a pezsgőnél Loeb olyan ideges volt a vereség miatt, hogy nem tudta kinyitni az üveget? Schumi nyitotta ki az övét is. Persze arra versenyre is mindenki azzal ment el, hogy ott majd megverik Schumit, aztán volt lógó orr a végén mindenkinél.
Motorral is mit művel, eszméletlen. Amúgy Rossi mikor Ferrarizott, Alfonz tett egy kijelentést, hogy Rossi semmire sem menne köztük, és amúgy sem akkora tehetség mint aminek mondják. Erre a Doctore kihívta alfonzt pályán motorral, F1-el, és Rally autóval. Mindháromból a legjobb idő összead és kiderül ki a legjobb. Alfonz elfogadta nyilvánosan, aztán egy hétre rá a VB-re hivatkozva szép sunyin lemondta. Érthető,gennyesre lett volna verve.
Épp ezért morgok,mert tudom, hogy ki a legjobb a mezőnyben, és miért nem Ő vezeti a VB-t. Ebben teljesen igazad van. Azért az idén talán nem lesz olyan harmatgyenge a Yamaha, és Rossi tesz hozzá annyit amivel meglesz a 8. címe. Egy haver szokta mondani még a nyerő időszakában, hogy a konkurenciának akkor sem lenne esélye ha Rossi egy rollerral indul. Akkor is nyert volna.
Hat ez elkepeszto! Azt tudtam, hogy jol ralizik, de azt, hogy ennyire, azt nem gondoltam volna! Raadasul az elonytelenebb autoval ment a szuk palyan. Rossi kepessegei foldontuliak, en nem is a The Doctor, hanem a The Alien becenevet adnam neki!

Azon eddig sem vitaztam, hogy ha teljesen egyforma motorokkal versenyen, akkor nem Rossi lenne a legelso. Szerintem O lenne. Stoner ott lenne valahol az elso 4-5-ben. Capirossi valahol a 2. harmadban. Csakhat aki elso 4-ben van es a legjobb motorra ulhet fel, az vilagbajnok lesz. Teljesen megerdemelten. Ezt miert nem fogadod el? Rossi a legjobb pilota, de a motorja nincs az elso 4-ben. Ezert csak 2. hely (egyelore). Ez igy van rendjen, technikai sport.

Szar autoval Schumacher sem tudott nyerni, pedig mar O is megverte Sebastien Loeb-t a sajat autojaval vizes aszfalton! Azt meg megvarom, motoron mire megy...
http://www.youtube.com/watch?v...
Íme még egy Rossi video, itt épp Colin-t veri rally-ban. Ezt csinálja utána valaki a GP mezőnyből!
Szerintem egyáltalán nem volt unfair Rossi Sete-vel szemben. Mellette volt Sete ráhúzta. Sete is biztos tudta, hogy aki Rossinál rövidebbet tud fékezni az maga a jóisten, így mindíg kell rá számítani, hogy egyszer csak ott lesz melleted. Egyébként ez volt Sete legjobb éve. Nem volt Ő soha rossz motoros, csak nem volt egyben fejben, csak ebben az egy évben, de ez is kevés volt, hogy bajnok legyen, ez is Rossi nagyságát mutatja.
Ja igen. Hat itt eleg kamikaze volt Rossi. Szerintem egyebkent be tudott volna fordulni, de csak igen kisodorva Setet. Es mar elegge mellette volt, tehat Setenek tenyleg kellett volna hagyni a helyet (elmeletben), de hat az utolso korben en sem hagytam volna. Ettol fuggetlenul ez nem volt szep Rossitol, szerintem azutan, hogy O ment elol amikor hibazott, a 2. helyet le kellett volna nyelnie. Sete itt jobb volt. Rossi nem volt fair. Ezen mondjuk nem akadok ki, minden nagy versenyzo unfair neha. Rossi is, Schumacher is, Senna is. Talma is tette mar ki a kezet a befutonal. Ebben is hasonlit hozzajuk Stoner, tole is fogunk latni meg csunya dolgokat, vagy mar lattunk is.

Tehat a felreertes elkerulese vegett: szerintem Rossi nagyon jo (talan a legjobb). De Stoner is nagyszeru. Es szerintem az evek soran ezt igazolni fogja. De majd meglatjuk
Természetesen vannak mások is a mezőnyben, de olyan képességekkel mint Rossi, nincs senki.
Nem tudom miből gondolod, hogy ott Rossi nem tudott volna befordulni. Ezek szerint te azt is tudod amit Rossi sem? Miért nem indulsz a GP-ben nem értem? Itt pazarolod a tehetségedet ránk. Bár már azt is megfigyeltem, hogy sokan osztják az észt motorozásról, aztán ha megnézem az adatlapját az illetőnek, akkor kiderül, hogy egy "riga moped" áll a garázsban, vagy max. valami speed, 125 ccm-vel bezárólag, esetleg nincs kitöltve az adatlap. Ilyen emberek osztják itt minden fórumon az észt, és tudnak mindent jobban másoknál.
Persze azt sem állítom, hogy én mindent jól tudok.

Cápa itt a link:
http://www.youtube.com/watch?v... ez a rövid verzió
http://www.youtube.com/watch?v... ez egy kicsit hosszabb, az előzménnyekkel.
Ebben is jól látszik Rossi milyen zseniálisan képest ritmust váltani egy saját hiba után, és 2-3 kanyarral később már le is dolgozta a hibát, támadni készül. Na ez az igazi nagyság amire senki sem képes a jelenlegi mezőnyben.
Dobjatok mar valami linket errol. Megneznem!
Ha Te is megnézted, akkor azt is látnod kellene, hogy ha nincs ott Gibe, akkor Rossi sem tud befordulni... Ez az ami már túlmegy a sportszerűségen... De úgy látom, neked aztán magyarázhat az ember, akkor se veszel róla tudomást, hogy Rossin kívül is vannak más versenyzők is.
Ha jobban megnézed azt a Gibernau kirakást többször, láthatod, hogy Rossi mellé ment belülről, Gibernau meg nem volt hajlandó arról tudomást venni, hogy van ott valaki és fordult mint ha nem lenn ott senki. Aztán be kellett látni hogy hoppá, hát van ott valaki mellettem és visszapattant Rossiról.
Egy versenyen verték Rossit miközben még keresi a számára leginkább megfelelő gumit, hát ez biztosan nagy eredmény. Majd akkor nézd meg ha Rossi belenyúl a tuti gumiba.
Milyen vicces fiú vagy, jól megszivattál...
De magyarázatot továbbra sem tudsz adni ezekre a dolgokra, csak a Rossiékat tudod isteníteni. Ha olyan nagy segítség az elektronika, és annyival könnyebb vele menni, akkor ezek az istencsászárok miért szenvednek annyira?
És Fehércápa megint rátapintott a lényegre. Ugyanazon a gépen miért szenvedett Capirex, és most Melandri? Ha olyan jó a gép, akkor nekik is menniük kellene. Egész egyszerűen Stoner bele tudja motorozni azt a plusszt, ami kellett a VB-hez. korábban közel sem ült ilyen jó motoron, és mivel akkor is bele akarta ezt motorozni, így sokszor nagyon a határon ment, ami óhatatlanul magával hozza az esést.
Ugyanez igaz a Lorenzo Rossi párosnál, bár ott a gumi kicsit csavar a dolgon, de a lényegen nem változtat. És ezeket az isteneket meg rögtön az első versenyükön leiskolázták. És ez akkor is nagy dolog, ha ez nem lesz mindegyik versenyen így.
Ami meg a test-test elleni harcot illeti, nagyon kevés választja el a korrekt versenyzést a sportszerűtlen magatartástól, és ezt Rossi - tetszik, nem tetszik - egy párszor túllépte, és az a baj, hogy ezt sehogy sem büntetik (a sztároknál) Amikor Gibernaut kirakta, az inkább volt kamikaze, mint sportszerű test-test elleni küzdelem.
És hogy ellenpéldát mondjak, azt hiszem 2006-ban nyert Elias, és szinte végig keményen meccseltek, főleg Elias vállalt be nagyon sokat, de egyszer sem kényszerítette Rossit lehetetlen helyzetbe...
Veled ellentétben én nem emlékszem, hogy Stoner test-test ellen verte volna a Királyt. A test-test dolog nálam, amikor kifékezve teszi ezt. Stonernak ez emlékeim szerint csak mindíg motorerőből ment. Mindegy, hogy a kanyarban végig mögötte volt, aztán a kigyorsítási részem ment el mellette, vagy kicsit később, esetleg nem tudott a kanyarban mögötte menni és csak a célegyenes végén előzte meg. Nem hiszem, hogy ebben tévedek, mert csak arra emlékszem hosszú idő óta, mennyit bosszankodtam futamok közeben a Yamaha gyengeségén. Még a Yamahás haverok is kaptak tőlem emiatt rendszeresen.
Talán ez kicsit változik az idén, mert Jerezben a Doktornak volt a legnagyobb csúcssebessége, igaz nem olyan kimagaslóan nagyobb mint a többi, nem úgy mint mikor Stoneré szokott lenni a legnagyobb. Csak néhány tizeddel volt első, Stoner most csak az 5. De mikor Stoner az első, az min 10 Km/h különbség a másodikhoz képest, legalábbis tavaly ez volt.
Persze, hogy ertem. Az elso bekezdessel egyetertek olyan ertelemben, hogy lattam en is, ahogy a Doktor moresre tanitja Stonert. De volt olya eset is (lehet, hogy kevesebb), amikor forditva tortent, mert jol emlekszem olyan jelenetre, amikor bizonx Stoner test test ellen nyert Rossival szemben es nem celegyenesben motorozta le, hanem a kanyargos reszen. De nyilvanvaloan jobb a motorral ez nem vita. Pedrosa az, akire az elso bekezdesedben leirtak igazan illenek. Csak elol, csak marhaprecizen, csak tokeletes motorral tud jol menni, ha barmi baj van, elkenik a szajat. Es test test ellen szinte mindig veszit. En ot nem kedvelem. Az elso bekezdesre tehat adnek 0,5 pontot Neked.

A masodik bekezdessel az eddigiek szerint nem ertek egyet (0 pont). Majd a kovetkezo evekben meglatjuk kinek lesz igaza.

A harmadikkal abszolut egyetertek, en is a versenyzoi tudas kimagasodasat szolgalo valtoztatasokra voksolok. A verseny doljon el a palyan es gyozzon a legjobb motoros, ne a legjobb videojatekos! (1 pont)

Mas kerdes, hogy egyformak sosem lesznek a motorok. Ha egyformak lennenek es nem elekronikaval lennenek tele, akkor biztos, hogy a ratermett emberek jol mennenek (ahogy ezt mar korabban irtam egyszer). Szerintem Casey kozottuk lenne, szerinted nem. Lehet, hogy ezt sosem fogjuk megtudni, de lehet, hogy mar iden kiderul. Meglatjuk...
Én viszont nm hiszek abban, hogy 2006-ban szinte végig zakó, volt pole pozició, de futamgyőzelem nem, aztán hirtelen legyőzhetetlena következő évben. Amit még hiányolok tőle az az előzés. Csak figyeld meg, hogy igazán csak akkor tud dominálni, ha el tud lépni a mezőnytől és a saját tempóját tudja motorzni, ami akkor épp elég ehhez. Ha egy nagyobb név harcra kényszeríti, akkor elfogy a kurázsi. Jó példa erre mikor Rossival vívott tavaly. Rossi mindíg kifékezte, szinte bármelyik kanyarban a pályán, Ő meg csak az egyenesben tudott előzni erőből. Aztán a Király olyan köröket kezdett dobálni a lényegesen gyengébb erejű Yamahával, hogy már Stoner nem tudta megfogni az egyenesben. Ez is jól mutatja, hogy mesze nem Stoner a GP Királya.

Capirexnek szerintem nem jön be az elektronika, nem meri rábízni magát, ezért volt lassúbb mint Stoner ugyanazzal a géppel. Ebből arra is lehet következtetni, hogy az elektronikával sokkal jobban el lehet menni a határig, mint ahogy azt a legjobbak tehetik elektronika nélkül.

Én személy szerint szeretném ha nem az elektronikák harcát látnám a TV-ben, hanem a pilótákét. Mondják hogy kell, mert fontos a biztonság, és elektronika nélkül több lenne a baleset. Engem meg ez nem érdekel, benne van a pakliban, és ezt minden versenyző tudta-tudja mikor belekezdett ebbe. A fizetés meg épp a veszély miatt olyan amilyen. Ha nincs veszély, a versenyt a gépek elektronikája dönti el nagyrészt, akkor rongybabák is ülhetnének a gépeken. Ez most elég sarkított vélemény, de szerintem érted, hogy mire gondolok.
Azert is eshetett-kelhetett, mert szar motorral probalta allandoan forszirozni a tempot. (Pl. Pesek a 125-ben lattuk, hogy alapjaba veve gyors. Gyenge motorral is jol megy (gyorsan megy), de allandoan elesik.) Persze nem biztos, hogy igy van, lehet hogy ennyire sokat szamit az elektronika. Csak en nehezen tudom elkepzelni. Stoner nagyon fiatal es ugylatszik be kellett ernie. Nekem ez a teoriam. Ezt tamasztja ala talan, hogy felvettek Ot a Ducatihoz, annak ellenere, hogy korabban allandoan elesett. Nylvan azert, mert lattak milyen gyors. Mar az elozo csapataval is villantott parszor a sok eses kozott, hisznem 2006-ban Katarban mar ove volt a pole pozicio. Egesz egyszeruen az tortent, hogy beerett a versenyzesre, volt egy jo eve es egy szuperjo motorral vilagbajnok lett. Pesek is beerhet meg. Amikor a tavaji ev elejen azt lattam, hogy Pesek ugyanolyan gyors mint eddig, de mar leszokott a bukasrol, akkor kezdtem aggodni Talma udeert. Akkor bizony Pesek szorongatta a vilagbajnoksagban, nem Faubel (ha jol emlekszem). Mas kerdes, hogy a vegere aztan megint kifulladt es esett-kelt...

En igy latom, de tevedhetek. Majd meglatjuk.

De akkor Te magyarazd meg azt a helyzetet, hogy most adott a Ducati (olyan-amilyen), de gondolom egyforma Stoner es Capirossi alatt. Stoner megis sokkal! gyorsabb vele (edzesen is, versenyen is, esos versenyen is). Miert?
Akkor légyszi azt magyarázd meg nekem, hogy a "zseniális" Stoner miért esett-kellt 2006-ban? Aztán hirtelen a következő évben szinte semmi hiba ugyanattól az embertől. Az is érdekes, hogy mindkét sokkal rutinosabb csapattársát alázza, akiket személy szerint sokkal többre tartok nála (Capirex-Melandri).
tajpan, szerinted a fiatalok egesz eletukben csak menetstabilizaloval ellatott motoron ultek? es szerinted a motorverseny csak kigyorsitasbol all? vagy esetleg en tudom rosszul es van ABS is illetve kanyarodo automatika? tovabba, ha pl. Stoner es Capirossi alatt ugyanolyan elektronikaval megokositott Duca megy es Stoner lathatolag utcahosszokat ver Capirex-re, akkor annak az az oka, hogy szegeny-oreg Capi-T-rex agyaba annyira beleevodott a kiporgesgatlo nelkuli motor vezetesehez szukseges - nyilvan totalisan mas (szerinted) - technika, hogy szegenykem nem tudja az uj motorokat vezetni? ? ne nevettess....

a dolog ennel sokkal egyszerubb: ha valaki jo, akkor az mindennel jo. ha valaki jo es tesznek ala jo technikat is, akkor jo eredmenyt fog elerni. hany nevet soroljak?

igen, szamit a tapasztalat. csak ha egy rutinos oreg rokat a fene-nagy rutinjaval elver egy taknyos, akkor ha a technikaval ervelsz, akkor adtal magadnak egy pofont. pont a rutinosabbnak kellene jobban ereznie akarmilyen fejlesztes eredmenyet, mert mar sokkal tobb ilyen tapasztalata van. Stroner es Capirossi eseteben pedig az adja meg a kegyelemdofest, hogy a Ducatit eppen Capirossi bevonasaval fejlesztettek es egyesszamu pilotanak szerzodtettek. Stonert csak kiscsicskanak vettek fel, mert bar tul jo eredmenye korabban nem volt, igeretesnek tunt (tudtommal). Szoval ha Capirossi jo, akkor Stoner ebbol kovetkezoen csak szuperjo lehet. A peldajuk "bizonyitja", hogy ha valaki tehetseges, akkor van keresnivaloja a versenyben.

Abban biztosan igazad van, hogy szamit az, hogy egy versenyzo mennyire tud idomulni egy adott technikagoz. De pl. Stoner annyira alazza Capirossi-t, hogy kizartnak tartom, hogy az elektronika betiltasaval ez megfordulna. Esetleg csak javulna a helyzet.
A visszapilantót csak poén képpen írtam, te meg ráugrottál mint gyöngytyúk a takonyra.
Abban pedig biztos lehetsz, ha netán a GP-ben is eltörlik a segítő elektronikákat, az újoncok tanulhatnak újra motorozni. A kérdés csak az, melyikük milyen gyorsan és milyen tökéletesen tanulja meg a leckét.