Úgy látszik, Te tényleg nem olvasod el a hozzászólásokat...
Ki beszél itt visszapillantóról, az F1-et meg felesleges is ide keverni. Minden időmérőn (már ha figyelmesen nézed) láthatod az összes kategóriában, a versenyzők hátra néznek (nem visszapillantóba, hanem fordulnak), még akár verseny közben, max sebesség mellett is. Ha ez lassú körön van, akkor még a legkissebb problémát sem okozhatja egy hátrapillantás.
És olyan naívak se legyünk, hogy az edzés utolsó másodperceiben nincs képben, hogy valaki akár még gyors körön is lehet mögötte. Ráadásul Capirossinak nem ez lenne az első ilyen akciója, Haradát meg már meg sem említem...
Ami meg a fiatalokat illeti, ha tényleg azt hiszed, hogy egy ilyen műszaki változtatás komolyan befolyásolhatja az eredményeket, akkor nagy meglepetések fognak még érni. Még odáig is eljuthatunk, hogy az összes tejfelesszájú kisfiút elküldenek, mert nem tudnak motorozni, és visszahozzák Checát, Barrost, meg Biaggit...
FehérCápával meg teljesen egyetértek. Melandri, Capirossi, Hayden, egyik sem gyenge motoros, sőt, de mégis Pedrosa és Stoner mellett szinte labdába sem rúgnak. És kvalitásaiban Lorenzo is kb. ezen a szinten van.
Bar eppen a F1-ben lathatjuk, hogy aki jo pilota az kiporgesgatlo nelkul is jo, hiaba fiatal. Errol irtam a multkor. Aki klasszis az klasszis es a nehezebb korulmenyek kozott meginkabb ki fog jonni a tudasa.
Egyebkent mi hiaba mondjuk Stonerre es/vagy Pedrosara hogy szar, ha a MotoGP korul surgo forgo csapatvezetok, tulajdonosok, versenytarsak, nagy oregek szerint Ok mindketten zsenialisak, kepessegeik kivaloak. A Ducati csapatfonoke egyenesen ugy latja, hogy abban a pillanatban nyertek meg a vilagbajnoksagot, amikor Casey Stonert leszerzodtettek. 18 futambol 10-et nyert, 4-szeres vilagbajnok csapattarsat rendre 10 hellyel elverte. Ez nem lehet csak az elektronika muve. Pedrosa pedig elkepeszto technikajarol hires, minden porcikajaval atompontosan koveti az idealis mozgast a motoron. Kisgyermek kora ota erre "nevelik".
A ket stilus kozul Stonere sokkal alkalmasabb a nehezebb korulmenyek kozott is eredmenyt produkalni. Amig Pedrosa mar nyavog, ha fekezeskor ivet teveszt a gep, addig Stoner rendre kereszbe megy be a kanyarba es szitalva jon ki. Ezert ha fogadnom kellene, akkor azt mondanam, hogy elektronika betiltasa Stonert sokkal kevesbbe vetne vissza, mint pl. Pedrosat.
Lucky.
1./ Te láttál már visszapillantó tükröt GP gépen? Na ha nem, akkor Capirossinak honnan kellett volna tudni, hogy jön Stoner? Még az F1-ben is van ilyen pedig ott rádión tudnak szólni a pilótának, hogy vigyázzon. Akkor még nem beszéltem a 125-ös kategóriáról, ott szabályos verekedés van egy tiszta körért, mégsem akarja egyik sem lerúgni a másikat mert kiskirálynak érzi magát. Ez a rugdosás csak sportszerűtlen, amellett meg túl nagy EGO semmi más.
2./Meglepetést az ujoncok nem fognak okozni, főleg akkor nem ha betiltják a kipörgésgátlót meg a rajtelektronkát. Épp Capirossi forszírozza a dolgot, és a régiek akik enélkül is uralják a gépet mellé fognak állni, főleg ha az ujoncok elektronikai segédlettel ilyen jók lesznek a jövőben is. Abban ne bízz, hogy elektronika nélkül is ilyen jól fog menni nekik.
Hát, tajpan, ne is haragudj, de nem tudom, hogy Te mit néztél.
Abszolút Stonernek volt igaza, az a "rúgás" csak egy jelzés volt, sportszerűtlen akkor lett volna, ha belerúg Capirossiba. És ha már itt tartunk, Capirossi volt sportszerűtlen, ráadásul abszolút tudatosan. Ott kezdődik a dolog, ha már nem gyors körön vagyok, akkor a kör végén kijövök. Ha mégsem jövök ki (mert mondjuk olyan rutintalan, hogy a rajtolgatást még gyakorolná), akkor folyamatosan nézek hátra, hogy ne akadályozzam a gyors körön lévőket. Ha korrekt, akkor az utolsó kanyarban, 10-el végiggurul a külső íven és simán elmennek mellette, de ő meg direkt az ideális, kigyorsító íven "szerencsétlenkedett"...
A Rossi dologhoz meg csak annyit - sokáig én is abszolút Rossi fan voltam -, hogy ezek a fiatalok azért pillanatok alatt alkalmazkodtak a GP-hez, ez nem kis dolog, Lorenzo és Dovi abszolút ott van, de még Toseland és Edwards is fog még meglepetéseket okozni...
Ami meg a Pedrosa súlykülönbségét illeti (megelőzve, Pedrosa fan sem vagyok), egyik oldalról igaz, hogy van súlyelőnye, de 28-30 körön keresztül sokkal nehezebb neki a géppel "küzdeni"...
1. Danika fanok figyelmébe: Majd akkor nyálazzuk körbe a kisembert ha azt a 20kg-ot amivel könnyebb a többieknél elhelyezik a Hondán, és akkor is képes lesz ilyen teljesítményre. Bika erősek ezek a gépek, de 20kg előny, komoly hendikep a többiekre nézve, ehhez képest Danika nem veri szarrá a mezőnyt, ahogy azt ekkora előnnyel kellene.
2. Aki Rossit leírja nagyot hibázik. Úgytűnik elég erős lesz a Yamaha (Jerezben Rossié a csúcssebesség míg Stoner csak 5.)
Katarban Rossi keresi a megfelelő gumit, nem találta meg igazán és 5. lett. Tovább keresi, már jobb de nem az igazi és 2. lett. Mi lesz ha megtalálja amit keres?
Stonernek meg lorenzonak el lesz kenve a szája, és amilyen arrogáns mindkettő, lesz néhány sikertelen versenyük Rossi miatt, azután hibát hibára halmoznak majd nagy frusztráltságukban. Lásd Stoner Capirossi rugdalózosdi - Lorenzó meg hogy odavágta a kesztyűt a Yamahára a végén a 3.hely miatt, pedig még Rossi majdnem 1 körrel előbb abbhagyta a versenyt, adott Lorenzónak ezzel 6 tizedet ajándékba.
Talmának meg viszonylag "szerencséje" van idén a versenytársakkal, mert nincsenek domináns versenyzők, mint pl Pasini, vagy Fattyúbél (csak ő ).
Így szép nagy körbeverések lesznek. Aki az egyik futamon jó lesz, a következőn meg hátrébb lesz.
3-4 futamon belül behozhatja a ponthátrányt.
Erre azért nem vennék mérget 1 futam alapján, hogy Danika VB lesz. Idáig 5 futamgyőzelme van a nagyoknál. De mindegyiket úgy nyerte meg, hogy az elején el tudott menni. Viszont ha nem tudott lelépni, akkor vége volt mint a botnak. Tavaly volt egy futam: Stoner, Rossi, és Danika végig 1,5 mp-en belül voltak. Stoner és Rossi ölték egymást, Pedrosának meg egy félénk előzési kísérlete sem volt.
Ezen kívül még ott van az esős versenyek problémája. Az meg nagyon nem megy neki. Egy évben pedig mindig van 2-3 futam.
Miért húzna az ág? 'Nekünk' (valójában közünk nincs hozzá, az ő dolguk) magyaroknak belefér, hogy tothimike egy versenyképes motorral robogósat játsszon 250-ben, ahelyett, hogy fater inkább Talmácsi alá adná a bringát. Mert, ha egy ölbe pottyant (a kiesettek okán) 15. szuper helyért érdemes egy szezonon át perkálni, akkor Talmácsi csak hozná ezt akkor is, ha nem esne ki senki előle (talán még arra is vetemedne, hogy Barbera szintjén menjen). No, persze Asparéknak is jól sikerült döntése, hogy Faubel, aki maga szerint jobb volt, csak mégse ő lett világbajnok (...) lép fel 250-be, meg is mutatja folyamatosan, hogy valójában ő volt a jobb...
Ki beszél itt visszapillantóról, az F1-et meg felesleges is ide keverni. Minden időmérőn (már ha figyelmesen nézed) láthatod az összes kategóriában, a versenyzők hátra néznek (nem visszapillantóba, hanem fordulnak), még akár verseny közben, max sebesség mellett is. Ha ez lassú körön van, akkor még a legkissebb problémát sem okozhatja egy hátrapillantás.
És olyan naívak se legyünk, hogy az edzés utolsó másodperceiben nincs képben, hogy valaki akár még gyors körön is lehet mögötte. Ráadásul Capirossinak nem ez lenne az első ilyen akciója, Haradát meg már meg sem említem...
Ami meg a fiatalokat illeti, ha tényleg azt hiszed, hogy egy ilyen műszaki változtatás komolyan befolyásolhatja az eredményeket, akkor nagy meglepetések fognak még érni. Még odáig is eljuthatunk, hogy az összes tejfelesszájú kisfiút elküldenek, mert nem tudnak motorozni, és visszahozzák Checát, Barrost, meg Biaggit...
FehérCápával meg teljesen egyetértek. Melandri, Capirossi, Hayden, egyik sem gyenge motoros, sőt, de mégis Pedrosa és Stoner mellett szinte labdába sem rúgnak. És kvalitásaiban Lorenzo is kb. ezen a szinten van.