fajul a dolog mint a maszop-fityisz szimpatizánsok között...
Az elején Rossi is jól muzsikált (ment elöl, nem?), utána meg beszélnek a tények amik alapján inkább voltak technikai jellegű okai a hátramenésének; amúgy tényleg tud féktávon és többnyire sikerül neki, de néha nem.. Lorenzo nem véletlen vbajnok, Toseland szintén zenész... Úgyhogy remélhetőleg kiesés, túlzott technikai fölény nem lesz később, oszt győz akinek jobban jön ki az év.
Nekem amúgy az tetszett, mikor a superbike vbajnok Bayliss beugrott (gibernau helyére?) egy 990cm3 korszak és évadzáró futamra és elpicsázta az egész motogp mezőnyt...
A gumikérdés: mivel ez egy prototípus-verseny, a gumikorlátozás faszság.
Elektronika: ez segít, de hál'isten, ez nem F1, itt a vezető nélkül nem áll meg a technika a kerekein.
Az a ducati tud annyit,hiszen ott van,rigával nem menne Stoner olyan jól,de pl a bridgestone is csak neki működött jól.A gumiba már csak nem tesznek kopásvédő elektronikát.A tavalyi motort is Capirexék fejlesztették aztán Stonernek pont úgy volt jó.De le merném fogadni Lorenzo is jó lenne a ducatin.Melandri is inkább a vázat meg a futóművet tekergeti,minthogy ő idomulna a motorhoz,mint a csapattársa.Bár ő biztos jobban tudja nálam.
100X-or is beírom(még befogom néhányszor) .Ne a Ducatit és a Stonert nézzétek! Rossi nem 2-ik lett hanem az 5-ik! Neki nem a Stoner volt az ellenfele hanem a Dovizioso egy tavalyi Hondán plusz a privát Yamahás Lorenzo. Ezt a Rossirajongók mindig olyan könnyen elfelejtik.
Csak azt nem értem hogy hol vannak a többi ducattisok? Sehol! Akkor Melandri,Capirossi, Elias,Gintoli csak pár balfasz, nem is tudom mit keresnek ott! Hát szerintem egy kicsit túlértékelitek a Ducattit, azt is tudni kell vezetni. Rossi rosszul járna ha a Ducattihoz menne, mert szerintem nagyon elkalapálná Stoner.
Az a baj,h ezek a versenyek már közel sem a pilótáról szólnak,hanem a motorokról.Amíg nem játszott be az elektronika,addig Rossi vert mindenkit...Lassan ott tartunk,h nem kell pilóta,hanem számítógép "vezeti" a motorokat.Stoner tegye össze a kezét,h ilyen műszer van alatta,de itt letellett.Jó,jó versenyző,de ami alatta van,az az igazi,azért nyeri sorban a versenyeket,és nem azért,mert ő a Gp legjobb pilótája. Arra ott van Rossi!
"A mai ducatival csak Rossi TUDNÁ ma felvenni a küzdelmet" Akkor most mi volt,nem volt kedve? Melandri végsebessége nagyobb volt mint Stoneré,de ezt tegyük félre.Ott van az újonc Lorenzo,azt azért illett volna megverni,ehelyett adott neki 8 mp-t. Na és dovi?Kezdem azthinni hogy a Rossirajongók becsavarodtak,a sok csalódástól.Néhányan elvesztették a realitásérzéküket,mesevilágban élnek.Nem sértegetni akarlak,de tízszer is elolvastam amit írtál,nem értettem hol a poén. Összefoglalva azt vettem ki:Rossi végezhetett volna jóval előrébb is,de akkora ász,hogy ötödik lett a tudásának köszönhetően!Lorenzo meg azért végzett Rossi előtt mert nem tud semmit"naív".Mégvalamit:Rossi írreális féktávjait mindig rontás követi.Rossi nagyon nagy versenyző,de ezek az ellenfelek nem Gibernau,Biaggi Capirex.
Félreértés ne essen! Én nem akartam leszólni Rossit mert az tuti hogy a mezőnyben talán ő a legtapasztaltabb! És szerintem is ha nem nőnek fel a csapatok technikailag a dukihoz akkor ez az év VB győztes szempontból lemásolódik! Én sem titkolom hogy DUCATI ezen belül Stoner párti vagyok!
De Rossit sem kell még leírni! Most kezdődött a szezon még akármi lehet!
Üdv!
Egyetértek: ahogy az őt megelőzőknek (akik jól rékészültek , ill. párszor sikertelenül próbálkoztak) visszaszúrt, olyan könnyedén, elegánsan, hogy tanítani kéne, mutatja: belőle egy van.
"és lehet, hogy ingyen is át menne"
'Nyilván' átmenne ingyen, ha legutóbb az adóhatósággal ~30 millió euró adótartozás befizetésről állapodott meg annak érdekében, hogy békénhagyják... Aztán 'nyilván' a duki eddig 'kft' volt (mint sokszoros superbike világbajnok) és csak a gp világbajnoki címmel lett 'Rt' hogy meg tudja fizetni Rossit (de nem kell, mert megy ő ingyé is.. nem?!)..
Meg kell nézni, mi volt a honda mikor Rossi vezette.. (láttam olyan videót, ahol úgy intették le elsőnek, hogy a tankon ült oldalra nézve és integetett.. csak annyi előnye volt, hogy ez belefért..) és mi volt, hol volt a yamaha mielőtt átment. Egyértelműen visszalépés volt, de még úgy is nyerni tudott (kereste a kihívást?). Biztosan nem spórolt a yamaha amikor a szerződés meghosszabbítása érdekében egyezkedett vele. A legutóbbi szerződésük tudtommal az idei szezon végével jár le. Ha a duki nyitni fog - Rossi meg beleun a szélmalomharcba (amit a yamahánál ugye többször megnyert a honda ellenében), átmehet oda.
Egyes vélemények szerint az új gépek kipörgést gátló eljárásai okozzák, hogy Rossi (meg az, aki még tudja csuklóból) elveszti tudásbeli fölénye egy részét, mondván, hogy akinek nincs a csuklójába építve, az is könnyebben tud a határon kigyorsítani (ezügyben emlékezetes Stoner hondás pályafutása, ahol állati jól ment - míg el nem esett egy-egy kanyarodása közben, mégpedig highside-al, azaz ripityára tört a motor). Persze ez csak hab a tortára, de így annyira teljes a Stoner+duki duó (jó pilóta, erős, kezelhető motor), hogy kanyarban is nehézkes megfogni.
Rossi egyben lehet örökös bajnok: nemigen lesz más aki utána csinálja egykori önmagának azon húzását, hogy a hondás "fosságyalázokmindenkit" győzelemsorozatból átlépjen egy nagyobb kihívást és a siker jóval kisebb esélyét kínáló csapathoz. Ha teszemazt Stoner még két szezont nyer a tavalyihoz hasonló fölénnyel, akkor se gondolnám, hogy erőltetni akarná a váltást.
Kedves Fiatal MotoGp rajongók..
Öreg , némi betonos múltamra hivatkozva szeretnék én is hozászólni az előző pár észrevételhez.
Nem titkolom rossi párti beáálítottságomat, De nem azért mert 7-szeres világbajnok, hanem agyogy vezet( stílus , tudás, féktáv ez összetett kérdés..fejben motorozik, ezt kevesen tudják....) A mai ducatival csak rossi! tudná ma felvenni a küzdelmet..A ducatinak hatalmas tolóereje van a kigyorsításoknál és ráadásul a legnagyobb végsebességgel rendelkezik. Ezt kompenzálni csak mégelőbbi gyorsításokkal és a határon való ívfogással lehet ellensúlyozni... ezt csak rossi tudja a mezőnyben... de ez nem elég, mert a duki végsebessége is lenyűgöző a többi márkához képst... de rossinak, és ebben a mezőnyben csak neki erre is van válasza, az írtózatos rövid féktávok a célegyenesek végén... ezt csak ő tudja... de a hatalmas nyomaték és az írtózatos végsebesség (jelen esetben 22 kör alatt) "legyőzhetetlen hosszabb távon a hihetetlen gyors kigyorsítással és a gyakorlatilag nem fékezéssekkel az egyenesek végén... hosszabb távon ez a " széllel szemben2 szindróma amire rossi hamar (8-10 kör alatt rájött) lorenzo még fiatal, naiív, teljes határon képességet érzett arra hogy ezt ellensúlyozza, de neki is csak hatalmas kockáztatással sikerült úgy 3 körig aztán ő is rájött a "szálleel szemben szindrómára.... ha a duki nem változik, vagy atöbbi márka nem nő fel, lemásolódik a tavalyi év annyi különbséggel hogy most nem rossi hanem mindig valamelyik fiatal fog hinni a "mesében2 de ha csak a tudás dönt akkor még mindig rossi áll legközelebb a stoner-duki duóhoz... ez az én véleményem, persze attól szép ez asport hogy mindenki másképp látja ezt....
Pontos Rossi követelés a ducatitól:Michelin gumi,ő választ csapattársat,meg annyi lóvét kért,hogy többségi részvényes lehetett volna belőle a ducati gyárban.
Hali !
Ha jól emlékszem egyszer már hívta a Ducati Rossit és akkor azt valami olyat nyilatkozott. -Sokat kellene feljődni a ducinak, hogy meggondolja egyáltalán és a kis cég nem is tudná öt meg fizetni. -Azt hiszem most már eleget fejlődőtt és lehet, hogy ingyen is át menne.
Tavaj mondta Rossi : A ducatiknak külőn sávot kellene fel festeni .... ebből láttszik, hogy ö egy remek sportember
"Rossinál amit megfigyelni véltem, hogy a verseny egy szakaszán mintha érdesedési csík/rész lett volna a hátsó kerekén (nem egyenletesen verte vissza a fényt mint a többi)" (ezt én mondtam az asszonynak a verseny alatt, meg írtam itt tegnap)
"Bennfentes hírek szerint a Doktor hátsó, Bridgestone gumija a futam után rongyosra volt kopva akárcsak tavaly a Michelin" (ezt meg a sportmotor írja itten: link )
Én néztem az éjjeli 800-as kategóriát is az m1-en! És ott mondták hogy Talma adott egy nyilatkozatot amiben azt mondta hogy megragadt a motorja elsőnek amikor is visszacsúszott a 8-ik helyre! A következő kanyarban ismét beragadt ahol már a 12-ik helyre csúszott vissza! És sajnos itt is fejezte be a versenyt!
Az elején Rossi is jól muzsikált (ment elöl, nem?), utána meg beszélnek a tények amik alapján inkább voltak technikai jellegű okai a hátramenésének; amúgy tényleg tud féktávon és többnyire sikerül neki, de néha nem.. Lorenzo nem véletlen vbajnok, Toseland szintén zenész... Úgyhogy remélhetőleg kiesés, túlzott technikai fölény nem lesz később, oszt győz akinek jobban jön ki az év.
Nekem amúgy az tetszett, mikor a superbike vbajnok Bayliss beugrott (gibernau helyére?) egy 990cm3 korszak és évadzáró futamra és elpicsázta az egész motogp mezőnyt...
A gumikérdés: mivel ez egy prototípus-verseny, a gumikorlátozás faszság.
Elektronika: ez segít, de hál'isten, ez nem F1, itt a vezető nélkül nem áll meg a technika a kerekein.