Csak egy találgatás, kis eséllyel elképzelhető, hogy az előző tulaj töltött bele hűtőtömítő adalékot? Nekem anno a Ladámat az úgy elcseszte, hogy utána a hűtésem meg a fűtésem is jóval rosszabb lett, valóban tömített, valszeg ott is, ahol nem kellett volna? Amúgy a termosztát tényleg esélyes hibaforrás.
Azt sajnos nem tudom hogy ha van is benne szűrő, a honlétét nem tudom. A hűtőt trisóval, ecetes vízzel átöblítettem, nem volt számottevő az a mennyiségű szenny ami kijött, viszont amikor levettem a hengerfejet láttam hogy mind a hengerfej hűtőrész mind a henger hűtőrész egyaránt barnás vízköves anyag borította a felületét(a hengerfejet is átmostam trisóval, ott szépen letudott tisztulni) a hengerben lévő vízben ugyan láttam kisebb szilódarabokat úszkálni, de ettől függetlenül nem vagyok benne teljesen biztos hogy ettől el tudna részben tömődni, ugyanis amikor forrás közeli állapotba kerül a motor sapkát levéve vizsgálom hogy keringeti-e a vizet. Alapjáraton folydogál a víz szépen, de még ekkor is tovább melegedik és látom ahogy a vízszint szépen emelkedik és már a visszatérő kiömlőt is eléri, akkor húztam neki egy kövéret és meglepődve tapasztaltam hogy a vízszint szépen elkezdett csökkenni (a kiömlőből kijövő víz mennyisége persze megnőtt a gázadásnak köszönhetően) gázadás után meginte elkezdett növekedni a vízszint és már a következő gázadás nem segített rajta sokat(lelassította) elérte a peremet és csak ömlött ki a víz, egyből leállítottam megvártam míg abba hadja a kifolyást (kb 1 decit lökhetett ki magából. a lamellákat már nem lepte el a víz, utántöltöttem egy minimálisat járattam még aztán feladtam.
Szia!Nekem a Cagivàm csinàlt ilyet.Forralta a vizet.Szoporoller volt amire ràjöttem a gondra.A blokk sziloval volt összerakva.Nekem a hütési körben volt egy szürö.A levàlo szilodarabok ott akadtak fel.Teljesen nem zàrta el a szürött igy levéve a hütösapkàt azt làttam hogy kering a viz.De nagy fordulaton nem tudott àtmenni a félig eltömödött szürön annyi viz hogy rendesen meglegyen a hütés.Igy pàr perc csapatàs utàn màr lehett tojàst fözni.Szürötakaritàs utàn hibàtlan volt.Azt nem tudom hogy a dt hütésében van-e ilyen szürö,de rànéznek.
Sziasztok! Tapasztalataitokra és tanácsaitokra lenne szükségem.
Adott egy Yamaha DT 125 LC- blokk. Problémáim a következőek: motorvásárlás után vettem észre hogy a hűtőben nincs sok víz, gyors feltöltést követően elindultam kipróbálni a gépet ami kb 1 órán keresztül nem volt gond, leszámítva hogy a motor 1-es 2-es 4ezres fordulatig alig akar menni, lassan pörög fel, DE ahogy átlépi a 4-4,5 ezret mintha poweres lenne a gép(sima LC még nem poweres) megindul kipörög 8-9,5 ezerig viszont ahogy felrakom 3.ba az ereje elmegy 4-4,8 ezerig alig akar felkúszni és nem is gyorsul tovább, a többi sebesség is ugyan ez. DE EZ MÉG A KISEBB GOND. Az 1 órás kör után megálltam pihenni egyet (10p) majd gondoltam én megyek még egy picit. Elindulást követően kb 5 perc múlva közepesen gyenge tempóban egyszer csak felforrt a víz (a hűtősapkát az előző tulaj valamiért kifúrta és egy 8-as csavart rakott bele) egyből megálltam vártam vele 10-20 percet. Ujraindulást követően megint 5-10 perc és elkezdett forrni. Ismerősök egyből megtámadtak hogy hengerfejes-hengerfejes!. Hazaértem szétszedtem hengerfejet leszedtem nem láttam gátrepedést sem sérülést(biztonság kedvéért bevittem az Unix-ba ők se találtak sérülést rajta) Az előző tulaj a hengerfej tömítés főlé is és alá is hőálló szilót rakott, én ezt leszedtem, megtisztítottam a hengert+hengerfejet. Vettem új tömítést összeraktam olajcserét is elintéztem(10W40) Vízpumpa forog igaz hogy amikor ellenőriztem tengelyirányba 2-3mm-t tudott mozogni, de ahogy alapjáraton néztem pörgeti a vizet a pumpa. Összeszerelést követően kipróbáltam, de már az udvarba 10-20-perc körözés(1-es ritkán 2-esbe) után felforrt. kint terepen tempóval motorozva kb 45 percet tudtam vele menni mielőtt el nem kezdett forrni. Elfogytak az ötleteim, remélem lesztek akik találkoztatok hasonló problémával és a megoldásban is tudtok segíteni. Előre is köszönök minden hozzászólást.
Sziasztok Kymco dj world 50 gyújtáskapcsoló bekötésébe kérnék segítséget.
Van 4kábelem a kábelkötegbe és 4 a gyújtáskapcsolóba. A színek piros, fekete, fekete-fehér, zöld. Ha színt a színre kötök nincs gyújtás , valaki megtudná mondani a szín kombinációt vagy valami weblapot ahol ezt megtalálom.
Előre is köszönöm.
Remélem Mami.hu még mindig aktív felhasználó itt.
Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire problémás a felvételi során, ha én jövőre jelentkeznék estire, de már van egy mérnök diplomám és csak saját szórakoztatásomra, hobbiként végezném el a képzést, hogy értsek a saját motoromhoz? Ez problémát jelent a felvételi motivációs beszélgetési részén? A diplomám villamosmérnöki, szóval a belsőégésű motorokhoz nem sok közöm volt eddig, motorozni pedig nemrégen kezdtem el és érdekel a téma, szeretném rendesen megtanulni.
A könyveket láttam korábban, hogy meg lehet venni 22 ezer forint ellenében, ennek mi a módja, engem érdekelne, addig is nézegetném, mert jelentkezni csak jövőre fogok.
Az esti képzésen milyen korosztály képviselteti magát? Nagyon kilógnék 30 évesként?
A válaszait valamint, hogy időt szán rám, azt előre is köszönöm.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, egy '97-es, 150cm-es Leonardo-val kapcsolatban.
A tank és a karburátor közötti csövekkel harcolok, már hetek óta.
Tudom, vannak robbantott ábrák, leírások, de valahogy nekem nem akar összejönni.
Ha fújok a karbiba a levegő résznél féktisztítót, felbőg, pörög mint a bolond, aztán leáll.
Ma sikerült eljutnom addig, hogy hosszú indítózás után, beindult, 3-4 mp-ig járt, a gázkarra is reagált, majd a fordulat leesett. Max gázkarral még jár egy kicsit, de olyan alacsony fordulaton, hogy az még alapjáratnak is sovány lenne. Aztán leállt.
Ezt a műveletet még 1x 2x sikerült megismételni.
Valakinek esetleg ötlet?
Vagy valakinek egy szétszedett 150-es Leo, aki letudná nekem fotózni, honnan és hova kell azt a 4db csövet felrakni?
Köszi szépen!
Széles utat mindenkinek!
Üdv!
Hozzáértő tanácsot kérnék! Ha yamaha mt07-hez veszek típusra gyártott mivv teljes kipufofórendszert, akor szükséges -e egyéb beállítás módosítás (elektronika, injektor, power commander...)? Károsítja-e hosszú távon a motort egy nem gyári (de típusra gyártott ) rendszer? A lényeg az lenne, hogy ne növekedjen a fogyasztás, és ne csökkenjen a teljesítmény. Nem tuning célból szeretném, csak a szebb hangzás érdekében. Eddig sok egymásnak ellentmondó véleményt olvastam. Szeretném tisztán látni a dolgot.
Köszönöm: Tamás
2 éve csináltattam, azóta 4x láttam a felületét, nem tudok különbséget tenni a gyári és ez között. Azt kell megvizsgálni még, hogy egyik gát se legyen átszakadva, mert annak nagyon drága a javítása. CR 125.
Hüvelyezni 2T-t szerintem marhaság, főleg az hogy egy jó minőségű hüvelyesés is ennyibe kerül kb, utána meg eszi a dugókat.
A procedúra kb 3 hétig tartott, de nem bántam meg. Ha kell több info hívj fel, szerintem még megtalálom az elérhetőségüket.
Üdv Urak !
Következő kérdésem lenne !
2T Cross gépeknél egy a henger újra nikasilozás mennyire működöképes dolog vagy csa a sz@rnak adunk vele egy nagy pofont ???
Köszi ! :D
Ha automata szivatós akkor nincs jól beállitva, van a szivatóban egy ilyen tűs kis súber aminek az alapállásán tudsz változtatni, az alapjárat ingadozás meg valószinű karburációs hiba lesz.
Sziasztok!
Évek óta küzdök egy problémával, és most jutottam el oda, hogy feladom, és segítséget kérek Tőletek!
50cm3-es Yamaha Jog-ról van szó.
Friss hengerfúrás, új gyűrű és dugó, valamint főtengely szimeringek után is nehezen indul a napi első indításkor.
Illetve ami nagyobb gond, hogy az alapjáratom teljesen önálló életet él.
Hol magas, hol annyira alacsony, hogy leáll a motor. És ez független, hogy hideg vagy meleg a motor.
Karburátor és benzinpumpa is kitisztítva.
A levegőszűröben is új betét van.
Tudtok esetleg vmi tanácsot adni, hogy mi az Istent csináljak vele?
Sziasztok!
Motorkerékpár szerelőt keresünk azonnali kezdéssel Kecskeméten hivatalos márkaszervizbe. Önálló munkavégzésre képes tapasztalt kolléga jelentkezését várjuk csaapatunkba.
Szervizünk jól felszerelt, 3 állásos, minden van az igényes munkavégzéshez. Wc, tusoló, étkező, munkaruházat biztosított.
jelentkezni az alábbi elérhetőségen lehet: 06-30-2055296 natixkft@t-online.hu
Sziasztok abban szeretném a segítségetek kérni,hogy a MAMI kupán belül az X kategoriákban mik a műszaki feltételek vagyis minek kell megfelelnie a motornak előre is köszönöm.
Hello!
Szeretnék afelöl érdeklödni hogy felnött ként miképp lehet mamiba tanulni? Vagy erröl már lecsúsztam? Ha lehet munka mellet mik a lehetőségek?
Előre is köszönöm a segitséget!
Sziasztok!
Valaki tud esetleg induló motorszerelői képzést Debrecen környékén?
Mert tudom hogy Pesten akad de a pénztárcám ezt nem igazán támogatná.
Válaszotokat előre is köszönöm!
18 éves gimnazista vagyok, és nagyon tetszenek a tuningolt Simsonok, robogók. Én is szeretnék egy kicsit jártasabb lenni a témában ( 2t motortuning), tudnátok könyvcímeket írni, amiből el tudnám sajátítani, hogy hogyan kell tervezni a 2 ütemű motorok vezérlését, ha elméletben megvan, akkor esetleg gyakorlatban is kipróbálná, egy használt Simson henger nem olyan drága. Csak hobbi szinten foglalkoznék vele, olyat pls ne írjatok, hogy menjek gépészmérnöknek, mert mások a továbbtanulási szándékaim, de a matek, fizika megy és érdeklődésem is van. Szóval könyv címeket kérnék, segédanyagokat (magyar nyelvűt)
A motor 11-12000-t pörgött mikor beállt és öntvény TOP DR 70-es van rajta. Sajna gyári túlméretes dugót nem gyártanak már hozzá a Derbi 70-hez. Ezért gyártattam le velük kettő túlméretet. Pedig megjegyzésben írtam nekik, hogy magas 14000 fordulaton is tud pörögni a motor.
Van valakinek tapasztalata a Szekszárdi dugattyú készítő cégről?
A dugó minősége mennyivel rosszabb az eredeti gyári minőségtől náluk?
Sajna én azt tapasztalom, hogy megragad magas fordulatnál. Már kétszer teljesen megragadt, vagy is beblokkolt a motor és egyszer részlegesen.
-Ha már szakmával rendelkezem,akkor csak levelező tagozatot lehet választani?
-Illetve lenne még egy variáció,ami kicsit furcsának tűnhet. Jövőre elvégezném a 11. osztályt itt Kecskeméten,majd jelentkeznék önökhöz nappali tagozatos diáknak. Természetesen újra 11,és a 12 osztályt ott végigjárva. Így csúsznék egy évet,de ez a lehetőség számomra mindig kedvezőbb,mint két évet majdnem a semmiért "végigűlni".
Húzós összeg,de mindenesetre kell egy kötettel. Megvárom a fizetést,és írok privátban! :)
Kecskeméten indítanak motorkerékpár szerelő szakmát kb 5 éve. Azt még hozzá kell tennem,hogy a szak oktató tanárnak semmi köze a motorokhoz,csak könyvből tanítanak valamit.. Sajnos én csesztem el,más szakamát kellet volna választanom a következő két évre,majd a mamiban letenni a motorkerékpár szerelő szakmát.
Adott egy Yamaha DT 125 LC- blokk. Problémáim a következőek: motorvásárlás után vettem észre hogy a hűtőben nincs sok víz, gyors feltöltést követően elindultam kipróbálni a gépet ami kb 1 órán keresztül nem volt gond, leszámítva hogy a motor 1-es 2-es 4ezres fordulatig alig akar menni, lassan pörög fel, DE ahogy átlépi a 4-4,5 ezret mintha poweres lenne a gép(sima LC még nem poweres) megindul kipörög 8-9,5 ezerig viszont ahogy felrakom 3.ba az ereje elmegy 4-4,8 ezerig alig akar felkúszni és nem is gyorsul tovább, a többi sebesség is ugyan ez. DE EZ MÉG A KISEBB GOND. Az 1 órás kör után megálltam pihenni egyet (10p) majd gondoltam én megyek még egy picit. Elindulást követően kb 5 perc múlva közepesen gyenge tempóban egyszer csak felforrt a víz (a hűtősapkát az előző tulaj valamiért kifúrta és egy 8-as csavart rakott bele) egyből megálltam vártam vele 10-20 percet. Ujraindulást követően megint 5-10 perc és elkezdett forrni. Ismerősök egyből megtámadtak hogy hengerfejes-hengerfejes!. Hazaértem szétszedtem hengerfejet leszedtem nem láttam gátrepedést sem sérülést(biztonság kedvéért bevittem az Unix-ba ők se találtak sérülést rajta) Az előző tulaj a hengerfej tömítés főlé is és alá is hőálló szilót rakott, én ezt leszedtem, megtisztítottam a hengert+hengerfejet. Vettem új tömítést összeraktam olajcserét is elintéztem(10W40) Vízpumpa forog igaz hogy amikor ellenőriztem tengelyirányba 2-3mm-t tudott mozogni, de ahogy alapjáraton néztem pörgeti a vizet a pumpa. Összeszerelést követően kipróbáltam, de már az udvarba 10-20-perc körözés(1-es ritkán 2-esbe) után felforrt. kint terepen tempóval motorozva kb 45 percet tudtam vele menni mielőtt el nem kezdett forrni. Elfogytak az ötleteim, remélem lesztek akik találkoztatok hasonló problémával és a megoldásban is tudtok segíteni. Előre is köszönök minden hozzászólást.
Van 4kábelem a kábelkötegbe és 4 a gyújtáskapcsolóba. A színek piros, fekete, fekete-fehér, zöld. Ha színt a színre kötök nincs gyújtás , valaki megtudná mondani a szín kombinációt vagy valami weblapot ahol ezt megtalálom.
Előre is köszönöm.
Remélem Mami.hu még mindig aktív felhasználó itt.
Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire problémás a felvételi során, ha én jövőre jelentkeznék estire, de már van egy mérnök diplomám és csak saját szórakoztatásomra, hobbiként végezném el a képzést, hogy értsek a saját motoromhoz? Ez problémát jelent a felvételi motivációs beszélgetési részén? A diplomám villamosmérnöki, szóval a belsőégésű motorokhoz nem sok közöm volt eddig, motorozni pedig nemrégen kezdtem el és érdekel a téma, szeretném rendesen megtanulni.
A könyveket láttam korábban, hogy meg lehet venni 22 ezer forint ellenében, ennek mi a módja, engem érdekelne, addig is nézegetném, mert jelentkezni csak jövőre fogok.
Az esti képzésen milyen korosztály képviselteti magát? Nagyon kilógnék 30 évesként?
A válaszait valamint, hogy időt szán rám, azt előre is köszönöm.
Üdvözlettel,
M
Segítségre lenne szükségem, egy '97-es, 150cm-es Leonardo-val kapcsolatban.
A tank és a karburátor közötti csövekkel harcolok, már hetek óta.
Tudom, vannak robbantott ábrák, leírások, de valahogy nekem nem akar összejönni.
Ha fújok a karbiba a levegő résznél féktisztítót, felbőg, pörög mint a bolond, aztán leáll.
Ma sikerült eljutnom addig, hogy hosszú indítózás után, beindult, 3-4 mp-ig járt, a gázkarra is reagált, majd a fordulat leesett. Max gázkarral még jár egy kicsit, de olyan alacsony fordulaton, hogy az még alapjáratnak is sovány lenne. Aztán leállt.
Ezt a műveletet még 1x 2x sikerült megismételni.
Valakinek esetleg ötlet?
Vagy valakinek egy szétszedett 150-es Leo, aki letudná nekem fotózni, honnan és hova kell azt a 4db csövet felrakni?
Köszi szépen!
Széles utat mindenkinek!
Hozzáértő tanácsot kérnék! Ha yamaha mt07-hez veszek típusra gyártott mivv teljes kipufofórendszert, akor szükséges -e egyéb beállítás módosítás (elektronika, injektor, power commander...)? Károsítja-e hosszú távon a motort egy nem gyári (de típusra gyártott ) rendszer? A lényeg az lenne, hogy ne növekedjen a fogyasztás, és ne csökkenjen a teljesítmény. Nem tuning célból szeretném, csak a szebb hangzás érdekében. Eddig sok egymásnak ellentmondó véleményt olvastam. Szeretném tisztán látni a dolgot.
Köszönöm: Tamás
Hüvelyezni 2T-t szerintem marhaság, főleg az hogy egy jó minőségű hüvelyesés is ennyibe kerül kb, utána meg eszi a dugókat.
A procedúra kb 3 hétig tartott, de nem bántam meg. Ha kell több info hívj fel, szerintem még megtalálom az elérhetőségüket.
Következő kérdésem lenne !
2T Cross gépeknél egy a henger újra nikasilozás mennyire működöképes dolog vagy csa a sz@rnak adunk vele egy nagy pofont ???
Köszi ! :D
A következő termékkel van valakinek tapasztalat
- http://metabond.hu/hu/termek/metabond-4t
Köszönöm a segítséget
Évek óta küzdök egy problémával, és most jutottam el oda, hogy feladom, és segítséget kérek Tőletek!
50cm3-es Yamaha Jog-ról van szó.
Friss hengerfúrás, új gyűrű és dugó, valamint főtengely szimeringek után is nehezen indul a napi első indításkor.
Illetve ami nagyobb gond, hogy az alapjáratom teljesen önálló életet él.
Hol magas, hol annyira alacsony, hogy leáll a motor. És ez független, hogy hideg vagy meleg a motor.
Karburátor és benzinpumpa is kitisztítva.
A levegőszűröben is új betét van.
Tudtok esetleg vmi tanácsot adni, hogy mi az Istent csináljak vele?
Motorkerékpár szerelőt keresünk azonnali kezdéssel Kecskeméten hivatalos márkaszervizbe. Önálló munkavégzésre képes tapasztalt kolléga jelentkezését várjuk csaapatunkba.
Szervizünk jól felszerelt, 3 állásos, minden van az igényes munkavégzéshez. Wc, tusoló, étkező, munkaruházat biztosított.
jelentkezni az alábbi elérhetőségen lehet: 06-30-2055296 natixkft@t-online.hu
Szeretnék afelöl érdeklödni hogy felnött ként miképp lehet mamiba tanulni? Vagy erröl már lecsúsztam? Ha lehet munka mellet mik a lehetőségek?
Előre is köszönöm a segitséget!
Idén újult erővel nekivágnék a Maminak. Nyilt nap,illetve felvételi időpontját valaki tudja?
Valaki tud esetleg induló motorszerelői képzést Debrecen környékén?
Mert tudom hogy Pesten akad de a pénztárcám ezt nem igazán támogatná.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Van valakinek tapasztalata a Szekszárdi dugattyú készítő cégről?
A dugó minősége mennyivel rosszabb az eredeti gyári minőségtől náluk?
Sajna én azt tapasztalom, hogy megragad magas fordulatnál. Már kétszer teljesen megragadt, vagy is beblokkolt a motor és egyszer részlegesen.
-Ha már szakmával rendelkezem,akkor csak levelező tagozatot lehet választani?
-Illetve lenne még egy variáció,ami kicsit furcsának tűnhet. Jövőre elvégezném a 11. osztályt itt Kecskeméten,majd jelentkeznék önökhöz nappali tagozatos diáknak. Természetesen újra 11,és a 12 osztályt ott végigjárva. Így csúsznék egy évet,de ez a lehetőség számomra mindig kedvezőbb,mint két évet majdnem a semmiért "végigűlni".
Kecskeméten indítanak motorkerékpár szerelő szakmát kb 5 éve. Azt még hozzá kell tennem,hogy a szak oktató tanárnak semmi köze a motorokhoz,csak könyvből tanítanak valamit.. Sajnos én csesztem el,más szakamát kellet volna választanom a következő két évre,majd a mamiban letenni a motorkerékpár szerelő szakmát.