Esetleg valakinek megmaradtak a mamis tankönyvei? Sajnos nem tudom hogy az el ballagott diákoknak vissza kellet e adniuk a tankönyveket,de ha nem engem érdekelne! Természetesen NEM INGYEN KÉREM! Ha tudsz benne segíteni kérlek írj egy emailt: szotyilow@citromail.hu
Sajnos jövőre én nem leszek mamis családi problémáim miatt.. Ettől függetlenül állami suliban ugyan ezt a szakmát fogom tanulni(Had ne mondjam hogy a színvonal kb egyenlő a nullával)
Köszönöm! Ez egy nagyon jó hír. Szerintem a napokban le is adom a jelentkezésemet. :D
Legszívesebben már most kimennék, lenne is lehetőségem gls-nél dolgozni érettségi után, de meló mellett nem akarok tanulni +még németül sem tudok. Ennyi idősen meg ez a 2 év belefér.
Nem régóta vagyok a szakmában de azt kijelenthetem, hogy rettentő sokat áldoztam már a "Sebesség Istenének"
Csak egy sok közül:
Aprilia Scarabeo 200
motor zajos, olajfogyasztás.
Meghallgatom, eggyértelmű szelep meg vez. lánc hang. Árajánlat, oké bontsuk meg.
Kartergázcső tákolt, szelepfedél tömítésnél folyik az olaj, hézag nagy, lánc lóg...
Gondolkodás, mi legyen. Borítsuk szét egyből vagy adjunk egy esélyt, hogy "símogatással" próbálunk spórolni. Kompreszzió mérés, viszonylag ok, próbakör, megy rendesen. Nem éreztem szükségesnek a komolyabb műtétet. Lánc, szelepfedél tömítés, kartergázcső, olaj cs., Légszűrő ellenörzés, karbi beállítás, kész van, próba. 1hét 600km alatt több mint fél liter olaj...Nem nyert, mi legyen mi legyen, komolyabb szétszedés...
Most jön az érdekes rész. Föl a padra, rendesen leidomozás, víz, olaj, doboz, hátsó idom, ülés le. Undorító sár mindenhol. Ahhoz, hogy értsétek, ismerni kell a ezt a típust (én nem ismertem) Ugyanis az előzö szervíznél ellenőríztem a levegőszűrőt ami négy csavar, függőlegesen kihúzod, mosás, vékonyan "sprézés" :) mehet vissza. Na ennél a jól sikerült konstrukcióban ha nincs kompletten leidomzva az egész (kb 15 idom 50 csavarral), akkor egy átlagos légszűrő tisztításnal bárki (bármelyik márkaszervíz, Józsi bá, kezdő motorszerelő) benéz a légszűrőbe téglalap alakú sőtét odut lát. A második szétszerelésnél mivel kiszereltem a komplett légszűrőházat és bele tudtam nézni, akkor pontosan olyan látvány fogadott, mint a tengerparton ahogy a húllám mintákat csinál a homokba, kb 3 cm vastagon állt a retek. Úgy nézett ki mintha fordítva közlekedne a levegő benne, ugyanis a szűrt oldalon volt a "tengerpart" a bejővő részén meg viszonylag tiszta volt. Ekkor tűnt fel, valami furcsa dolog lóg ki a légszűrőház aljából, ahova a kartergázcső csatlakozik, egy bowden feszesség állító volt betákolva, erre felhúzva a cső. Mellette a légszűrőház ülepítőjénél a furat szabadon. Ezen a 8mm átmérőjű furaton a hátsó kerékről felverődő, sár, hólé be tudott jutni, szinte közvetlenül a karbihoz. Oké fasza, megvan a hiba egyrészt a motor rommákopva, másrészt a kartergázcső feszesség állító csavarból tákolt csatlakozója eltömődött a belülről visszafolyó sártól... és gyakorlatilag zárva volt(ez leírva szerintem úgy hangzik mintha össze vissza magyaráznék). úgy gondolom ennek köze lehet a szelepfedél tömítés elfáradásának.
További érdekességek:
A hengerben még látszódott a hónolás, a dugattyún nem volt homokra utaló jel (akinek megmutatták egyszer milyen ez az játszva felismeri, én Fateromnak köszönhetem)
A hengert mérni nem tudtam (szerszám híján), gyűrűhézag kopottas, viszont az olajlehúzó gyűrű majdnem át esik rajta.
Ez furcsa volt nekem, miért kopik el jobban a lehúzógyűrű mint a kompresszió.
Volt polcon bontott fúrt henger dugóval, hengerfej szét, nagyrevízió, becsiszolás, szimeringek, gyakorlatilag minden ami az olajfogyasztással kapcsolatos, kicserélve és összerakva.
Szóval az agész mondanivalómnak a lényege, hogy elsőre is magtalálhattam volna a hibát, ha komolyan érdekel, hogy van felépítve a számomra ismeretlen motor.
A sztorihoz hozzátartozik, hogy ez a blokk van az aprilia leonardo, scarabeo, és majdnem a bmw c1-ben is( erről szintén van egy pikáns sztorim) és leonardót annyit csináltam már, hogy a vez lánc cserét kb 3 óra alatt megoldom rajta. Ez volt a vesztem, ha nem rutinból állok neki a lánc cserének először, és ha blokkon kívűl a kasztni is érdekelt volna akkor elsőre megvan.
Az mellettem szól azért, hogy aki nem futott bele ilyen szívásba, nem idomozta volna le, az egész motort hogy ellenőrizze a légszűrőház belsejét.
Vagy tévedek?
Küldöm ezt a kezdő szerelőknek segítségül, és várom a tapasztaltabbaktól a véleményeket.
Üdv,
Kisfrecska
Most nem felejtettem el fényképezni, úgyhogy lesznek képek is, ha valaki tényleg meg akarja érteni.
Külföldön is elfogadják az itt szerzett szakmát?
Tanulmányaim után Németországba távoznék.
De ha nem fogadják el, akkor neki se állnék, itthon úgyse maradok...
Attól függ, hogy jelenleg hányadikos vagy:
Ha 8-os: Február vége, márciusban felvételi,
Ha 10-es vagy annál magasabb: Május első hete, felvételi május közepén.
Pótfelvételik augusztusban is vannak, de kérdés, hogy akkor beférsz-e még.
Csapatbővítés!
A Mirek Motors felvételt hirdet motorkerékpár szerelő és robogó szerelő munkakörök betöltésére. Az állások 2013 márciustól tölthetők be, meglévő motorkerékpár szerelő végzettséggel! A követelmények nem túl lazák, de azért érdemes már most jelentkezni. Bővebben
Ha szeretnél, vehetsz tőlünk is, 22e Ft a négy tankönyv.
Hol indítanak ilyet?