Akkor fordulaton nem lenne használható. Ráadásul hangolni az átmérővel és a hosszal együtt lehet. A kipufogóban meg mások a nyomásviszonyok.....
De jó lenne egy műszaki adatlapot látni erről. Egyébként egy sima MAP szenzor is tudja mindezt, ráadásul a legtöbb motoron van is gyárilag.
Egyes gyártók más marketing illetve fejlesztési filozófiát folytatnak, mint mások. Egyébként mára már sok esetben a motorok-autók annyira ki vannak optimalizálva (fejlesztési-tesztelési költségek, felhasznált anyagok stb.), hogy nincs egy olyan alkatrész, ami a hosszabb életet szolgálja. Talán a Németek akik a legszigorúbbak a beszállítókkal szemben (VW csoport, BMW). A Franciáknak, Olaszoknak, Japánoknak jelenleg olyan céltudatos-intelligens rendszere és olyan diagnosztikai lefedettsége van, mint kb.10 éve a VW csoportnak és a BMW-nek.
bocsi hogy bele duma, de egy 20 centis vezeték spórolás 1 millió autónál már szép. a franciák 1-10-ig osztályoznak mindent ha szerencséd van akkor egy kategoria minden mondjuk 3-as akkor jó a motor de ha van benne egy 10-es akkor tényleg oszcilloszkóp mert csúnyán jár, nem megy vagy ilyesmi. sokat mérek és van egy kazal alkatrészem ami majdnem ugyanaz az adat de 1-2 ohm már különbség.
Jelenleg egy rendszerrel kapcsolatosan a beszállítói ár egy lényeges szempont. További probléma, hogy a beszállítók olyan rendszerekkel állnak elő és olyan rendszereket kínálnak hihetetlen áron, ami eleve nincs kitesztelve normálisan. Gondolok itt pl: a Toyotára, akik átestek a ló túloldalára. Egyes gyártókat csak az érdekli, hogy mennyibe kerül és mikor lesz kész. Más gyártók 200-300 oldalas kritériumokat írnak elő egy rendszerrel kapcsolatosan, míg mások csak pár oldalt.
Minden esetre azért vannak tesztelési hiányosságok és a safety management mindent elárul. Egyes hibaforrásokra, hibalámpát, tárolt hibát sem ad és az élőadatok elemzése sem vezet eredményhez. Én számtalanszor hangoztattam, hogy bizonyos hibaforrásokat csak oszcilloszkóppal lehet biztonsággal diagnosztizálni. De sajnos nem talált fülekre..
Nekem a Honda rendszeréről a Toyota filozófiája jut eszembe. Úgy a legkönnyebb robusztus rendszerrel előállni, hogy a safety managementben a határokat szélesebbre írjuk és ami bizonytalan azt figyelmen kívül hagyja. Ezzel a tulajdonos azt a képet kapja, hogy a rendszer robusztus.
Kedves MAMI
Néztem az iskolát és lehet hogy beadom a jelentkezést. Az volna a kérdésem ,hogy levelezőn is lehet jelentkezni a verseny motorszerelő szakra? Várom válaszukat. Üdv
Én jelentkeztem a versenyszerelői szakképzésre, és azt szeretném kérdezni ,hogy erről a jelentkezésről le kell-e adni ezt a jelentkezési lapot február 15.-ig a továbbtanulás végett, avagy ez csak felsőoktatásra való jelentkezésnél szükséges?
Én kerestem az oldalon ezzel kapcsolatban választ, nem találtam.
Ha elnéztem volna valamit akkor elnézést kérek.
De jó lenne egy műszaki adatlapot látni erről. Egyébként egy sima MAP szenzor is tudja mindezt, ráadásul a legtöbb motoron van is gyárilag.