Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A kétütemű motor lelke a rezonátor.
http://www.szocimotoros.hu/hu/...
Ha az a motorod amit a képel látható, akkor egy rávaló kipufogóval kezd, 2T-te egy sima cső egyáltalán nem jó, arra rezonátor kell.
Ez rávaló, csak már nincs meg eladtam.
Sziasztok!
Én ilyen polini hengert keresnék malaguti fifty-re, rossz állapotú sérült is érdekel.
epj@freemail.hu
léghűtéses malaguti(grizzly,fifty,mgx) 50ccm blokk eladó ,3 seb,berugós,jó állapotban,ár 20eft
szacsomotor@freemail.hu
06302692998 posta megoldható
Hát gondolm nincs vele csak egy kicsit izmosítani akarok rajta csak nem nagyon tudom hogy hogyan kéne elkezdeni.
Helló, Nekem Malaguti Fifty top van ugyan ez a blokkja az biztos meg sok cucc passzol, mi a gondod?
Sziasztok.Van egy 1992-es Malaguti RST 50 es gépem.De sajnos nemsokat tudok ezekröl a gépekröl hogy hogyan lehetne őket egy kicsit élénkebbé tenni .Ha valaki tud adni egy pár jó ötletet azt nagyon megköszönném.
Szia!

Végre sikerült megcsinálnom a robogóm.
Szétszedtem csutkára aztán összeraktam rendesen, új szímeringeket és új szívó omembránt vettem bele. Átnéztem a szívatót is, ami rendesen működik. A probléma még mindíg fent ált, hogy nem akar a moci indulni több nap állás után, csak melegen, sőt már nagyon melegen sem. Aztán kerestem bele egy használt gyertyát, mert már annyit rugdostam, hogy tele volt csuvával, azóta a motor úgy inndul mint az álom. Hidegen és meleg is indul, még három nap múlva is. Hát, ha tudtam volna......
Hali!
Van egy Malaguti Fifty-m ELADÓ. 4 sebességes ,vizes blokkal. Új karbi,új gumik,gyűrűzve,csapágyazva. Időhiány miatt eladó. (Van még mit csinálni rajta) Irányár: 35e kemény magyar forint.
Érd.:vigla@citromail.hu
Űdv, ha van valakinek egy 150T Madison papírokkal rendelkező váz a birtokában, kérem vegye fel velem a kapcsolatot. Érdekelhet külföldi, vagy lejárt okmányos is, lényeg, hogy forgalomba lehessen helyezni. kollaristvan@citromail.hu
Szia!

Tegnap óta állt a moci, és ma délután be akartam indítani, de nem indult.
Szia és nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Ma reggel jöttem haza a melóból természetesen a motor nem indult be, ezért hazatoltam. Ma szétszedtem mindent.
A kuplungra visszatérve, elinduláskor nincs a motorba erő olyan mintha 10g- os görgők lenének benne, csak kerreg addig ameddig fel bírja venni a fordulatot. A kuplung nem csúszik de lehet, hogy kevés a kompresszió? (mint mikor egy simsonnal 2- ben akarok elindulni) Más... Levettem a hengert de jónak tűnik, szép egyáltalán nem vállas és a gyűrűk sem kopottak.
Levettem a membránt na az egyik kicsi fülecske kifelé állt, nyitva volt. Lecsavaroztam a membránlapot de az a gáz vele, hogy az előző tulaj nagyon megnyomorgatta, elhajlítgatta, a lapon lehet látni a gyűrődéseket. Fúú! Akkor ezért nem indult a motor?
Igen a fény felé fordítva nagyon jó látni ha nem zár rendesen.
Görbítettem a lapon most zár rendesen de ki fogom majd cserélni. Remélem most már fog rendesen indulni a motorom.
Lehet kapni ilyen carbonos membrán lapokat is, erről mi a véleményed? Egyszer én egy am6- os blokknál már próbáltam a carbon lapot de nem ment tőle, fulladt mintha rengeteg benzint kapott volna. A fémmel meg ment mint a fene.
Nagyon jó lenne ha reggel indulna a mocim.
Viszont a hajtással, hogy mi lehet?
Elméletileg ha a kicsi görgők vannak benne, akkor az olyan mintha a motor 1- be lenne, vagyis nehezebben bír felváltani, a szíjat felnyomni. A kuplung meg csak átadja a fordulatot a kerékre.
Szerintem az nem lenne baj ha korábban nyitna, csak ugrósabb lenne a motor. Ha később a nyit a kuplung akkor van egy kicsi szünet alul, ahol nem csinál semmit csak pörög a motor, ilyenkor annak is meg van a veszélye, hogy felvált a szíj,
(a fordulattól) mielőtt fogna a kuplung.
Na ezt most jól el magyaráztam. Az ismerősöm crossere még
2- személlyel is és úgy elindul, igaz pörög a motor de megy mint a fene. Gázrántásra úgy ugrik majdnem ki áll kerékre.
Az én motorom meg elinduláskor sír, ha már felveszi a fordulatot akkor viszonylag jól megy. Mondjuk ez már nem is érdekel csak induljon reggelente, több nap állás után is.

KÖSZI A INFÓKAT
Üdv
Ahogyan írtam szerintem két oka is lehet, illetve hármat írtam de bízzunk benne, hogy nem kompresszió baja van.Indulásnál hogyha pörög és nem megy akkor nem, hogy csiszolni kellett volna a kuplungodból hanem el lehet kopva.Amúgy elég jó ez a görgőházas megoldás ezekben a robogókban.Írok pár méretet leellenőrizve őket, adhatnak neked segítséget.Hogyha esetleg kíváncsi vagy és van rá lehetőséged a kopressziót is megmérheted benne.
Szóval a kuplung ferodol vastagsága gyárilag 4 mm kell, hogy legyen ami 2.5 mmig jónak mondható.Ezek gyári adatok a kuplungharang kopásánál előfordulhat hogyha ferdoloztatod 4mm él vastagabb ferodolt is elbír a szerkezet.Ugye a 2.5 mm pedig egy gyári érték szintén, használtam olyan robogót amin volt vagy 0.5 mm és még is működött csak épp nehezen lehetett vele szépen elindulni.Kuplungrugódnak hogyha kiveszed hosszában gyárilag 121.7 mm ami 106.7mmig jó, utána csere érett.Kuplungharangod belső átmérője gyárilag 105 mm ami 105.4 mmig kophat, de szintén hogyha ferodoloztatod a kuplungot vastagabb ferodol réreggel megoldható, nem feltétlen kell új kuplunharang.Ékszíjad szélessége gyárilag 16.8 mm és 15.5mmig használható is.Görgők külső átmérője gyárilag 15mm ami 14.5mmig jó de azokon úgyis Látod hogyha kopottak, vagy kockásak.Hogyha érdekel a gyári gyertya fajtákat is leírhatom neked, de most nem írom le feleslegesen.
Membránt úgy tudod ellenőrizni, hogy kiveszed a helyéről és először is fényrés mellett megtudod Nézzni, hogy mekkora az elvetemedése,hogyha nagy akkor cserés, alap helyzetbe teljesen zárnia kell illetve van egy még egyszerűbb módja, hogy megfújod és hogyha szép búgó hangot ad akkor jól működik hogyha semmi különös hangod nem ad akkor rossz, de fényrést ellenőrizz.Hogyha rossz nem érdemes csiszolgatni a házat, hajlítgatni a lapokat újat kell venni.Automata szivatót is kiveszed és úgy tudod ellenőrizni, először is egy multiméterrel megNézheted, hogy egyáltalán kap e áramot, utána használat mellett, természetesen nem úgy, hogy motorozol, leméred a tüske elmozdulását, tehát megméred hidegen, majd egy kis idő múlva (melegen) is megméred és elmozdulásnak kell történnie, hogyha nem mozdult el akkor nem működik, és cserés.Haver gépe jobban megy több mindentől függhet, ahogy Látod a hajtás viszonylag összetett dolog, több fajta beállítás lehetéges, úgy mint a karburátornál, illetve a kompresszió nagysága is biztos, hogy különböző a két gépben.
Sziasztok!
Eladó egy f12, 100 ccm-s. Most lett kész rajta a nagy generál(motor,elektromosság,stb.)
Ha valakit érdekelne kérésre küldök képeket róla.
Szia!

Idáig nem volt vele probléma, vagyis csak annyi, hogy jól indult de ha elakartam vele indulni betorpant. Most kezdte el csinálni azt, hogy több nap állás után nem indul. Szerinted két oka is lehet? Vagy a membrán, vagy az autóümata szívató? Ma ismét leszedtem a karbit és teljesen szétszedtem, átmostam benzinben, meg kifujkáltam mindent kompresszorral.
Hogyan tudom a memránt ellenőrizni?
Az autómata szívatót hogyan tudom ellenőrizni?


A kuplungját is sikerült aránylag elfogadhatóra megcsinálnom.
Nem a gyári, egy malosi variátor van rajta 5g- os görgőket vettem bele. Kicsit túl is pörög szerintem de a nehezebb görgőkkel nem bírna elindulni. A kuplungjából kicsit lecsiszoltam de elinduláskor olyan mintha (az biztos, hogy nem csúszik) hanem olyan mintha (nem is tudom elmondani, egyszerúen szar) mintha túl nehezek lennének a görgők. Ha már megindul akkor meg nagyon is pörög de nem halad a motor. Ezzel nincs is probléma mert nem érdekel, menni lehet vele. Nagyon érdekes a robogóknak a variátoros, szíjas, kuplungos hajtása, nekem igazán nem is tetszik.
Az ismerősöm crossere bárhol, bármikor megenné az enyémet.
Az a crosser úolyan jól ugrik, gyorsul és megy mint a fene, az enyémhez képest.

Köszönöm segítséget!
Üdv
Eddig nem csinálta több nap állás után?Szerintem vagy rossz a hidegindítód amit hogyha kiveszel le tudsz ellenőrizni.Esetleg rossz a rezgőszeleped, így nincs meg a megfelelő dekompresszió és elejti az üzemanyagot a gép, és mire rugdalással feltöltöd a karburátort annyira, hogy betudjon indulni az nem két perc, bár ennél az esetnél segítenie kéne hogyha befogod a légszűrőt, akkor sem elsőre de nem századikra kellene, hogy induljon.Esetleg nincs kompressziód de remélhetőleg valami kisebb gonddal megúszod.
Szia!

Mért nem akar a motorom beindulni?
Most állt a motor egy- két napot és nem bírtam beindítani,
a levegőszűrőt is befogtam de semmi, a motor nem indult.
Aztán rúgtam rá vagy 100- at és nagy nehezen, keservesen beindult. Azóta indul, a gázt is jól veszi és alapjárat is van, csak hidegen nem indul be.

Köszönöm!
Utolsó szó
Hehe kösz az őszinteséget az égés miatt...Utána járok mindenfélekép
De ez már meg nyugtatott hogy nem csak én nem tudom....ugye érdekes...milyen egyszerűnek hangzik "műanyagbolt"de olyan nincs is.......Hehehehe na ok kösz....Cső
Üdv
Nagyon jó, hogy meg lett és kitudtad javítani.Akkor ahogy írtam:,,Hogyha gázhúzásokra betorpan akkor sok lesz az üzemanyagod, vagy éppen a levegőd, első gyári beállítással megszűnik, másodiknál fals levegőt szívhat például rossz állapotú levegőszűrő betét, vagy repedt, törött szívócsonk miatt.,,
Rengeteg levegőt szívott a gép, azt hittem a levegőszűrőd rendbe van, mondtad volt karburátor takarítás, egyebek, nálam első a levegőszűrő csere hogyha leveszem, szinte mindegy milyen állapotban van.Dehát mostmár mindegy.Hogyha porosabb utakon fogod esetleg használni akkor a szivacsot cseréld úgymond sűrűn, nem egy nagy összeg.
Szia!

Na megvan a hiba, az előző tulaj kiszedett mindent a légszőrő házból. Abban kéne lenni egy szűrő szivacsnak, meg két darab terelgetőnek. Az egyik terelgető az ilyen lapocska a másik egy gumi cső amin a levegő egyből bejut a dobozba. Szóval ha teljesen gyári légszűrő dobozt használom akkor jól ugrik a motor és nem torpan.
Ja meg egyből frankón reagál a karbi a beállításokras és a gázhúzásra.
Helló!
Reméle hogy sokat segítettem
Hát igen inkább itt
Hát igazság szerint a műanyag darabot mamáméknál találtam ....
Hát hogy hol lehet venni az jó kérdés ..hm.
Hát lehet barkács boltba találsz nem biztos , nem igazán tudom énsem.
Hello bocs hogy megint zavarok de azt még meg kérdezném milyen boltba lehet műanyagot venni....lehet hülye kérdés de inkább itt égek mint a boltba...köszi
Köszi a segítséget!
Miattam nem érdemes veszekednetek. Csak egy pár jó tanácsot szerettem volna kérni amit meg is kaptam! Köszönöm szépen!
mostmár nem nagy kalapáccsal fogok neki esni és tudom mire kell odafigyelni. Szerelőt biztos nem fogok hívni akkor elvihettem volna már rég. Nem vagyok motorszerelő vagy autószerelő, de nem is egy aktakukac. bízom magamban. megoldom és majd megírom hogy sikerült.:)
Köszi a segítséget!
Köszönöm....