Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most az a bajom, hogy lomha a motor, nehezen gyorsul és a gázrántásra nem csinál semmit.
Ha azt akarom, hogy jól ugorjon a gázadásokra, akkor milyen görgőt kell, hogy vegyek? Nehezebbet vagy könnyebbet?
Hogy működik ez az egész?
Szia!

Ma szétkaptam a motor oldalát, hát na ezt nem kellett volna.
Amit cserélni kellene... a görgők szana szét vannak kopva,
a szíj is rongyosra van szakadozva, és a hátsó kuplung ferodol el van kopva. A többi okés!
Egy nagyon fasza rx- et adtam érte.
Szerinted mennyit lehet egy ilyen motoért kérni, és mit kezdjek most vele?
32 éves vagyok.

Ami még nagyon érdekel.
Most 5- grammos görgők vannak a motorban.
Hogy szokták, hogy kell a görgők súlyát beállítani?
Tudom, hogy van egy gyári méret de mi, hogy is működik ez?
Ha könnyebb görgő van benne akkor gyengébb lesz a motor, vagyis azért mert egyből tolja fel a szíjat a tárcsára, de akkor a végsebessége is több lesz a mocinak.
És van az mikor nehezebb a görgő és ezért a szíj is jobban lentmarad, a motor ezáltal pörgősseb lesz és jobban gyorsul, de a végsebessége ilyenkor kissebb lesz.
Mi a lényege ennnek?
Üdv
Érted a kuplungot?Hát várható volt, hogy az SR földútra nem lesz jó, peres gumikkal és amúgy sem terep robogó.Oda mint ahogy már tárgyaltuk vagy krosszmotor de legalább tereprobogó megfelelő.Megkérdezhetem mennyi idős vagy?Hogyha neked nem jó ez a motor add el és vegyél egy Crossert hogyha az megfelelt.
Szia!

Már értem a kuplungot, azzal minden oké.
A motor marha jól megy, nagyon jól indul hidegen és melegen is, olyan 90- a vége. A legnagyobb bajom az, hogy csak jó minőségű beton úton tudom használni pedig 13- colos kerekei vannak, jó peres gumikkal. Próbáltam egy kicsit földes úton menni de felejtős, igazi halál volt. Na most nem is tudom, hogy mit kezdjek vele? Nálunk a faluba nincsenek olyan jó utak, ezért lehet, hogy el kel cserélnem majd valami másra. Az a crosser amit már meséltem, ami kölcsön volt nálam, azzal mentem árkon bokron, földes úton, annál nem volt ilyen baj. A crosser az aprilia sr- hez képest marha jól motorozható terepen. Most szerinted mit tegyek? Köszi az infókat!
Üdv
Nekem nem volt különösebb gondom egy robogó kanyarodásával sem pedig párat már volt Szerencsém használni.Mondjuk hogyha ennyire nem tudod jól motorozni a robogókat és nem kedveled őket, nem értem miért akarsz robogót.Mondjuk ez már egy másik dolog.Elindulásodnál a nagy gáz után való indulás kuplung problémára utal.Hajtásban lekell venned a kuplungharangod, kuplungpofákat pedig vagy cserélned kell, vagy hogyha van a közelben fékpofa felújító iparos akkor újratudja neked ferodoloztatni.Egyik sem egy nagy összeg.Szédszedéséhez hogyha mákod van elég hogyha behúzod a hátsó féket és megtudod lazítani.Bár ez kevés alkalommal szokott összejönni, főleg olyan robogónál amit régen szereltek.Ebben az esetben vagy speciális kulcsal, vagy ütvecsavarhúzóval, légkulcsal tudod levenni.
Kép
Szia!

Sikerült cserélnem a crossmotoromra egy robogót.
Aprilia sr 50- es mint a képen, a kép az csak ilusztráció.
Hát elég érdekes ez a robogózás, nagyon szokatlan, hogy a lábamközött nincs semmi, nem is érzem magam biztonságba.
Inbolyog mint a többi robogó, a gödrökat nagyon szarul veszi és kanyarodni ez sem akar. A motor marha jól megy 90- a vége, viszomt ahoz képest ahogy megy szerintem buta az egész váz és a futómű. Na mindegy, majd csak meg szokom, hát nem vagyok egy nagy robogós az is biztos.
Egy nagy bajom van vele, hogy olyan nehezen tudok vele elindulni.
Mikor beindítom és el akarok vele indulni akkor olyan nagy gázt kell neki adnom, hogy meginduljon a motor, csak pörgetem és sokáig nem csinál semmit, aztán ha már pörög mint az állat akkor indul el. Na ez mitől lehet? Köszönöm szépen a segítségedet!
Igen az valóban kevés lesz.Hogyha lesz pénzed és érdekel keress bátran.
Szia!

Igen érdekel, vagyis nagyon jó lenne csak a pénzem elfogyott.
20- e maradt és az elég kevés egy mocihoz.
Egyébkénz hol, merre laksz?
Üdv
Nekem mint mondtam van egy Crosserem hogyha érdekel.Mondjuk nem tudom mennyi pénzed van.Enyém szerintem esztétikailag szép, pár kisebb karc de minden idom megvan, kevés kilóméterrel.Egyedül a hidegindítója nem tökéletes mivel indítás után egy kis ideig alapjáraton kell hagyni, engem nem zavart a dolog, sőt direkt nem cseréltem ki mert így legalább megvan a bemelegítés, amúgy úgyse tartja be senki.De ez pár ezer forintból megoldható annak akit Zavar.Igen ahogy szokták mondani esztétikailag és motorikusan is jó robogónak megkérik az árát, kapni olcsóbban ilyen olyan bajokkal de legtöbbször megéri inkább egyszer kifizetni a több pénzt és jót venni, mint utána javítgatni.Persze egyik sem új így bármelyikkel lehet bármi ezzel mindig számolni kell.Amúgy nem azért válnék meg tőle mert nem jó vagy bármi ilyesmi, hanem egyszerűen azt hiszem már írtam is hely szűkében vagyok.Hogyha érdekel Képpel is tudok szolgálni.
Szia!

Hát nem akar összejönni a motor valahogy mindíg valami közbejön és így soha nem sikerül. Meg volt a pénzem, aztán kerestem
ezt is, azt is és kipróbáltam tőbb mrobogót is, meg egy kicsit féltem is a robogóktól. Már meséltem, hogy nekem esztétikailag (pofára) csak két robogó tetszik a Malaguti f12- es és a Malaguti crosser. Szerencsére sikerült mennem mind a két típusú robogóval.
Az f12- es nek a vezethetősége a kényelme meg minden (már beszéltünk róla) nem igen tetszett, olyan volt mintha egy honda diót vezettem volna. A crosser az egész más, azzal elég jól lehet menni terepen is, bár az én meglátásom az volt, hogy kanyarodni az sem akart. Ezért maradtam a crossernél csak az anyagiakkal van most bajom. Nézegettem crossereket, de vagy ez volt a baja, vagy az, vagy idom hiányos volt. A jó állapotú crossereknek meg mekérik az árát. Na most tudok egy crossert egy másik motorért cserébe (talán értékegyeztetéssel) csak azt nem tudom, hogy meg éri - e a csre. Az az igazság, hogy már tele van a hócipőm a sok szar motorral, egyszer kellene vennem valami jót ami motorikusan is és esztétikailag is rendben van. Köszi a sok segítséget.
Sziasztok, bontásra szántam el magam. Tehát 2003as Malaguti f-12 digi, vizes. Még mindene meg van nov.2. megbontom. Bármi kell megvásárolható Debrecenbe ill. igény szerint posta megoldható. Akit idom érdekel annak küldök képet, nagyon szép tavalyi metál fényezés van az összes idomon! Érdeklődni lacikamajai@gmail.com vagy 202408350
sziasztok egy malaguti crosserhez keresek burkolati idomokat ha tud valaki segíteni azt megköszönöm Tamás
malaguti grizzly,mgx 50 léghűtéses ,3 seb. ,berugós blokk eladó
szacsomotor@freemail.hu
Szia
Igazán Nm.Igen membránnak is hívják és rezgőszelepnek is de egy és ugyanaz a depresszió megtartásáért hivatott működni.Persze az idő múlásával és használattal mint minden alkatrész egyszer ez is elromlik.Fogalmam sincsen, hogy megtudod e szokni ezt csak te tudod, szerintem minden robogót meglehet szokni.Teljesen mások mármint robogókhoz viszonyítva.Ugye a Runner egy sportosabb olyasmi úgymond mint az F12 vagy egy Area, mivel úgymond nincsen taposója, inkább lábtartója így motorozva inkább ez hasonlít egy nagy motorra vagy más motorra ami nem robogó mint az F12.Vezethetősége mind kettőnek jó a maga kategóriájába.Tehát a Runner jó úton, jó gumikkal, Élvezetes vezetést nyújt rosszabb úton a Crosseren kényelmesebb lesz, gyárilag Persze ezen lehet változtatni a Runner nagyobb végsebességgel rendelkezik talán, mivel egy sportosabb robogónak tervezték.Kényelmesnek nekem kényelmes volt talán Nagyon alacsony embereknek nem való viszonylag magas az üléspozíció.Crosser vezethetősége megint csak jó, kényelmes a központi rugóstag miatt talán gyárilag de ezen megint csak lehet változtatni alacsonyabb végsebessége van, de nyomatékosabb az áttétele tehát terep viszonyoknak megfelelő.Minden esetre nem kell elfelejteni, hogy egy robogó nem egy Crossmotor.Eladó sorba fog jutni szerintem a Crosserem, nem mert rossz hanem tárolási okokból csak megjegyzem neked.Igen rém egyszerű levegős Blokk, végülis a vizes robogó Blokk sem bonyolult, mindegyiknek megvan az előnye illetve hátránya.Meglepődve olvasom már sokadszorra, hogy nem megy a kanyarodás a robogóval, lehet szokatlan szerintem hozzá lehet szokni Én még 8 éve a Sepia és Address kistestű 10 colos kerekű robogókat is minden gond nélkül normálisan tudtam dönteni.Pedig akkor kezdtem el őket használni.Mondjuk árban sem egy kategória egy Crosser és egy Runner.Persze lehet kapni árán alul Runnert de ezek álltalában leharcolt, széthajtott darabok, nem ajánlanám.Mivel mire megcsinálod hogyha még magad rakod össze és így munkadíjat nem számolsz sem éri meg.Inkább legyen Kicsit drágább de jó állapotú.
Szia és köszönöm, hogy válaszolsz a levelimre.
Pontosan mi is az a rezgőszelep? A szívó oldali membránra gondolsz? Biztos hozzá lehet szokni, hogy a robogók így kezelik az úthibákat és így kanyarodnak, de ezt én meg fogom tudni szokni?
Őszinte leszek, nekem csak a crosser és a runner tetszik, az f12- es csak esztétikailag de menni már nem igazán volt jó vele. Te ismered mind a két robogót, crossert, runnert, légysz mi a különbség a kettő között. Vezethetőségre, kényelemre, végsebességre gondolok. Meséltem, hogy nagyon megtetszett nekem az f12- es és mekkorát csalódtam benne. Mostanában direkt próbálgatok robogókat, hogy melyik milyen és a crosser eddig a legszuperebb. Főleg ha az ismerősömét nézem, hogy rém egyszerű, levegős (nincs vízkeverő, hűtő meg termosztát) jól fogyaszt, meglepően jól megy, és jól kezeli a kátyúkat a többi robogóhoz képest. Bár kanyarodni az sem akar de a többi még ennél is rosszabb. Azt tudom, hogy minél nagyobb a kerékméret annál jobban kezeli a kátyúkat de esztétikára nekem csak ez a 3- robi tetszik.

Köszi!
Szia
Igazán Nm.Hogyha áll egy pár napot és nem indul ez nem a Crosser baja, hanem az adott Crossernek a baja.Egy rezgőszelepet kell cserélni benne és indulni fog egy rúgásra.De ez mindegyik robogóban tönkre mehet ugyanúgy F12, Rally, vagy Runner, bármelyikben.Crossernek elől azt hiszem 12 colos hátul 10 colos tehát kisebb mint az F12ek így azt Gondolhatnánk, hogy még Jobban észreveszi az úthibákat.De nem így van mert sokkal ballonosabb a kerék, így sokkal kényelmesebb, peresebb gumi szebb de jobban észreveszi az úthibákat mint a ballonos ez ugye autóknál is ugyanígy Igaz.Bármily meglepő volt egy Gilera Runnerhez is Szerencsém, Én Élveztem vele menni, de úthibákat észreveszi, ugyanolyan méretű kereke van mint az F12ek szóval érthető.Fogyasztani viszont jól fogyasztott, Kényelmes volt és jól ment.Piaggio Blokkos úgyhogy más motorja van mint az F12ek de egy kifejezetten jó Blokk.Amúgy a Crosser meg Suzuki Blokkos.Szóval mindegyik más éppen.Igazán ezt neked kell eldöntened de hogyha rossz utakon jársz akkor oda Crosser vagy valami terepgép esetleg Typhoon, vagy Scarabeo, Liberty szokott a legjobbank bizonyulni.Scarabeonak mondjuk nagy kereke van de nincsen bukótartója.Érdemes többet megNézni szerintem.Továbbiakban is kérdezz bátran.
Szia és köszönöm, hogy válaszoltál a levelemre.
Igen akkor már érted mire is céloztam azzal, hogy olyan furán kanyarodik. Na az egyik ismerősömnek is van egy crosser-je és elég jól motorozható (igaz kanyarodni az sem akart egy simsonhoz képest, majdnem elestem vele) de elég jól veszi a gödröket az f12- hez képest, vagy legalábbis azzal amivel mentem crosserel, mert árkon bokron át ment. Visszatérve a crosser-hez az- az egy nagy bajom van vele, az ismerősömnek ha már áll egy pár napot akkor nem akar beindulni. Éppen most mentem egy aprilia rally- val, olyan kerek lámpás mint a malaguti f12- es, marha jól ment, de olyan instabilnak éreztem és kanyarodni sem akart, csak úgy kanyarodott mintha autót vezetnék. Nagyon kíváncsi lennék még a Gilera runnerre. Remélem megértesz nem vagyok egy nagy robogós simson-on és mz- nőttem fel, vidéken lakom ezért elég rossz utakon járok. Meg hozzá vagyok szokva, húú ez most elég érdekesen hangzott, hogy egy motorral ha kanyarodok akkor azt be is tudom dönteni. Mekkora a kerékmérete a crossernek? Lehet, hogy az lesz a jó választás? Esetleg tudnál mondani valami infót a gilera runneről? Köszönöm!
Szia
Igen kerék méretből és a motor felépítéséből adódón más egy Robogót vezetni.Ezek ilyenek.Kisebb kátyúkat természetesen jobban észreveszed mivel az F12es robogóknak elég peres gumijai vannak illetve a teleszkópok rúgóútja is kisebb a Robogók többségének.Most az instabilitásnak még más okai is lehetnek de most abba nem megyek bele, nem erre irányult a kérdésed hogyha érdekel Persze Szívesen elmondom.Robogókba több F12ez volt Szerencsém, most viszont egy Crossert használtam megmondom Őszintén eleinte egyáltalán nem tetszettek de sokkal kényelmesebb a ballonos kerekek miatt és a központi rugóstag miatt.Esetleg még nagyobb kerekű robogók is vannak amik a kátyúkat kevésbé veszik észre, nem tudom hol fogod használni érdemes ahhoz mérten választani.Persze megértem hogyha valakinek tetszik nekem is tetszik és ha nem is van vele minden téren megelégedve de neki ilyen kell.Kérdésedre is válasszoljak megírom, hogy amit Képet Küldtél ez az újabb kasztnis Malaguti, vázban, kerekek méretében nincsen különbség a különbség a taposó kialakításában kimerül.Bővebben a taposó levegősnél zárt a vízhűtésesnél pedig vannak szellőző bordák.Amúgy a hűtést leszámítva a Blokk is megegyezik.
Szia!

Biztos emlékszel még rám a malaguti f12- es robogóval kapcsolatban, most egy kicsit tanácstalan vagyok.
Nagyon tetszik egy malaguti és arra gondoltam, hogy veszek egyet, de eddig csak képen látta ilyet. Már meséltem, hogy simson után félek a robogóktól, automata szivató, automata benzincsap és ha nem indul akkor nem tudom betolni, meg a kerekes is olyan kicsik. Szóval nem vagyok egy nagy robogós, remélem megértesz.
Aztán most volt rá alkalmam, hogy ki is próbáljak egy malaguti f12- est- léghűtésest. Mit is mondjak, egy simson után hatalmas csalódás volt. Nem a menet teljesítménnyel volt bajom, hanem azzal, hogy olyan buta az egész, nem akar kanyarodni a kisebb kátyúkat meg nagyon megéreztem. A kérdésem az lenne
van - e különbség a levegős és a vizes malaguti között, pontosabban a váz és a kerekek méretében lehet valami különbség? Vagy a váz ugyan csak a blokk más? Teszek fel egy képet, hogy melyik malaguti tetszik nekem.
Köszi!
Ment a levél
Szia
Van másik email cimem is
imi543@citromail.hu
Ird meg mi érdekel és küldök képet róla!
szia milyen alkatrészek érdekelnének
van másik email cimem irj ide.
imi543@citromail.hu
Sztem nem jó az email címed , nem fogadja el, am érdekelne egy két alkatrész