Üdv
Azér kell úgy elképzelni mert nálad túl nehezek a görgők.Nálam nem tudom de szerintem olyan 4.5 ös görgők lehetnek.Hogyha azt akarod úgy ugorjon mint az ismerősé akkor könnyű görgőt vegyél bele vagy kérdezd meg tőle az övébe milyen van és olyat.Szíj a kopottságától felmegy a tárcsa tetejére, nem csak attól függ nekem volt amelyik motornál a szíj rongyá volt kopva és mégis gyönyörűen ment.Hogyha gázhúzásokra visszadurrog akkor a karburátor beállításod nem jó, illetve ez a tuning kipufogó nem valami szerencsés, jobb lenne a gyári.
Igen ahogy írtad, az ismerősöm crosserje olyan mint a Tiéd,
nagyon jól ugrik de nem megy 70- nél többet.
De úgy ugrik és olyat gyorsul, olyat megy mint az állat.
Az én motorom meg alig akar menni. Ezt úgy képzeld el mintha a motoromban a görgők túl nehezek lennének, ezért nehezen veszi fel a fordulatot, viszont a szíj meg halálra lenne kopva és ezért az nem megy fel a tárcsa tetejére. Szóval megy a motor de még sem jól. Megbízhatóan indul, hidegen és melegen is, a gázhúzásokra visszapofázik és nem veszi fel a fordulatot.
Neked milyen súlyú görkők vannak a motorodban?
Üdv
Igen hogyha Malossi van beleírva az tuning.Mondjuk a Malossi tuning görgőházzal nem szokott gond lenni, legfeljebb ugrósabb lesz a gép, hogyha jó görgők vannak benne, úgyhogy szerintem nem attól lusta.Hogyha a kuplung tuning, akkor a pofákat tartó szerkezeten azon is van tuning megnevezés szintén Malossi vagy Polini vagy Stage6 vagy bármi.Felferodolozást hogyha szakember csinálta nem kontár nem Látod, ugyanúgy néz ki mint a gyári, csak éppen a ferodol vastagsága lehet eltérő ami okozza a gondot.Indulásnál hogyha fullad lehet a nehéz görgők miatt is, karburátor koszossága, rossz beállítása, fals levegő szívása, szívocsonk repedése miatt is, hogyha csak hidegen csinálja, akkor hidegindító is bár annak más jelei is lennének, vagy kompresszió probléma.Hidegen könnyen indul?Hajtással ahogy írtam semmit nem kell kezdeni azon kívül, hogy kicseréled a görgőket, kuplungot meg megNézed, hogy jó e vagy legózol egyet az ismerős gépével és egyből kiderül mi a baja a tiédnek.Megmondom Őszintén nem szoktam próbálgatni, hogy mennyit mennek, de 70et könnyedén ment szóval Kicsit megnyúzva szerintem menne 80at.Bár az enyémbe könnyű görgők vannak nekem úgy 30ig ugrik de addig nagyon.
Maradjunk "beszéljünk" egyenlőre a motor gyári hengeréről és karbiáról, csak a kipuff ami nem a gyári, meg az egész hajtás.
Na az ismerősömnek marha jól megy a crosserje az enyémhez képest. Szerinted ha az én motoromon malosi variátor van (malosi van beleírva) akkor az valami tuning lehet? Akkor az nem is egyezik meg a gyári paramétereivel? A kuplung az is valami tunig lehet, az vadi új az is csillog- villog annyira új, akárcsak a variátor.
A kuplungon látni, hogy gyári, nincs felferodolozva, a rugók baromira erősek benne.. Mért is viszi alapjáraton a mocit? Az alapjárat nem nagy, valami más lehet.
Egyet nem igazán értek az ismerősöm crosserje nagyon jól veszti a gázt, az enyém pedig ha oda húzom neki fullad. Már próbáltam állígatni de semmi változás, és olyan mintha az egész motor nem forogna rendesen. delortó 12- es karbi van rajta 53- as főfúvókával.
A hajtással nem is tudom, hogy mit is kezdjek?
Majd veszek 5,5- es görgőket és megpróbálom azzal.
Neked laposon, sík úton mennyit megy a crossered végre?
Ja ég és föld a különbség az sr- hez képest, ezzel árkon, bokron átmegyek, szinte jöhet bármilyen kátyú az úton esetleg főldesút.
Szia
Nm.Gyárilag azt hiszem 5 grammos van de katalógusban nem találtam meg, hülyeséget meg nem akarok mondani de egy valamire való robogós boltba kikeresik neked a gyárit.Kezdjük ott, hogy Látom nem csak a leírt dolgok de a kipufogó sem eredeti.Ezzel szoktak gondok lenni, mivel hogyha egy tuning kipufogót felszerelnek egy gyári motorra az álltalában rosszabbul megy mint előtte.Jobb az öblítése így több levegőre van szüksége.Több levegőt tuning levegőszűrőn keresztül tud szívni ami még nem nagy összeg ennyit rááldozna az ember, csak, hogy itt nem áll meg a dolog.Több levegőhöz több üzemanyag kell de a gyári karburátor ennyi üzemanyagot nem tud adni akármerre állítgatod, így legalább fúvóka de inkább karburátor csere a megoldás.Így a tuning kipufogó miatt pörgős lesz a motor, jól megy, sokat eszik, nagyobb lesz a teljesítménye.Dehát van akik elfelejtik, hogy a robogót nem ehhez a teljesítményhez tervezték és így az élettartama jelentősen csökken.Ennek kijavításaként és további teljesítmény növekedésért szoktak tuning hengerszettet, tuning főtengelyt és sorolhatnám de mindenből tuningot venni.Így már úgymond van értelme a tuningolásnak olyan szempontból, hogy jól megy és viszonylag jó lesz az élettartama is.Bár mire ezeket kicseréled nem kis összegbe lesz a géped és szerintem mondjuk egy millióér komolyabb gépet is kapni mint egy robogó.Mondjuk ezt mindenki döntse el magának.Azonban visszatérve a gépedhez.Alapjáraton viszi a motort ennek több oka lehet vagy magas az alapjáratod bár nem hinném mert hogyha erős a kuplungrugód márpedig az akkor hiába magas az alapjáratod a pofákat nem bírja kilendíteni.Így valószínűbb, hogy a kuplungot felújítás során nem cserélték hanem ferodoloztatták és több ferodolt raktak rá mint kellett volna.Kuplungharangot levéve gyorsan rájössz, hogy ez a baja vagy sem.Mivel a kuplungharangnak alapból nem szabad hozzáérnie a ferodolhoz, közel lehet hozzá de niem szabad hozzáérnie, hogyha hozzáér akkor alapjáraton viszi a kereket.Egyszerűen megoldható csiszolsz egy kicsit a ferodolból és már jó is.Mondjuk nem mindenkit zavar, hogy alapjáraton viszi a motort de a kuplungnak sem jó, hogy állandóan dolgozik, megéghet egy idő után, a kuplungharang túlmelegedhet, kifényesedhet a ferodol és utána megcsúszhat tehát érdemes rendbe tenni.Igen a variátorod ezek szerint tuning.Mielőtt nagy költségekbe vernéd magad, mert lehetne költeni, hogy úgy viselkedjen a motor ahogy akarod inkább szerintem mennyünk sorba mert megúszható ez szerintem kevesebből is.Először elég hogyha veszel egy gyári görgőszettet és a kuplungot rendberakod.Eddig olyan 2000 pézbe fog kerülni a dolog, boltostól függ lehet kicsit többe.Lényeg ,hogy a mostaninál könnyebb görgőt vegyél, de szerintem a gyári értéket is megtudják mondani.
Szia és köszi, hogy válaszoltál a levelemre.
Tettem fel egy képet a motorról.
Na kezdjük azzal, már meséltem azt, hogy az egyik ismerősömnek van egy gyári crossere és az nagyon jól megy. MILYEN SÚLYÚ GÖRGŐ VAN A CROSSEREKBEN GYÁRILAG? Az én crosseremben, vagyis a hajtásnál már semmi nem gyári. Úgy képzeld el, hogy vadi új benne minden (zsír új) új malosi variátor, görgőkkel, új szíj, és új kuplungkosár. De minden alkatrész valami tuning lehet. A kuplungnál (baromi erős) piros rugók vannak, és a kuplungja pedig már alapjáraton viszi a motort.
A lényeg az, hogy marha szarul megy a motor, az ismerősöm crossere bárhol lehagyna engem. A motorom nem akar ugrani, nagyon nehezen gyorsul és ha már felveszi a fordulatot akkor már jól megy, csak kell neki a fordulat. Szóval úgy képzeld el mintha a szíj csak középen lenne, menne és csak középen megy jól a motor, sem elinduláskor, sem nagy sebességnél nem akar menni, csak középen. Na ezt most jól elmagyaráztam. Ha a variátor kosaramra az van írva, hogy malosi, akkor az valami tuning lehet? Vagy attól még meg egyezhet a gyári paraméterekkel.
Üdv
Variátor hogyha kopott akkor hullámzó a mnetetteljesítményed.Tehát bizonyos sebességig jól húz, majd hirtelen lusta lesz, leesik a fordulat és utána újra megy.Elég zavaró tud lenni.Bár hogyha hangja van lehet, hogy csak a görgőid koptak meg, vagy egyszerűen csak a variátor csúszkáid.Ezek olcsóbb alkatrészek nem biztos, hogy egyből görgőházat kell cserélni.
Üdv
Grat a géphez.Most a kuplungja nem jó vagy a görgője, mert ez két külön dolog.Mondjuk az is lehet, hogy egyik sem jó.Kuplungja hogyha nem jó akkor indulásnál nem akar elindulni csak pörög a motor, és egyszer csak elindul de akkor viszont megugrik.Hogyha viszont elindul szépen csak épp lomha akkor az görgő probléma.Most ugye 7 grammos görgőggel lomha is lesz.Bár ezzel a görgőggel 50 körül kéne megindulnia még hogyha addig lomha is.Hogyha azt szeretnéd, hogy ugrós legyen akkor vegyél bele minél könyebb görgőt, így ugrósabb lesz úgy 30ig utána lomhább, és a fogyasztásod megnő, illetve pörögni fog a motor.Ezzel a görgőddel nem pörög annyira, lusta, és kevesebbet eszik.Gyári görgő szett ami sem nem könnyű se nem nehéz azzal viszonylag egyenletesen fog húzni mind kicsi mind nagy sebesség tartományban, a motor elfogadhatóan pörög, fogyasztás a gyári körüli.Persze hogyha szétszeded érdemes megnézni a görgőház minőségét, illetve az ékszíj minőségét hogyha ezek nem a legjobbak akkor gyári görgő szettel sem lesz a legjobb, bár változást akkor is észre fogsz venni.Nm.
Van egy crosserem de a kuplungja nem a leg jobb, tuning az egész. (malosi variátor 7g- görgőkkel, és piros baromira erős kuplung rugóval) Lomha az egész alig tér észhez és egyáltalán nem akar ugrani.
Légyszi ebben tudnál nekem sebíteni?
KÖSZI!
Apósom pincéjében találtam egy ősrégi Malaguti mopedet, szeretném kérni a segítségeteket, hátha valaki felismeri és meg tudja mondani a pontos típusát!
Feltöltöttem 1-2 képet róla, sajnos nem a legjobbak...
Hali.Malaguti f18-asom van hosszú táv után igencsak zaj szűrődik ki a variátor környékéről.Milyen hatásai vannak ha kopott a variátor.Nálam max 100-at megy és kb 1éve lett felfúrva.Ja és aki ilyenkor is használ f18-at hidegben annak mennyit fogyaszt?Előre is köszi.
Üdv
Ezeket úgy 10000Ft ól megtudod javítani még hogyha kupungpofát veszel és nem újíttatod akkor is.Több mindentől függ, hogy mennyit kérhetsz érte, vagyis kérni bármennyit lehet csak, hogy el is vigyék, állapotától mindenféle értelemben, gumik állapotától is, vizes vagy levegős,elől tárcsás vagy hátul is, szóval több mindentől függ nem Nagyon Néztem mostanában ezeket baromságot meg nem akarok mondani sőt ahogyan írtam az állapotától is függ,de rákeresel hasonló Eladó darabokra és betudod határolni a tiéd reálisan mennyit ér.Majdnem jó amit írtál a görgőkről csak pont fordítva van.Könnyű görgők esetén pörgetni kell de ugrós lesz a sebességének alsó tartományában úgy 30ig jól megy utána kevésbé fog húzni és kisebb lesz a végsebessége mint nehéz görgőkkel.Nehéz görgőkkel az alsó tartományban lassabb lesz 30ig lassan gyorsul majd úgy 50 után kezd megindulni a végsebességig ami nagyobb lesz mint könnyű görgőkkel.Fogyasztásban és motor kímélésében a nehéz görgő megfelelőbb.Bohóckodáshoz ahhoz, hogy ugorjon pedig a könnyebb.Úgymond a gyári a közepes görgő szokott lenni ami kis túlzással de minden sebesség tartományban egyenletesen húz.Persze ezek az állítások csak akkor tudnak érvényesülni hogyha jó a görgőház mármint nem hullámosra kopott, és a nyomólap sem, illetve az ékszíj is jó állapotban van.
Képzeld találtam egy jó kis táblázatot.
Azt írja, hogy a crosserbe 5,5g- van gyárilag.
http://www.egumotors.hu/robogo...