Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv (talán egyszer sikerül)
Hogyha a belső gyűrűt ütöd akkor igen, de talán mindenkinek van annyi esze, hogy ha üti akkor megfelelő méretű alumínium kalapácsot választ.Amúgy ütögetésnek hívhatnánk, krampácsolás sajnos nem magyar nyelv, meg nem is angol, sőt még csak nem is német, én meg ilyen tudatlan vagyok, hogy más nyelven nem tudok.Anyázás nem volt, csak szerintem alap, hogy valakinek megadjuk a tiszteletet, köszönés, egyebek.Talán régi módi vagyok igazad van.Minden jót kívánok, és legközelebb is nyugodtan írj hogyha hülyeséget írok mert nem baj, szerintem nem baj hogyha valaki máshogy gondolja, még az sem hogyha hülyeségnek tartja amit én mondok, itt a megfogalmazáson és a ,,hiba,, közlésén akadt probléma.Dehát megoldódott.Persze várom a válaszod (gondolom viszketnek az ujjaid, hogy tiéd legyen az utolsó szó Én még ezt az örömöt is megadom neked).
Ui:Komolyan mondtam, hogy máskor is oszd meg a véleményed, csak szerintem lehet kulturáltabb módon is még hogyha nem is a kultur viselkedésről híres az országunk, próbáljuk meg szerintem megy az nekünk és egyből más az emberek kedve.Illetve kérlek szépen a srácnak aki felújítja a robogóját és segítséget kért, neki is írj pár sort, hogy miként javítsa meg szakszerűen a gépét, tőled elismerésre méltó szavakra lel, elhiheted a legjobbat akarom neki.Amúgy nem tudom motoros vagy e vagy csak szerelő, vagy más egyéb de újból fogadd szeretettel a kívánságom.Széles utat.
Amit javasoltál(rá a régi csapágy) azzal a belső gyűrűt terheled:)

Kivéve persze, ha akkora kalapáccsal krampácsolod, amekkora átéri a csapágyat:)

További kellemes kalapálást és anyázást kívánok
Persze nagyon sokat segítettél köszönöm főleg a képekkel....még egyszer kösz
ok.köszi.majd ki találok valamit
Üdv(először is nálunk szokás köszönni)
Apikém(kettő Édesanyáddal beszélhetsz így hogyha él és még megengedi de nem velem)Én is megadtam neked a tiszteletet, Látom a szakértők nevet sértésnek vetted, pedig direkt nem idézőjelbe tettem, én ugyanis elismerem más tudását.Igen kókányolást írtam hogyha úgy tetszik, de én is nagyképűen, fellengzősen leírhatom a gyereknek, hogy hogyan csinálja meg, de ezzel csak saját kielégületlen egoizmusomat simogatnám ahogy te teszed a szerencsétlen gyerek meg egy szót sem értene belőle, de igaz elmondhatnám, hogy fasza gyerek vagyok mint te, tudok okoskodni, csak épp segíteni nem..Próbáltam neki jószívvel tanácsot adni, hozzátettem, hogy nem szakszerű eljárás és hogyha nincsen gyakorlata ne csinálja.Használható motorházról annyit, hogy ezzel a módszerrel (tudom nem szakszerű úgy csak te tudod összerakni) a tizedik felújítás után is használható volt a blokkfél.
Egyértelmű, hogy a külső gyűrűt terhelve rakja az ember, Gondoltam ez magától értetendő.
Drága, észszerű agyoniskolázott barátom ezen túl szakszerűen rakom össze még a Babettát is a sivatag közepén, csak a te kedvedért és, hogy legyen tíz év után is használható motorházad.
Minden jót kívánok és széles utat.
Apikém, hiába tesz rá másik csapágyat, akkor is a belső gyűrűn (és a golyókon) keresztül üti a külső gyűrűt.

Azért kell a célszerszám (vagy 5 perc megcsinálni) hogy ha már nem préseled,hanem krampácsolod akkor legalább a külső gyűrűt terheljed hiszen az nem szeretne bemenni a túlfedéses fészekbe.

A kalapálás további előnye, hogy a csapágy garantáltan nem irányban talál bele a likba, össze vissza deformálja a csapágyfészket, és a vonalban futást már is el lehet felejteni.

Az nem válasz, hogy "ez csak robogó" és az sem, hogy hány motort szereltél már össze ezzel a mérsékelten ésszerű módszerrel.

Az iylen hozzáállás miatt van, hogy szinte képtelenség hazsnálható motorházat találni bármilyen 10 évnél régebbi motorhoz.
Üdv
Kérlek ne is vedd figyelembe amit írtam.Itt komoly szakértők vannak akik megmondják neked a Tutit.Úgyhogy Én nem hallgatom el előled az Igazságot, tehát kérdezd a Zoli bácsit :D.
Üdv
Hogyha balfasz és nem szintbe üti, illetve acélkalapáccsal szétveri akkor Igen.Hogyha van Érzéke hozzá és tudja mit csinál akkor tökéletes munkát lehet végezni, körülbelül 40-50 robogónál, motornál cseréletem így ki az elmúlt tíz évben Haveroknál mikor házhoz menve nem volt célszárszám.Motorok azóta is működnek, nem csörögnek, zörögnek, nem szorultak meg.Tehát egy kis szaktudás, és hozzá való Érzékkel minden gond nélkül megoldható.Tőlem melegítheti is, nekem Édes mindegy, csak ezek a robogó Blokkok nem a tartásukról híresek, járt már úgy ismerős aki hozzád hasonlóan azt hitte hogyha beleüti akkor tönkremegy, így melegítve rakta bele, túlmelegítette, a Blokkfél elvetemedett és nem lehetett összeilleszteni a két Blokkfelet.Így vehetett egy Blokkfelet, és abba már beleütötte, azóta motorozik, de azért Köszi a hozzászólást, tény, hogy nem a szakkönyvekben és autós, motoros iskolákban tanultakat írtam le neki, mi sem így tanultuk, de szerszám híján hiába írom le neki, úgy sem tudja megcsinálni.Viszont jó, hogy írtad mert így annyit hozzáfűzhetek hogyha elfelejtettem, hogy gyakorlatot igényel, tehát ezzel a infóval vágjon neki, laikus könnyen a kukába dobhatja ahogy írtad.Így dönthet vagy bevállalja, vagy melegítget vagy ami szerintem ilyen esetben a legjobb lenne, hogy fogja és elviszi egy szerelőhöz, vagy elhív egy szerelőt.
Helló!:)
Egy műanyag lapból csináltam a hátsó idomot.
Nem nagyon vastagból hogy lehessen hajlítani.
http://www.sportmotor.hu/motor...
Remélem segítettem :)
Ha beleüti, ahogy írod, mindjárt veheti is ki, és dobhatja is a kukába.
Üdv
Kellemetlien úgy szerelni nem tudom mit akarsz rajta csinálni, de hogyha az ülést kiveszed bukótartóstól, felülről sokmindenhez hozzáférsz.Hogyha ez nem elég akkor vagy középsztendert veszel, vagy más érdekes megoldásokat próbálsz meg amit inkább lesem írok.Még alátenni sem tudsz semmit a műanyag hasidom miatt, legfeljebb hogyha azt leveszed.
Üdv
Számánál nem tudom mire Gondolsz de méretét, beviszed a régi csapágyat és ugyanolyan méretűt kérj.Minőségre vehetsz szarabbat is de szerintem minimum C3as csapágyat FAG vagy SKF gyártmányút.Szimeringet külön is kapsz, de robogó boltba szettbe is adnak.Hogyha rá a te Blokkodhoz megfelelő hengert vettél akkor nem kell alakítani, bár hogyha csak a henger lesz ,,tuning,, az nem biztos, hogy úgy Szerencsés lesz de ezt már te tudod.Csapágyakat, Gondolom célszárszámod nincsen, így az új főtengelycsapágyakat beleütöd a házba a régi csapágyat használva segítségül a művelethez, lényeg, hogy szintbe kerüljön és ne ferde legyen, lehet úgy is, hogy a csapágyat lehűtöd a Blokkfelet felmelegíted de azt szaktudás híján, illetve robogóról lévén szó nem ajánlom.Egyik oldala szigetelt ezen nem tudom mit értesz, porvédő lehet rajta, amit főtengelycsapágyaknál le kell venni mert itt a csapágy kenését az olaj fogja adni.Blokktól függően az külső oldalit benne hagyhatod hogyha szükséges, értelemszerűen hogyha az porral vagy vízzel tudna érintkezi.Mindkét oldalt benthagyni olyan helyen kell ahol mindkét oldalt por vagy víz érheti állandóan, Például vizhűtéses Blokknál a vízpumpa csapágyainál.
Üdv
Hogyha túl korán nyit, vagy épp nehezen nyit az a kuplungrugó bűne lesz, talán túl erős vagy éppen kinyúlt már, hiába új a kínai gyártmányok nehezebb görgőkkel használva pár indulás után kinyúlnak.Maga a kuplung ferodol hogyha túl nagy akkor alapjáraton vinné a motort ami Zavaró, ráadásul a ferdodol megéghet és hamarabb megcsúszhat.
Karburátor beállításal lehet szopni ugye van egy bizonyos beállítás amit leírhatok neked, le is írok de ettől még nem biztos, hogy jó lesz mert ez új motoroknál Igaz.Használt motornál kitudja mi van és mi nincs megkopva így Látatlanul, úgyhogy használt motornál türelem és próbálgatás eredménye szokott lenni a jó beállítás hogyha sehogy sem Sikerül akkor nem biztos, hogy a karburátor lesz a gond.
Tehát az alap beállítás hogyha a súbertűt felűlről az utolsó előtti állásba teszed, és a levegő csavart teljesen behajtod majd két teljes fordulatot ki, majd az alapjáratot hozzáállítod.Gyári beállítást éred így el, mint írtam nem biztos, hogy jó lesz de támpontot jelenthet, Látatlanba nem tudok többet mondani a gyári beállításnál, vagyis mondhatnék mint bárki más de az csak találgatás lenne.Hogyha gázhúzásokra betorpan akkor sok lesz az üzemanyagod, vagy éppen a levegőd, első gyári beállítással megszűnik, másodiknál fals levegőt szívhat például rossz állapotú levegőszűrő betét, vagy repedt, törött szívócsonk miatt.
Saját beállításom nem tudom nem nyúltam hozzá mióta megvettem, de értelmetlen is lenne leírnom, nem sok esély van rá, hogy a tiéd azzal jó lenne, illetve így a tűállást és a fúvóka méreteit nem tudom, de a gyári méretet megtudom neked mondani.
Fúvókánál a nagyobbnak 53ak a kisebbnek 38ak kell lennie.Hogyha sehogy sem tudod a betorpanást megszűntetni és a fúvókád a gyárinál nagyobb akkor valószínűleg az lesz a Baj.Mivel túl sok üzemanyagot kap a nagyobb fúvókától, amihez nincs elég levegő a gyári levegőszűrővel, il,yenkor legalább egy sportszűrő kell, vagy a gyári méretű fúvóka.
hello jó a géped
Engem érdekelne.....Képek...
hello tényleg robogó szervizetek van? Merre?
hello én csak annyit akarok kérdezni a hátsó idomhoz milyen műanyagot tettél kurva jól néz ki
Hello nekem az f12 es m ugyan ezt csinálta én elvittem felfuratni új görgö,kuplung,...szóval minden szart kicseréltek rajta és ugyan úgy nem gyorsúlt,meg néztem a gyertyát és tiszta korom volt.Gondoltam a gyújtásra...(régi simsonos emlék)hátha az a szar...mire kiderült van benne valami benzin-olaj keverő cucc és az ment szét...nem jut eszembe a neve...
Sziasztok.f12-m van és csak oldal szender van rajta így elég szar szerelni.Azt akarom kérdezni tudtok valami állványt?Vagy tartót vagy vmi megoldást, próbáltam hegesztgetni csak hátha van valami ötletetek milyet csináljak...köszi
Köszi szépen!
Sikerült széthúznom:)
Kiszedtem már a szimeringet és a csapágyat is.
esetleg tudod ezeknek a számát is?
most veszek rá 70-es hengert.
ez rá megy simán nem kell semmit alakítanom ugye?
ja a csapágyakat hogyan kell rárakni?
mert az egyik oldala talán szigetelt.
melyik oldala kel befelé legyen,mert azt nem figyeltem meg csak kiszedtem.
Hali.Malaguti F-18-asom van és olyan bajom van,hogy ha megyek és megállok akkor kicsit leesik fordulat majd szépen beáll arra amit beállítottam.H állóhelyzetben felpörgetem akkor is kicsit lemegy az alapjárat majd beállítódik.Ez mitől lehet.Nem annyira vészes csak kicsit zavaró.Előre is köszi.
Szia és köszi a segítséget.

Az az igazság, hogy nem igazán értem ezt az egész variátoros, kuplungos rendszert.

Szar lehet a kuplung? A kuplung nem csak úgy lehet a rossz, hogy megcsúszik és pörög tőle a motor?
Az elképzelésem szerint....
Lehet az, hogy túl korán nyit a kuplung és az megfogja elinduláskor a motort, és ezért nincs meg a megfelelő fordulata a motornak? És hiába tettem, teszem bele könnyebb görgőket?

Vagy a kuplung inkább így működik?
A kuplung mindegy, hogy mikor nyit, vagyis az nem baj ha túl korán mert ha nagyon könnyű görgők vannak benne akkor csak ugrósabb lesz a motor? (a kuplung meg csak alapjáratkor ne vigye a motort)

Persze a kuplungot majd valamikor át fogom rakni a gyerektől próbára.

Légyszi mondj egy jó karbi beállítást.
Mekkora a főfúvókád mérete a motorban, milyen a tű mérete, a rovátkában hol van a tű, és mennyire tekerted ki a benzin levegő keverék csavart.

Ha a benzin levegő keverék csavaron dúsítom a keveréket (vagy a tűn több benzint adok neki) akkor szar, nincs alapjáratom és fullad a gázhúzásokra a motor, de jól megy, jól motorozható.
Ha pedig a csavaron szegényítem a keveréket (vagy a tűn kevesebb benzint adok neki) akkor a gázt marha jól veszi, de elinduláskor a motor betorpan (mintha keveset kapna).
Ha már sikerült felvennie a motornak a fordulatot akkor jól megy, csak a gázt nem szabad visszaengedni mert megint torpanni fog ha odahúzom neki. Érdekes mer csak a gázhúzásokra torpan be, utána már jól megy a motor.

Köszi a segítséget!
Üdv
Gyanítom szar a kuplungod, Látnom kéne így biztosat nem mondhatok lehet más oka is.Laikusként hogyha Havernak ugyanilyen van és az jól megy akkor mehet a csere és az alkatrészekkel és egyből rájössz a tiédbe mi szorul cserére.Látatlanba ezért nehéz mert hetekig bohóckodik az ember, mikor ott van az ember előtt Látja melyik alkatrész rossz és jobb esetbe pár perc múlva úgy gurul a gép ahogy kell neki.Először Haver gépéből a kuplungot próbálnám ki így Látatlanba.
Üdv
Járó motor mellett működnie kell akkumulátor nélkül is, hogyha úgy sem működik akkor vagy rosszul van kötve amit nem hinnék, vagy szakadás, de hogyha sokáig akkumulátor nélkül használtad akkor valószínűbb, hogy vehetsz egy fesszabályzót.
Üdv
Bár nem tudom mennyire szereltél már motorokat de nem olyan veszélyes az F12 Blokkja, robbantott ábra nélkül is megy szerintem.Gyújtást leveszed, görgőházat, szabadonfutót is kiveszed, vizes akkor a vízpumpafedelet, hengert lehúzod, csavarokat kiveszed, két blokk felet szétszeded és már ott van előtted ami kell.