Ha végére jutsz a problémának, légyszi oszd meg mi is volt a gond... Csak mert hasonló problémával "küzdök"magam is. Bár nálam szinte 100 hogy a kopóim deformálódtak, a nyomólaptól számítva az első kettőn látható a kopásán hogy nem fasza valami.
Ha nem gyári a kopó, de a vastagsága stimmel, akkor is szokott ragadni.. Vadonat új, utángyártott szettet is cseréltem gyárira, ragadás miatt.. Hidd el hogy akkor jársz a legjobban, ha veszel bele komplett szettet. Ez a cikkszáma:54832011010.. Ez a legjobb tanács...!!!
Szecsumx! Az olaj kísérletezésen már túl vagyok, lentebb írtam, hogy miket tettem bele. A 4 fajta olajjal mentem összesen kb 10 órát, szóval 1-1 menet után mindig csere. A régi tulajt nem kérdezem meg, mert egy Bács megyei senkiházi tróger, kb a fél ország szeretné elásni az átbaszásai miatt. De a lényeg, hogy amikor elhoztam, akkor a kuplung teljesen jól működött, az első olajcseréje óta meg nem.
YZ! Túl sok a rizsa bammeg. Miért kell olyat írni, amit aztán magyarázni kell, pláne úgy, hogy nem is a konkrét témához kapcsolódik. A kommented a tipikus esete annak, amikor nem gondolkodsz, csak írsz..
amúgy vannak csoda adalékok ami egy fos csúszós kuplungból csinál olyat hogy eladásra pont megfelelő lesz
mi a derbivel szoptunk sokáig, annak meg össze tapadtak a lamellák aztán mindig leállt ha sebességbe lett téve, olajcsere volt 2x is aztán egy fél év múlva "elmúlt" a baja, gondolom épp most tünetmentes, de lehet pár hét-hónap-év és tuti szar lesz szóval most kellene eladni gyorsan
Na ez már egy használható gondolatmenet, köszi az okfejtést! Nehezen barátkozok a ténnyel, hogy túl vastag a kopóm, mert amikor a motort vettem januárban akkor patent volt a kuplung és azóta csak kophatott..
Nem figyeltél...Azt irtam..hogy egy olyan motort vettél..amit Pistike..meg Ferike szerelt..mielött eladták neked...Kapise????...A lendületböl meg vegyél vissza mert nem a seggedböl húztál ki...Nem kell itt menözni..hogy mid van... mert erre már sokan rábasztak itt...Ez nem fészbuk...
Pofon egyszerű a képlet.. Ha Te "csak" olajra gyanakszol, akkor vagy kérdezd meg a volt tulajtól hogy mit használt, vagy kisérletezd ki hogy mi a jó bele..... De szinte kizárt hogy ilyen probléma van (csak!) Hogy a gyár manualja mennyire "csak" tájékoztató jellegű, az meg megint kérdéses. Biztos direkt rossz méreteket ad meg,csak hogy a lúzerek megvegyék a drága gyári alkatrészt. Az előttem szóló meg nem gondolnám hogy a Te személyedet minősítette volna a szilvafa alatti race pit-ről, de elég rendesen magadra vetted,és már vádakodsz is..... Nem szép dolog! Ha segítséget kérsz,illik elolvasni és alkalom adtán közösen ötletelni a továbbiakról. Nem fikázni meg arcoskodni. Ha mégis megoldódna a problémád, megoszthanád a fórumon,hátha segítesz Te is valakin aki hasonlóan járt. Megspórolnál mindenkinek egy csomó arogáns bejegyzést. Köszi.
Ezek a pár tizedes változások okozzák a kuplungba hogy jól, vagy kevésbé jól működik. Ha te lecsiszolsz valamit, azt az alkatrészt már ki is zárhatjuk a jól működők közül (jelen esetben a fém lamellákat biztosan). Nyomórudat nem találtam itthon ilyen évjáratút, de 2 perc guglizással találtam manualt, amibe stimmel a méret 192 mm.. Így a már megfelelő manuál és az általam előzőleg feltett kép alapján feltételezhetjük (én szerintem ki is jelenthetjük) hogy a kopód szar.. Tehát ha a kopó szar, a rugók szarok és a fémet szétcsiszoltad, tehát szar, akkor miért is nem cseréled ki jóra..?? Még persze mindig nem láttuk a kosarat, meg a nyomólapot..
Nem segítettél semmit.. Ez a komment benned is maradhatott volna, mert sajnálom az időt, amit az elolvasására vesztegettem el az életemből. Megsúgom, hogy nem a szilvafa árnyékában szerelgetek otthon, hanem egy olyan garázsban, amilyen szerintem neked soha nem lesz az életedben. Nem 1-2 kocsi áll benn és van egy Gsxr1000 is, mindegyik kifogástalan állapotban. Ezért szeretném, ha a Ktm is minden szempontból hibátlan lenne, szeretném kicserélni a hibás alkatrészt, csak kellene tudni, hogy mi a baja?! De a szar kommented szerint fogalmad sincs, csak vegyé újat!! Ha az autódban tönkremegy a dpf szűrő, akkor rendelsz egy vadi új motort a gyártól? Szerintem te lennél az első, aki az unixban kisírná magának az utángyártott alkatrészre a 47%-os kedvezményt...
Sajnos sok ilyen van...mikor Pistike..meg Ferike...motort szerel a tyúkól mellett.a szilvafa árnyékban...Te ez nem jó...deeee..jólesz az üsd bele...Ha hosszú...vágd le...ha rövid...majd ráhegesztünk....Ugy tünik..egy ilyenbe szaladtál bele...Lehet még faragni...ha csak a ház mögötti dombon motorozol..ahol ha beszarik hazatolod...De ha komolyan motorozol...ezt a buhert..ami ott van...megszünteted..és veszel hozzá oda valót..Még jobb..ha gyárit...Remélem segitettem...
Nem mellesleg a nyomórúd 7mm-el rövidebb a manualban leírt méretnél és mégis működik a mechanika, a 2-3 mm mozgása megvan. Akkor innentől a manuálban leírt többi méretet is vehetem tájékoztató jellegűnek :-D Továbbmegyek, a gyári méretek szerint a kopó+fém lamellák együttes mérete 35,5mm a benne lévő pedig 36,05mm, tehát 0,55mm-különbség összesen. Ennyit lecsiszolok még a nyomólapból is, ha kell :-D :-) :-D
Ha valaki megfejti a kérdést és megoldódik a hiba, akkor elmondom mi volt a megoldás! De csak azért, hogy feleslegesen ne fizess ki legközelebb 50-60 ezer forintot egy új kuplungért akkor, amikor a meglévőnek sincs egyértelműen meghatározható baja.
A motor január óta van nálam, amikor vettem, minden rendben volt. A kuplung hiba az első olajcsere óta van és másik olajjal sem javul meg. Nem cseréltem ki semmilyen alkatrészt, ergó már a vételkor sem működhetett volna jól, ha most szar. Na akkor erre varrj gombot!
Szia.."mindenből rendeljek vadi újat"-hoz nem kell nagy tudomány" De Kell..!! Tapasztalatból írtam hogy rendelj újat.. Az hogy ki mennyire ért hozzá, az relatív, nem mennék most bele.. A rugód 40.85mm méret alatt van, csak nem veszel róla tudomást (42 mm a limit). A lamellák méret fölött, 2.7 mm a gyári (ez szerinted elírás) a tiéd 2.85mm. Van még a fém lamella amit te üveglapon nézegetsz (nekem ez azt jelenti hogy nem értessz hozzá) amit szétcsiszoltál.. Tehát a kuplung szettbe lévő 3-ból 2 alkatrész biztos szar, egyről meg feltételezzük hogy szar.. Mi kell még hozzá hogy cseréld őket..!?!? Aztán ha ezek rendben vannak jön a kosár (külső, belső) és a nyomólap.. A nyomrúd hosszát úgy tudod ellenőrizni hogy megnyomod a kulung közepén lévő kinyomó csapágyat, ezt be kellene tudnod nyomni 2-3 mm-t. Majd lecsavarozod a rugókat és ha elengeded akkor a munkahanger szépen elemeli a nyomólapot, szintén 2-3 mm-t. Ha ezeket meg tudod csinálni akkor a nyomórúd rendben van..
Azért sem csúszhat mert vastagabbak a lamellák. Amiket írtál az alapján simán okozhatják ezt a tünetet a vastagabb lamellák,és a minimum méret alatti rugók is. A nyomó rúd mérete megint csak nagyon fura, főleg hogy eleve pár milliméter mozgása van. Cserélj mindent ami nem a gyárilag előírt méreten van. Szerinted tényleg elírnak a manualban 3-ből 2 méretet?
A "mindenből rendeljek vadi újat"-hoz nem kell nagy tudomány, végső megoldásként az lesz. De ha valaki értene is hozzá és akár tapasztalatból tudna segíteni, annak megköszönöm az ötletet.
A nyomórúd hossza okozhatja ezt a tünetet, esetleg rendeljek bele egy újat? Érdekes, hogy a gyári adathoz képest lényegesen rövidebb és mégis működik (úgy-ahogy). A rugókat kizárnám, mert ha rövidebb (elgyengült) akkor csúszna a kuplung, de nem csúszik.
Olyan sok az "elírás" a méretek között hogy arra enged következtetni, hogy nem gyári a lamella a mocidba.. Üveglap nem kell a hullámosság ellenőrzéséhez mert amíg le nem csiszoltad addig látszik szemre. (Lásd a képen). Vegyél bele egy gyári komplett kuplung szettet, rugóstól és megoldódik a problémád.. Feltéve hogy a kosár és a többi alkatrész renben van. Ezeket a drehálásokat el kell felejteni.. Ezt normálisabb helyeken úgy hívják hogy időpocsékolás.. Nem kell kisérletezni automataváltó olajjal se, jó bele a gyár által előírt Motorex 10w 50, 10w 60..
mi a derbivel szoptunk sokáig, annak meg össze tapadtak a lamellák aztán mindig leállt ha sebességbe lett téve, olajcsere volt 2x is aztán egy fél év múlva "elmúlt" a baja, gondolom épp most tünetmentes, de lehet pár hét-hónap-év és tuti szar lesz szóval most kellene eladni gyorsan
Ha valaki megfejti a kérdést és megoldódik a hiba, akkor elmondom mi volt a megoldás! De csak azért, hogy feleslegesen ne fizess ki legközelebb 50-60 ezer forintot egy új kuplungért akkor, amikor a meglévőnek sincs egyértelműen meghatározható baja.
Igen okozhatja.