Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nos, azert mert valakinek 3.5 lett jo, nem jelenti, hogy neked is.
Most hangolok egy mas tipusu motort, 2 es 1.5 ford koze irja a gyari konyv - a herelt kipufogoval is be kellett menjek picivel 1 fordulat ala, hogy klappoljon.

Ha most jo, hagyd beken.
Az tuti, Bruda! 😁
Köszönöm mindenkinek, aki próbált segíteni! 😊
Mire ezeket elolvastam, már állítottam a pilot csavarokon, elérve, hogy kb 10 celsius a különbség leömlőnként. Ezelőtt 100, meg 120 fok volt (alapjáraton).
A teljesítményével eddig sem volt problémám, óra szerint 300, nekem az elég.
Még egy kérdés: most 2,5 re állítottam a pilot csavarokat, aztán darabonként állítottam a hőmérséklethez. Most olvastam, hogy 3,5 lenne jobb?
Most amúgy szépen megy, hagyjam így, vagy 3,5 lehet, hogy jobb lenne? Gázkezelési szempontból, városban, utassal?
Kösz még1x
Nein, OTTO Katalog 1991/7 Sommer Extra Auflage mit Tatjana Patitz
ez a burda 2019 márciusi kiadása(gondolkodós)
Akkor ez itt annyira nem megoldás. :(
Sajnos ezeknel a 4 hengereseknel kikeserves a üveggyetya hasznalata. Millio egesi serüles. A tulhevülö blokk miatt betagulo dugok mas -hamis kepet adnak. Hiaba sok esetben a kenyszerhütes- szobaventillator. Csinaltam parat, föleg banditokat… az ellensegemnek sem kivanom. Es nekem az a tapasztalatom, hogy nem valtozik a keverek minösege a pilot tekergetestöl, csak pl ha 5-re kiteker, de akkor mar ki is esik- kitekeredik. A pilot csavar nem az üzemanyag keverekenek a minöseget valtoztatja a hasznalhato tartomanyaban, hanem a mennyiseget. Nekem legalabbis ez a tapasztalatom, meg a fix fuvokak a levegönek es a benzinnek amik odavezetik az alkotokat is ezt tamasztjak ala. Egy nyitottabb rendszernel inkabb egy nagyobb alapjarati benzin fuvoka kene, meg persze, föfuvoka, tut feljebb tenni…, vagy mas kupossagu, de csak akkor az alapok rendben vannak.
Ebay.de, Gunson Colortune. Tudom, nem olcsó, de egyszer kell megvenni.

A gyertyamenetednek megfelelőt veszel (asszem NGK C-s, azaz 10mm a gyertyameneted, de nem venném be a ciánt), bemelegíted, becsavarod a gyertya helyére. Alapjáraton addig állítod lassan (hagyj neki időt mondjuk 4-5 sec és 1/8 fordulatonként haladj) a pilot csavart, amíg narancsról (dús) kékre vált a láng színe, vagy amíg halvány fehérről (szegény) kékre. Mint a gázláng alja, olyan kék.
Ezt mind a négy hengerrel egyesével eljátszod. Amatőr eszközök közül ez az, amit kis rutinnal lehet jól használni.

Abban sajnos Istvánnak tagadhatatlanul igaza van, hogy kismillió dolog befolyásolja pl. a szinkront, a keverék minőségét és a pilot csavar beállítását egy 24 éves motoron. Pláne akkor érdemes megfontolni a mondandóját, amikor a gázadásnál hümmög, aztán spontán meglódul - na, az már nem a pilot csavar territóriuma, ott valami más leszen. Lehet pl. némi víz a fúvóka előtt, vagy egy repedés a membránon, ami ahogy gyűrődik, adott helyzetben jobban szivárog, mint más pozícióban... Látatlanban tippelni se egyszerű, de pl. ilyen hibaforrást már találtam hasonló viselkedésnél. Ismétlem, csak példa, tök tudja, nálad mi a kórság.

Feltéve, hogy a szelepek jól zárnak, az úszóházak benzinszintje smakkol, a porlasztó csatornái tiszták, a fojtószelep tengelyek szimmeringjei tömítenek, a szívócsonkok dettó, usw. a Colortune segít behangolni viszonylag egyszerűen és megbízhatóbban, mint a könyökök hőmérőzése (szerintem). De csakis akkor.
Akkor kezdjük elöröl. Nem ertesz a porlasztokhoz, különben nem kerdezned, hogy mennyire kell a pilot csavart kitekerni egy 24 eves kopott motornal nyitott dob eseten. Erre nincsen excel tablazat aminek az a cellaiban a megfelelö ertekek vannak. Van egy gyari ertek pl 2.5 kifele. Egy gyari konfignal abbol indulunk ki, mikor szinkront allitunk. De a szinkronizalast megelözö lepes a porlaszto tisztitas, felujitas, uszoszint beallitas. Szelepallitas, es vegnyomas meres. Hiaba jo a szelephezag, ha be van egve a szelep, krateresek a zarofelületek. Ha elmegy a nyomas nem sok ertelme lesz szinkronizalni, megha nemetben is laksz, mert a nemet buzasör sem hozza vissza.
A pilot akkor van jol nyitva, ha motor uol veszi a fordulatot, nem „ragad“ fent a fordulat, ha elveszed a gaz- ejti rendesen. Ez pedig attol az aranytol függ, hogy mennyi üzemanyag jut fel a pilot csavar mellett es mennyi a pillango ele alatti furaton. Es nem attol függ, hogy hany eves a kapitany, vagy a koros szüleid!
Talan most erthetöbb voltam, es nem gazoltam bele megint annyira az erzekeny lelkedbe… es nem azert segitek, mert olyan aranyosan reagaltal, csak sajnalom azt a motort, hogy ilyen kezekben került, aki ha ert is hozza egy kicsit is, azt nagyon jol titkolja… ;-)
Amugy ilyen „eszosztogatassal“ eleg jo eredmenyt szoktam elerni, ha valaki követi az utasitasaim, tucatnyi motor okoz az uj gazdaiknak fülig erö mosolyt…
neked kár válaszolni!
eleve a két szélső henger gyárilag szegényebbre van hangolva
Köszönöm a válaszodat!
Bár 2 kérdést tettem fel, és egyre sem válaszoltál....
Mivel 24 éves motorról van szó, és alapvetően Németországban élek, ha hazajövök 1-2 hétre meglátogatni a szüleimet, akik lassan 80 évesek, így nem fogom végnyomás, meg veszteség, meg ilyen szarokkal foglalkozni...
Inkább azt mondtad volna, amit kérdeztem. Csak 2 volt...
Egyre sem válaszoltál, csak az észt osztottad...
Jó lenne tisztába lenni a szinkron valódi mivoltával, és porlasztó felépitésével, egyes elemeinek funkciójával.
Kéne ismerni a pilot és alapjárati rendszert, részterhelés elemeit, és magasabb fordulaton dolgozó elemeit a porlasztónak.
A porlasztót nem csak azért szokták szétszedni, hogy eltakaritság a silány benzin miatt, vagy korrodált üzemanyagrendszer miatt, hanem hogy felújítsák. Tömítéscsere, úszószínt ellenörzés, kopottság detektálása, elháritása az egyes egymáson elmozduló alkatrészeknél (tolattyú, pillangó tengely, emulziós csö-tü...). Ha úszerü lenne, megérteném, hogy átugrottad, de egy ilyen bontoszökevénynél, csak magad szívatod vele.
Amúgy egy 4 hengeresnél nem hinném hogy egyforma (közel egyforma) lenne a könyökök hömérséklete, mert nem azonosak a höleadási feltételek.
Egy pilot csavar tekergetéssel nem lehet kompenzálni egy nyitott kipufogó rendszer miatt megváltozott gázáramlás hatásait.
A pilot csavar nem dúsítja a keveréket, mivel ott a levegö, és benzinfúvók keresztmetszete által meghatározott minöségü üzemanyag áramlik be pilot furatokon a szívócsonkba a pillangó szelep éle alatti furatokon. A szinkron is ezért kell megcsonálni, hogy a pillangó éle egyformán zárja ezeket a furatokat....
Végnyomás, veszteség hengerenként?
Sziasztok vadak! 😁
Szeretnék valami elméleti tudást összeszedni! Az összes motorszerelő haverom megnősült, vagy elvált, stb, nem ér rá velem foglalkozni. Ezért mérgemben vettem egy szinkrontesztert (új, 33 EFt). Neki is láttam a feladatnak, hiszen 10 éve láttam, hogy hogy csinálják az ilyet. Szóval Benny Hill show, meg ilyenek, de a végén valahogy be tudtam állítani a szinkront. Talán jobb is lett, de kicsit más a hangja gázadásra (azelőtt derékszögű kanyarban nem mertem gázt adni, mert csak hümmögött, aztán rajzolta a csíkot, meg én is a gatyeszba).
Tehát a szinkron jó, de mégsem az igazi...
Szereztem egy hőmérőt, mértem a könyököket. Balról jobbra kb 105-240-100-230 celsius. Szépen indul hidegen, melegen. Nyitott kipuff van rajta.
Az első kérdésem: mennyire szokták kitekerni a pilot csavart nyitott dobnál? Nekem 2-re volt, visszatekertem 1,5-re, valamiért ez ragadt be nálam. Később kaptam egy infót, hogy 3-ra szokták nyitott dobnál. Ti mennyire szoktátok?
Következő kérdésem: mivel szanaszét melegszenek a könyökök, mi lenne a jobb? Ha jó szinkronnál baszogatnám a pilot csavarokat, hogy kb egyforma hőmérsékletűek legyenek, vagy inkább basszam el egy kicsit a szinkront, hogy ugyanezt érjem el?
Mivel mindig prémium benzint tankolok, így a porlasztó takarítást lustaságból kihagytam, a szelephézag kb 10.000 Km-rel ezelőtt lett beállítva.
Köszönöm 😜
Köszönöm szépen! 🙂
Haynes manualból 2000-01, de szép színes 😉 Van 2002-03 is, de az prosztó színtelen 😋
Sziasztok! Kapcsolási rajzra lenne szükségem az irányjelzők bekötéséhez. 2002-03 évjáratú 9-esé kellene,de lehet hogy jó a 98-01-é is.Tud valaki ebbe segíteni? Előre is köszönöm!
van zxr750 1993-1995 leömlő dob ár 65eft dob faragott
Szia.
Gyári kipufogód nincs véletlenül ZXR 750 93-95 vagy ZX7R-hez?
eladó akra rendszer
Szia!

Mi lenne az ára?
AKRAPOVIC VAN EFT60
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy van-e valakinek 99-es kawasaki zx9r-hez tps szenzorja eladó? Segítő válaszokat előre is köszönöm szépen
Sziasztok! Cserélt már valaki indexet ledesre? Az új relé bekötésénél elakadtam,hogy mit hova is kéne.