Na megnéztem a videód, most elejétől végéig Múltkor csak belenéztem azt láttam,hogy egy lélekvesztő Persze most is az, csak a videó végén van egy fontos információ. Végsebesség 90 km/h. Nos 2-en ültek a csónakba hideg volt jól felültözve számoljunk 180 kg.-ot (az egyik mintha csaj lett volna) maga a csónaktest tudom, hogy nem több mint max 70 kg, zx km-er órástól, tűzoltópalackostól. Sugárhajtóműves a gép(most néztem) nem több 50kgnál) az egy jet ski sugármű) zx 10 blokja fingom nincs mennyi, de ha a motor kb. 170 kg-os össztömegéből indulunk nem lehet több 80-nál. +5 kg kipuf. legyen 85. Számoljunk: ez 385 kg legyen durván 4 mázsa tokkal-vonóval. ez pendíti 90-en topon a zx blokk. Ráadásul sugárhajtóművel, ahol nincs surlódási veszteség mint a Z hajtóműnél. És a leges legnagyobb tényező a vízzel érintkező felület a súrlódás miatt nála minimum 3x kisebb mint nálam. Én ha belenyúlok a gázgarba állóvizen hozok egy 55 km/h Nekem horgászfelszerelésestől, ha egyedül vagyok van kb. 1,7 tonnám. Ez a zx blokk kb. 10 csomóra tudná gyorsítani, ha induláskor mozgásba tudná hozni. Mondjuk tételezzük fel,hogy igen.
Én is gondolkodtam sugárhajtóművön, az főleg a tiszatón nagyon üdvözítő lenne, ugyanis kb. fél méterrel kisebb lenne a merülés a hajótest aljához képest. Gyakorlatilag fél méter mély vízen tudnék vele menni nyugodtan, most minimum 1,3 kell a szívóhatás miatt. azért nem lett sugármű, mert pont azt a helyet foglalná el a csónakból ami miatt megvetem. ugyanis a motor bekerült volna kb. a hajó közepébe, mivel a sugárművet közvetlen forgatja az is a hajótestben kap helyet nem a fartükrön( hajóbelsőn kívül) Gondolkoztam én is motorkerékpár blokkon, nálam jobban hozzáértők van ilyen ) lebeszéltek róla a fent és lentebb felsorolt okok miatt.
nem tudom, hogy leáttételezésénél egy ilyen pöcsköszörű motorjából, mennyi nyújtonmétert lehet elővarázsolni, de ha nincs legalább 300, akkor egy olyan méretű testet mint az enyém nem fog siklásba kihozni. Ha meg nem jön a hajó siklásba, akkor az orrával tolja maga előtt a vizet, nem megy jó és zabál rendesen. Akkor jó a buli, ha a hajótest minimum egyharmada nem érintkezik vízzel, ha 2/3 ad levegőben van akkor már révbe értél mer minimalizáltad a surlódást. Itt más egy kicsit mint az autóknál ahol kb. négy tenyérnyi felületen érintkezik a jármű a talajjal. Itt az egész csónaktest vízben van
körülbelül millió féle hajócsavar van, mind másra jó. Van ami gyorsulásra, van ami végsebessége, van külön teher csiga. Történetesen a hajó súlya, kiképzése, (V test, lapos test, katamarán, gumi) határozza meg mi a megfelelő nm és fordulat. Ha nem jól választják meg akkor hiába pörög a hajócsavar mint a túrbótengely, nem fog jól menni, vagy kiégeti a vizet, vagy légbuborékot képez és gyakorlatilag a hajócsavar a levegőt forgatja a víz alatt. Ügyes hozzáértő emberkék tudják, hogy lehet jól összehangolni, a fordulatot, a forgatónyomatékot adott hajótesthez és ehhez milyen kiképzésű csiga való. 3 levelű, 4 levelű dupla, ezen belül milyen szöget zárjanak be a lapátok a merőlegeshez képest, és adott testhez, motorhoz milyen méretű legyen. Ez kb. egy külön szakma mint az autószerelői. Nekem egy 290 es pentám van ami azt hjelenti, hogy 290 lóerőig terhelhető. egy 3 levelű 19-es csiga van rajta. Elbírná a 21-eset is. Kicsit jobban fogná a motort, kevésbé gyorsulna de a végsebességhezz tenne kb. 8 kn-ót, a mostanihoz képest legalább 500 kevesebb fordulatnál
Folyásiránynak felfele
Erős befolyásoló tényező. Amennyi a folyó sebessége hegymenetben annyival kevesebb a végsebesség, völgymenetben viszont hozzáadódik, tehát annyival több lesz a sebesség állóvízhez képest
A villanymotorokat nem a lóerőben vagy kilowattban mért teljesítménnyel, hanem fontban (libra, lb) megadott tolóerővel jellemzik, amit nem nagyon tud hová tenni egy lóerőkhöz szokott gondolkodású hajós. Az Minn-kota motorok műszaki leírásában megadják a motorok áramfelvételét is, amiből nem csak a teljesítményre, de több lényeges dologra is lehet következtetni.
Feltűnő, hogy a fontban megadott tolóerő, és a motor áramfelvétele azonos szám.
Az áramfelvétel viszont végképp nem mond semmit az átlagembernek, talán ezért honosodott meg a motorok jellemzésére a szemléletesebben ható tolóerő.
Az áramfelvétel és a feszültség ismeretében már könnyen ki tudjuk számolni a teljesítményt is (12 V * 55 A = 600 W). Ennek megfelelően a 55-os motor 0,6 kW, avagy 0,82 Le teljesítményű.
A hegymenetet megmagyarázhatnád :-) Értem hogy neked nagy luxus teknő kell, de működne az is a fenti motorral, mivel nagy a fordulata leáttételezheted és lesz nyomaték is. USA-ban 800-as 2T kawa motorokkal hajtották a kisebbeket 200-220 paci mozgatta rendesen.
Szomszédnak én építettem egy bogyó féle bmw motort akkora hajóba mint a tied.
csak, hogy érzékelj méretbeli különbságeket
itt állóhelyben 45 cm víz alatt van Innen kell tudni kivinni siklásba
Az általad linkelt teknő kb. 5 cm merülésű és olyan kiképzésű aminek eleve az orra kint van
Szarok ezek a folkszvágen motorok de azért 7 amikor megültük hegymenetben símán vitte az 50-et
Ez egy ladik sedu Enyémnek nagyobb és nehezebb az orrésze mint itt ez az egész emberestül
Ezeket a 70 kg-os aluminium csónaktesteket az 55 librás akkumlátoral működő elektromos motrorom is vinné 15-el.
ott kicsi a nyújtonméter 1,6 mázsát vizen tolni induláskor telitest súrlódással nem volna elég.
Hangja nem lenne szebb. spéci kipuf kell a kétkörös hűtőrendszer miatt. ott eleve a kipufból folyik vissza a víz, és dob is nyenya
Én is gondolkodtam sugárhajtóművön, az főleg a tiszatón nagyon üdvözítő lenne, ugyanis kb. fél méterrel kisebb lenne a merülés a hajótest aljához képest. Gyakorlatilag fél méter mély vízen tudnék vele menni nyugodtan, most minimum 1,3 kell a szívóhatás miatt. azért nem lett sugármű, mert pont azt a helyet foglalná el a csónakból ami miatt megvetem. ugyanis a motor bekerült volna kb. a hajó közepébe, mivel a sugárművet közvetlen forgatja az is a hajótestben kap helyet nem a fartükrön( hajóbelsőn kívül) Gondolkoztam én is motorkerékpár blokkon, nálam jobban hozzáértők van ilyen ) lebeszéltek róla a fent és lentebb felsorolt okok miatt.
Erős befolyásoló tényező. Amennyi a folyó sebessége hegymenetben annyival kevesebb a végsebesség, völgymenetben viszont hozzáadódik, tehát annyival több lesz a sebesség állóvízhez képest
Feltűnő, hogy a fontban megadott tolóerő, és a motor áramfelvétele azonos szám.
Az áramfelvétel viszont végképp nem mond semmit az átlagembernek, talán ezért honosodott meg a motorok jellemzésére a szemléletesebben ható tolóerő.
Az áramfelvétel és a feszültség ismeretében már könnyen ki tudjuk számolni a teljesítményt is (12 V * 55 A = 600 W). Ennek megfelelően a 55-os motor 0,6 kW, avagy 0,82 Le teljesítményű.
Szomszédnak én építettem egy bogyó féle bmw motort akkora hajóba mint a tied.
itt állóhelyben 45 cm víz alatt van Innen kell tudni kivinni siklásba
Az általad linkelt teknő kb. 5 cm merülésű és olyan kiképzésű aminek eleve az orra kint van
Szarok ezek a folkszvágen motorok de azért 7 amikor megültük hegymenetben símán vitte az 50-et
Ezeket a 70 kg-os aluminium csónaktesteket az 55 librás akkumlátoral működő elektromos motrorom is vinné 15-el.
Hangja nem lenne szebb. spéci kipuf kell a kétkörös hűtőrendszer miatt. ott eleve a kipufból folyik vissza a víz, és dob is nyenya